شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لک بعد از میکرونیدلینگ؛ آیا میکرونیدلینگ موجب لک می‌ شود؟

لک بعد از میکرونیدلینگ یکی از عوارض ناشی از انجام این تکنیک درمانی است. به‌طورکلی تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ عارضه‌ای نادر است؛ اما باز هم امکان ایجاد آن در برخی افراد وجود دارد. استفاده از کرم ضدلک بعد از میکرونیدلینگ می‌تواند تا حد زیادی به ازبین‌بردن لک‌ها کمک کند. همچنین با تکمیل جلسات درمانی به‌تدریج تیرگی و لک ناشی از انجام این روش درمانی بهبود پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر به بررسی تکنیک میکرونیدلینگ و علل ایجاد لک و تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ خواهیم پرداخت.

میکرونیدلینگ چیست؟

قبل از پرداختن به درمان لک بعد از میکرونیدلینگ شما را با این روش جوانسازی پوست آشنا می‌کنیم. میکرونیدلینگ یکی از روش‌های درمان عارضه‌ها و بیماری‌های پوستی است. این تکنیک به وسیله‌ای ابزاری به نام درماپن انجام می‌شود. در این روش سوزن‌هایی به لایه درم پوست وارد می‌شود که بسیار ریز هستند و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.

این سوزن‌ها با ایجاد یک جراحت کوچک در پوست، منجر به تحریک آن می‌شوند و پوست را تحریک به ترمیم و بازسازی خود می‌کنند. این فرایند منجر به تولید دو پروتئین اصلی خون یعنی الاستین و کلاژن می‌شود. این روش تکنیکی بدون درد است؛ ولی برای کاهش درد خفیف ناشی از آن می‌توان از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

کاربردهای میکرونیدلینگ

کاربردهای میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یکی از کاربردهای این تکنیک است. میکرونیدلینگ همچنین می‌تواند به کاهش چین‌وچروک، جای جوش و جای زخم کمک کند و به‌طورکلی بر عارضه‌ها و بیماری‌های پوستی موثر است. این روش قدمتی ۵۰ ساله دارد و روش جدیدی نیست. میکرونیدلینگ می‌تواند اندازه منافذ پوستی را به حداقل برساند و پوست را سفت و جوان می‌کند. یکی از عوارض احتمالی این روش جوانسازی پوست ایجاد لک بعد از میکرونیدلینگ است که به راحتی قابل درمان است. فراموش نکنید میکرونیدلینگ یه روش بی‌خطر و کم تهاجمی است و عوارض آن بسیار کم و نادر است؛ به همین دلیل محبوبیت بسیاری دارد. یکی از عوارض

لک بعد از میکرونیدلینگ؛ عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش بدون عارضه و کم‌خطر است؛ اما ممکن است عوارض مختصری نیز داشته باشد که عبارت‌اند از: سفتی و قرمزی پوست، خشک‌شدن پوست، عفونت، خراشیدگی پوست و التهاب. در صورت حساس بودن پوست یا قرار گرفتن بلافاصله در معرض نور خورشید ایجاد لک بعد از میکرونیدلینگ اتفاق می افتد. تمامی این عوارض بعد از گذشت چند روز برطرف خواهند شد و نتیجه حاصل بسیار مطلوب و لذت‌بخش خواهد بود. برای کاهش این عوارض بهتر است، پوست خود را با پاک‌کننده‌های ملایم تمیز کرده و تا چند روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.

لک بعد از میکرونیدلینگ

لک بعد از میکرونیدلینگ

در تکنیک میکرونیدلینگ لایه درم یا فوقانی پوست مورد تهاجم قرار می‌گیرد. در نتیجه پوست نسبت به تابش نور آفتاب حساس‌تر شده و در اثر تابش مستقیم نور خورشید امکان ایجاد لک بعد از میکرونیدلینگ وجود دارد. یکی از راه‌های پیشگیری از ایجاد لک پرهیز از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تا حدود یک ماه است. در تمام این مدت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ضروری به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث ایجاد لک بعد از میکرونیدلینگ شود، انجام این تکنیک توسط فرد غیرماهر و در مراکز درمانی غیرمعتبر است. گاهی تخریب و لک ایجاد شده بر روی پوست می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند. ملانین رنگ‌دانه طبیعی پوست است که تولید بیش از حد آن در پوست می‌تواند باعث ایجاد لک پوستی شود. تکنیک میکرونیدلینگ یکی از روش‌های برطرف‌کردن این لک‌های پوستی است. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه میکرونیدلینگ می‌تواند خود منجر به تغییرات رنگ پوست و ایجاد لک شود.

ایجاد لک بعد از میکرونیدینگ نشان‌دهنده این است که پروسه درمانی در حال طی‌شدن است. این لک‌ها بعد از تکمیل درمان از بین خواهند رفت و نگرانی در این زمینه بی‌مورد است. به همین دلیل توجه به کامل‌کردن جلسات درمانی برای ازبین‌رفتن این لک‌های پوستی ضروری به نظر می‌رسد.

استفاده از کرم ضدلک بعد از میکرونیدلینگ

برای برطرف‌کردن لک بعد از میکرونیدلینگ استفاده از کرم ضدلک می‌تواند مفید و موثر باشد. سرم اسید هیالورونیک و پماد پترولاتوم یا لانولین می‌تواند به برطرف‌کردن لک بعد از روش جوانسازی میکرونیدلینگ کمک کند. هیالورونیک اسید می‌تواند به تحریک کلاژن‌سازی پوست کمک کند. این موضوع خود منجر به جوان‌سازی پوست خواهد شد. همچنین استفاده از موارد فوق به مدت دو تا سه روز بعد از انجام میکرونیدلینگ می‌تواند اثر پیشگیری‌کننده از ایجاد لک داشته باشد.

تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ

تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ

در افراد با پوست تیره یا حساس امکان ایجاد تیرگی بعد از میکرونیدلینگ وجود دارد. بااین‌حال احتمال ایجاد این عارضه بسیار کم است. در این صورت استفاده از کرم‌های رفع تیرگی تا حد زیادی می‌توانند در درمان لک بعد از میکرونیدلینگ موثر باشند. نکته مهم در استفاده از این کرم‌ها این است که هرگز نباید برای رفع تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ از کرم‌های محرک و لایه‌بردار استفاده کرد؛ زیرا این کرم‌ها حاوی ترکیبات اسیدی هستند و به پوست آسیب می‌رسانند. همچنین تا ۴۸ ساعت بعد از انجام میکرونیدلینگ استفاده از کرم‌های ضدآفتاب توصیه نمی‌شود.

امروزه روش‌‌های جوانسازی پوست بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند و طرف‌داران بسیاری دارند. نکته مهم در این مورد انتخاب روشی اصولی و ایمن است، به‌طوری که کمترین عارضه را داشته باشد. علاوه بر انتخاب تکنیک مناسب، انجام آن توسط اپراتور باتجربه و حرفه‌ای و تحت‌نظر پزشک متخصص نیز بسیار مهم است. دقت به این موارد میزان عوارض احتمالی ناشی از این درمان‌ها را به حداقل رسانده و نتیجه‌ای مطلوب را برای شما در پی خواهد داشت.

تعداد جلسات موردنیاز برای تکمیل درمان با استفاده از روش میکرونیدلینگ

نگرانی یک سری از افراد ایجاد لک بعد از میکرونیدلینگ است. در این روش جوانساری احتمال ایجاد لک بسیار کم است و در صورت ایجاد به راحتی با کرم‌های مناسب موجود در بازار قابل درمان است. برای جوان‌سازی پوست و تحریک کلاژن‌سازی به روش میکرونیدلینگ به ۳ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارد. فاصله مطلوب بین جلسات ۴ تا ۶ جلسه است تا پوست فرصت کافی برای ترمیم و بازسازی داشته باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند؟

انجام تکنیک میکرونیدلینگ برای برخی افراد مناسب نیست. ابتلا به برخی بیماری‌ها از عواملی است که موجب می‌شود، این تکنیک برای برخی مناسب نباشد. این افراد  عبارت‌اند از:

  • افراد دیابتی
  • افراد مبتلا به عفونت‌های پوستی و زخم‌های فعال
  • افراد مبتلا به هموفیلی
  • افراد مبتلا به حساسیت‌های پوستی
  • افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند.
چه افرادی کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند؟

جمع‌بندی

تکنیک میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است و لک بعد از میکرونیدلینگ می‌تواند یکی از عوارض ناشی از انجام این تکنیک باشد. تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ ممکن است برای طرف‌داران این تکنیک نگران‌کننده باشد. کرم ضدلک بعد از میکرونیدلینگ تا حد زیادی به رفع این عارضه کمک می‌کند و نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد. بااین‌حال روش میکرونیدلینگ یکی از روش‌های پرطرف‌دار برای جوان‌سازی پوست و رفع لک و عارضه‌های پوستی محسوب می‌شود.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، متشکل از جمعی از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی است. شما می‌توانید برای خرید یا اطلاع از قیمت دستگاه‌های لیفت و جوانسازی پوست از مشاوران و کارشناسان ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا