شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

آشنایی با کاربرد لیزر هلیوس و تاثیر آن بر پوست

کاربرد لیزر هلیوس به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و موثرترین روش‌های درمان عارضه‌های پوستی رواج یافته است. جوانسازی پوست با لیزر هلیوس متدی غیرتهاجمی است و اثرات آن تا پایان عمر باقی خواهد ماند. درمان کک و مک با لیزر هلیوس نیز یکی از مهم‌ترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ هلیوس است که اثرات فوق‌العاده‌ای بر تجزیه رنگ‌دانه‌ها و رفع انواع لک دارد. برای آشنایی با کاربرد لیزر هلیوس و همچنین جوانسازی پوست با لیزر هلیوس این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر را تا انتها بخوانید.

لیزر هلیوس چیست؟

 

لیزر هلیوس چیست؟

کاربرد لیزر هلیوس یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در زمینه فناوری لیزر است که به بهبود و درمان مشکلات پوستی می‌پردازد. این دستگاه با اثربخشی بالایی که دارد، جایگاه ویژه‌ای در درمان عارضه‌های پوستی به خود اختصاص داده است. لیزر هلیوس از تکنولوژی لیزر کیوسوئیچ بهره می‌برد و با ایجاد پالس‌های نوری کوتاه با شدت بالا، منجر به درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست خواهد شد. طول‌موج پرتوهای ایجاد شده توسط این دستگاه ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر است که به شدت متمرکز می‌شوند و تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

لیزر کیوسوئیچ هلیوس به‌طورکلی ۴ طول‌موج تولید می‌کند که شامل ان دیاگ ۱۰۶۴ نانومتر، کی تی پی ۵۳۲ نانومتر و کیت‌های ۵۸۵ و ۶۵۰ نانومتر است. این پالس‌های کوتاه و پرقدرت دارای قدرت کافی برای تاثیر بر رنگ‌دانه‌های لایه اپیدرم پوست هستند و موجب تخریب آن‌ها خواهند شد. همچنین با تحریک تولید کلاژن موجب بهبود ساختار و ترمیم پوست می‌شود. جوانسازی پوست با لیزر هلیوس را می‌توان از مهم‌ترین موارد استفاده از این دستگاه دانست.

کاربرد لیزر هلیوس به دلیل دقت بالا، عدم آسیب به بافت‌های اطراف و همین‌طور توانایی تنظیم دقیق عمق نفوذ آن یک روش عالی برای درمان عارضه‌های پوستی است و بسیار ایمن و کم‌خطر خواهد بود. در این دستگاه اپراتور با تنظیم دقیق طول‌موج‌های ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانومتر و یا ترکیب‌کردن آن‌ها در قالب ۵ مد، از آن برای کاربری‌های مختلف استفاده می‌کند. طول‌موج ۵۸۵ و ۶۵۰ نانومتر نیز برای حذف تتوهای سبز و آبی‌رنگ مناسب است.

نحوه عملکرد لیزر هلیوس و هزینه آن

کاربرد لیزر هلیوس که یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است برای رفع عارضه‌های پوستی است. این نوع درمان ممکن است با کمی سوزش همراه باشد که استفاده از پمادهای بی‌حسی موضعی می‌تواند به کاهش سوزش کمک کند. رنگ‌دانه‌های موجود در لایه میانی پوست با برخورد پرتو لیزر تجزیه شده و سپس از طریق سیستم لنفاوی دفع خواهند شد. تشخیص تعداد جلسات موردنیاز بر عهده پزشک متخصص پوست است و به عوامل مختلفی همچون شدت و وسعت عارضه بستگی دارد. معمولا بین ۳ تا ۶ جلسه درمان تجویز می‌شود.

فاصله بین جلسات درمان یک ماه است و اثرات آن مادام‌العمر خواهد بود. هزینه درمان نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شدت و وسعت موضع درگیر، تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک از عوامل تاثیرگذار در هزینه هستند. معمولا جوانسازی و شادابی پوست در کلینیک‌های زیبایی در شهرهای بزرگ هزینه‌های بیشتری را به فرد تحمیل خواهد کرد تا کلینیک‌های شهرهای کوچک.

کاربرد لیزر هلیوس

کاربرد لیزر هلیوس

کاربرد لیزر هلیوس شامل درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات و عارضه‌های پوستی می‌شود. همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره شد، جوانسازی پوست با لیزر هلیوس با رفع این عارضه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود و یکی از بهترین دستگاه‌های جوانسازی پوست به ‌شمار می‌آید. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • کاهش چین‌وچروک
  • بهبود آکنه و جوش
  • رفع حلقه‌های تیره دور چشم
  • درمان قارچ ناخن
  • درمان آکنه روزاسه
  • برطرف‌کردن ضایعات رنگ‌دانه‌ای
  • رفع کک‌ومک
  • رفع جای جوش
  • کاهش رشد موهای زائد
  • افزایش الاستیسیته و جلوگیری از افتادگی پوست
  • رفع رگ‌های عنکبوتی
  • جوانسازی غیرسایشی پوست
  • پاک‌کردن تتو
  • رفع خال اوتا
  • بهبود ظاهر پوست و افزایش اعتمادبه‌نفس
  • ازبین‌بردن لک‌های قهوه‌ای ناشی از بارداری یا افزایش سن

جوانسازی پوست با لیزر هلیوس

کاربرد لیزر هلیوس برای جوانسازی پوست یکی از رایج ترین موارد استفاده از این دستگاه است. با تابش اشعه لیزر بر روی پوست و نفوذ آن به لایه میانی پوست، این اشعه توسط رنگ‌دانه‌های پوست جذب شده و با تجزیه آن‌ها، موجب رفع انواع لک ‌های پوستی می‌شود. این لکه‌ها می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند که شامل تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی، افزایش سن، بارداری، مصرف داروها و بیماری‌های خاص هستند.

درمان کک و مک با لیزر هلیوس

یکی از موارد کاربرد لیزر هلیوس درمان کک و مک است که در صورت استفاده از بی‌حسی موضعی کاملا بدون درد انجام می‌شود و معمولا به یک تا دو جلسه برای تکمیل درمان نیاز دارد. پس از سه تا هفت‌روز کک و مک‌ها به شکل لکه‌های مشکی‌رنگ درمی‌آیند و پس از آن پوسته‌ریزی شروع شده و پوست شفاف و درخشان در زیر آن نمایان خواهد شد. بهترین دستگاه لیزر برای رفع کک و مک لیزرهای کیوسوئیچ، ان دیاگ و لیزر CO2 هستند.

مزایای لیزر هلیوس

مزایای لیزر هلیوس

از جمله مزایای کاربرد لیزر هلیوس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کم‌خطر بودن
  • بدون درد بودن
  • عدم نیاز به بیهوشی و بستری
  • اثربخشی سریع
  • دارا بودن ۴ هندپیس منحصربه‌فرد
  • مجهز بودن به تکنولوژی RTP یا پالس دوقلو

دستگاه لیزر هلیوس مجهز به ۴ هندپیس ۱۰۶۴ فرکشنال، ۵۳۲ فرکشنال، Zoom و Collimator است که هر کدام به‌طورجداگانه می‌توانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.

معایب لیزر هلیوس

علاوه بر کاربرد لیزر هلیوس، این دستگاه می‌تواند با معایبی نیز همراه باشد که عبارت‌اند از: هایپرپیگمنتاسیون، هایپوپیگمنتاسیون، ایجاد زخم و اسکار پوستی، التهاب و قرمزی پوست.

هایپرپیگمنتاسیون به تجمع رنگدانه‌ها در پوست ناحیه تحت درمان گفته می‌شود. این فرایند موجب تیره‌شدن رنگ پوست خواهد شد. البته این عارضه موقتی بوده و به زودی از بین خواهد رفت. هایپوپیگمنتاسیون بر عکس هایپرپیگمنتاسیون است. در واقع پوست موضع بعد از لیزر روشن‌تر خواهد شد. این عارضه بسیار نادر است و بیشتر حاصل خطای پزشکی و عدم تنظیم صحیح دستگاه لیزر ایجاد خواهد شد. رفع عارضه هایپوپیگمنتاسیون مدت‌ها به طول خواهد انجامید.

مراقبت‌ های قبل از کاربرد لیزر هلیوس

برای جوانسازی پوست با لیزر هلیوس باید قبل از انجام لیزر مراقبت‌های زیر را انجام داد:

  • قبل از انجام درمان لیزری حتما با پزشک مشورت نموده و وی را از بیماری‌ها، حساسیت‌ها، داروهایی که مصرف می‌کنید و… آگاه نمایید.
  • از یک ماه قبل از لیزر از استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، آفتاب‌گرفتن، سولاریوم و… پرهیز نمایید.
  • قبل از انجام لیزر موهای بدن خود را با تیغ بتراشید.

کاربرد لیزر هلیوس؛ مراقبت‌ های بعد از لیزر هلیوس

کاربرد لیزر هلیوس؛ مراقبت‌ های بعد از لیزر هلیوس

بعد از کاربرد لیزر هلیوس برای رفع عارضه‌های پوستی، باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید، تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

  • به مدت ۲۴ ساعت از دوش گرفتن و تماس آب با موضع پرهیز کنید.
  • داروها یا پمادهای تجویزی توسط پزشک را به‌موقع مصرف کنید.
  • از خاراندن، کندن یا دستکاری زخم‌های ایجاد شده، جدا خودداری کنید.
  • از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب پرهیز نموده و درصورت لزوم حتما از کرم ضدآفتاب استفاده نموده و هر دو تا سه ساعت یک‌بار آن را تمدید نمایید.

جمع‌بندی

از مزایای کاربرد لیزر هلیوس برای رفع عارضه‌های پوستی می‌توان به اثربخشی سریع، کم‌خطر بودن، عدم نیاز به بی‌هوشی و بستری و… اشاره نمود. جوانسازی پوست با لیزر هلیوس تاثیر بسیار بالایی داشته و اثرات آن تا پایان عمر ماندگار است. درمان کک و مک با لیزر هلیوس پوستی جوان و شاداب برای فرد به ارمغان می‌آورد و اعتمادبه‌نفس وی را بازمی‌گرداند.

مجموعه آفرودیت با سال‌ها سابقه و تجربه فعالیت در زمینه وارد کردن انواع تجهیزات پزشکی در زمینه لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی، لاغری و تناسب‌اندام و… همواره مفتخر به جلب رضایت پزشکان و کلینیک‌های زیبایی بوده است. برای آگاهی از مشخصات فیزیکی هر یک از تجهیزات و دستگاه‌ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا