شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بوتاکس؛ جوانسازی پوست با بوتاکس

جوانسازی پوست با بوتاکس یکی از انواع مختلف روش‌های غیرجراحی جوانسازی پوست و رفع چین‌وچروک صورت است که امروزه طرف‌داران زیادی دارد. این روش بیشتر برای رفع چین‌وچروک پیشانی، اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، اطراف لب، گردن و خط خنده به کار می‌رود. بوتاکس کاربردهای پزشکی مانند درمان اسپاسم گردن، اسپاسم چشم، انحراف چشم، میگرن و… هم دارد که در این مقاله بیشتر جنبه زیبایی آن مورد بررسی قرار گرفته است. تزریق بوتاکس برای جوانسازی یک روش کم تهاجمی است. برای اطلاعات بیشتر مقاله جدیدترین روش های جوانسازی پوست مطالعه شود. در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر روش جوانسازی با بوتاکس و بهترین سن بوتاکس پرداخته شده است.

روش جوانسازی نوین پوست

روش جوانسازی نوین پوست؛ بوتاکس

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است که این ترکیب سمی کاملاً بی‌خطر است و موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. با تزریق این ماده عضلات در ناحیه موردنظر به‌صورت موقت فلج شده و چین‌وچروک‌های سطحی و یا عمقی پوست کاهش پیدا می‌کند. به همین علت از این دارو برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

 عملکرد سم بوتولینوم به این شکل است که این سم با اتصال به گیرنده‌های خاص مانع از اتصال گیرنده‌های شیمیایی به آن می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا انجام فعالیت‌های عضلانی در آن نقطه غیرممکن شود. علاوه بر جوانسازی پوست با بوتاکس، برای درمان انواع مشکلات و بیماری‌ها نیز می‌توان از بوتاکس استفاده کرد. استفاده از بوتاکس برای افرادی که به عارضه‌ تعریق بیش از اندازه دچار می‌شوند، می‌تواند تأثیر مثبتی در درمان آن‌ها داشته باشد.

کاربرد تزریق بوتاکس؛ محبوب ترین روش زیبایی در جوانسازی پوست

کاربرد اصلی بوتاکس جوانسازی و کاهش چین‌وچروک است. تزریق بوتاکس یک روش مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان چین‌وچروک دور چشم، پیشانی و… است. در روش جوانسازی با بوتاکس به‌وسیله مسدودکردن سیگنال‌های ارسال شده به ماهیچه‌ها باعث فلج کردن موقتی آن‌ها و جلوگیری از منقبض شدن آن‌ها می‌شوند. پزشکان با تزریق بوتاکس به‌صورت کنترل شده در عضلات مختلف آن‌ها را وادار به شل‌شدن می‌کنند که این امر موجب ازبین‌رفتن چین‌وچروک و شادابی بیشتر پوست می‌شود.

تزریق بوتاکس اصولاً برای ازبین‌بردن چروک‌های دینامیک، یعنی چروک‌هایی که به دلیل انقباض مکرر عضلات صورت ایجاد می‌شوند کاربرد دارد. خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی، خط اخم و چروک دور لب از این نوع چروک هستند. از آن سو با تزریق بوتاکس نمی‌توان چروک‌های استاتیک که به دلیل نور خورشید، ازدست‌رفتن حالت ارتجاعی پوست و نیروی جاذبه است را بهبود بخشید و باید برای ازبین‌بردن آن‌ها از لیفتینگ استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی بازگشت به دوران جوانی با لیفت و جوانسازی پوست را مطالعه نمایید.

 بر اساس آمار بورد جراحی زیبایی آمریکا، جوانسازی پوست با بوتاکس محبوب‌ترین عمل زیبایی در آمریکا است و تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷ میلیون نفر از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده کردند. تأثیر روش جوانسازی با بوتاکس دائمی نیست و بسته به نوع تزریق بین ۳ ماه تا ۹ ماه ماندگاری دارد و بعد از آن فرد باید دوباره اقدام به گرفتن تزریق کند.

محبوب ترین روش زیبایی در جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با بوتاکس؛ کاربرد درمانی بوتاکس

کاربردهای گوناگون و متنوعی برای بوتاکس تعریف شده که از جمله کاربردهای بوتاکس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جوانسازی پوست با بوتاکس
  • ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های پوست
  • ازبین‌بردن خطوط پنجه کلاغی، خط لبخند و اطراف چشم
  • بهبود دردهای میگرن
  • درمان انحراف چشم
  • بهبود بیماری‌های اسپاستیک
  • کاهش تعرق در نواحی مختلف بدن
  • درمان پرش غیرارادی پلک
  • رفع افتادگی و شل‌شدگی پوست به دلیل افزایش سن

روش جوانسازی با بوتاکس؛ مزایای بوتاکس

استفاده از روش جوانسازی با بوتاکس همانند روش‌های دیگر دارای مزایا و معایبی است که در این بخش به بررسی مزایای جوانسازی پوست با بوتاکس پرداخته شده است.

  • تزریق بوتاکس سبب مسدودنمودن انقباضات عضلانی می‌شود و چین‌وچروک‌های موجود در صورت را کاملاً محو می‌کند.
  • یک عمل سرپایی است و نیازی به جراحی ندارد.
  • باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود.
  • تأثیر تزریق بوتاکس بر روی صورت به‌اندازه‌ای طبیعی است که اطرافیان متوجه تزریق نخواهند شد.
  • یک روش بدون درد است؛ زیرا پزشک معالج در زمان تزریق از مواد بی‌حسی در این پروسه استفاده می‌کند.
  • تزریق بوتاکس از نظر اقتصادی یک روش مقرون‌به‌صرفه است.
جوانسازی پوست با بوتاکس؛ معایب بوتاکس

جوانسازی پوست با بوتاکس؛ معایب بوتاکس

همان‌طور که در بالا بیان شد جوانسازی پوست با بوتاکس دارای معایبی نیز هست که در این قسمت از مقاله به بیان معایب این روش جوانسازی پرداخته شده است.

  • عفونت
  • تورم و خارش
  • التهاب و قرمزی شدید
  • سردرد و حالت تهوع
  • کبودی پوست

بروز تمام این موارد در روش جوانسازی با بوتاکس طبیعی بوده و پس از چند ساعت برطرف خواهند شد؛ اما کبودی پوست در افرادی که دچار حساسیت‌های آلرژیک هستند ممکن است تا ماه‌ها باقی بماند.

بهترین سن بوتاکس؛ ماندگاری نتایج بوتاکس

ماندگاری نتایج جوانسازی پوست با بوتاکس بسته به مواد تشکیل‌دهنده و وسعت ناحیه تزریق سه تا دوازده ماه طول می‌کشد. به همین علت برای ماندگاری بیشتر، بوتاکس را در فواصل کوتاه‌مدت تزریق می‌کنند. فاکتورهای متفاوتی می‌تواند در زمان ماندگاری نتایج بوتاکس مؤثر باشد. سن بیمار، ساختار صورت، سیگاری بودن، جراحی‌های صورت، آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و… از جمله عوامل تأثیرگذار در نتایج بوتاکس هستند. نکته مهمی که وجود داد بهترین سن بوتاکس است. باتوجه‌به روند طبیعی تولید کلاژن که با افزایش سن کاهش می‌یابد می‌توان گفت بهترین سن بوتاکس ۳۰ سالگی به بعد است.

هزینه بوتاکس در جوانسازی پوست

هزینه بوتاکس در جوانسازی پوست

هزینه جوانسازی پوست با بوتاکس به چند عامل بستگی دارد. اندازه ناحیه‌ای که می‌خواهید به آن بوتاکس تزریق کنید و نیز عمق چین‌وچروک‌ها اولین عاملی است که بر هزینه بوتاکس تأثیر دارد. به طور معمول هرچه ناحیه موردنظر برای تزریق بوتاکس بزرگ‌تر و چین‌وچروک‌ها بیشتر باشد تعداد واحد بوتاکس موردنیاز نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه هزینه درمان بالاتر می‌رود.

 عامل دیگر تأثیرگذار در هزینه بوتاکس انواع مارک‌های بوتاکس موجود در بازار است. باتوجه‌به برندی که انتخاب می‌کنید هزینه تزریق بوتاکس برای جوانسازی نیز متفاوت خواهد بود. عامل تأثیرگذار دیگر که در هزینه نهایی تزریق بوتاکس نقش دارد، دستمزد متخصص تزریق و هزینه کلینیک است. هزینه کلینیک‌ها باتوجه‌به محل قرارگیری و امکانات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. دستمزد متخصص هم بر اساس شهرت و تجربه او تعیین می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه متخصص مشهورتر و مجرب‌تر دستمزد او نیز بیشتر است.

جمع‌بندی

بوتاکس یک سم عصبی یا نوروتوکسین است که به‌صورت موقت از ارتباط بین اعصاب و عضله جلوگیری می‌کند. به‌عبارت‌دیگر استفاده از روش جوانسازی با بوتاکس موجب می‌شود عضله برای یک دوره سه تا شش ماه فلج شود؛ بنابراین نمی‌توانید اخم کنید حتی اگر بخواهید. با بازگشت آرام عضلات، دوباره خطوط چین‌وچروک ظاهر می‌شوند و باید دوباره تزریق انجام شود. از نظر بسیاری از متخصصان بهترین سن بوتاکس اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ۳۰ است. نتایج تزریق می‌تواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. دوام نتایج جوانسازی پوست با بوتاکس بسته به وسعت ناحیه تزریق و مواد تشکیل‌دهنده سه تا دوازده ماه طول می‌کشد.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت متشکل از پزشکان باتجربه و متخصصان دانشگاهی در زمینه پوست، مو و زیبایی مفتخر است که توانسته تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن در زمینه پوست، مو و جراحی از تولیدکنندگان جهان انتخاب و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید برای بهره‌گیری از مشاوره‌های درمانی آنلاین و اطلاع از قیمت‌ها و خرید انواع دستگاه‌های لیفت و جوانسازی به وب‌سایت آفرودیت مراجعه نموده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا