شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان ممنوع است و به‌هیچ‌وجه نباید به انجام آن اقدام نمود. مصرف راکوتان در دوران لیزر موجب بروز حساسیت و خشکی بیش از حد پوست خواهد شد و حتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد ایجاد کند. لازم به ذکر است که تاثیر راکوتان بر لیزر موهای زائد می‌تواند موجب افزایش موهای زائد و حتی تقویت رشد آن‌ها شود.

به‌طورکلی عوارضی مانند سردرد شدید، عفونت و التهاب پوست، ایجاد زخم و اسکار پوستی و… در صورت مصرف راکوتان در دوران لیزر بروز خواهند کرد. برای درک بهتر بایدها و نبایدهای مصرف راکوتان در دوران لیزر با ما در ادامه این مطلب مهم و کاربردی از وب‌سایت آفرودیت لیزر همراه باشید.

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان

لیزر موهای زائد امروزه به یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های حذف این موها تبدیل شده است و این موضوع به مزایای لیزر در مقابل دیگر روش‌های ازبین‌بردن موهای زائد مرتبط خواهد بود. بااین‌حال لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان ممکن است باتوجه‌به سیستم بدنی هر فرد عارضه‌های مختلفی ایجاد کند که شامل واکنش‌های فوتو آلرژیک و فوتوکسیک می‌شود. واکنش‌های فوتو آلرژیک موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن فرد می‌شوند و آن را تضعیف می‌کنند. در این نوع واکنش سیستم ایمنی بدن پرتو لیزر را به‌عنوان عاملی خارجی شناسایی کرده و سلامت بدن را دچار اختلال خواهد کرد.

این عوارض بسیار جدی بوده و در صورت بروز، مراجعه به پزشک ضروری است. واکنش‌های فوتوکسیک می‌توانند با افزایش تولید ملانین موجب ایجاد لکه‌های پوستی شده و پوستی بدشکل مشابه با حالت آفتاب‌سوختگی شدید ایجاد کنند. گفتنی است که قرص ایزوترتینوئین با نام تجاری راکوتان که از مشتقات ویتامین آ است، برای درمان آکنه و جوش‌‌های مزمن، کیستیک و مقاوم به درمان تجویز می‌شود و به‌خودی‌خود و حتی بدون انجام لیزر نیز با عوارضی مانند خشکی پوست مخصوصا در ناحیه لب، خشکی بینی، خارش چشم و… همراه است.

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان موجب تخریب بافت پوست شده و خشکی شدید آن را به همراه خواهد داشت. نکته بسیار مهم درباره عوارض مصرف راکوتان تاثیر بسیار جدی آن بر جنین است. زنانی که از نظر جنسی فعال هستند، در حین مصرف راکوتان بایستی بیش‌ازپیش به درصد اطمینان روش‌های پیشگیری از بارداری توجه داشته باشند. در غیر این صورت با عواقب جدی و غیرقابل‌جبران آن بر جنین مواجه خواهند شد. همچنین پس از قطع مصرف این قرص بایستی تا یک ماه از اهدای خون خودداری کرد. انجام لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان عوارض آن را تشدید می‌کند.

عوارض مصرف راکوتان در دوران لیزر

عوارض مصرف راکوتان در دوران لیزر

همان‌طور که قبلا نیز بدان اشاره شد، لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان عوارض گاه جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. برخی از این عوارض عبارت‌اند از:

  • سردرد و سرگیجه شدید
  • کاهش سرعت بهبود زخم‌ها
  • خارش پوست
  • عفونت و التهاب پوست
  • بروز توده‌های زیرپوستی غیرعادی
  • کاهش اثر لیزر موهای زائد
  • ایجاد التهاب در چشم‌ها و لب
  • کهیر و بثورات پوستی
  • پوسته‌پوسته شدن محل لیزر
  • افزایش احتمال بروز زخم و اسکار پوستی
  • ایجاد حساسیت بیش از حد در پوست
  • همراه شدن فرایند لیزر با درد بیشتر

تاثیر راکوتان بر لیزر موهای زائد

علاوه بر مواردی که درباره مصرف راکوتان در دوران لیزر و عوارض لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان ذکر شد، مصرف داروهای ضد تورم و التهاب، ضد جوش‌ها، ویتامین آ، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای هورمونی، داروهای ضدبارداری، داروهای ضدافسردگی و… می‌توانند در فرایند لیزر خلل ایجاد کنند؛ به‌عنوان‌مثال مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها موجب ایجاد لکه‌های تیره روی پوست خواهد شد. همچنین داروهای هورمونی در چرخه رشد مو و تاثیر لیزر اختلال ایجاد خواهند کرد.

داروهای حاوی ویتامین آ نیز موجب افزایش شدت حساسیت‌های پوستی و افزایش سوزش و درد هنگام لیزر می‌شوند؛ بنابراین حداقل ده روز قبل از انجام لیزر، بایستی مصرف داروهای ذکر شده را متوقف کرد. با وجود مزایای لیزر موهای زائد، لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان می‌تواند موجب کاهش تاثیر آن نیز شود و حداقل فاصله بین لیزر و آخرین مرتبه مصرف راکوتان بایستی حداقل ۶ ماه باشد. مصرف این داروها موجب افزایش حساسیت پوست به نور شده و خشکی پوست را به‌شدت افزایش می‌دهند.

به همین دلیل است که در این دوران مصرف نباید پوست فرد در معرض پرتو لیزر قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه حائز اهمیت است، لزوم مشورت با پزشک متخصص قبل از انجام لیزر است. در هنگام مشورت با پزشک لازم است که وی را از تمام شرایط و بیماری‌های جسمی خود و همچنین داروهای مصرفی مطلع نموده تا بتوانید بهترین نتیجه را با کمترین میزان عوارض از لیزر موهای زائد دریافت نمایید.

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان؛ علت تداخل مصرف راکوتان در دوران لیزر

لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان؛ علت تداخل مصرف راکوتان در دوران لیزر

تابش پرتو لیزر با طول‌موج مشخص بر ملانین موجود در فولیکول‌های مو موجب ازبین‌رفتن یا تضعیف این فولیکول‌ها و به دنبال آن توقف رشد موهای زائد می‌شود. در مقابل داروهای حاوی ایزوترتینوئین مانند راکوتان حساسیت بالایی نسبت به نور داشته و موجب جذب حداکثری این پرتوها توسط پوست می‌شوند. به همین دلیل است که حذف موهای زائد با لیزر حین مصرف راکوتان می‌تواند عوارض لیزر را به‌شدت افزایش بدهد.

به‌طوری که گاه سوختگی شدید و غیر قابل جبرانی را همراه با آسیب بافتی به همراه خواهد داشت. همچنین می‌تواند موجب افزایش حساسیت و تحریک پوستی شود. به‌علاوه افزایش ملانین ناشی از مصرف راکوتان موجب ایجاد لکه‌های تیره روی پوست و تغییر رنگ پوست می‌گردد. به همین علت است که مصرف راکوتان در دوران لیزر نه‌تنها موجب زیبایی و صاف‌شدن پوست نخواهد شد؛ بلکه ظاهری ناخوشایند به آن خواهد بخشید و تاثیر بسیار نامطلوبی بر میزان رضایت فرد از درمان لیزری خواهد داشت.

جمع‌بندی

توصیه کلی پزشکان و متخصصان در مورد لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان ممنوعیت آن است؛ زیرا پس از مصرف راکوتان احتمال بروز حساسیت پوستی به‌شدت افزایش می‌یابد. همچنین مصرف راکوتان در دوران لیزر خطر ابتلا به انواع زخم و اسکار پوستی را افزایش داده و موجب بی‌اثر شدن روند درمان لیزری نیز می‌شود. تاثیر راکوتان بر لیزر موهای زائد موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و بدین ترتیب رشد موها افزایش می‌یابد.

شرکت آفرودیت با نام کامل پرتو تجارت رویان مهر یکی از باسابقه‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز واردات و فروش انواع تجهیزات مدرن و پیشرفته پزشکی در زمینه لیزر موهای زائد، لاغری و تناسب‌اندام، لیفت و جوانسازی و… از برترین برندهای روز دنیا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فیزیکی تجهیزات و دریافت مشاوره درباره کیفیت و اصالت محصولات با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا