شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر واریس پا؛ شایع‌ترین درمان درون رگی

رگ‌های واریسی زمانی ایجاد می‌شوند که دریچه‌های قلبی که مسئول پمپاژ خون به سمت قلب هستند، ضعیف شده یا آسیب ببینند. این موضوع باعث تجمع خون در رگ‌ها می‌شود. معمولاً این عارضه در پاها رخ می‌دهد و یک بیماری دردناک است که نشانه آن برجستگی و تورم رگ‌های قرمز، بنفش یا آبی‌رنگ است. لیزر واریس پا (EVLA) روش درمانی نوینی برای عارضه واریس است که نیازی به جراحی ندارد. در درمان واریس با نور لیزر، به‌جای بستن و ازبین‌بردن ورید ناهنجار، از لیزر برای واردکردن گرما به آن ورید استفاده می‌شود.

این حرارت باعث ازبین‌رفتن دیواره ورید می‌شود و بدن به طور طبیعی بافت مرده را جذب می‌کند و رگ‌های غیرطبیعی نیز از بین می‌روند. لیزر روش نوین درمان واریس است که می‌تواند به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به اتاق عمل انجام شود. در ادامه این مقاله از آفرودیت لیزر با بیماری واریس و شایع‌ترین درمان درون رگی با استفاده از نور لیزر می‌پردازیم.

آشنایی با بیماری واریس

آشنایی با بیماری واریس

واریس پا یکی از شایع‌ترین اختلالات عروقی است که در آن وریدهای سطحی پا دچار التهاب و متسع‌شدن می‌شوند. علت اصلی بروز واریس، نقص در دریچه‌ها و شل‌شدن دیواره وریدها است که منجر به رفت‌وبرگشت نامناسب خون در وریدها و افزایش فشار داخل آن‌ها می‌شود. علائم واریس شامل درد، سوزش، خارش، زخم، تورم و کبودی در ناحیه پاها است.

عدم درمان واریس می‌تواند منجر به زخم‌های مزمن، لخته خون و حتی خون‌ریزی شود. تا پیش از ظهور لیزر واریس پا، روش‌های درمانی متداول مانند جراحی برای برداشتن وریدهای متسع شده بودند؛ اما امروزه لیزردرمانی واریس با استفاده از انرژی نور لیزر برای بستن مویرگ‌های آسیب‌دیده، روشی ایمن، مؤثر و غیرتهاجمی برای درمان این بیماری محسوب می‌شود.

روش‌های درمان واریس پا

روش‌های سنتی درمان واریس مانند جراحی برای برداشتن وریدهای متورم، روش‌های نسبتاً تهاجمی و دردناکی بودند که نیاز به بستری طولانی داشتند؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، روش درمان واریس با نور لیزر معرفی شده است. در روش نوین لیزر واریس پا، از انرژی نور لیزر برای التهاب وریدهای متورم و بسته‌شدن آن‌ها استفاده می‌شود. لیزر واریس پا یک روش غیرتهاجمی، سریع و بدون درد است که امروزه پرکاربردترین و مؤثرترین روش درمان واریس محسوب می‌شود.

مزایای درمان واریس با نور لیزر

مزایای درمان واریس با نور لیزر

امروزه لیزر اهمیت زیادی در درمان برخی بیماری ها و همچنین زیبایی دارد. لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست با لیزر، لایه برداری پوست با لیزر و… از کاربردهای این روش نوین درمانی هستند. همچنین لیزر واریس پا یک روش نوین و غیرتهاجمی است که از انرژی نور لیزر برای بستن وریدها استفاده می‌کند. لیزر واریس پا، روشی مطمئن، ایمن، سریع و اقتصادی برای درمان این بیماری رایج است. استفاده از لیزر روش نوین درمان واریس مزیت‌های بسیاری دارد که عبارت‌اند از:

  • روشی غیرتهاجمی و بدون درد؛ در مقایسه با جراحی که نیاز به برش و بخیه‌زدن دارد، لیزردرمانی کاملاً غیرتهاجمی بوده و هیچ‌گونه دردی در پی ندارد.
  • بهبودی سریع‌تر پس از درمان؛ بیماران می‌توانند در همان روز درمان به فعالیت‌های روزمره برگردند.
  • نرخ موفقیت بالاتر؛ در اکثر موارد لیزر واریس منجر به بسته‌شدن کامل وریدهای متورم می‌شود.
  • کمتر بودن احتمال بازگشت واریس پس از لیزردرمانی؛ در مقایسه در روش جراحی احتمال عود وجود دارد.
  • هزینه کمتر؛ لیزر واریس پا به‌عنوان یک روش نوین، ارزان‌تر از جراحی‌های سنتی است.

نحوه درمان واریس با نور لیزر

لیزر واریس پا یک‌روند نسبتاً ساده و غیرتهاجمی است که با پرتو نور متمرکز با توانایی فوکوس بالا توسط لیزر انجام می‌شود. ابتدا پزشک محل وریدهای متورم را مشخص کرده و پوست را ضدعفونی و بی‌حس می‌کند. سپس اشعه لیزر از طریق الیاف نوری به نواحی هدف اعمال می‌شود. انرژی لیزر موجب التهاب و لخته‌شدن خون در وریدهای آسیب‌دیده شده و در نهایت منجر به بسته‌شدن آن‌ها می‌گردد. مدت‌زمان لیزردرمانی بسته به‌شدت بیماری بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. پس از درمان، بیمار می‌تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره بازگردد.

لیزردرمانی واریس معمولاً نیاز به چند جلسه درمانی دارد تا وریدهای آسیب‌دیده به طور کامل بسته شوند. فاصله بین جلسات معمولاً چند هفته تا چند ماه است. پس از اتمام درمان، پیگیری‌های دوره‌ای برای اطمینان از بسته‌ماندن وریدها ضروری است. به‌طورکلی، لیزر واریس پا یک روش ایمن و مؤثر برای درمان واریس بدون نیاز به جراحی و بستری‌شدن است. این روش بر خلاف جراحی‌های رایج قبلی، فاقد عوارض ناشی از عمل جراحی است. درمان واریس با نور لیزر به دو صورت با لیزر ساده یا سطحی و لیزر درون رگی انجام می‌شود.

نحوه درمان واریس با نور لیزر

۱. لیزر واریس پا سطحی

درمان واریس با نور لیزر سطحی ورید، از روی پوست و به‌صورت خارجی اعمال می‌شود. این نوع لیزر واریس پا می‌تواند مویرگ‌های ریز عنکبوتی و واریس‌های سطحی را درمان کند. در این روش معمولاً بیش از یک جلسه درمانی نیاز است و هر جلسه درمانی به فاصله ۶ تا ۸ هفته تکرار می‌شود. در صورت وجود گردش خون ضعیف که موجب تغذیه مویرگ‌ها می‌شود، ابتدا وریدهای واریسی بزرگ‌تر که خون‌رسانی به مویرگ‌ها را انجام می‌دهند، باید با روش‌های جراحی، لیزر واریس پا درون‌رگی یا درمان با امواج رادیویی یا اسکلروتراپی درمان شوند.

۲. درمان واریس با نور لیزر درون وریدی

لیزر واریس پا درون‌رگی می‌تواند رگ‌های واریسی بزرگ‌تر در پاها را درمان کند. در این روش، فیبر نازک و انعطاف‌پذیر لیزر از طریق یک لوله نازک یا ریل درون سیاهرگ قرار داده می‌شود. هنگام انجام این کار، پزشک رگ را روی صفحه مانیتور یا دستگاه سونوگرافی داپلر مشاهده می‌کند. لیزر واریس پا نسبت به سایر روش‌ها مانند بستن ورید و استریپینگ، درد کمتری دارد و به مدت‌زمان کوتاه‌تری برای بهبود نیاز دارد.

برای اعمال درمان واریس با نور لیزر تنها به بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش خفیف نیاز است، درحالی‌که در جراحی‌های بستن ورید و استریپینگ از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. فراموش نکنید هنگام لیزردرمانی مانند برداشتن خال با لیزر، از بین بردن سلولیت با لیزر، درمان اسکار با لیزر و حتی لیزر واریس از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و فرد دردی را حس نمی‌کند.

عوارض لیزر واریس پا

هر چند لیزر واریس پا یک روش نسبتاً ایمن و مؤثر است؛ اما ممکن است در موارد نادری عوارض جانبی به همراه داشته باشد. البته اکثر این عوارض، خفیف بوده و باگذشت زمان برطرف می‌شوند. بااین‌حال، آگاهی از احتمال بروز عوارض و چگونگی پیشگیری از آن‌ها ضروری است. از جمله عوارض نادر لیزردرمانی واریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاول و سوزش پوستی
  • کبودی و خون‌مردگی در محل درمان
  • عفونت در محل لیزر
  • تشکیل لخته خون در وریدهای عمقی
  • تیره‌شدن رنگ پوست
  • جوش یا اسکار در پوست

با رعایت نکات بهداشتی و دستورات پزشک، می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد یا آن‌ها را به حداقل رساند.

عوارض لیزر واریس پا

جمع‌بندی

واریس پا یکی از شایع‌ترین اختلالات عروقی است که می‌تواند منجر به عوارض جدی شود. در دهه‌های گذشته روش‌های درمانی تهاجمی و دردناکی همچون جراحی برای آن به کار می‌رفت؛ اما امروزه با پیشرفت فناوری، لیزر روش نوین درمان واریس معرفی شده است.

لیزر واریس پا با استفاده از انرژی نور برای بستن وریدهای آسیب‌دیده، روشی مؤثر، غیرتهاجمی و با نتایج رضایت‌بخش است. این روش نسبت به جراحی سنتی مزایای بسیاری از جمله عدم نیاز به بستری، بهبود سریع‌تر و عوارض کمتر دارد؛ بنابراین می‌توان گفت درمان واریس با نور لیزر انتخابی ایمن، مقرون‌به‌صرفه و مؤثر برای درمان بیماران مبتلا به واریس پا است. فراموش نکنید که روش درمانی لیزر کاربردهای زیادی دارد و نوع دستگاه انتخابی و مهارت پزشک در نتیجه بهتر درمان تاثیر زیادی دارد. با مراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر می‌توانید برای اطلاع از تمام محصولات و خرید دستگاه لیزر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا