شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر تراپی مو برای درمان ریزش مو

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدیدی برای درمان ریزش مو پدیدار شده است. لیزر تراپی مو یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است که نتایج خوبی را از خود نشان داده است. ریزش مو یکی از مشکلات رایج در بین خانم‌ها و آقایان است. این مشکل با افزایش سن تشدید شده و ممکن است منجر به طاسی شود.

درمان ریزش مو با لیزر یکی از روش‌های ایمن است که با تحریک جریان خون در سلول‌های عامل رشد مو، ریزش موهای سر را متوقف کرده و حتی موجب رشد مجدد موها می‌شود. اگر اقدام برای این درمان در زمان مناسب انجام شود شاهد تاثیر لیزر بر ریزش مو در جهت مثبت خواهیم بود. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر موضوع درمان ریزش مو با لیزرتراپی را بررسی می‌کنیم.

لیزر تراپی مو

لیزر تراپی مو

عوامل متعددی همچون ژنتیک، استرس دائم، یائسگی، مصرف دارو، عوامل محیطی و فیزیکی در ریزش موهای سر نقش دارند. روش‌های متعدد سنتی و دارویی برای جلوگیری از ریزش موهای سر وجود دارد؛ اما این روش‌ها همیشه نمی‌توانند اثرات مطلوب داشته باشند. علاوه بر مزوتراپی مو، لیزر تراپی مو نیز یکی از جدیدترین شیوه‌های درمان ریزش مو است که روشی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است.

درمان ریزش مو با لیزر روشی بدون درد و فوری است و برای افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند تأثیر خوبی دارد. این روش برای بهبود کیفیت مو و افزایش حجم آن بسیار اثربخش است. برخی از مزایای لیزرتراپی مو عبارت‌اند از:

  • افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری مو
  • تحریک فولیکول‌های در حال تخریب مو
  • افزایش ضخامت، پرپشت‌شدن و براق شدن موها
  • افزایش جریان خون در سلول‌های پوست سر و تحریک رشد موها
  • ترمیم و بهبود ساقه موها با لیزر تراپی مو
  • بازسازی موهای آسیب‌دیده
  • افزایش خاصیت ارتجاعی موها
  • ترمیم آسیب‌های قبلی ناشی از سشوار، مواد شیمیایی رنگ‌ها

روش درمان ریزش مو با لیزر

لیزر تراپی مو یکی از جدیدترین روش‌های درمانی برای ریزش مو است. در این روش درمانی از اشعه لیزر کم‌توان (Low Laser Level) استفاده می‌شود. منظور از اشعه لیزر کم‌توان نور متراکم‌شده با طول‌موجی از بخش سرد و قرمز پرتوهای الکترومغناطیسی است.

اشعه لیزر بدون تولید گرما و آسیب رساندن به موها، پوست یا بافت‌های پوستی، به درون بافت‌ها نفوذ می‌کند. این لیزر کم‌توان موجب تحریک جریان خون در پوست سر و فولیکول‌های مو می‌شود؛ درنتیجه اکسیژن‌رسانی به فولیکول مو و تغذیه فولیکول‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل ریزش موها متوقف شده و حجم آنان افزایش می‌یابد. افزایش گردش خون موجب افزایش متابولیسم سلولی و تولید پروتئین‌های موردنیاز رشد موها شده و شاهد اثرات درمانی لیزر بر ریزش مو خواهیم بود.

مکانیسم تاثیر لیزر بر ریزش مو

مکانیسم تاثیر لیزر بر ریزش مو

اگر بخواهیم به‌صورت تخصصی فرایند لیزر تراپی مو را توضیح دهیم باید گفت که فوتون‌های نور ساطع شده از دستگاه لیزرتراپی بر اکسیداز سیتوکروم C عمل می‌کنند. درنتیجه آدنوزین‌تری‌فسفات یا همان ATP تولید می‌شود. در سلول‌های فولیکول مو ATP به AMP حلقوی تغییر می‌یابد. درنتیجه تولید AMP، انرژی لازم برای فرایندهای متابولیکی رشد مو و تحریک جریان گردش خون در فولیکول مو آزاد می‌شود.

میزان ماندگاری و اثربخشی لیزر تراپی مو

عوامل متعددی بر میزان اثربخشی لیزرتراپی و ماندگاری آن نقش دارند. نوع پوست و مو، سن متقاضی و مدت‌زمان لیزر تراپی مو بر میزان اثربخشی و ماندگاری درمان نقش دارند. معمولاً ۳ ماه بعد از آغاز لیزرتراپی نتایج اولیه حاصل از درمان ریزش مو با لیزر ظاهر می‌شود. باتوجه‌به زمان‌بر بودن رشد مو حدود ۶ ماه زمان لازم است تا نتیجه نهایی تاثیر لیزر بر ریزش مو نمایان شود.

لیزر تراپی مو مناسب چه کسانی است؟

همان‌طور که استفاده از دستگاه‌ های جوانسازی پوست نقش زیادی در زیبایی پوست دارند، زیبایی موها نیز عاملی تعیین‌کننده در زیبایی فرد هستند. تمام خانم‌ها و آقایانی که از ریزش مو رنج می‌برند می‌توانند برای لیزر تراپی مو اقدام کنند. این روش درمانی برای جلوگیری از ریزش و کم‌پشت‌شدن موها، حفظ رشد یا تسریع روند رشد موها بسیار مؤثر است.

بهترین داوطلبان درمان ریزش مو با لیزر افرادی هستند که سلول‌های فعال و زنده در موهای آنان وجود دارد. براین‌اساس مراجعه در زمان و سن مناسب بر نتایج مثبت حاصل از درمان بسیار مؤثر است. افرادی که سلول‌های فعال در موهای آنان وجود ندارد یا کم است این روش برای‌شان چندان کارآمد نیست. با این توضیحات بهترین داوطلبان برای لیزر تراپی مو این افراد هستند:

  • افرادی که موهای خود را در اثر مصرف دارو یا دست‌کاری زیاد از دست می‌دهند.
  • افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند و هنوز بخش‌هایی از موهای آن‌ها درحال‌رشد است.
  • افرادی که در اثر مصرف داروهای شیمیایی، یائسگی، زایمان، فقر آهن و عوامل هورمونی موهای خود را ازدست‌داده‌اند.
  • افرادی که در اثر عوامل ژنتیکی دچار ریزش موی شدید هستند.
نتایج جلسات درمانی

نتایج جلسات درمانی

بر اساس مطالعات انجام شده بعد از ۲۰ جلسه لیزر تراپی مو، روند ریزش مو در ۹۸ درصد از افراد تحت درمان به میزان زیادی کاهش یافت و در ۹۲ درصد از افراد شاهد افزایش رشد موها بودیم. بعد از ۳۶ جلسه درمانی در ۹۷ درصد از بیماران حجم موهای سر تا ۲۰ درصد افزایش یافت. در ۸۹ درصد از بیماران میزان موها ۳۰ درصد و در ۵۷ درصد از بیماران رشد ۵۰ درصدی موها  وجود داشت. ۶۵ درصد از متقاضیان تحت درمان اظهار داشتند که یرخی از نواحی سر آن‌ها که تقریبا بدون مو بود، بهبود قابل توجهی داشته است.

مراقبت های بعد از لیزرتراپی مو

بعد از شروع درمان ریزش مو با لیزر باید موارد مراقبتی بعد از هر جلسه درمان را رعایت کرد تا میزان تاثیر لیزر بر ریزش مو افزایش یابد. پزشک متخصص در این زمینه نکاتی را خواهد گفت که باید حتماً رعایت شوند. مراقبت‌های بعد از لیزر تراپی مو عبارت‌اند از:

  • خودداری از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید
  • عدم قرارگیری در سونا، استخر، جکوزی تا ۴۸ ساعت
  • مصرف داروها و پمادهای تجویزی پزشک
  • عدم مصرف دخانیات

هزینه لیزرتراپی مو و تعداد جلسات درمان

لیزر تراپی مو از درمان‌های پرهزینه است؛ زیرا هزینه خرید دستگاه لیزرتراپی بالا است. همچنین انجام این روش به تخصص بالایی نیاز دارد. علاوه بر این عوامل، وضعیت فرد تحت درمان، تعداد جلسات موردنیاز، امکانات، تخصص و تجربه کادر درمان مورد نیاز هم بر هزینه نهایی تأثیر می‌گذارند.

برای رسیدن به بهترین نتایج باید تمام جلسات درمانی را به‌صورت منظم شرکت کرد. تعداد جلسات درمانی بهینه ۶ ماه یا ۳۶ جلسه درمانی است. به این صورت که ۱۲ هفته بصورت دو جلسه در هفته و بعد از آن ۱۲ هفته دیگر یک جلسه در هفته باشد. 

هزینه لیزرتراپی مو و تعداد جلسات درمان

جمع‌بندی

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. روش‌های درمانی مختلفی برای این مشکل وجود دارد و لیزر تراپی مو یکی از بهترین، جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای درمان ریزش مو است. در درمان ریزش مو با لیزر، از روش لیزر کم‌توان استفاده می‌شود که موجب تحریک جریان گردش خون در سلول‌های فولیکول مو شده درنتیجه اکسیژن‌رسانی و تغذیه این مناطق افزایش می‌یابد.

در افرادی که بخشی از سلول‌های رشد مو در آن‌ها هنوز فعال است و بخش‌هایی از موهای‌شان هنوز رشد می‌کند تاثیر لیزر بر ریزش مو در آنان بیشتر بوده و درمان کاملاً اثربخش است. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده بهترین دستگاه‌های پزشکی و زیبایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دستگاه‌های زیبایی و خرید دستگاه لیزر می‌توانید با مراجعه به وب سایت با کارشماسان و مشاوران ما در افرودیت لیزر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا