شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

دستگاه لیزر زگیل تناسلی + مزایای آن

استفاده از دستگاه لیزر زگیل تناسلی برای ازبین‌بردن این ویروس خطرناک روشی جدید و کارآمد است. استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد بیشتر قسمت‌های بدن و از جمله ناحیه تناسلی روشی مؤثر است. البته ممکن است برخی افراد نسبت به خطر ابتلا به زگیل تناسلی نگران باشند.

باید به‌خاطر داشت که زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی است که ارتباطی با لیزر ناحیه تناسلی ندارد و برعکس درمان زگیل تناسلی با لیزر امکان‌پذیر است. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر درمان و مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر را بررسی می‌کنیم.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

درباره زگیل تناسلی باید گفت که این عارضه یک بیماری ویروسی مقاربتی است که به‌صورت توده‌های کوچک متصل‌به‌هم یا جداگانه در قسمت تناسلی ایجاد می‌شود. این توده‌ها می‌توانند در اندازه کوچک، بزرگ، برجسته، مسطح یا شبیه گل‌کلم باشند. عامل بروز زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی است که بیشتر از ۱۵۰ نوع دارد و برخی از انواع آن ناحیه تناسلی را درگیر می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی لیزر، درمان زگیل تناسلی با لیزر ممکن شده است. لیزر CO2 دستگاه لیزر زگیل تناسلی است که عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

راه های انتقال زگیل تناسلی

قبل از پرداختن به دستگاه لیزر زگیل تناسلی بهتر است درباره روش‌های انتقال این عارضه پوستی خطرناک اطلاعاتی به دست آوریم. عوامل دخیل در انتقال زگیل تناسلی عبارت‌اند از:

۱. رابطه جنسی

مهم‌ترین دلیل انتقال زگیل تناسلی رابطه جنسی واژینال و مقعدی است. به دلیل آنکه پوست این نواحی مرطوب و دارای مخاط است، ویروس HPV به‌راحتی از یک فرد آلوده به فرد سالم منتقل می‌شود. ممکن است این ویروس در برخی افراد به‌صورت نهفته باشد و فرد بدون اطلاع از این مشکل آن را به شریک جنسی خود منتقل کند. با دستگاه لیزر زگیل تناسلی می‌توان این مشکل را درمان کرد.

۲. لیزر بیکینی

به دلایل بهداشتی و پزشکی لیزر موهای زائد به‌ویژه در قسمت بیکینی اهمیت زیادی دارد. حذف موهای زائد به روش‌های سنتی همیشه عوارضی را به دنبال دارد و همچنین روش‌ها‌یی موقتی هستند. با استفاده از دستگاه‌های لیزر پیشرفته مانند دستگاه لیزر تیتانیوم رافائل، دستگاه لیزر الکس دایود آیس پلاس و… می‌توان موهای قسمت تناسلی را به‌راحتی از بین برد.

در این میان بهداشتی بودن دستگاه لیزر و کلینیک اهمیت زیادی دارد. عدم رعایت موازین بهداشتی می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های پوستی مختلف و حتی زگیل تناسلی شود. به همین دلیل بهداشتی بودن کلینیک و دستگاه لیزر زگیل تناسلی اهمیت زیادی دارد.

۳. زگیل تناسلی و اپیلاسیون

همانند لیزر بیکینی، برای اپیلاسیون نیز بهداشتی بودن شرایط سالن و دستگاه‌های اپیلاسیون اهمیت زیادی دارند. عدم رعایت موازین بهداشتی موجب انتشار و انتقال ویروس زگیل تناسلی می‌شود. در صورت ابتلا به زگیل تناسلی می‌توان برای درمان زگیل تناسلی با لیزر اقدام کرد.

دستگاه لیزر زگیل تناسلی

دستگاه لیزر زگیل تناسلی

برای لیزر موهای زائد دستگاه‌های پیشرفته زیادی مانند دستگاه لیزر الکس دایود، لیزر جرمنی اس اچ آر و لیزر دایود جرمنی وجود دارد. به دلیل حساسیت موضوع زگیل تناسلی باید از دستگاه‌های خاصی برای درمان زگیل تناسلی با لیزر استفاده کرد. در حال حاضر دستگاه لیزر دکا (DEKA) بهترین دستگاه لیزر زگیل تناسلی است. این دستگاه که لیزر CO2 نیز نام دارد در حال حاضر بهترین دستگاه برای درمان زگیل تناسلی با لیزر است. مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه لیزر دکا (CO2) عبارت‌اند از:

  • دستگاه لیزر زگیل تناسلی دکا مورد تأیید نظام‌پزشکی ایران و سازمان غذا و داروی آمریکا است.
  • این دستگاه اشعه با طول‌موج بالا ساطع می‌کند و عمق نفوذ بالایی دارد. با این ویژگی دستگاه لیزر، درمان کاملاً اصولی انجام می‌شود.

دستگاه لیزر زگیل تناسلی؛ تفاوت درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایوتراپی

علاوه بر دستگاه لیزر زگیل تناسلی بهتر است با روش کرایوتراپی نیز آشنا شویم. کرایوتراپی یا سرمادرمانی یک روش درمانی دیگر برای ازبین‌بردن ضایعات پوستی مانند خال و زگیل تناسلی است. در این روش، درمان از طریق نیتروژن مایع و فریز کردن انجام می‌شود. نیتروژن مایع ضایعات پوستی و سلول‌های آسیب‌دیده را مورد هدف قرار می‌دهد.

در مقابل در روش درمان زگیل تناسلی با لیزر، اشعه‌های نور با گرمای مشخص به ناحیه تحت درمان تابیده می‌شوند. برخی موارد کاربرد کرایوتراپی عبارت‌اند از:

  • کرایوتراپی زگیل تناسلی
  • کرایوتراپی زخم دهانه رحم
  • کرایوتراپی جوش صورت
  • کرایوتراپی شکم
  • کرایوتراپی میخچه پا

نحوه عملکرد دستگاه لیزر زگیل تناسلی

در درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر اشعه‌های مادون‌قرمز به‌صورت کاملاً متمرکز بر روی ضایعات پوستی تابیده می‌شوند. دستگاه لیزر زگیل تناسلی دکا (CO2) عمق نفوذ بالایی دارد و به عمق بافت‌های آلوده نفوذ می‌کند. البته ممکن است اندازه زگیل تناسلی بزرگ باشد یا نسبت به درمان مقاومت نشان دهد. در این صورت از روش‌های جراحی رادیوسرجری (آر اف جراحی) یا الکتروسرجری (موتر) استفاده می‌شود. دستگاه دیگری با فناوری CO2 با نام لیزر CO2 فرکشنال برای لیفت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود.

تحقیقات و نتایج نشان داده است که استفاده از دستگاه لیزر زگیل تناسلی CO2 سریع‌ترین و بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی است. یکی از مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر کاهش قابل‌توجه میزان عود ضایعه است. این روش در مقایسه با کرایوتراپی نتایج بهتری از خود نشان داده است.

از دیگر مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر سرعت عمل و نتیجه‌گیری سریع از درمان است. در درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی تعداد جلسات موردنیاز بیشتر از جلسات لازم برای درمان با لیزر است. در لیزردرمانی زگیل تناسلی، بر اساس میزان گسترش و عمق ضایعه ممکن است در یک یا چند جلسه کوتاه درمان تکمیل شود؛ ولی درمان با کرایوتراپی معمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارد.

احتمالاً این سؤال پیش آید که زگیل تناسلی مانند موهای زائد فولیکول ندارند. پس دستگاه لیزر زگیل تناسلی چگونه آن‌ها را از بین می‌برد؟ در پاسخ باید گفت که اشعه لیزر با طول‌موج و گرمای مشخص به عمق بافت ضایعه تابیده و عروق خونی داخل زگیل را از بین برده و درنتیجه ضایعه آرام‌آرام حذف می‌شود.

مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر

مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر

در مقایسه انجام شده بین انواع روش‌های درمانی زگیل تناسلی مشخص شده است که استفاده از دستگاه لیزر زگیل تناسلی برای درمان مزایای قابل‌توجهی دارد. مهم‌ترین مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر عبارت‌اند از:

  • بهبود ظاهر زگیل
  • حذف زگیل‌های ناخوشایند
  • دارای عوارض جانبی محدود
  • عدم نیاز به عمل جراحی
  • بهبود سریع ناحیه تحت درمان

جمع‌بندی

زگیل تناسلی یکی از مشکلات پوستی شایع است که عدم توجه به درمان آن می‌تواند خطرات و عوارض خطرناکی برای افراد داشته باشد. روش‌های درمانی متعددی برای بهبود این ضایعه پوستی پیشنهاد می‌شود؛ ولی استفاده از دستگاه لیزر تناسلی دکا که با فناوری CO2 کار می‌کند یکی از بهترین روش‌ها برای درمان زگیل تناسلی است.

روش دیگری که برای درمان ضایعات پوستی و از جمله زگیل تناسلی پیشنهاد می‌شود روش کرایوتراپی است. کرایوتراپی نقطه مقابل لیزردرمانی است. یعنی در کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن مایع محل آسیب سرد و فریز می‌شود. در مقایسه با استفاده از دستگاه لیزر زگیل تناسلی، روش کرایوتراپی چندان کارآمد نیست و به دوره‌های درمانی بیشتری هم نیاز دارد.

نتایج نشان داده است که میزان اثربخشی درمان زگیل تناسلی با لیزر بیشتر از روش کرایوتراپی است و تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز است. از طرف دیگر می‌توان به برخی مزایای درمان زگیل تناسلی با دستگاه لیزر اشاره کرد که شامل کاهش قابل‌توجه ضایعات، عوارض جانبی محدود و بهبود سریع ناحیه تحت درمان هستند.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر با همکاری جمعی از متخصصان حوزه فناوری‌های پزشکی بهترین دستگاه‌های پزشکی زیبایی را از برترین برندهای جهانی خریداری کرده و به فروش می‌رساند. تضمین کیفیت کالا و احترام به حقوق مصرف‌کننده مهم‌ترین خط‌مشی‌های شرکت آفرودیت لیزر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد به صفحه لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا