شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

ماندگاری لیزر جوانسازی پوست دست و نتایج آن

با افزایش سن تغییراتی از جمله نازک شدن و از‌بین رفتن چربی در پوست انسان ایجاد می‌شود. به‌همین دلیل پوست دیگر جوان و نرم نیست. برای اینکه از این موضوع احساس ناراحتی نکنید، می‌توانید از لیزر جوانسازی پوست دست که یکی از روش‌های محبوب زیبایی پوست است، استفاده کنید. جوانسازی پوست دست با لیزر یک کار تخصصی است که توسط پزشک متخصص باید انجام شود.

هرچه سن بالاتر رود، چروک‌های دست عمیق‌تر می‌شوند و میزان کلاژن‌سازی و ارتجاعی بودن  آن کم می‌شود. تاثیر لیزر بر چین و چروک های دست با دستگاه‌های مختلف، متفاوت است؛ اما به‌طورکلی باعث کاهش چین و چروک‌های سطحی، کم‌رنگ شدن لکه‌ها و شاداب شدن پوست دست می‌شود. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی لیزردرمانی برای جوانسازی پوست و ماندگاری آن می‌پردازیم.

عوامل پیری پوست دست

عوامل پیری پوست دست

قبل از بررسی ماندگاری لیزر جوانسازی پوست دست بهتر است که عوامل پیری دست را بررسی کنیم. باید در نظر داشت که قبل از چهره، دست‌ها بیانگر سن حقیقی انسان هستند. هیچ خانمی نمی‌خواهد که سن حقیقی خود را به راحتی و با دست دادن ساده آشکار کند. پوست دست به اندازه پوست صورت در معرض عوامل تخریب کننده قرار می‌گیرد. هنگامی که پوست دست به‌اندازه پوست صورت شاداب نباشد، به یقین دست‌ها پیر به نظر می‌رسند.

لیزر جوانسازی پوست دست، راه‌حل خوبی برای شادابی و جوانسازی پوست دست است. جوانسازی پوست دست با لیزر دوره نقاهت ندارد. باید دقت داشت که بی‌توجهی به بعضی عوامل مانند سبک زندگی، می‌تواند سرعت روند پیر شدن پوست دست را افزایش دهد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

۱. قرار گرفتن در ‌مقابل نور خورشید

اشعه UV یا همان ماوراءبنفش نور خورشید، باعث آسیب رساندن به سلول‌های پوست می‌شود. با گذشت زمان نیز باعث بروز مشکلات پوستی خواهد شد و درنهایت باعث می‌شود که تغییرات پوست مانند لک‌های پیری زودتر بر روی دست نمایان شوند. مطالعات اخیر نشان‌دهنده این است که حدود ۹۰ درصد از تغییرات مشاهده شده در پوست، به دلیل قرار گرفتن دائم در مقابل نور خورشید است که به آن عنوان پیری نوری را می‌دهند.

قرار گرفتن درمقابل نورخورشید بدون پوشش ضد آفتاب در مدت دو هفته بعد از لیزر، ممکن است باعث کاهش اثیر لیزر بر چین و چروک‌های دست شود. فراموش نکنید که لیزر یک روش درمانی تاثیرگذار است و ماندگاری لیزر جوانسازی پوست دست ثابت شده است.

داشتن رژیم غذایی ناسالم

۲. داشتن رژیم غذایی ناسالم

همان‌طور که رژیم‌های غذایی سالم مانند رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کنند، مصرف مداوم رژیم‌های غذایی که سرشار از قند هستند می‌توانند باعث پیری زودرس شوند. با رعایت نکردن رژیم غذایی و پیر شدن پوست دست، برخی انسان‌ها به سراغ جوانسازی پوست دست با لیزر می‌روند. این روش درمانی تاثیرگذار و بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت است.

۳. مصرف سیگار

سم‌هایی که در نیکوتین سیگار وجود دارند سلول‌های بدن را تغییر می‌دهند. این سم‌ها باعث شکستن کلاژن و رشته‌های الاستیک پوست می‌شوند. به دلیل افتادگی و استخوانی شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌ها، افراد جهت رفع این مشکلات لیزر جوانسازی پوست دست را انتخاب می‌کنند.

۴. استرس و اختلالات خواب

هنگام استرس، مغز هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس را ترشح می‌کند که باعث مسدود شدن آنزیم‌های تولید کننده دوماده هیالورونیک اسید و کلاژن (باعث صاف و شاداب نگه‌داشتن پوست هستند) می‌شوند. باید توجه داشت که خواب ناکافی و بی‌کیفیت نیز باعث تسریع در روند پیر شدن پوست می‌شود و نیاز انسان را به لیزر جوانسازی پوست دست بیشتر می‌کند.

روش های جوانسازی پوست دست

برای بازگشت شادابی و جوانی پوست و وادار کردن پوست دست به ساخت کلاژن و پروتئین‌های مفید روش‌های متنوعی وجود دارد. روش‌ های جوانسازی پوست دست تنوع بالایی دارند که در ادامه به بررسی تعدادی از روش‌های جوانسازی پوست دست و نحوه انجام آن‌ها می‌پردازیم.

جوانسازی پوست دست با میکرودرم

۱. جوانسازی پوست دست با میکرودرم

اکثرا بر این باور هستند که این روش برای جوانسازی پوست صورت است؛ اما مانند جوانسازی پوست دست با لیزر، برای جوانسازی پوست دست نیز انجام می‌شود. در روش میکرودرم، با دستگاه یک‌سری خراش‌های خیلی ریز روی پوست ایجاد می‌شود و به بازسازی و جوانسازی پوست دست کمک می‌کند. از این روش برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده ناشی از تابش نور خورشید استفاده می‌شود. برای لکه‌های بسیار بزرگ، این روش پیشنهاد نمی‌شود. میکرودرم مانند لیزر جوانسازی پوست دست، در کلاژن سازی بیشتر پوست دست نیز دخالت دارد و بعد از آن پوست دست سفت‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

۲. جوانسازی پوست دست با روش مزوتراپی

روش مزوتراپی، یک روش تزریقی است. این روش با تزریق ویتامین، مواد مغذی، اسید هیالورونیک و مواد ارگانیک به پوست کلاژن سازی و ترمیم بافت‌های پوست را افزایش می‌دهد. کلاژن باعث جلوگیری از افتادگی و چین و چروک می‌شود؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که مزوتراپی هم مانند لیزر جوانسازی پوست دست یک روش برای جلوگیری از پیری پوست است و هم روشی برای درمان آسیب پوستی است.

در جوانسازی با مزوتراپی، پوست دست زودتر ترمیم می‌شود؛ چون این روش گردش خون را نقاط مختلف پوست بیشتر می‌کند. قبل از انجام مزوتراپی باید به این دقت کنید که همانند تاثیر لیزر بر چین و چروک‌های دست نتایج آن بلافاصله پس از تزریق مواد، قابل رویت نیست و باید صبر کرد.

۳. جوانسازی پوست دست با لیزر

جوانسازی دست و پا با لیزردرمانی یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید. لیزر جوانسازی پوست دست لکه‌های قهوه‌ای و سایر تغییر رنگ‌های پوست را به حداقل می‌رساند. همچنین باعث بهبود بافت پوست دست می‌شود تا دست‌ها از حالت استخوانی خارج شوند و در کاهش زخم‌های آکنه و سفت شدن پوست دست تاثیر گذار است.

این روش به طوری است که اشعه‌های متمرکز شده لیزر، روی پوست تاثیر می‌گذارند و تخریب‌هایی در لایه‌های زیرپوست به‌وجود می‌آورند و پوست را برای ترمیم این تخریب‌ها وادار به ترمیم و باز سازی می‌کنند. انرژی لیزر روی سطح پوست تاثیر می‌گذارد و با آسیب رساندن به لایه‌های سطحی پوست، لایه زیر آن را مجبور به کلاژن سازی می‌کند.

انواع لیزر جوانسازی پوست دست

انواع لیزر جوانسازی پوست دست

لیزر جوانسازی پوست دست، یک روش درمانی است که به بهبود بافت و رنگ‌دانه روی پوست دست کمک می‌کند. در واقع لیزر برای کاهش چین و چروک‌های ایجاد شده در پوست، بر روی بافت اپیدرم اثر حرارتی می‌گذارد و باعث سوختگی کمی در لایه سطحی پوست می‌شود.

در جوانسازی پوست دست با لیزر، پوست اجبارا سلول‌های جدید تولید کرده و ضمن آن کلاژن سازی در پوست بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه باعث می‌شود پوست روشن‌تر شود و فرم خود را بهتر حفظ کند.  در ادامه به بررسی انواع لیزر درمانی می‌پردازیم که هر کدام از آن‌ها ویژگی و کارایی مخصوص به خود را دارند.

۱. لیزر جوانسازی پوست دست؛ لیزر فرکشنال و CO2

یکی از لایه بردارهای‌ قدیمی و قوی، لیزر CO2 است که در بهبود جای ضایعات پوستی مانند جای آبله مرغان به خوبی عمل می‌کند. این لیزر به دلیل این‌که در حین درمان سوختگی عمیق و شدید ایجاد می‌کند و زمان نسبتا زیادی برای بهبودی جای سوختگی صرف می‌کند، لیزر CO۲ فرکشنال که روش مدرن‌تری است را کم کم جایگزین خود کرده است. عوارض این نوع لیزر جوانسازی پوست دست کم است و زخم بسیار سطحی در پوست ایجاد می‌کند که در طی ۲ الی ۵ روز بعد از آن، اثری از زخم‌ها باقی نمی‌ماند.

همچنین قرمزی ایجاد شده بعد از انجام جوانسازی پوست دست با لیزر فرکشنال، نهایتا با گذشت دو هفته از انجام آن بهبود می‌یابد و شخص لیزر شده به راحتی می‌تواند به کارهای روزمره خود در خارج از منزل بپردازد. لیزر فرکشنال برای بهبود لک پوستی، منافذ باز پوست، چین و چروک و جوانسازی یا درمان پیری پوست نیز کاربرد دارد. علت ایجاد موارد ذکر شده، خرابی لایه میانی پوست یا همان درم است.

لیزر فرکشنال نور تابیده شده را وارد لایه میانی پوست می‌کند و باعث تشکیل کلاژن‌های جدید در این قسمت می‌شود و درطی ۲ الی ۴ ماه، تاثیر لیزر بر چین و چروک‌های دست مانند خارج شدن پوست از حالت افتادگی و کاهش چروک‌های پوست دست قابل مشاهده است.

۲. یو لیزر کوانتا

این دستگاه از تکنولوژی جدید برای لیزر جوانسازی پوست دست، استفاده می‌کند. در این روش از ترکیب دو نوع لیزر تهاجمی و غیر تهاجمی و تابش هم‌زمان موج‌های CO2 و اربیوم گلاس استفاده می‌شود تا لایه درم را برای کلاژن سازی تحریک کند. این روش می‌تواند فواید دو نوع لیزر تهاجمی و غیرتهاجمی که هرکدام با دستگاه‌های جداگانه ارائه می‌شوند را به صورت یکجا و به طور هم‌زمان به پوست منتقل کند و روند جوانسازی پوست را سرعت ببخشد.

لیزر جوانسازی پوست دست؛ لیزر فوتونا (4D)

۳. لیزر جوانسازی پوست دست؛ لیزر فوتونا (۴D)

لیزر فوتونا گزینه مناسبی برای جوانسازی پوست دست است. این روش لیزر به صورت تهاجمی، افزاینده و چهار بعدی است. این نوع لیزر را می‌توان از داخل دهان و روی پوست، بدون استفاده از هیچ نوع مواد تزریقی انجام داد و درنهایت باعث سفتی پوست دست می‌شود. لیزر فوتونا بر ۳ لایه عمیق، میانی و سطحی پوست تاثیر می‌گذارد. جوانسازی پوست دست با لیزر فوتونا در طی ۴ مرحله باعث بهبود پیری پوست خواهد شد.

جمع‌بندی

با کاهش حجم بافت پوست و بالا رفتن سن، پوست دست چروک می‌شود که ممکن است برای بعضی افراد به خصوص خانم‌ها ناخوشاید باشد. یکی از روش‌های برطرف کردن این حس ناخوشایندی لیزر جوانسازی پوست دست است. تقریبا اکثر کسانی که می‌خواهند ظاهر پوست دستان خود را بهبود بدهند، متقاضی مناسبی برای جوانسازی پوست دست با لیزر به حساب می‌آیند.

قبل از اینکه پوست دستتان دچار تغییر رنگ و یا آسیب پوستی شود؛ باید مراقبت‌های لازم مانند استفاده از مرطوب کننده، ضدآفتاب مناسب پوست دست، آنتی اکسیدان‌ها و… را انجام دهید تا نیاز نباشد به سراغ روش‌های درمانی پرهزینه بروید. در صورت نیاز به جوانسازی پوست دست لیزردرمانی را توصیه می‌کنیم.

برای انجام حتما به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و زیر نظر پزشک یا اپراتور با تجربه انجام دهید. کلینیک‌ها و مراکز زیبایی می‌توانند برای خرید دستگاه لیزر اصل و پیشرفته به وب سایت آفرودیت لیزر که ارائه دهنده تجهیزات زیبایی و پزشکی به‌روز و باکیفیت است، مراجعه کنند. هنگام خرید می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا