شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لایه برداری پوست با لیزر و هر آن چه باید بدانید

لایه برداری پوست با لیزر یک تکنیک مراقبت از پوست است که به بهبود ظاهر و بافت پوست کمک می‌کند. جوانسازی پوست با لیزر ظاهر شادابی به پوست می‌دهد و بسیاری از عارضه‌های پوستی همچون لک، چین‌وچروک، غدد چربی روی بینی و… را برطرف می‌کند و منجر به کاهش منافذ باز پوست، پاکسازی و روشن‌شدن پوست می‌شود. استفاده از لیزر برای لایه برداری پوست می‌تواند موجب تحریک کلاژن‌سازی شده و از این طریق به رفع مشکلات پوستی کمک کند. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی جوانسازی پوست با لیزر و مزایا و معایب آن به‌تفصیل بپردازیم.

روش‌ های لایه برداری پوست

روش‌ های لایه برداری پوست

سلول‌های مرده پوست به طور طبیعی هر ۳۰ روز یک‌بار با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. گاهی اوقات سلول‌های مرده موجب بسته‌شدن منافذ پوست و ایجاد لک می‌شوند. روش‌های متنوعی برای لایه‌برداری پوست وجود دارد. این روش‌ها شامل انواع روش‌های خانگی و طبیعی و دستگاه‌های لایه‌بردار هستند. محصولات متنوعی برای لایه‌برداری پوست در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد که موجب بهبود وضعیت پوست خواهند شد.

دستگاه‌های لایه‌بردار نیز عمدتا در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انتخاب بهترین روش لایه‌برداری برای پوست خود نظیر لایه ‌برداری پوست با لیزر یا ماسک‌های لایه‌بردار خانگی بهتر است که با پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین انجام لیزر در کلینیک‌های زیبایی معتبر و تحت‌نظارت پزشک متخصص توصیه‌ای است که در صورتی که به آن توجه نکنید، موجب بروز عوارض خواهد شد و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری برای شما ایجاد نماید.

استفاده از دستگاه‌ های جوانسازی پوست نسبت به روش‌های خانگی می‌تواند نتایج سریع‌تر و بهتری ارائه دهد و برای رفع مشکلات جدی پوستی مفید است. ماسک‌های خانگی معمولا لایه‌برداری را به‌صورت سطحی‌تر انجام می‌دهند و اثربخشی ملایم‌تری دارند.

لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر روشی برای لایه‌برداری سطحی پوست است. این روش قسمت‌های آسیب‌دیده و لکه‌های پوستی را ترمیم می‌کند و خطوط و چین‌وچروک‌های ریز پوستی را از بین می‌برد. جوانسازی پوست با لیزر کک‌ومک و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و ظاهری شاداب و جوان به پوست می‌بخشد.  در این متد از پرتوهای نور با طول‌موج مشخص استفاده می‌شود تا عارضه‌های پوستی را به‌طور کامل از بین ببرد. این روش حدودا بین نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد و یک روش درمان سرپایی به شمار می‌آید.

پرتوهای لیزر لایه بیرونی پوست یا اپیدرم را از بین می‌برند و لایه زیرین پوست یا همان درم را گرم می‌کنند. این امر موجب می‌شود که سلول‌ها به تولید کلاژن وادار شده و با تولید پوست جدید، ظاهری زیباتر، لطیف‌تر و محکم‌تر به پوست ببخشند. جوانسازی پوست با لیزر اغلب ۶ هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

جوانسازی و لایه برداری پوست با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

جوانسازی و لایه برداری پوست با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

لایه برداری پوست با لیزر و جوانسازی برای ازبین‌بردن لکه‌های پوستی، زخم‌ها، جای جوش، خطوط پنجه کلاغی، خطوط ظریف و چین‌وچروک، افتادگی پوست و… مناسب است. البته این روش ممکن است برای افرادی که جوش‌های فعال و افتادگی زیاد پوست دارند، مناسب نباشد. برای ازبین‌بردن افتادگی بیش از حد پوست انجام لیزر اندولیفت پیشنهاد می‌شود.

انواع لیزر برای لایه برداری پوست

لایه برداری پوست با لیزر با دو روش انجام می‌شود که عبارت‌اند از: لیزر دی‌اکسیدکربن و لیزر اربیوم. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به طور مختصر به این دو روش اشاره خواهیم کرد.

 1. لایه برداری پوست با لیزر دی اکسید کربن

لیزر کربن‌دی‌اکسید یک روش قدیمی لایه برداری پوست با لیزر است. این روش برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی سرطانی و غیرسرطانی استفاده می‌شود. لیزر کربن‌دی‌اکسید با کمترین آسیب به ساختارهای اطراف، موجب درمان چین‌وچروک‌، جای زخم، زگیل، غدد چربی بزرگ روی بینی و سایر عارضه‌های پوستی می‌شود. در لیزر کربن‌دی‌اکسید از گاز نیتروژن به‌عنوان گاز کمکی استفاده می‌شود. لایه برداری پوست با لیزر کربن‌دی‌اکسید درمانی با دقت بالا و کم‌هزینه است و خطری برای فرد به همراه ندارد.

۲. جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم نیز یکی از انواع روش‌های لایه برداری پوست با لیزر است که خطوط عمیق و چین‌وچروک‌های ظریف پوستی را از بین می‌برد و به رفع عارضه‌های سطحی پوست کمک می‌کند. این روش برای ناحیه گردن، سینه و دست‌ها مناسب است. پس از تکمیل درمان، پزشک متخصص ناحیه موردنظر را پانسمان می‌کند تا از بافت‌های تحت درمان محافظت نماید.

مزایای جوانسازی پوست با لیزر

مزایای جوانسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر به‌عنوان یکی از روش‌ های جوانسازی پوست مزایای بسیاری دارد که موجب تشویق و گرایش افراد به این متد می‌شود. برخی از مزایای جوانسازی پوست با لیزر عبارت‌ است از:

  • سرپایی بودن و عدم نیاز به بستری
  • کم‌خطر بودن
  • اثربخشی مطلوب
  • عدم نیاز به برش و جراحی
  • هزینه مناسب
  • حذف سلول‌های مرده پوست
  • بهبود گردش خون
  • روشن‌شدن پوست به دلیل بهبود گردش خون
  • ایجاد شرایط جذب بهتر مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها توسط پوست

معمولا بهبودی کامل بعد از لایه برداری پوست با لیزر بین ۳ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. هرچه ناحیه تحت درمان بزرگ‌تر باشد و لیزر به‌صورت عمقی‌تر انجام شده باشد، مدت‌زمان بهبودی کامل طولانی‌تر خواهد بود. استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به رفع تورم و قرمزی تا حد زیادی کمک کند. دوران نقاهت ممکن است با پوسته‌پوسته‌شدن شدید پوست همراه باشد که نگران‌کننده نیست و به‌زودی رفع خواهد شد.

معایب جوانسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر با درد همراه است و باید از کرم‌های بی‌حسی موضعی برای درمان استفاده کرد. درصورتی‌که به لایه‌برداری گسترده نیاز باشد، ممکن است جراح تشخیص دهد که نیاز به بیهوشی عمومی است. ممکن است لایه برداری پوست با لیزر عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

  • ایجاد سوزش، برآمدگی و کهیر
  • تورم و قرمزی
  • زخم و عفونت

توجه به راهکارها و دستورالعمل‌های ارائه شده توسط پزشک بعد از انجام متد جوانسازی پوست با لیزر موجب کاهش این عوارض می‌شود.

نکته مهمی که اشاره به آن خالی‌ازلطف نیست، این است که استفاده از برخی لایه‌بردارها موجب واکنش آلرژیک می‌شود که می‌تواند موجب قرمزی و خارش پوست شود. مصرف آنتی‌هیستامین می‌تواند به بهبود این واکنش‌های آلرژیک کمک نماید. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند موجب تنگی نفس، تورم زبان، گلو و صورت، احساس فشار در ریه‌ها و درد در قفسه سینه شود. به همین علت مشورت با پزشک متخصص قبل از هر انتخابی ضروری به نظر می‌رسد.

معایب جوانسازی پوست با لیزر

جمع‌بندی

لایه برداری پوست با لیزر باعث رفع چین‌وچروک، لک پوستی و آکنه می‌شود. امروزه بیش از هر زمان دیگری افراد به دنبال جوانسازی پوست با لیزر و رفع عارضه‌های پوستی هستند. لیزر برای لایه برداری پوست یک روش مفید، پر بازده و کارآمد است که موجب شادابی، جوانی و درخشان شدن پوست می‌شود و نسبت به روش‌های جراحی هم عوارض کمتری دارد و هم کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

آفرودیت لیزر، از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی تشکیل شده است. این شرکت تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیفت و جوانسازی و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا