شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تغییرات شگرفی در حوزه زیبایی نیز هستیم. لیزر موهای زائد یکی از این موارد است. لیزر توتال بادی از جمله عملیات لیزر است که در آن کل موهای زائد بدن تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرد. در لیزر فول بادی موهای زائد تمام قسمت‌های بدن پاکسازی نمی‌شوند. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر، علاوه بر پرداختن به مبحث لیزر، تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی را توضیح می‌دهیم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

قبل از پرداختن به لیزر توتال بادی و لیزر فول بادی ابتدا باید دید لیزر و عملکرد آن چگونه است. با استفاده از دستگاه لیزر، امواج نوری با طول موج‌های مشخص به پوست تابیده شده و باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو می‌شود. تکرار جلسات درمانی منظم درنهایت منجر به ازبین رفتن موهای زائد بدن می‌شود. امواج لیزر بر رنگدانه‌های مو اثر گذاشته و فولیکول‌های مو تضعیف می‌شوند.

در لیزر موهای زائد، پیگیری منظم جلسات درمانی و رعایت نکات قبل و بعد از لیزر اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که گفتیم امواج لیزر جذب رنگ‌دانه‌های مو می‌شوند. به همین دلیل موهای تیره‌تر به دلیل داشتن رنگ‌دانه بیشتر، امواج لیزر را بهتر جذب کرده درنتیجه لیزردرمانی برای این گروه از موها نتایج بهتری دارد. البته در حال حاضر دستگاه‌های لیزر پیشرفته با طول‌موج‌های متفاوت تولید شده است که می‌توانند برای  موهایی که رنگ‌دانه کمتری دارند نیز مؤثر باشند.

مزایای لیزر موهای زائد

تفاوتی نمی‌کند که شما کدام نوع لیزر را انتخاب کنید. ممکن است لیزر توتال بادی یا  فول ‌بادی را انتخاب کنید یا تصمیم بگیرید تنها بخشی از بدن خود را لیزر کنید. درهرصورت لیزر موهای زائد مزایای زیادی برای شما دارد. برخی از مزایای لیزر موهای زائد عبارت است از:

  • عدم استفاده مکرر از روش‌های سنتی حذف موهای زائد
  • کاهش احتمال عفونت‌های پوستی، واکنش‌های آلرژیک یا کیست مویی
  • کاهش رشد موهای زائد با پیگیری منظم جلسات درمان و حذف آن‌ها
  • هدف قرارگرفتن فولیکول مو و عدم آسیب‌دیدن پوست بدن
  • داشتن حداقل عوارض جانبی
  • داشتن پوستی شفاف و بدون مو

لیزر توتال بادی چیست؟

در فرایند لیزردرمانی، منظور از لیزر توتال بادی لیزر کامل تمام قسمت‌های بدن است که موهای زائد همه قسمت‌ها حذف می‌شوند. در این روش، قسمت‌های مختلف بدن مانند دست‌ها، پاها، زیربغل، بیکینی، باسن، شکم، سینه و شانه‌ها تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرند.  البته در برخی موارد ممکن است لیزر Total Body موهای زائد صورت، بینی، گوش، پوست سر و پیشانی را هم شامل شود که البته سه مورد آخر در آقایان رایج‌تر است.

لیزر فول بادی چیست؟

لیزر فول بادی چیست؟

در فرایند لیزردرمانی نوع دیگری از لیزر موهای زائد وجود دارد که لیزر فول بادی نام دارد. لیزر Full Body اندکی با لیزر توتال بادی متفاوت است. در این نوع لیزر تمام قسمت‌های بدن تحت لیزردرمانی قرار نمی‌گیرد و تنها موهای زائد بخش‌های زیر حذف می‌شوند:

  • دست‌ها
  • پاها
  • زیربغل
  • باسن
  • بیکینی

همان‌طور که ملاحظه کردید تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی این است که در لیزر فول بادی تنها بخش‌های خیلی مهم که موهای زائد تیره‌تر و ضخیم‌تری دارند حذف می‌شوند. این در حالی است که در لیزر Total Body تمام قسمت‌های بدن که دارای موی زائد هستند تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرند.

هشدارهای لازم برای انجام لیزر توتال بادی و لیزر فول بادی

برای انجام هر نوع لیزر اعم از لیزر توتال بادی یا فول بادی باید ملاحظات لازم را رعایت کرد. در غیر این صورت ممکن است نه‌تنها لیزردرمانی نتیجه مطلوبی نداشته باشد؛ بلکه عوارض ناخوشایند و جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. مهم‌ترین نکات مراقبتی که باید به آن‌ها توجه کرد عبارت‌اند از:

  • عدم انجام لیزر روی بخش‌های دارای زخم، آکنه عفونی یا تب‌خال. زیرا لیزر می‌تواند موجب گسترده شدن آن‌ها روی پوست شود.
  • عدم برنزه کردن پوست تا یک‌ماه قبل و بعد از لیزردرمانی
  • عدم لایه‌برداری یا اپیلاسیون پوست
  • در صورت داشتن سابقه کلوئید امواج لیزر می‌تواند موجب سوختگی پوست و ایجاد گوشت اضافه شود.
  • بیمار مبتلا به لوپوس با حساسیت نوری احتمال دارد در برابر امواج لیزر واکنش منفی نشان دهد.
  • عدم استفاده از لیزر توتال بادی یا فول بادی برای بخش‌های دارای تتو
  • افراد دارای سرطان پوست نباید تحت لیزر موهای زائد قرار گیرند.
  • مبتلایان به صرع نمی‌توانند تحت لیزردرمانی قرار گیرند.
  • مبتلایان به دیابت که دچار بیماری‌های متابولیک و سیستمیک هستند.
  • زنان باردار و مادران شیرده مجاز به لیزردرمانی نیستند.

انواع دستگاه‌های لیزر توتال بادی و فول بادی

با وجود تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی درباره دستگاه‌های آن‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد. امروزه دستگاه‌های لیزر بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که هر کدام از خدمات لیزر را که بخواهید تکنسین لیزر برای شما انجام خواهد داد. از جمله مهم‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

قیمت لیزر توتال بادی و فول بادی

قیمت لیزر توتال بادی و فول بادی

علاوه بر تفاوت در نواحی درمان، دیگر تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی مربوط به قیمت آن است. به دلیل آنکه در لیزر Total Body تمامی قسمت‌های بدن تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرد قیمت نهایی بیشتر خواهد شد. در لیزر فول بادی با استفاده از دستگاه لیزر تنها موهای زائد بخش‌های بسیار مهم بدن حذف می‌شوند؛ بنابراین قیمت این نوع لیزردرمانی کمتر خواهد بود.

نکته دیگر در تعیین قیمت لیزردرمانی مربوط به تعداد جلسات موردنیاز بر اساس رنگ و ضخامت مو، رنگ پوست و میزان تیره بودن موهای زائد است. همچنین به دلیل تفاوت بین اندازه بدن آقایان و خانم‌ها و ضخامت موهای زائد و رنگ آن‌ها در این زمینه نیز باید به تفاوت قیمت توجه داشت. نوع دستگاه نیز بر نتیجه کار مؤثر است. دستگاه‌های جدید و پیشرفته لیزر در گروه کم‌ دردترین دستگاه های لیزر حذف موهای زائد هستند.  

مراقبت‌های بعد از لیزر توتال بادی و لیزر Full Body

برای اینکه بتوانید از فوائد لیزردرمانی و فرایند حذف موهای زائد در لیزر توتال بادی یا فول بادی بهره‌مند شوید باید مراقبت‌های بعد از لیزر را بادقت رعایت کنید. موارد مراقبتی بعد از لیزر عبارت‌اند از:

  • عدم استفاده از محصولات آرایشی، محصولات معطر و دارای الکل در قسمت‌های لیزر شده
  • استفاده از لباس‌های نخی راحت و گشاد
  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید و عدم دوش آب گرم تا حداقل ۴۸ ساعت بعد از لیزردرمانی
  • پرهیز از استخر و شناکردن تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر

عوارض جانبی لیزر توتال بادی و فول بادی

قرمزی و التهاب پوست از جمله عوارضی است که بعد از لیزردرمانی اتفاق می‌افتد. این عوارض موقتی هستند و در مدت کوتاهی از بین می‌روند. پوسته‌شدن پوست نیز از دیگر عوارض لیزردرمانی است که این موضوع کاملاً طبیعی بوده؛ اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد. متخصص لیزردرمانی در پایان هر جلسه توصیه‌های مراقبتی را به شما خواهد گفت. در صورت بروز عوارض جدی باید تنها به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید.

عوارض جانبی لیزر توتال بادی و فول بادی

جمع‌بندی

لیزردرمانی برای حذف موهای زائد یکی از روش‌های نوین خدمات پزشکی زیبایی است که تحولی عمیق در حوزه بهداشت و زیبایی ایجاد کرده است. در لیزر موهای زائد امواج لیزر به فولیکول‌های مو تابیده و با اثر روی رنگ‌دانه مو موجب ضعیف‌شدن موهای زائد می‌شود. پیگیری منظم جلسات درمانی موجب ضعیف‌شدن و درنتیجه حذف کامل موهای زائد می‌شود. از انواع روش‌های لیزردرمانی می‌توان به لیزر توتال بادی و لیزر فول بادی اشاره کرد.

تفاوت لیزر توتال بادی با فول بادی این است که در لیزر Total Body تمامی قسمت‌های بدن یعنی دست‌ها، پاها، زیربغل، بیکینی، باسن، شکم، سینه، شانه‌ها و در مواردی موهای زائد صورت، بینی و گوش‌ها تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرند. در لیزر فول بادی موهای زائد قسمت‌های بسیار مهم یعنی دست‌ها، پاها، زیربغل، باسن و بیکینی لیزر می‌شوند.

باتوجه‌به این تفاوت مشخص است که هزینه این دو روش با یکدیگر متفاوت باشند. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی و لیزر است و بهترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه‌های لیزر مانند دستگاه لیزر تیتانیوم و… به صفحه محصولات مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا