شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

هر آنچه که باید درباره لیزر کم توان یا سافت بدانید!

لیزر کم توان یکی از راحت‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمانی است که بر خلاف روش‌های جراحی، بدون آسیب به پوست به انجام می‌شود. از جمله فواید لیزر سافت ترمیم اسکار پوستی، آکنه، جوان‌سازی پوست، درمان بیماری‌هایی همچون پسوریازیس، خال‌های عروقی، لک‌های بارداری، کک‌ومک و… است. یک تفاوت لیزر پرتوان و کم توان در عمق نفوذ آن در پوست است. جهت آگاهی بیشتر درباره فواید لیزر سافت و تفاوت لیزر پرتوان و کم توان تا انتهای این مقاله از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید.

لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان چیست؟

در دنیای امروز لیزردرمانی به یکی از برترین و کم تهاجمی‌ترین تکنیک‌ها برای اهداف درمانی و زیبایی گسترده و متنوع تبدیل شده است. در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو از لیزر برای درمان، ترمیم و زیبا ساختن پوست به فراوانی استفاده می‌شود. در لیزر کم توان یا سافت از شدت تابش کم بهره برده می‌شود. این نوع لیزر درصد آسیب‌رسانی کمی داشته و روشی بی‌خطر است و به لیزرتراپی سرد نیز معروف است.

لیزر سافت در نقاط مختلف بدن و صورت قابل‌استفاده است. البته مانند روش‌های جراحی تاثیر آنی خود را نشان نمی‌دهد؛ اما باتوجه‌به داشتن کمترین میزان عوارض برای بسیاری از افراد روشی محبوب و پرطرف‌دار است. همچنین با کمترین میزان درد همراه خواهد بود.

فواید لیزر سافت چیست؟

لیزر کم توان یا سافت کاربردها و فواید متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

 ۱. کاربرد لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر کم توان می‌تواند طول‌موج‌های مختلفی را ارائه داده و بر روی یک ناحیه دقیق از پوست اثرگذار باشد. پس از جذب نور لیزر توسط بافت پوست، سلول‌های آسیب‌دیده پوست محو شده و پوست ظاهری جذاب و جوان به خود می‌گیرد. از بین بردن چین‌وچروک به ایجاد این ظاهر جوان و زیبا کمک می‌کند.

۲. لیزر سافت راهی برای ترمیم اسکار پوستی

لیزر کم‌توان می‌تواند گستره وسیعی از انواع اسکار ناشی از آکنه، زخم، جراحی، سوختگی و اسکارهای تروماتیک و… را از بین ببرد و تاثیری فوق‌العاده خواهد داشت. از فواید لیزر سافت می‌توان به تحریک پوست به کلاژن‌سازی اشاره نمود که موجب بازسازی پوست خواهد شد که به‌ویژه برای درمان اسکار آکنه مناسب است. درمان اسکار با لیزر یکی از مهم‌ترین کاربردهای لیزر سرد است.

۳. اثربخشی لیزر کم توان در درمان آکنه

گاهی اوقات جوش‌های زیاد و مزمن می‌توانند فرورفتگی‌های زیادی در پوست صورت ایجاد نمایند. لیزر کم توان می‌تواند موجب تحریک ساخت سلول‌های جدید و پر شدن این فرورفتگی‌ها شود. البته این روش برای درمان آکنه‌‌های فعال کاربردی ندارد و مربوط به  بهبود جای جوش است. برای درمان این آکنه‌ها باید به دارو متوسل شد.

۴. کاربرد لیزر سافت برای درمان بیماری ‌های پوستی

از دیگر فواید لیزر سافت می‌توان به درمان پسوریازیس، لک‌های بارداری، خال‌های عروقی، کک‌ومک، برص، جای سوختگی، التهابات پوستی و… اشاره کرد. همچنین از لیزر کم توان برای پاک کردن تاتو با لیزر و خال‌کوبی نیز استفاده می‌شود.

اقدامات لازم قبل از استفاده از لیزر سافت یا کم توان

اقدامات لازم قبل از استفاده از لیزر سافت یا کم توان

قبل از استفاده از لیزر سافت توجه به اصول آن ضروری به نظر می‌رسد. برخی از این توصیه‌ها عبارت‌اند از:

  • برنزه کردن پوست قبل از انجام لیزر ممنوع است؛ زیرا خشکی پوست موجب کاهش سرعت ترمیم آن خواهد شد.
  • انجام لیزر هم‌زمان با مصرف داروی راکوتان نیز ممنوع است.
  • عدم استعمال دخانیات قبل از درمان لیزری نیز یک توصیه مهم و موثر است.

نحوه عملکرد لیزر کم توان

لیزر کم توان باتوجه‌به نوع عارضه با تکنیک‌های متفاوتی به کار برده می‌شود. ابتدا باید پوست ناحیه مربوطه به‌خوبی تمیز شود. سپس چشمان بیمار با عینک مخصوص برای جلوگیری از برخورد اشعه لیزر با چشم، محافظت می‌شوند. در مرحله بعد باتوجه‌به ناحیه و نوع عارضه دستگاه بر روی طول‌موج مناسب تنظیم شده و به ناحیه موردنظر تابانده می‌شود. اگر لیزرتراپی به طور مستقیم بر روی پوست اعمال شود، از ورقه‌های کوچک بین پوست و دستگاه برای ایجاد فاصله استفاده خواهد شد.

تفاوت لیزر پرتوان و کم توان

در لیزرتراپی کم توان گرما تولید نمی‌شود و از امواج نور قرمز و فروسرخ با طول‌موج پایین‌تر از لیزر پرتوان استفاده می‌شود. لیزر کم توان کاملا بدون درد بوده و معمولا به استفاده از داروی خاصی نیاز ندارد و عوارضی نخواهد داشت. لیزر پرتوان به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و انرژی بیشتری را به ناحیه موردنظر خواهد رساند. البته ممکن است با عوارض بیشتری نیز همراه باشد.

سرعت لیزر پرتوان در درمان بیشتر از لیزر سرد یا کم توان است. عمق نفوذ لیزر پرتوان ۴ سانتی‌متر و عمق نفوذ لیزر سافت نیم سانتی‌متر است. میزان اشعه لیزر سافت کم و حدود ۵۰۰ میلی‌وات است و طول‌موجی بین ۶۰۰ تا ۹۸۰ نانومتر دارد.

مراقبت‌های بعد از لیزر تراپی با لیزر سافت یا کم توان

مراقبت‌های بعد از لیزر تراپی با لیزر سافت یا کم توان

بعد از کاربرد لیزر کم توان برای درمان عارضه‌های پوستی نیز انجام مراقبت‌های زیر لازم است:

  • ممکن است برای کاهش درد پزشک برای فرد داروی مسکن تجویز نماید.
  • استفاده از پمادهای مخصوص یا کمپرس سرد می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در کاهش درد داشته باشد.
  • توجه به رعایت بهداشت و نظافت در موضع موردنظر
  • اجتناب از کندن پوست موضع به‌صورت عمدی

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیزر سافت نیستند؟

افراد زیر کاندیدای مناسبی برای استفاده از لیزر کم توان نیستند:

  • افراد مبتلا به سرطان‌های بدخیم
  • مبتلایان به صرع و تشنج
  • کودکان درحال‌رشد
  • زنان باردار
  • و…

هزینه درمان با لیزر سرد یا کم توان

هزینه درمان با لیزر سرد یا کم توان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. نوع لیزر و نوع بیماری از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در برآورد هزینه است. همچنین درمان در کلینیک‌های معتبر و با دستگاه‌های استاندارد مسلما هزینه بیشتری نسبت به مراکز غیراستاندارد به همراه خواهد داشت. تخصص پزشک از دیگر عوامل موثر بر تعیین میزان هزینه‌ها خواهد بود.

عوارض لیزر کم توان

عوارض لیزر کم توان

درصورتی‌که برای درمان با لیزر کم توان به مراکز معتبر زیر نظر پزشک متخصص و متبحر مراجعه نکنید و درمان لیزری بر اساس اصول و استانداردهای صحیح انجام نشود، عوارضی را به همراه خواهد داشت. این عوارض می‌توانند شامل زخم، عفونت و التهاب باشند. یکی دیگر از عوارض شایع خارش پوست است که به طور معمول بعد از چند روز برطرف می‌شود.

یکی دیگر از عوارض نادر کاربرد لیزر سافت، تیرگی پوست و ایجاد کیست است. عمده عوارض ایجاد شده به عدم توانایی اپراتور در تنظیم صحیح دستگاه متناسب با نوع عارضه و نوع پوست فرد است. تنها عیبی که می‌توان برای درمان با لیزر کم توان به آن اشاره نمود، نیاز به تعداد جلسات بیشتر برای نتیجه‌گیری است.

جمع‌بندی

لیزر کم توان یک روش محبوب، موثر و بی‌خطر برای رفع بسیاری از عارضه‌های پوستی است. از فواید لیزر سافت درمان کک‌ومک، پاک‌کردن تاتو، درمان لک‌های حاملگی، ازبین‌بردن جای زخم و سوختگی، رفع التهابات پوستی، درمان بیماری پسوریازیس و برص و… را می‌توان نام برد. تفاوت لیزر پرتوان و کم توان در عمق نفوذ، سرعت اثربخشی و مدت‌زمان دوره درمان است.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر یا آفرودیت یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های واردات انواع تجهیزات پزشکی در زمینه لاغری و تناسب‌اندام، لیزر موهای زائد، لیفت و جوان‌سازی و… از برترین برندهای روز دنیا است. برای کسب اطلاعات مربوط به مشخصات هر یک از تجهیزات با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا