شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر در دوران قاعدگی | آیا لیزر در دوران قاعدگی ضرر دارد؟

ممکن است برخی افراد این‌گونه تصور کنند که لیزر در دوران قاعدگی امکان‌پذیر نیست؛ اما این باور غلط است و هیچمنعی برای لیزر مو در دوران پریودی وجود ندارد؛ فقط ممکن است پریودی آستانه تحمل درد را پایین بیاورد. اثربخشی لیزر هنگام قاعدگی تفاوتی با دیگر زمان‌ها ندارد و در واقع پریود بودن تاثیری بر موفقیت لیزر نخواهد داشت.

باتوجه‌به محبوبیت لیزر موهای زائد و لزوم رعایت فاصله مناسب بین جلسات لیزر، این موضوع هیچ اختلالی در درمان ایجاد نخواهد کرد و جایی برای نگرانی نیست. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر همراه ما باشید تا به بررسی لیزر مو در دوران پریودی و اثربخشی لیزر هنگام قاعدگی بپردازیم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک متد درمانی موثر و پرطرف‌دار برای حذف موهای زائد تمام نقاط بدن به جز پلک‌ها است که به جایگزین خوبی برای روش‌های سنتی حذف موهای زائد تبدیل شده است. در فرایند لیزر، پرتو نور با طول‌موج معین به ریشه یا فولیکول مو تابانده می‌شود. رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول‌های مو نور لیزر را جذب نموده و گرم می‌شوند.

این گرما موجب تخریب فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه سرعت رشد موها بسیار پایین می‌آید یا متوقف می‌شود. لیزر در دوران قاعدگی یکی از مسائلی است که پیش روی خانم‌ها است و ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که آیا لیزر مو در دوران پریودی مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر. در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

لیزر در دوران قاعدگی

لیزر در دوران قاعدگی

محبوبیت لیزر موهای زائد هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود و به علت اثربخشی بالای آن، افراد بیشتری به این درمان روی می‌آورند. نکته قابل‌توجه این است که لیزر در دوران قاعدگی هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند و مانعی برای آن وجود نخواهد داشت. خصوصا اگر به دنبال حذف موهای زائد در نقاطی به‌غیراز ناحیه بیکینی هستید. ممکن است کلینیک‌های زیبایی از شما بخواهند در صورت تمایل به لیزر بیکینی در این دوران، از تامپون استفاده کنید. تنها مشکلی که ممکن است در اثر لیزر مو در دوران پریودی ایجاد شود، پایین آمدن آستانه تحمل درد و احساس درد است.

البته با پیشرفت تکنولوژی لیزر و پیدایش دستگاه‌های لیزر قدرتمند و پیشرفته عوارض و درد لیزر به مقدار زیادی کاهش یافته است. دستگاه‌های پیشرفته امروزی مجهز به سیستم کولینگ یا خنک‌کننده قدرتمند هستند که میزان درد را بسیار کم می‌کنند. ممکن است شما نیز احساس کرده باشید که پوست شما در دوران قاعدگی حساس‌تر از دیگر زمان‌ها است. به همین‌ دلیل عوارض جانبی لیزر همچون قرمزی و تورم ممکن است، کمی طولانی‌تر و دیرپاتر از حالت عادی باشد.

یکی از دستگاه‌های لیزر پیشرفته، دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم است که به دلیل داشتن سیستم کولینگ فوق پیشرفته، درمانی کاملا بدون درد را با آن تجربه خواهید کرد. به همین دلیل لیزر مو در دوران قاعدگی با این دستگاه موجب ایجاد کمترین احساس درد خواهد شد. البته امروزه دستگاه‌های لیزر زیادی وجود دارند که این تجربه خوشایند را به شما هدیه خواهند داد و با خیال راحت می‌توانید حذف موهای زائد بدن خود را به آن‌ها‌ بسپارید.

لیزر در روران قاعدگی؛ معایب لیزر مو در دوران پریودی

همان‌طور که اشاره کردیم، لیزر در دوران قاعدگی ممکن است با درد بیشتری همراه باشد و این به حساسیت بیشتر ناحیه بیکینی به درد برمی‌گردد. چرخه پریودی ممکن است در لیزر بدن بانوان اختلال ایجاد کند. در واقع در دوران پریودی سطح هورمون‌ها افزایش می‌یابد. این افزایش می‌تواند بر چرخه رشد مو نیز تاثیرگذار باشد و موجب تولید فولیکول‌های قوی‌تر شود. این فرایند می‌تواند درمان را سخت‌تر کند. در صورت پریود بودن حتما به اپراتور دستگاه اطلاع دهید تا تنظیمات دستگاه را بر این ‌اساس انجام دهد. با کاهش شدت تابش میزان درد نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

اثربخشی لیزر هنگام قاعدگی

اثربخشی لیزر هنگام قاعدگی

هیچ گونه منع پزشکی برای لیزر در دوران قاعدگی وجود ندارد؛ اما موکول‌کردن آن به زمانی دیگر که هم آستانه تحمل درد بالاتری داشته باشید و هم حس شما بهتر باشد، منطقی به نظر می‌رسد. البته این موضوع تا حد زیادی به ویژگی‌های فیزیولوژیک بدن شما برمی‌گردد. بسیاری از خانم‌ها دوران پریودی را به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین ناراحتی سپری می‌کنند.

در مقابل برخی دیگر درد و ناراحتی شدیدی را در این دوران متحمل خواهند شد. احتمالا چنین افرادی تمایل نخواهند داشت که درد بیشتری را تحمل کنند و از انجام لیزر مو در دوران پریودی صرف‌نظر خواهند کرد. انتخاب کم دردترین دستگاه‌ های لیزر موی زائد تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

آمادگی لازم برای لیزر در دوران قاعدگی

لیزر در دوران قاعدگی نیاز به آمادگی خاصی ندارد. مخصوصا اگر ناحیه مدنظر شما، ناحیه‌ای غیر از بیکینی باشد. چرخه قاعدگی فقط بر حساسیت ناحیه بیکینی تاثیرگذار است و مانعی برای لیزر سایر نقاط نیست. قبل از لیزر بیکینی ناحیه را اصلاح نموده و به‌جای سایر روش‌ها از تامپون استفاده کنید. ۲۴ ساعت پس از انجام درمان نیز می‌توانید دوش آب گرم بگیرید. بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ پس از لیزر مو در دوران پریودی خودداری کنید.

نکته مهم هنگام لیزر در دوران قاعدگی یا زمان‌های عادی، انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر و تحت نظارت پزشک متخصص است. بی‌دقتی در این امر موجب ایجاد عوارض گاها شدید و غیرقابل‌جبران مانند سوختگی خواهد شد؛ اما اپراتور باتجربه و کارآزموده می‌تواند با تنظیم صحیح دستگاه، احتمال بروز عوارض را نیز به‌ صفر برساند؛ پس حتما درباره کلینیک زیبایی و دستگاه لیزر مورداستفاده تحقیق نموده و بی‌گدار به آب نزنید.

آمادگی لازم برای لیزر در دوران قاعدگی

جمع‌بندی

لیزر در دوران قاعدگی ممکن است یک چالش برای خانم‌‌ها باشد؛ اما لیزر مو در دوران پریودی هیچ ممنوعیتی ندارد و در صورت تمایل فرد می‌تواند به‌راحتی و بی‌دردسر انجام شود. اثربخشی لیزر هنگام قاعدگی ممکن است به دلایل اختلالات هورمونی کمی کمتر از حالت معمول باشد؛ اما معمولا لیزر موهای زائد به‌خصوص در دوران پریودی با درد بیشتری همراه خواهد بود و تحمل آن کمی دشوارتر است.

شرکت آفرودیت لیزر با کمک اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیفت و جوانسازی و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان را انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و ارسال محصولات زیبایی و پزشکی با کارشناسان آفرودیت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا