شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر چیست؟

ضخیم شدن مو بعد از لیزر یکی از عوارضی است که در درصد کمی از افراد اتفاق می‌افتد.  این امر به دلیل افزایش جریان خون در موضع و تقویت فولیکول‌های مو پیش می‌آید. لیزر موهای زائد ضخیم نیز یکی از مواردی است که علاوه بر توجه به زیبایی، به حفظ نظافت شخصی فرد منجر می‌شود. علاوه بر موارد فوق، لیزر موها و دلیل ضخیم شدن آن ها به فاکتورهای متعددی مرتبط است که یکی از آن‌ها عدم وجود تعادل هورمونی در فرد است. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی علل ضخیم شدن مو بعد از لیزر و همین‌طور لیزر موهای زائد ضخیم خواهیم پرداخت.

ضخیم شدن مو بعد از لیزر

ضخیم شدن مو بعد از لیزر برای برخی افراد اتفاق می‌افتد و به فاکتورهای بسیار مهمی وابسته است. افزایش میزان جریان خون در پوست باعث افزایش انرژی ورودی به فولیکول‌ها شده و ریشه مو را تقویت می‌کند. این موضوع باعث افزایش ضخامت موهای زائد خواهد شد. همچنین به هم ریختن تعادل هورمونی بدن در خانم‌ها می‌تواند منجر به ضخیم شدن مو بعد از لیزر شود. این موضوع به جز موارد فوق به عوامل دیگری نیز وابسته است که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر در ضخیم شدن مو بعد از لیزر

عوامل موثر در ضخیم شدن مو بعد از لیزر

عوامل متعددی می‌توانند در ضخیم شدن مو بعد از لیزر موثر باشند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • رنگ پوست فرد
  • رنگ و ضخامت موهای زائد
  • مشکلات هورمونی
  • تبحر اپراتور دستگاه لیزر
  • نوع دستگاه لیزر
  • طول‌موج دستگاه لیزر
  • تخصص پزشک در انجام عمل لیزر

لیزر موهای زائد ضخیم

لیزر موهای زائد ضخیم علاوه بر بحث زیبایی، به حفظ نظافت شخصی نیز کمک می‌کند. تجمع موهای زائد ضخیم در هر قسمت از بدن می‌تواند منجر به تجمع آلودگی، افزایش تعریق و ظاهری نازیبا شود. این امر منجر به تحریک افراد به حذف این موها با روش‌های گوناگون می‌شود. روش‌هایی مانند بندانداختن، شیوکردن، اپیلاسیون، وکس و موم به طور گسترده استفاده می‌شوند؛ اما عوارض زیادی دارند و ماندگاری و تاثیر آن‌ها کوتاه‌مدت است.

در عوض لیزر موهای زائد ضخیم نه‌تنها عوارض کمتری دارد؛ بلکه ماندگاری آن نیز بیشتر است و در واقع روش موثرتری به شمار می‌آید. درصورتی‌که برای انجام درمان لیزر از دستگاه‌های لیزر مجهز به سیستم کولینگ یا خنک‌کننده استفاده شود، عوارض و درد و سوزش ناشی از لیزر به حداقل می‌رسد و تیرگی پوست نیز اتفاق نمی‌افتد. ضخیم شدن مو بعد از لیزر نیز یکی از عوارض نادر لیزر است که در برخی افراد ممکن است ایجاد شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ضخیم

انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد موضوع بااهمیتی است؛ زیرا هم باعث می‌شود، اثربخشی آن سریع‌تر باشد و به تعداد جلسات کمتری برای تکمیل درمان نیاز است و هم به دریافت نتیجه بهتر کمک می‌کند. نکته مهم و کلیدی لزوم مشورت با پزشک متخصص قبل از انجام لیزر است. این امر موجب می‌شود که پزشک با درنظرگرفتن شرایط جسمی و ژنتیکی و همچنین نوع پوست و موی فرد، بتواند انتخاب مناسب‌ترین دستگاه لیزر را برای وی انجام دهد.

انجام آزمایشات هورمونی قبل از انجام لیزر و ایجاد تعادل و توازن در میزان هورمون‌ها نیز می‌تواند مانع از ایجاد عوارضی همچون ضخیم شدن مو بعد از لیزر شود. یکی از دستگاه‌های لیزری که برای لیزر موهای زائد ضخیم به کار می‌رود، دستگاه لیزر الکساندرایت است. این دستگاه، درمانی کم‌درد و موثر را برای فرد امکان‌پذیر می‌سازد و برای تیپ‌های پوستی نوع یک تا سه مناسب است. دستگاه لیزر دایود نیز به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موی زائد ضخیم شناخته می‌شود. این دستگاه برای تیپ‌های پوستی ۲، ۳، ۴ و ۵ مناسب است.

دستگاه لیزر ان دی یاگ یکی از دستگاه‌های لیزری است که بر روی هر ۶ تیپ پوستی به‌خصوص پوست‌های تیره و حتی برنزه نیز تاثیرگذار است و روشی موثر برای لیزر موهای زائد ضخیم به شمار می‌آید. علاوه بر مواردی که ذکر شد، دستگاه‌های لیزر دیگری نیز وجود دارند که برای  حذف موهای زائد ضخیم بسیار موثرند. بهتر است انتخاب دستگاه لیزر متناسب با پوست خود را به پزشک متخصص واگذار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود و عوارضی همچون ضخیم شدن مو بعد از لیزر ایجاد نشود.

تاثیر حذف موهای زائد ضخیم در روحیه فرد

تاثیر حذف موهای زائد ضخیم در روحیه فرد

بسیاری از آقایان و حتی خانم‌ها از داشتن موهای زائد ضخیم در نواحی مختلف بدن خود رنج می‌برند و به دنبال راهی برای رهایی از شر آن‌ها هستند. داشتن پوستی صاف و یک‌دست گاهی اوقات به آرزویی برای فرد تبدیل می‌شود. البته این آرزو با کمک لیزر موهای زائد ضخیم دست‌یافتنی خواهد بود.

با داشتن یک پوست تمیز و صاف اعتمادبه‌نفس فرد حتی برای پوشیدن لباس افزایش یافته و حس بهتری نسبت به اندام خود خواهد داشت. همچنین لیزر موی زائد ضخیم و حذف آن‌با تاثیری که در کاهش تعریق پوستی دارد، بوی بد ناشی از تعریق زیاد را نیز کاهش می‌دهد.

ضخیم شدن مو بعد از لیزر؛ مراقبت های لازم بعد از انجام عمل لیزر

انجام یک سری مراقبت‌ها بعد از انجام لیزر موهای زائد ضخیم می‌تواند به کاهش عوارض لیزر موهای زائد کمک کند. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • حداقل به مدت ۴۸ ساعت از انجام ورزش خودداری کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت از استحمام، شنا کردن، دوش‌آب گرم و سونا پرهیز کنید.
  • تا دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • در صورت ایجاد تاول یا پوسته‌پوسته‌شدن پوست بدن از خارش موضع پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است موجب ایجاد اسکار پوستی شود.
  • در ۲۴ ساعت اول از انواع کرم، لوسیون و دئودورانت در ناحیه موردنظر استفاده نکنید.
  • برای رفع خارش پوست بعد از لیزر، از کرم‌های ترمیم‌کننده و قرص هیدروکسی‌زین استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد لک از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نکته مهم در انجام لیزر موهای زائد ضخیم

یکی از نکات مهم در انجام لیزر موهای زائد انتخاب کلینیک تخصصی لیزر معتبر، زیر نظر پزشک متخصص است. انجام لیزر در این مراکز و توسط اپراتور باتجربه و کارآزموده می‌تواند ضمن دستیابی به بهترین نتیجه، از عوارض احتمالی ناشی از انجام درمان لیزری همچون ضخیم شدن مو بعد از لیزر جلوگیری کند.

استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته در این مراکز، منجر به کاهش درد، سوزش و خارش ناشی از لیزر شده و از درگیرشدن با عوارض نادر نیز جلوگیری می‌کند. امروزه حذف موهای زائد به کمک لیزر بیش از گذشته محبوب شده و به دلیل مدت اثر طولانی‌تر آن نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد رایج شده است.

نکته مهم در انجام لیزر موهای زائد ضخیم

جمع‌بندی

ضخیم شدن مو بعد از لیزر یکی از عوارضی است که گرچه نادر است؛ اما باز هم برای کسانی که به دنبال حذف موهای زائد با کمک لیزر هستند، می‌تواند ایجاد نگرانی کند. دستگاه‌های لیزر متعددی همچون دستگاه لیزر الکساندرایت برای  لیزر موهای زائد ضخیم مناسب هستند. لیزر موها و دلیل ضخیم شدن آن ها به عوامل متعددی همچون رنگ پوست، ضخامت و رنگ موها، تعادل هورمونی و… بستگی دارد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، متشکل از جمعی از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست، مو، لیزر موهای زائد و زیبایی است. این شرکت تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی و جراحی از بهترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا