شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس چگونه است؟

امروزه باتوجه‌به پیشرفت علم، ازبین‌بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر ایمن‌ترین و بهترین روش محسوب می‌شود. دلیل برتری این روش بر روش‌های سنتی را می‌توان به دائمی و همیشگی بودن رفع موهای زائد در این روش نسبت داد. البته در مورد کسانی که پوست حساسی دارند توصیه می‌شود که حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنند. در مورد پوست‌های حساس فرقی نمی‌کند که از وکس یا تیغ استفاده کنند، همیشه این افراد برای برداشتن و اصلاح موهای زائد خود با مشکل مواجه هستند.

به‌طورکلی لیزر موهای زائد پوست‌های حساس به‌عنوان جایگزین شیوه‌های سنتی به کار می‌رود که هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و برای همه نقاط بدن استفاده می‌شود. بهترین دستگاه لیزر برای پوست حساس باید از پالس نوری جهت حذف موهای زائد استفاده کند. حذف موهای زائد پوست حساس با لیزر در تمامی افراد بدون درنظرگرفتن چند مورد استثنا امکان‌پذیر است. در ادامه مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر به بررسی تأثیر لیزر موهای زائد مربوط به پوست‌های حساس می‌پردازیم.

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس

بهترین دستگاه لیزر برای پوست حساس از جریان پالس نوری استفاده می‌کند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس نور را به‌صورت متمرکز به سطح پوست می‌تاباند. این نور پس از مدتی به انرژی حرارتی تبدیل و درنتیجه فولیکول موهای زائد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. نتیجه این کار متوقف‌شدن رشد موهای زائد است.

باتوجه‌به اینکه حذف موهای زائد پوست حساس با لیزر عملاً بر روی هر فرد متفاوت است، دقت در انتخاب دستگاه مناسب اهمیت زیادی دارد. لیزرهایی مثل IPL SHR و دایود برای پوست‌های حساس به کار می‌رود؛ اما برای پوست‌های تیره از دستگاه لیزر ND:YAG استفاده می‌شود. برای آگاهی از واکنش پوست خود در برابر لیزر می‌توانید از پزشک بخواهید قسمتی از پوست شما را با دستگاه لیزر مورد درمان، لیزر کند.

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس؛ آیا لیزر پوست های حساس درد دارد؟

میزان درد و سوزش ناشی از لیزر در مورد افرادی که پوست حساس‌تری دارند متفاوت است. میزان سوزش و حساسیت بستگی به ضخامت مو دارد این به این معنی است که هرچه میزان ضخامت مو در پوست، زیادتر باشد حذف موهای زائد پوست‌های حساس هم با درد بیشتری همراه است. برای این‌که از التهاب و قرمزی و همچنین درد ناشی از لیزر موهای زائد پوست‌های حساس کم شود، پمادهای موضعی برای افراد توصیه می‌شود که قبل و بعد از انجام لیزر بر روی ناحیه بزنند.

حذف موهای زائد پوست حساس با لیزر؛ آیا اشعه لیزر خطرناک است؟

عملکرد لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس بر اساس پالس‌های نوری است. با متمرکز تابیدن نور لیزر بر پوست‌های حساس فولیکول‌های مو تحت انرژی گرمایی و حرارتی قرار می‌گیرند. با ازبین‌رفتن رنگ‌دانه مو در قسمت ریشه و سست‌شدن ریشه به‌راحتی موهای زائد حذف می‌شوند. باتوجه‌به روند و مراحل انجام علاوه بر اینکه لیزر درد ندارد، اشعه لیزر کاملاً بی‌خطر است.

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس در ناحیه صورت

لیزر موهای زائد پوست‌های حساس در ناحیه صورت

لیزر موی صورت، چانه، بالای لب و کنار گونه‌ها به دلیل حساس‌بودن پوست صورت باید بادقت بالا انجام شود. انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای پوست حساس که مجهز به سیستم خنک‌کننده است کمک می‌کند تا بدون واردشدن آسیب از شر موهای زائد صورت خلاص شوید. روش مؤثر و کاربردی لیزر موهای زائد پوست‌های حساس علاوه بر محدود بودن عوارض احتمالی پوستی صاف و براق را به شما هدیه می‌دهد. انجام لیزر موهای زائد صورت به افراد به‌خصوص خانم‌ها حس زیبایی و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد پوست‌های حساس

بعد از عمل لیزر ممکن است پوست شما دچار خشکی شود که برای برطرف‌کردن آن استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم و سازگار برای پوست، راهکار خوبی است. بعد از لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس باید مراقبت‌های بعد از لیزر را رعایت کنید تا تأثیرگذاری مثبت و بدون التهاب و درد باشد.

  • استفاده از یخ: اگر بعد از لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس دچار درد شدید هستید، می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید؛ چون این کار احساس تورم ناشی از لیزر را از بین می‌برد.
  • جلوگیری از آفتاب‌سوختگی: پس از عمل لیزر موهای زائد پوست‌های حساس ممکن است پوست شما نسبت به نور خورشید حساس شود در این صورت استفاده از کرم‌های مناسب برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و همچنین لوسیون‌های حفاظتی که حاوی SPF هستند، شمارا در جهت رفع این عارضه کمک کند.
  • پیروی از دستور پزشک: شما با رعایت دستورات پزشک می‌توانید بهبود وضعیت خود را به‌صورت بهتر و سریع‌تر طی کنید.
  • اجتناب از مواد تحریک‌کننده: بعد از لیزر موهای زائد پوست‌های حساس، پوست حساسیت بیشتری نسبت به زمان‌های دیگر پیدا می‌کند؛ بنابراین به شما توصیه می‌شود که از مواد آرایشی تحریک‌کننده پوست، محصولات شیمیایی استفاده نکنید؛ البته باید برای این منظور جلوگیری از عوارض ناشی از آن با پزشک گفت‌وگو کنید.
مشکلات لیزر پوست های دارای بیماری پوستی

مشکلات لیزر پوست های دارای بیماری پوستی

فرایند لیزر موهای زائد پوست‌های حساس باوجود بهترین دستگاه لیزر ممکن است. لیزر برای افرادی که مشکلات پوستی دارند باید بااحتیاط لازم مراحل آن انجام شود. افرادی که دچار بیماری پوستی هستند باید بادقت بالا از روش لیزر استفاده کنند. در ادامه مشکلات پوستی بررسی می‌شوند:

  • حساسیت پوستی: عمل لیزر برای بیماران پوستی از قبیل پسوریازیس، اگزما و رزا سیا در صورت اصولی انجام نشدن، موجب به‌وجودآمدن حساسیت شدید و آسیب به پوست می‌شود.
  • عفونت پوستی: لیزر موهای زائد پوست‌های حساس ممکن است برای افرادی که پوست آن‌ها دچار عارضه عفونت است موجب انتقال این عفونت در نقاط دیگر پوست شود.
  • آسیب پوستی قبلی: لیزر برای پوست‌هایی که در اثر زخم، سوختگی و جراحات دچار آسیب شده‌اند می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و شرایط سختی را برای این نواحی آسیب‌دیده فراهم کند.
  • داروهای خاص: استفاده از داروهای درمان بیماری آکنه، داروهایی که خاصیت حساسیت‌زدایی دارند و داروهای حساس به نور ممکن است در فرایند حذف موهای زائد پوست‌های حساس با لیزر، فرد را دچار مشکل کنند.

جمع‌بندی

افرادی که دارای پوست حساس هستند حتماً تمایل دارند در مورد لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس بیشتر بدانند و آن را به‌عنوان جایگزینی برای تیغ‌زدن، اصلاح و اپیلاسیون استفاده کنند. این عمل با استفاده از بهترین دستگاه لیزر برای پوست حساس در بخش‌های متنوعی ازجمله پشت، بازو، صورت و پاها به کار برده می‌شود. لیزر موهای زائد پوست‌های حساس حتی می‌تواند در مورد موهای گوش و بخش حساسی مثل خط بیکینی استفاده شود. روش حذف موهای زائد پوست حساس با لیزر یکی از روش‌هایی است که به افراد دارای پوست حساس توصیه می‌شود.

روش‌هایی برای ازبین‌بردن این موهای زائد وجود دارد که موقتی و زمان‌بر بودن این روش‌ها موجب می‌شود افراد به دنبال راه آسان‌تر و بهتر لیزر باشند. لیزر موهای زائد پوست‌های حساس همراه با کم‌ترین عوارض، بهترین گزینه برای این افراد است. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر که از متخصصان باتجربه تشکیل‌شده است، افتخار دارد با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بهترین تجهیزات در زمینه لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی و… را در اختیار شما عزیزان بگذارد. کارشناسان ما در آفرودیت لیزر می‌توانند کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی را برای خرید دستگاه لیزر راهنمایی کنند. از طریق صفحه تماس با ما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا