شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر

لک‌های پوستی لنتیگو ضایعات رنگ‌دانه‌ای و خال‌های سطحی پوست هستند که مشکلات زیادی را از نظر زیبایی ایجاد می‌کنند و گاهی برای درمان آن‌ها نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهید شد. درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر یکی از راه‌های آسان برای درمان این نوع لک است. عوارض کم، کسب بهترین نتیجه و… از جمله مزایای لیزر لنتیگو است. برای آشنایی بیشتر با تاثیر لیزر بر لک پوستی لنتیگو تا انتهای این مقاله از آفرودیت لیزر همراه ما باشید.

لنتیگو چیست؟

لنتیگو چیست؟

لنتیگو یا همان کک و مک‌های قهوه‌ای‌رنگ نوعی عارضه پوستی هستند که با پدیدآمدن لکه‌هایی به‌اندازه یک سانتی‌متر یا بیشتر روی صورت و پشت‌دست‌ها در سنین ۳۰-۴۰ سالگی شروع می‌شوند و با افزایش سن، گسترده‌تر، پررنگ‌تر و با تعداد زیادتری بروز می‌کنند. این لکه‌ها در اثر تماس با نور خورشید و افزایش سن ایجاد می‌شوند.

این لک‌ها ممکن است به‌آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند و یا یکباره پدید آیند. در حقیقت باید گفت که این لک‌ها معمولاً به‌عنوان علامتی از آفتاب‌سوختگی شدید فرد درگذشته بوده و شخص مبتلا ممکن است نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست باشد. درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر یکی از مطمئن‌ترین روش‌های درمانی این نوع لک است که در ادامه به توضیح آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: انواع لک های پوستی؛ راه درمان لکه های پوست

علل ابتلا به لنتیگو

با وجود روش‌های بسیار برای درمان لک لنتیگو در روش درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر لازم است بدانید که این نوع لک در اثر چه عواملی ایجاد می‌شود. مهم‌ترین عامل ایجادکننده لنتیگو، نور خورشید است؛ اما ممکن است این لک در اثر عوامل ژنتیکی و یا بیماری‌های سیستمیک نیز ظاهر شود. علل ابتلا به لنتیگو عبارت‌اند از:

  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • داشتن پوست روشن و بور
  • آفتاب‌سوختگی
  • درمان با رادیوتراپی
  • برخی از بیماری‌ها

توجه داشته باشید با اینکه لنتیگو معمولاً در سنین بالا ایجاد می‌گردد؛ ولی امکان ابتلا به این عارضه پوستی در هر سن و با هر جنسیتی وجود دارد. تشخیص این نوع لک پوستی بر عهده متخصص پوست و مو است. پزشک متخصص در ابتدا به بررسی لک‌های پوستی و یا بیوپسی می‌پردازد تا از عدم ابتلا به سرطان پوست مطمئن شود. لازم به ذکر است که در این تست، ابتدا ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود و سپس تکه بسیار کوچکی از لک برداشته می‌شود. در واقع نمونه برای بررسی سرطان و یا سایر شرایط به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد.

روش‌ های درمان لنتیگو

روش‌ های درمان لنتیگو

در درمان لک پوستی لنتیگو معمولاً دارودرمانی اثر زیادی نداشته و درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر و تخریب ضایعات آن با دستگاه‌های لیزر CO2 و کیو سوئیچ اصلی‌ترین روش درمانی است که در ادامه به مزایای لیزر لنتیگو نیز اشاره شده است. علاوه بر این روش در مواردی که پوست بیمار روشن باشد از سرمادرمانی، پیلینگ شیمایی و سوزاندن با کوتر نیز می‌توان استفاده کرد؛ اما به‌طورکلی باید گفت که کرایوتراپی، رادیوسرجری و لیزر اصلی‌ترین روش‌های درمانی مؤثر در لنتیگو هستند.

۱. لیزر درمانی روش کاربردی درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر

یکی از مؤثرترین روش‌های درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر است که باعث تخریب ضایعه شده و پس از بهبودی اکثرا این لکه‌های پوستی برطرف می‌شوند. برای دریافت مزایای لیزر لنتیگو باید حوصله داشته باشید و این مسئله ممکن است چند ماه طول بکشد. در واقع تاثیر لیزر بر لک پوستی لنتیگو را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین روش درمان انتخاب کرد که معمولاً سرپایی است و در زمان کوتاه انجام می‌شود.

انواع لیزر پوست در جهت کاهش یا رفع کامل انواع مختلف کک‌ومک، خال‌ها و لکه‌های پوستی استفاده می‌شوند. میزان ماندگاری نتایج این روش درمان لک صورت و کک‌ومک به نوع لیزر مورداستفاده و نوع لکه‌های پوستی که مورد درمان قرار گرفته است نیز بستگی دارد.

۲. لایه برداری با مواد شیمیایی

علاوه بر درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر، روش‌های دیگری نیز برای درمان این نوع لک وجود دارد که استفاده از لایه‌بردار با مواد شیمیایی یکی از این روش‌ها است. لازم است بدانید که در این روش، ابتدا ماده موردنظر با غلظت بیشتری بر روی کک و مک‌ها مالیده می‌شود و سپس تمام سطح پوست با این ماده پوشانده می‌شود. با وجود این که در این روش نمی‌توان از مزایای لیزر لنتیگو بهره برد؛ اما این روش نیز برای کسانی که علاقه‌ای به لیزردرمانی ندارند می‌تواند مفید باشد.

۳. استفاده از کرم‌ های سفید کننده

در کنار درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر، روش‌های دیگری نیز برای درمان این نوع لک وجود دارد که استفاده از کرم‌های سفیدکننده نیز یکی از این روش‌ها است. این کرم‌ها حاوی ماده‌ای به نام هیدروکوئینون و یا آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آلفا هیدروکسی اسیدها، ویتامین C، رتینوئیدها و آزلائیک اسید هستند. لازم به ذکر است که قبل و بعد از استفاده از این روش باید حتماً از پوست در برابر نور آفتاب محافظت شود.

درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر؛ مزایای لیزر لنتیگو

درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر؛ مزایای لیزر لنتیگو

استفاده از روش درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر دارای مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها است که در ادامه به برخی از مزایای لیزر لنتیگو اشاره شده است. این مزایا عبارت‌اند از:

  • یکی از فواید درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر کم تهاجمی بودن آن است.
  • قابل‌تکرار بودن این روش در افرادی که به دلیل مسائل و مشکلاتی نمی‌توانند از روش‌های پزشکی استفاده کنند.
  • این روش دوره ریکاوری کوتاهی دارد و بهبودی بسیار سریع‌تر است.
  • برای کاهش درد در لیزردرمانی فقط از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

مراقبت‌ های پس از درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر

پس از هر روش درمانی لازم است که برخی از مراقبت‌ها را انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. فرقی نمی کند که از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده می‌کنید یا درمان ضایعات پوستی مختلف، در هر مورد نیاز به مراقبت است. در ادامه به برخی از مراقبت‌های پس از درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر اشاره شده است که باتوجه‌به این نکات می‌توانید از مزایای لیزر لنتیگو بهره‌مند شوید. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

  • در صورت تجویز پزشک، محل زخم را روزانه با آب گرم و صابون آنتی‌باکتریال ضدعفونی نمایید.
  • بهتر است از شوینده‌های عطری و معمولی استفاده نکنید.
  • بهتر است زخم شسته شده، باز بماند تا در معرض هوا خشک شود.
  • پانسمان زخم را زودبه‌زود عوض کنید.
  • آنتی‌بیوتیک‌ها را طبق تجویز پزشک و سروقت بخورید.
  • برای درمان تاول از پماد زینک اکسید یا کورتون موضعی استفاده کنید.

پیشگیری از ایجاد لک پوستی لنتیگو

پیشگیری از ایجاد لک پوستی لنتیگو

با وجود این که با روش درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر می‌توان تا حد بسیار زیادی این نوع لک‌ها را برطرف نمود و از مزایای لیزر لنتیگو بهره‌مند شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید قطعاً پیشگیری از این عارضه بسیار مهم‌تر از درمان آن خواهد بود. استفاده از کرم ضدآفتاب به کاهش سرعت ظاهر و تیره‌شدن لنتیگوهای خورشیدی کمک می‌کند. در واقع با استفاده از کرم روز با SPF-30 می‌توان از تیرگی در تابستان جلوگیری نمود.

محدودکردن زمان قرارگرفتن در معرض آفتاب و استفاده از منابع مصنوعی اشعه ماوراء بنفش (مانند تخت‌های برنزه کننده) ممکن است به جلوگیری از لنتیگوهای خورشیدی کمک نماید. علاوه بر این پوشیدن دستکش در حین رانندگی می‌تواند از شدت تیره‌شدن لنتیگوهای پشت‌دست پیشگیری کند. در نظر داشته باشید که کودکان مبتلا به XP باید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند؛ چرا که تسریع تغییرات پوستی منجر به تشکیل بدخیمی می‌شود.

آنچه از این بحث نتیجه‌گیری می‌شود این است که حفاظت در برابر آفتاب می‌تواند به‌صورت چشمگیری در پیشگیری از ایجاد لنتیگو آفتابی و لنتیگوهای پیش ساز بدخیم جلوگیری کند. همچنین درصورتی‌که هر گونه ضایعه مشکوک مثلاً با تغییرات رنگی متعدد داشتیم می‌توانیم با کمک یک پزشک متخصص از نوع ضایعه مطلع شویم و در صورت نیاز اقدامات درمانی لازم را اعمال کنیم. لازم به ذکر است که لنتیگو خطرناک نیست و باعث بروز هیچ‌گونه علائمی نمی‌شود. بااین‌وجود برخی سرطان‌های پوستی وجود دارند که علائم مشابهی دارند. پزشک می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد یا در صورت نیاز آزمایش تجویز نماید.

جمع‌بندی

با افزایش سن احتمال پدیدارشدن لک های قهوه‌ای‌رنگ لنتیگو بر روی پوست افزایش می‌یابد. این لک‌ها در نقاطی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند؛ مانند صورت و یا دست‌ها ایجاد می‌شوند. لنتیگو رشد آهسته‌ای دارد و ممکن است در طول سال‌ها نمایان شود. همان‌طور که بیان شد برای درمان این نوع لک روش‌های مختلفی وجود دارد که درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر یکی از این روش‌ها است.

برای کسب بهترین نتیجه و بهره‌مندی از مزایای لیزر لنتیگو توجه به برخی نکات و مراقبت‌ها لازم است که در بالا بیان شد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر لیزر بر لک پوستی لنتیگو و دریافت مشاوره در خصوص بهترین دستگاه لیزر برای این نوع لک از طریق تماس با ما با کارشناسان ما در آفرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا