شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

روش مدرن جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یکی از روش‌های مدرن جوان‌سازی پوست است که در  این روش از سوزن‌های باریک جهت ایجاد صدها حفره بسیار نازک روی پوست استفاده می‌شود. در روش مدرن میکرونیدلینگ با ایجاد این حفره‌ها ترشحات خون، سرم و پلاسما خارج می‌شوند و خروج این ترشحات سبب جوان‌سازی پوست می‌شود. میکرونیدلینگ یک روش مؤثر برای درمان اسکار آکنه است که در آن یک‌لایه سطحی از پوست برداشته می‌شود که در این لایه‌برداری سطحیT لایه مرده پوست هم از بین می‌رود و این امر سبب روشن و شفاف‌شدن پوست می‌شود.

طرف‌داران میکرونیدلینگ پوست صورت ادعا می‌کنند که این روش می‌تواند اکثر مشکلات پوستی از جمله چین‌وچروک، جای زخم، جای جوش را درمان می‌کند. سوراخ‌های کوچک ایجاد شده توسط این دستگاه سبب می‌شود پوست با تولید کلاژن شروع به بازسازی خود کند. به عقیده کارشناسان نباید از این روش برای پوستی که ملتهب شده استفاده کرد؛ زیرا امکان دارد با تحریک‌شدن پوست التهابات افزایش یابد. در ادامه از آفرودیت لیزر به بررسی کاربرد جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ

جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که در این روش دستگاه از طریق سوزن‌های بسیار باریک، میکرو کانال‌هایی را در قسمت اپیدرم و درم پوست ایجاد می‌کند که به‌موجب این آسیب کنترل شده، القای کلاژن، الیاف الاستین و تحریک سلولی قابل‌مشاهده است. این تحریک سلولی سبب ساخت رشته‌های فیبروبلاست که از ترکیبات اصلی کلاژن پوست هستند، می‌شود که به دنبال پاسخ التهابی بدن، ترمیم ایجاد می‌شود و در نتیجه پوستی بهتر از پوست اول تشکیل می‌شود. در واقع روش مدرن میکرونیدلینگ مقدار کلاژن صورت و همچنین ضخامت پوست را افزایش می‌دهد و باعث شادابی آن می‌شود؛ در نتیجه به جوانسازی و داشتن پوستی نرم و درخشنده برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند.

اقدامات قبل و بعد از انجام میکرونیدلینگ

برای جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ لازم است که قبل و بعد از انجام آن اقداماتی صورت گیرد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ:

  • در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ‌گونه آرایشی نداشته باشید.
  • در صورت داشتن هر گونه ضایعه پوستی، حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است نیاز به درمان ضایعه قبل از اقدام به میکرونیدلینگ باشد.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • افرادی که درگیر تعریق پوستی به میزان بسیار زیاد هستند باید بادقت شرایط خود را با پزشک در میان بگذارند.

اقدامات بعد از انجام میکرونیدلینگ:

  • از دوش آب گرم‌گرفتن در ۱ تا ۲ روز اول و رفتن به سونا خودداری کنید.
  • کرم ترمیم‌کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده کنید.
  • داشتن احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول طبیعی است. در این موارد استفاده‌کردن از کمپرس یخ می‌تواند به بهبود این علائم کمک کند.
  • خونریزی خفیف و نقطه‌ای در روز انجام درمان در موضع طبیعی است.
  • سعی کنید به‌صورت مرتب داروهای آنتی‌بیوتیک و کرم‌های تجویزی پزشک را مصرف کنید.
  • در صورت بروز جوش یا آکنه بعد از روش مدرن میکرونیدلینگ، با استفاده از شوینده‌های مخصوص صورت خود را قبل از خواب بشویید.
  • استفاده از ضدآفتاب و کلاه درصورتی‌که بیرون از منزل و در معرض نور خورشید هستید ضروری است.
  • به‌هیچ‌عنوان نگرانی دررابطه‌با ایجاد عفونت بعد از جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ را نداشته باشید؛ زیرا احتمال ایجاد عفونت بسیار کم است و التهابات ایجاد شده خیلی زود بهبود می‌یابند.
عوارض و خطرات جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ

عوارض و خطرات جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ

باتوجه‌به این نکته که عوارض و خطرات میکرونیدلینگ بسیار کم است؛ اما اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود، ریسک این خطرات و عوارض به حداقل ممکن می‌رسد. عوارض روش مدرن میکرونیدلینگ پوست صورت معمولاً شامل خشک‌شدن و یا تشکیل فلس‌هایی بر روی پوست است. بروز عفونت از عوارض بسیار نادر بعد از انجام میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ یک عمل غیرساینده پوست است؛ بنابراین احتمال بروز عوارض رنگ‌دانه‌ای یا تیره‌شدن رنگ پوست در آن بسیار کم است. به‌هرحال در موارد خیلی نادر هم ممکن است این عوارض مشاهده شوند. در صورت ایجاد این عوارض، وجود آن‌ها موقتی است و بعد از یکی دو ماه خودبه‌خود برطرف می‌شوند.

 در صورت بروز چنین عوارضی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. امکان دارد قبل از انجام عمل جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ برای جلوگیری از ایجاد این علائم نیاز به تجویز داروهای ضدویروسی مناسب توسط پزشک متخصص پوست باشد.

میکرونیدلینگ برای چه کسانی مناسب نیست؟

در صورت داشتن یکی از موارد زیر ممکن است جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ برای شما مناسب نباشد:

  • در صورت ابتلا به بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس یا اگزما
  • داشتن زخم‌های پوستی یا زخم‌های باز
  • اخیراً پرتودرمانی داشته باشید
  • در صورت باردار بودن
جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ به چه روشی انجام می‌شود؟

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ به چه روشی انجام می‌شود؟

در انجام روش مدرن میکرونیدلینگ از دستگاهی با سوزن‌های کوچک استفاده می‌شود که در اثر واردکردن مقدار معینی فشار، سوراخ‌های کوچک روی پوست ایجاد شده که با انجام این کار فضا برای واردکردن مواد و سرم باز می‌شود. برای انجام این کار می‌توان یکی از دو روش زیر را اجرا کرد:

۱. به‌صورت دستی

در روش دستی از دستگاهی که درمارولر نام دارد و از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند، استفاده می‌شود. در این روش حفره‌هایی با عمق مشخص ایجاد می‌شود.  در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه‌های نیدلینگ با جنس‌های مختلف مثل سیلیکونی، شیشه‌ای و فلزی و… وجود ندارد.

۲. با استفاده از دستگاه

در این روش برای ایجاد منافذ بافاصله معین از دستگاهی استفاده می‌شود که سرعت آن قابل‌تنظیم شدن است؛ بنابراین تعداد منافذی که در این روش روی سطح پوست ایجاد می‌شوند، نسبت به روش دستی بسیار زیادتر است و نتیجه بهتری دارد.

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

روش مدرن میکرونیدلینگ برای موارد زیر کاربرد دارد:

۱. اساسی ترین کاربرد جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ؛ رفع چین‌وچروک و جوان‌سازی پوست

یکی از اساسی‌ترین کاربردهای این روش درمانی، رفع چین‌وچروک پوست است؛ زیرا در طول زمان میزان تولید کلاژن پوست کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و این موضوع باعث افتادگی و ایجاد چین‌وچروک در پوست می‌شود. در این روش مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می‌شوند، میزان تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهند.

درمان جای جوش‌ها و آکنه

۲. درمان جای جوش‌ها و آکنه

یکی از روش‌های کاهش اثر جای جوش و آکنه استفاده از تکنیک ترمیم سازی مجدد است. در طول انجام این کار زخم‌هایی با روزنه‌های کوچک روی سطح پوست ایجاد می‌شود که اگر با درنظرگرفتن مراقبت‌های لازم به‌خوبی ترمیم شوند، جای زخم‌های قبلی را نیز تا حدی کاهش می‌دهند.

۳. روش مدرن میکرونیدلینگ؛ کم‌ کردن میزان ترک های حاملگی یا چاقی

خاصیت کشسانی یکی از قابلیت‌های پوست است. این خاصیت پوست با گذر زمان رو به تحلیل می‌رود و با بروز اتفاق‌هایی مثل حاملگی، چاقی و… فشار شدیدی به پوست وارد می‌شود و باعث ازبین‌رفتن این حالت پوست در بخش‌هایی از بدن مثل شکم و ران و… می‌شود. بر طبق مطالعاتی که اخیراً انجام شده با استفاده از این شیوه درمان می‌توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

برای اشنایی بیشتر با کاربردها و جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ می توانید مقاله ۱۰ کاربرد شگفت انگیز دستگاه میکرونیدلینگ را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

جوان‌سازی پوست با روش مدرن میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی است که برای بسیاری از افراد مناسب است. به جز عده‌ای از افراد که به یک سری مواد خاص مثل برخی از فلزات حساسیت دارند. تعداد جلسات میکرونیدلینگ پوست صورت برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب باتوجه‌به نوع پوست و مشکل درمانی متفاوت است؛ اما بسیاری از افراد بعد از ۴ الی ۶ جلسه که به‌صورت مداوم بافاصله زمانی ۴ هفته‌ای این عمل زیبایی را انجام داده‌اند، به نتیجه مطلوب و موردنظرشان رسیده‌اند.

 جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ مزایایی مثل تحریک روند تولید کلاژن‌سازی، بازسازی پوست و ازبین‌بردن بسیاری از جای زخم‌ها، کمک به روشن‌کردن پوست، قابلیت استفاده برای نقاط حساس مانند بینی و گردن، پایین‌بودن هزینه این روش درمانی نسبت به سایر روش‌ها و…دارد. استفاده از این روش درمانی برای افرادی که دارای جای زخم بهبود نیافته هستند، افرادی که در یک سال گذشته پرتودرمانی و یا اشعه‌درمانی انجام داده‌اند، افرادی که عفونت یا تب‌خال دارند، خانم‌های باردار و شیرده، افرادی که زخمشان دیر التیام پیدا می‌کند و افرادی که دیابت دارند مناسب نیست.

برای خرید دستگاه کاربردی میکرونیدلینگ که روشی کاربردی و تاثیرگذار در لیفت و جوانسازی پوست است، می‌توانید به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه کنید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی باکیفت و اصل است و می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های آن‌ها بهترین خرید را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا