شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت هایفو با پروفایلو در جوانسازی پوست

آیا می‌دانید تفاوت هایفو با پروفایلو چیست؟ آیا می‌دانید کدام روش جوانسازی پوست مؤثرتر است؟ ایجاد چین‌وچروک و افتادگی پوست از طبیعی‌ترین نشانه‌های افزایش سن هستند. با افزایش سن، کلاژن‌سازی در پوست کاهش می‌یابد و باعث ازبین‌رفتن حالت ارتجاعی پوست و ایجاد چین‌وچروک می‌شود. علاوه بر افزایش سن، عوامل مختلفی مانند کمبود آب بدن، تغذیه ناسالم، عادات نادرست، سیگارکشیدن و قرارگرفتن در معرض نور خورشید می‌توانند در ایجاد چین‌وچروک دخیل باشند.

 با ظهور فناوری‌های جدید مانند پروفایلو در جوانسازی پوست در عرصه زیبایی، روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن ناهنجاری‌های پوستی به وجود آمده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به هایفو و پروفایلو اشاره کرد. در این مقاله از سری مقالات آفرودیت لیزر، به‌بررسی جوانسازی پوست با هایفو و تفاوت آن با پروفایلو می‌پردازیم.

هایفو چیست؟

هایفو چیست؟

پیش از اینکه تفاوت هایفو با پروفایلو را بررسی کنیم، تعریفی از هایفو ارائه می‌دهیم. هایفوتراپی که با نام هایفو (Hifu: High Intensity Focused Ultrasound) نیز شناخته می‌شود، به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. هایفو یکی از روش‌های نوین برای جوانسازی پوست است. جوانسازی پوست با هایفو یکی از مؤثرترین روش‌های درمان چین و چروک‌های صورت است. این روش کاملاً بدون درد و کم تهاجمی است و یکی از بهترین جایگزین‌ها برای جراحی صورت به شمار می‌رود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود.

 این امواج به‌صورت متمرکز بر لایه خاصی از پوست تأثیر می‌گذارد و باعث تحریک کلاژن‌سازی می‌شود. کلاژن وظیفه استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را بر عهده دارد. بدین ترتیب، هایفوتراپی باعث بهبود بافت پوست و ازبین‌رفتن چین‌وچروک‌ها می‌شود. این روش یکی از ایمن‌ترین درمان چین‌وچروک پوست است. می‌توانید برای جزئیات بیشتر در مورد هایفوتراپی مقاله هایفوتراپی؛ کاربردهای هایفو را مطالعه کنید.

پروفایلو چیست؟

حال که با تعریف هایفو آشنا شدیم، قبل از بررسی تفاوت هایفو با پروفایلو باید با تعریف پروفایلو نیز آشنا شوید. جوانسازی پوست با پروفایلو (Profhilo)  یکی از روش‌های نوین و غیرتهاجمی برای درمان چین‌وچروک است. پروفایلو عبارت از تزریق نوعی ژل حاوی ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید است. این ماده برای رفع چین و چروک‌های پوست به کار می‌رود. تزریق ژل پروفایلو با تحریک کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک، پوست شل و آویزان را به‌آرامی حجم می‌دهد. پروفایلو به هیدراته‌شدن پوست و حفظ شادابی و جوانی پوست کمک می‌کند.

برخلاف فیلرها که تنها به نواحی خاص زیر پوست حجم می‌دهند، پروفایلو باعث ترمیم پوست می‌شود. تزریق ژل پروفایلو بیشتر برای افرادی مناسب است که با افزایش سن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست خود را ازدست‌داده‌اند و به دنبال روش‌های جوانسازی غیرتهاجمی هستند. وجود اسید هیالورونیک در پروفایلو خشکی پوست را از بین می‌برد و افتادگی پوست را برطرف می‌کند.

تفاوت هایفو با پروفایلو

تفاوت هایفو با پروفایلو

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از امواج فراصوت با شدت بالا انجام می‌شود. در این روش، امواج فراصوت باعث ایجاد گرما در پوست می‌شود و از این طریق کلاژن‌های قدیمی را از بین می‌برد. بازسازی کلاژن‌ها به جوانسازی پوست کمک می‌کند. از هایفو علاوه بر جوانسازی پوست، برای سفت کردن پوست بدن، لیف صورت، لاغر کردن برخی از اندام‌ها و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود.

تزریق ژل پروفایلو یکی دیگر از روش‌های جوانسازی است که بدون نیاز به جراحی جهت رفع چین و چروک‌های پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست و حفظ رطوبت آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی این ژل اسید هیالورونیک است که به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد. ازآنجایی‌که پروفایلو منشأ طبیعی و سازگار با بدن انسان دارد، عوارض زیادی ایجاد نمی‌کند. مشابه با هایفو، پروفایلو نیز باعث بهبود تولید کلاژن در پوست می‌شود. در ادامه به تفاوت هایفو با پروفایلو می‌پردازیم.

۱. تفاوت هایفو با پروفایلو در سنین مختلف

پزشکان معمولاً از هر دو این روش‌ها برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. معمولاً پزشکان استفاده از ژل پروفایلو را به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند. در تزریق ژل پروفایلو محدودیت سنی وجود ندارد و افراد مسن هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. در مقابل، استفاده از هایفو معمولاً برای افراد بالای ۷۰ سال توصیه نمی‌شود. کسانی که در این محدوده سنی قرار دارند می‌توانند از روش‌های دیگر جوانسازی پوست استفاده کنندمحدودیت سنی بالا ی۷۰ یک تفاوت هایفو با پروفایلو است.

 تحقیقات نشان داده است که استفاده از هایفو در افراد با سن کمتر اثرگذاری بهتری دارد. این در حالی است که تزریق ژل پروفایلو در افراد مسن‌تر با چین و چروک‌های عمیق تأثیرگذارتر است. لازم به ذکر است تزریق ژل پروفایلو قبل از ۳۰ سالگی به معنای یک راه جلوگیری از پیری پوست نیست.

۲. مقایسه هایفو با پروفایلو در اثرگذاری

هایفوتراپی برای برطرف‌کردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی و افتادگی و شل‌شدن پوست کاربرد چندانی ندارد. در مجموع از این روش برای درمان افرادی که دارای چین و چروک‌های خفیف هستند مناسب‌تر است. هایفو می‌تواند از طریق برطرف‌کردن شل‌شدگی و چروک‌های خفیف، روند پیری را کندتر کند.

علاوه بر این، از هایفو می‌توان برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم و غبغب استفاده کرد. در مقابل، ژل پروفایلو برای افرادی که چین و چروک‌های عمیق‌تری دارند، مناسب‌تر است. استفاده از ژل پروفایلو به افرادی که پوست خشک و حساس دارند، به‌منظور آب‌رسانی و افزایش رطوبت پوست توصیه می‌شود.

تفاوت هایفو با پروفایلو از نظر مزایا

۳. تفاوت هایفو با پروفایلو از نظر مزایا

ابتدا باید بگوییم که هر دو این روش‌ها بدون نیاز به جراحی و بیهوشی انجام می‌شود و در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند. به‌طورکلی انجام هر دو این روش‌ها تقریباً ۱ ساعت به طول می‌انجامند. پس از انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

یکی از تفاوت هایفو با پروفایلو این است که این روش بدون هیچ‌گونه درد و خونریزی انجام می‌شود. البته تزریق ژل پروفایلو نیز با خونریزی همراه نیست؛ اما ممکن است برای برخی از افراد که ترس از تزریق دارند، کمی اذیت‌کننده باشد. می‌توان گفت هر دو روش‌ جوانسازی پوست عوارضی برای بدن ندارند و کاملاً بی‌خطر و ایمن هستند.

۴. جوانسازی پوست با هایفو؛ مقایسه هایفو با پروفایلو از نظر زمان تأثیر

در بحث مشاهده نتایج جوانسازی باید بگوییم که نتایج ژل پروفایلو بلافاصله پس از تزریق قابل‌مشاهده خواهد بود. البته نتایج نهایی چند روز پس از تزریق نمایان می‌شوند. در مقابل، برای مشاهده تأثیر هایفو باید چند روزی صبر کنید. نتایج جوانسازی پوست با هایفو حدود ۳ ماه بعد مشخص می‌شود؛ بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که برای نمایش نتیجه درمان خود عجله دارید، بهتر است از پروفایلو در جوانسازی پوست استفاده کنید.

۵. مقایسه هایفو با پروفایلو از نظر عوارض

در مجموع، هر دو روش هایفو و پروفایلو از جمله روش‌های جوانسازی پوست بدون عوارض هستند. تفاوت هایفو با پروفایلو از نظر عوارض بسیار اندک است. عوارض هایفوتراپی ممکن است شامل کمی قرمزی و تورم پوست باشد که معمولاً پس از چند ساعت برطرف می‌شود. در مقابل، تزریق ژل پروفایلو علاوه بر قرمزی و تورم ممکن است عوارض دیگری مانند احساس بی‌حسی در ناحیه تحت درمان، کبودی، ایجاد خون‌مردگی و سوزن در محل تزریق باشد که حدود ۴۸ ساعت به طول می‌انجامند.

تفاوت هایفو با پروفایلو از نظر محل کاربرد

۶. پروفایلو در جوانسازی پوست؛ تفاوت هایفو با پروفایلو از نظر محل کاربرد

از تزریق ژل پروفایلو در جوانسازی پوست معمولاً در صورت و در نواحی گونه، چانه، کنار بینی، کنار لاله گوش، خط خنده، خط اخم و… مورداستفاده قرار بگیرد. پزشک متخصص باتوجه‌به میزان چین‌وچروک و افتادگی پوست تصمیم می‌گیرد که در کدام نواحی از ژل پروفایلو استفاده کند. از ژل پروفایلو می‌توان برای برطرف‌کردن افتادگی پوست در برخی از نواحی مانند سینه، گردن، دلکته، بازو، دست و… استفاده کرد. از جوانسازی پوست با هایفو بیشتر در نواحی صورت و گردن استفاده می‌شود.

از این روش برای جوانسازی پوست اطراف ابروها، پیشانی، پلک‌ها، ناحیه بالای لب، چانه و نواحی کنار چانه استفاده کرد. در برخی موارد در نواحی پایین صورت مانند غبغب و گردن نیز از هایفو استفاده می‌شود. یک تفاوت هایفو با پروفایلو در استفاده از ان هخخا در ناحیه گردن است. استفاده از ژل پروفایلو در گردن توصیه نمی‌شود؛ زیرا این ناحیه بسیار حساس است و تزریق به آن نیازمند مهارت کافی است. اگر قصد استفاده از روش‌های جوانسازی برای این ناحیه از پوست خود را دارید، بهتر است از هایفو استفاده کنید.

۷. تفاوت هایفو با پروفایلو در ماندگاری

تفاوت هایفو با پروفایلو در تأثیرگذاری و ماندگاری، به عواملی مانند سن، نوع پوست، میزان آسیب و سبک زندگی افراد بستگی دارد. اگرچه نتایج تزریق ژل پروفایلو در مدت‌زمان کوتاه‌تری آشکار می‌شود؛ اما مطالعات نشان داده‌اند ماندگاری هایفوتراپی بیشتر است.

همان‌طور که گفتیم، زمان بیشتری طول می‌کشد تا نتایج هایفو مشخص شوند؛ اما در عوض، نتایج جوانسازی پوست با هایفو یک الی دو سال ماندگار خواهند بود و نیازی به تمدید در کوتاه‌مدت نخواهند داشت. در مقابل، گرچه نتایج تزریق ژل پروفایلو سریع‌تر نمایان می‌شوند؛ اما از ۶ الی ۹ مال پس از تزریق ماندگاری دارد؛ بنابراین پس از گذشت این مدت نیاز به تمدید دارد.

تفاوت هایفو با پروفایلو در ماندگاری

جمع‌بندی

حفظ جوانی و شادابی پوست یکی از دغدغه‌هایی است که افراد با افزایش سن با آن روبرو می‌شوند. روش‌های جوانسازی مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند پس از مشورت با پزشک متخصص پوست از آن‌ها بهره بگیرند. جوانسازی پوست با هایفو و تزریق ژل پروفایلو در جوانسازی دو مورد از این روش‌های درمان هستند که هرکدام از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. تفاوت هایفو با پروفایلو هم می تواند در انتخاب روش درمانی به شما کمک کند.

تشخیص اینکه کدام روش برای شما مناسب‌تر است را به پزشک بسپارید و به‌خاطر داشته باشید که انتخاب یک مرکز درمان معتبر و شناخته شده یکی از مهم‌ترین عوامل است. برای لیفت و جوانسازی پوست و تهیه تجهیزات و دستگاه‌‍‍‌های لازم در این زمینه می‌توانید از کارشناسان و مشاوران ما در آفرودیت لیزر کمک بگیرید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا