شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2؛ بررسی مزایا و کاربردها

باگذشت زمان پوست دچار تغییراتی می‌شود که برای بیشتر افراد ناخوشایند است. آشکارشدن چین‌وچروک‌ها، افتادگی و شل‌شدن پوست و خطوط عمیق از جمله آثار کهولت سن هستند که چهره افراد را دستخوش تغییرات زیادی قرار می‌دهند. در حال حاضر روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب از آن‌ها استفاده می‌کنند. امروزه برای زیبایی، جوانسازی و ازبین‌بردن چین‌وچروک از لیزر اربیوم و لیزر CO2 استفاده می‌کنند.

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 تقریباً زیاد است. از جمله مزایای لیزر co2 رفع چین‌وچروک و جای زخم و جراحی است. مزایای لیزر اربیوم لیفت صورت و کم‌بودن دوران نقاهت است. شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که لیزر اربیوم بهتر است یا CO2؟ در این مقاله از آفرودیت لیزر با بررسی لیزرهای اربیوم و co2 به این نتیجه می‌رسیم که مزایای لیزر co2 با لیزر اربیوم متفاوت است.

لیزر اربیوم چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر اربیوم چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر اربیوم یکی از جدیدترین لیزرهای فرسایشی است که در این فناوری از گرمای شدید برای تبخیر سلول‌های هدف استفاده می‌شود. حرارت بالای لیزر اربیوم باعث تحریک رشد کلاژن می‌شود و پوستی صاف و شفاف به افراد هدیه می‌دهد.

در این پروسه پزشک متخصص با معاینه ناحیه موردنظر، عمق درمان و انرژی موردنیاز برای بهبود پوست را تعیین می‌کند. سپس دستگاه لیزر را مطابق با نیاز مراجعه‌کننده تنظیم کرده و به درمان پوست می‌پردازد. دقت بالای لیزر اربیوم، این تکنولوژی را به یک روش مناسب برای درمان آسیب‌های پوستی تبدیل کرده است که ازبین‌بردن بافت آسیب‌دیده تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 است.

کاربردهای لیزر اربیوم چیست؟

لیزر اربیوم یک فناوری پیشرفته و جدید برای درمان و بهبود ظاهر پوست است. از این دستگاه، برای ازبین‌بردن سلول‌های آسیب‌دیده، و کمک به رشد سلول‌های جدید استفاده می‌شود. از کاربردهای دیگر اربیوم می‌توانیم به لایه‌برداری شیمیایی اشاره کنیم. لیزر اربیوم قابلیت کاهش خطوط ریز روی صورت و سینه، رفع چین و چروک‌های قسمت‌های مختلف بدن و همچنین درمان اسکار را دارد که این موارد، تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 را نشان می‌دهد. تکنولوژی اربیوم با طول‌موج ۲۹۴۰ نانومتر می‌تواند انواع آسیب‌های پوستی را در عمق‌های مختلف پوست از بین ببرد. طول‌موج اربیوم در مقایسه با سایر لیزرها مثل آر اف فرکشنال پایین‌تر است؛ اما از کاربردهای مختلف آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

مزایای لیزر اربیوم چیست؟

مزایای بی‌شمار لیزر اربیوم باعث شده است که این فناوری جدید به‌سرعت در بین روش‌های زیبایی محبوب شود. از جمله مزایای لیزر اربیوم در جوانسازی پوست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیفت، حجیم‌شدن و شادابی پوست
  • یکسان کردن سطح پوست
  • ازبین‌بردن لایه‌های قدیمی پوست و بهبود سلول‌های آسیب‌دیده
  • تحریک رشد سلول‌های جدید
  • بدون خونریزی و جراحی
  • رسیدن سریع به نتیجه مطلوب
  • کوتاه‌بودن دوره نقاهت

برای رسیدن به نتیجه مطلوب و بهره‌مندی از مزایای تکنولوژی‌های جوانسازی پوست باید روش‌های زیبایی را تحت‌ نظارت پزشک متخصص پوست انجام دهید؛ به‌عنوان‌مثال، اگر قصد درمان منافذ باز پوست صورت را دارید، باید پیش از هر چیز علت باز شدن منافذ پوست را کشف کنید و سپس به درمان بپردازید.

لیزر co2 و مزایای آن

لیزر co2 و مزایای آن

لیزر co2 یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین فناوری‌های مورداستفاده در جهان برای جوانسازی و درمان پوست است. مزایای لیزر co2 و همچنین تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 عبارت‌اند از:

  • بهبود بافت پوست در سریع‌ترین زمان ممکن
  • یکنواخت‌کردن رنگ پوست
  • تحریک کلاژن و رشد سلول‌های جدید
  • درمان ضایعه‌ها و ناهنجاری‌های پوستی
  • بدون نیاز به جراحی و خونریزی
  • نداشتن عوارض جانبی خطرناک
  • کوتاه‌بودن دوران نقاهت

با مراجعه به یک کلینیک تخصصی معتبر که پزشک متخصص پوست دارد، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید از مزایای لیزر co2 بهره‌مند شوید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید با مشورت پزشک لیزر co2 را با سایر روش‌های زیبایی مانند میکرودرم ابریژن ترکیب کنید.

کاربردهای لیزر Co2 چیست؟

لیزر co2 برای همه قسمت‌های بدن و درمان انواع مشکلات پوستی قابل‌استفاده است که این امر تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 را نشان می‌دهد. کاربردهای لیزر co2 عبارت‌اند از:

  • ازبین‌بردن چین و چروک‌های صورت
  • درمان آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید
  • درمان جای جوش و اسکارهای جراحی
  • رفع لکه‌های پوست مانند لکه‌های دوران کهولت سن و قهوه‌ای‌رنگ
  • ازبین‌بردن غده‌های چربی اطراف بینی
  • لیفت و جوانسازی پوست صورت

درمان هرکدام از این مشکلات با لیزر Co2 باید توسط پزشک متخصص تأیید و انجام شود.

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2؛ تفاوت عملکرد دو دستگاه

لیزر اربیوم و co2 از روش‌های جدید جوانسازی پوست هستند که معمولاً برای skin resurfacing مورداستفاده قرار می‌گیرند. در لیزر اربیوم طول‌موج ۲۹۴۰nm است و انرژی‌ای که از آن ساطع می‌شود تماماً توسط آبی که در بافت پوست قرار دارد، کاملاً جذب می‌شود. با جذب تمام لیزر در آب میان‌بافتی روی سطح پوست، لایه‌هایی که در قسمت بالا قرار دارند شروع به تبخیرشدن می‌کنند و باعث می‌شود لیزر به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ نکند. این میزان طول‌موج در لیزر اربیوم فرایند لایه‌برداری پوست را به‌صورت کامل تحت کنترل خود قرار خواهد داد.

اما تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در عملکردشان این است که در لیزر co2 از متد لایه‌برداری فرکشنال استفاده می‌شود. در این تکنیک ستون‌های میکروسکوپیک در بافت موردنظر پوست ایجاد خواهند شد. این ستون‌های برداشته شده از پوست در احاطه سایر قسمت‌های درمان نشده هستند و سبب تحریک بافت پوست به بازسازی و ترمیم و حتی تریگر شدن کلاژن‌ها برای جوانسازی خواهند شد.

در لیزر co2 چون طول‌موج ۱۰۶۰۰nm دارد، به همین دلیل عمق نفوذ آن بالاتر از لیزر اربیوم است که همین مورد، دیگر تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 است. ازاین‌رو قسمت کمی از لیزر در سطوح بالایی پوست جذب می‌شود و باقی لیزر هم به سطح عمیق‌تری از پوست نفوذ خواهد کرد و در نهایت درمانی بدون خون‌ریزی و با نتایج فوری برای افراد خواهد داشت.

دیگر تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 این است که لیزر اربیوم به دلیل داشتن قدرت بسیار بالا، از آن برای جذب در بافت هدف برای برداشتن ضایعات پوستی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل طراحی این لیزر برای پوست‌های روشن، ملاحظات و مخاطرات زیادی برای استفاده از آن در انواع پوست‌ها انجام شده است که از این دسته می‌توان به قرمزی و ایجاد التهاب در بافت هدف اشاره کرد.

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در تعداد جلسات لازم برای درمان

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در تعداد جلسات لازم برای درمان

اصولاً بسیاری از افراد بعد از یک جلسه درمانی با لیزر اربیوم به نتیجه مطلوب خود می‌رسند. از مزایای لیزر اربیوم این است که این دستگاه به عمق مناسبی از پوست نفوذ کرده و سلول‌های آسیب‌دیده را درمان می‌کند. در صورت نیاز به تعداد جلسات بیشتر، می‌توانید با مشورت پزشک متخصص پوست برای درمان مجدد با لیزر اربیوم برنامه‌ریزی کنید.

تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب با لیزر co2 معمولاً ‌به عواملی مانند عمیق بودن آسیب‌های پوستی و نوع مشکل بستگی دارد. به همین خاطر فقط پزشک می‌تواند بعد از معاینه، تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر Co2 را برایتان تعیین کند. بااین‌حال، بسیاری از مراجعه‌کنندگان نتیجه نهایی را بلافاصله بعد از اولین جلسه مشاهده می‌کنند.

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در جوانسازی پوست

لیزر co2 یک روش درمانی مناسب برای بهبود ظاهر پوست است که توسط متخصص‌های پوست و مو انجام می‌شود. این فناوری یک روش غیرتهاجمی است که از کربن‌دی‌اکسید برای برداشتن لایه‌های خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند. لیزر co2 با ازبین‌بردن سلول‌های مرده به تولید مجدد کلاژن می‌پردازد و روند بهبود طبیعی بدن را تحریک می‌کند. نحوه انجام لیزر co2 مشابه سایر لیزرهای جوانسازی از جمله لیزر دایود است. یعنی پزشک ابتدا از کرم‌های بی‌حسی برای ناحیه موردنظر استفاده می‌کند تا درد ناشی از لیزر حین درمان کم شود. جوانسازی با لیزر co2 معمولاً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در عوارض آن‌ها

شایع‌ترین مشکلی که در لیزر co2 نسبت به اربیوم وجود دارد، قرمزی طولانی‌مدت است که از چند هفته تا چند ماه روی پوست باقی می‌ماند. در بیماران با رنگ‌دانه‌های طبیعی هم خطر افزایش به هایپرپیگمانتاسیون پس از این که درمان شدند هم وجود دارد. پرهیز از قرارگرفتن در برابر نور خوشید و همچنین استفاده از کرم‌های روشن‌کننده پوست می‌تواند به کاهش این عارضه کمک کند.

اما تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در عوارض این است که در لیزر اربیوم تورم و ناراحتی خفیفی در پوست ایجاد می‌شود که بعد از چند روز در پوست ناپدید خواهد شد. البته به بهبود کامل عوارض جانبی اربیوم باتوجه‌به نوع پوست فرد و شرایط زندگی او کاملاً متغیر است. در طول این چند روز هم همان‌طور که پوست روند بهبودی خود را می‌گذراند، ممکن است که فرد تغییراتی مانند پوسته‌پوسته شدن یا علائمی مانند آفتاب‌سوختگی را هم در خود مشاهده کند؛ اما با مراقبت‌های پوستی در دوران نقاهت شما می‌توانید تا حد زیادی این عوارض را کم کنید و به‌راحتی پشت سر بگذارید.

لیزر اربیوم یا لیزر co2؛ کدام یک موثرتر است؟

لیزر اربیوم یا لیزر co2؛ کدام یک موثرتر است؟

تنوع و گسترش تکنیک‌های جوانسازی پوست باعث شده که متخصصان پوست و زیبایی با این چالش روبرو شوند که کدام یک از روش‌های لیزر برای روش‌های درمانی و زیبایی مؤثرتر است. اصولاً اکثر افراد تقاضای درمان با روش‌های غیرتهاجمی و با زمان ریکاوری کم را از پزشکان درخواست می‌کنند. البته این مورد به شرطی است که بتوانند نتایج بسیار خوبی را هم از آن بگیرند. از آن جایی که بسیاری افراد با چالش تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 مواجه شده‌اند، ما در ادامه مطلب این موضوع را برای شما بررسی می‌کنیم که کدام یک از آن‌ها مؤثرتر خواهد بود.

لیزر اربیوم برای درمان چین و چروک‌های جزئی و لیزر co2 برای درمان آسیب‌های عمیق‌تر پوست مناسب هستند که همین مورد، اصلی‌ترین تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 است. به‌طورکلی توصیه می‌کنیم از رفتن به مراکز ناشناس خودداری کنید و ابتدا به یک پزشک متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر مراجعه کنید. پزشک متخصص با درنظرگرفتن تجارب پزشکی و نوع پوست شما بهترین روش های جوانسازی پوست را برای شما انتخاب خواهد کرد.

دلایل برتری لیزر اربیوم در مقایسه با لیزر co2

دلایل برتری لیزر اربیوم به لیزر co2 به شرح زیر است:

  • طول‌موجی که از لیزر اربیوم برای لایه‌برداری پوست انجام می‌گیرد، بهینه‌تر از لیزر co2 است. لیزر اربیوم با طول‌موج ۲۹۴۰nm انرژی ساطع می‌کند؛ درحالی‌که لیزر co2 طول‌موجی برابر با ۱۰۶۰۰nm دارد.
  • لیزر اربیوم توانایی این را دارد تا عمق درمان را تغییر دهد. در واقع عمق‌های مختلف درمانی لیزر اربیوم به میزان جذب بیشتری توسط آبی که در بافت اپیدرمی و پوست وجود دارد، نسبت داده می‌شود. همین جذب بالای آب به متخصصان این امکان را می‌دهد تا مدت پالس را برای خنک‌تر کردن درمان کوتاه نمایند. این تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 است که در نهایت به جوانسازی کامل پوست در مقابل یک‌لایه برداری کاملاً سبک منجر می‌شود.
  • لیزر اربیوم آسیب حرارتی کمتری برای فرد ایجاد خواهد کرد و نسبت به لیزر co2 درد کمتری دارد و برای ضایعات کوچک نیازی به داروی بیهوشی هم نیست.
  • تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 در این است که لیزر اربیوم عوارض کمتری هم نسبت به co2 دارد. هایپرپیگمنتیشن و هیپوپیگمنتیشن معمولاً به دلیل آسیب گرمایی و تحریک‌شدن کلاژن رخ می‌دهد. ملانین هم فقط می‌تواند طول‌موج‌های بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر را جذب کند، پس در این صورت لیزر co2 و لیزر اربیوم مستقیماً سبب ایجاد رنگ‌دانه نخواهند شد.
  • آخرین تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2در این است که لیزرهای co2 دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به لیزر اربیوم دارند. لیزرهای اربیوم به دلیل ایجاد زخم‌های کم‌عمق‌تر نسبت به co2 نیاز به زمان بهبود کمتری دارند.
دلایل برتری لیزر اربیوم در مقایسه با لیزر co2

جمع‌بندی

در این مقاله ما برای شما مطالب مفید و کاربردی در مورد تفاوت لیزر اربیوم با لیزر co2 آوردیم و هر چه که لازم بود درباره روش‌های لایه‌برداری پوست بدانید را بررسی کردیم. لیزر اربیوم یکی از بهترین و جدیدترین روش‌هایی است که شما می‌توانید برای لایه‌برداری و جوانسازی پوست خود استفاده کنید. از مزایای لیزر اربیوم این است که کمترین میزان عارضه را به همراه دارد و همچنین دوره نقاهت آن برای شما کوتاه است. از مزایای لیزر co2 هم می‌توان گفت که این لیزر برای ازبین‌بردن ضایعات مختلف پوستی مانند زگیل و خال، و درمان لکه‌های مقاوم به درمان‌های دیگر کاربرد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین روش رفع چین‌وچروک و مشکلات پوستی، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت لیزر در ارتباط باشید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه مفتخر است توانسته بهترین تجهیزات را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد. شما می‌توانید برای خرید دستگاه لیزر و تهیه دیگر دستگاه‌های موردنظرتان یا پرسش سؤالات مربوطه وارد سایت شوید و سؤالات خود را در قسمت تماس با ما با کارشناسان آنلاین مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا