شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد

یکی از جدیدترین و مؤثرترین روش‌های حال حاضر برای حذف موهای زائد لیزردرمانی است. با تولید دستگاه‌های مختلف لیزر تقریباً انواع موهای زائد را می‌توان از بین برد. تعداد جلسات لیزردرمانی بر اساس جنسیت فرد، نوع پوست، رنگ و نوع مو، میزان ضخامت و تراکم موها متفاوت است. یکی از نکات مهم برای حذف موهای زائد شارژ لیزر موهای زائد است. یعنی بعد از پایان جلسات ضروری لیزر موهای زائد هر چند ماه یکبار فرد باید لیزر را تکرار کند تا از حذف کامل موها مطمئن شود.

اپراتور دستگاه لیزر یا پزشک باتوجه‌به نوع پوست و مو و نتایج حاصل از درمان اولیه زمان شارژ لیزر موی زائد را تعیین می‌کند. تعیین بهترین زمان شارژ لیزر معمولاً ۱۲-۳ ماه بعد از پایان جلسات درمان است که این زمان بر اساس شرایط مختلف تعیین می‌شود. نوع دستگاه مورد استفاده برای لیزردرمانی هم بر نتیجه حاصل از درمان تاثیر زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین دستگاه‌های لیزر از وب‌سایت گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر عرضه‌کننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی و لیزر دیدن کنید.

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد

شارژ لیزر موهای زائد

درمان با لیزر یک درمان دوره‌ای است. بهترین زمان شارژ لیزر بعد از پایان دوره اول لیزر شروع می‌شود. بعد از پایان جلسات لیزردرمانی پزشک یا اپراتور تاریخ شارژ لیزر موهای زائد را تعیین خواهد کرد. تعداد جلسات لیزر برای تمام متقاضیان یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند منطقه تحت لیزر، رنگ پوست و مو، حجم موهای تحت لیزر و جنسیت بستگی دارد.

معمولاً برای خانم‌ها تعداد جلسات لیزر ۱۰-۸ جلسه و برای آقایان ۱۲-۱۰ جلسه طول می‌کشد. این اعداد به‌صورت میانگین هستند و همان‌طور که گفته شد بسته به عوامل مختلف این اعداد می‌تواند متغیر باشد. در مورد زمان شارژ لیزر موی زائد نیز به‌صورت میانگین هر ۳ تا ۱۲ ماه شارژ انجام می‌شود. تعیین زمان شارژ به چرخه رشد موها بستگی دارد.

اهمیت شارژ لیزر موهای زائد

برای دستیابی به بهترین نتیجه لیزر موهای زائد، تکمیل جلسات درمان و مراجعه به‌موقع برای شارژ لیزر اهمیت زیادی دارد. برای پی‌بردن به اهمیت تکمیل جلسات لیزر و تمدید جلسات لیزر یا همان شارژ ابتدا در مورد چرخه رویش موهای بدن اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم. رشد موهای بدن شامل ۳ فاز است:

اهمیت شارژ لیزر موهای زائد

۱. فاز رشد

اولین فاز مربوط به فاز رشد است. در فاز رشد یا فاز آناژن فولیکول‌ها در حالت رشد و فعالیت هستند و حدود ۲۰-۱۵ درصد از موهای بدن چند روز از ماه در این حالت قرار دارند. این گروه از موهایی که در فاز رشد قرار دارند همان موهایی هستند که اشعه لیزر روی آن‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را از بین می‌برد.

۲. فاز انتقال

دومین فازی که می‌خواهیم قبل از پرداختن به شارژ لیزر موهای زائد معرفی کنیم فاز انتقال است. در فاز انتقال یا فاز کاتاژن رشد موها متوقف می‌شود و موها از حالت فعال خارج می‌شوند. در این حالت که ۳-۲ هفته طول می‌کشد، فولیکول‌های مو کوچک‌تر می‌شوند و موهای نازکی رشد می‌کنند.

۳. فاز استراحت

آخرین فاز رشد موهای بدن تلوژن نام دارد. در این مرحله موهای زائد بدن می‌ریزند و فولیکول‌ها برای آغاز چرخه جدید رشد تحریک می‌شوند. طول مرحله تلوژن برای موهای سر حدود ۱۰۰ روز و برای سایر قسمت‌های بدن متفاوت است.

زمان شارژ لیزر موهای زائد

همان‌طور که قبلاً گفته شد تعداد جلسات لیزر موهای زائد بر اساس چرخه رشد موهای فرد تعیین می‌شود. همچنین ناحیه تحت درمان نیز در این روند اهمیت دارد. الگوی معمولی که برای تعیین تعداد جلسات لیزر مشخص می‌شود به این صورت است:

  • ۶-۵ هفته بین جلسه اول و دوم
  • ۶ هفته بین جلسه دوم و سوم
  • ۳-۲ ماه بین سایر جلسات بر اساس چرخه رشد مجدد مو

اشعه لیزر با تأثیر بر فولیکول‌های مو آن‌ها را از بین می‌برد و فولیکول‌ها قادر به رشد نیستند؛ ولی ممکن است برخی فولیکول‌ها با اشعه لیزر برخورد نداشته باشند و فولیکول‌ها از آسیب در امان مانده باشند. به همین دلیل این دسته از موها هنوز رشد می‌کنند. به همین دلیل برای ازبین‌بردن این موها شارژ لیزر باید انجام شود. دوره شارژ لیزر موهای زائد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بهترین زمان شارژ لیزر

بهترین زمان شارژ لیزر

با برنامه‌ریزی منظم درمان‌های بعدی لیزر می‌توان احتمال رویش مجدد موها را کاهش داد. بعد از پایان جلسات لیزردرمانی احتمالاً فرد به یک تا دو جلسه شارژ لیزر موهای زائد نیاز خواهد داشت. تعداد جلسات سالانه به محل مورد درمان، رنگ پوست و مو و نتیجه حاصل از دوره درمان اولیه که برای لیزردرمانی گفتیم بستگی دارد. از طرف دیگر نوع دستگاه لیزر بر نتیجه روند درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای شارژ تأثیر دارد.

تأثیر چرخه رشد بر نتیجه بهینه لیزر

مرحله آناژن یا فاز رشد موها بهترین مرحله برای لیزر موهای زائد است؛ ولی تمام موهای بدن در یک‌زمان در این حالت نیستند. ممکن است برخی موها در مرحله آناژن و برخی دیگر در فاز کاتاژن باشند. به همین دلیل در جلسات لیزردرمانی تمام موها حذف نمی‌شوند. چون اشعه لیزر نمی‌تواند فولیکول موهای فاز کاتاژن را از بین ببرد و شاهد رشد دوباره این موها خواهید بود.

به همین دلیل جلسات لیزر چندین بار تکرار می‌شوند و بعد از آن شارژ لیزر موهای زائد ضروری است. موها برای تکمیل چرخه رشد به ۱۲-۶ هفته زمان نیاز دارند، تعیین جلسات ۸-۶ هفته‌ای به پوست امکان بهبود بعد از هر جلسه را می‌دهد. همچنین موهایی که در فاز آناژن نبودند فرصت پیدا می‌کنند تا خود را به مرحله آناژن برسانند.

بعد از تکمیل دوره لیزر موهای زائد می‌توانید از پوست بدون مو لذت ببرید؛ ولی فراموش نکنید که به دلیل یکدست نبودن موها ازنظر قرارگیری در مرحله رشد فولیکول‌هایی که در فاز کاتاژن قرار دارند قادر به رشد خواهند بود. به همین دلیل تکمیل دوره رشد و بعد از آن مراجعه برای جلسات زمان شارژ لیزر موی زائد اهمیت زیادی در حذف بلندمدت موها دارد. اگر چند سال بعد از درمان متوجه شدید در ناحیه‌ای از بدن که قبلاً لیزر موهای زائد انجام شده، موها مجدداً رشد کرده‌اند می‌توانید برای شارژ لیزر موهای زائد مراجعه کنید و از نتایج بلندمدت لیزر موهای زائد لذت ببرید.

تأثیر چرخه رشد بر نتیجه بهینه لیزر

جمع‌بندی

در فرایند لیزر موهای زائد اشعه لیزر با تأثیر بر فولیکول‌های مو آن‌ها را از بین می‌برد و بعد از تکمیل جلسات درمان موهای زائد حذف خواهد شد. نکته مهمی که باید به‌خاطر داشت این است که تمام موهای بدن در یک‌زمان در یک‌فاز نیستند و ممکن است برخی در فاز رشد و برخی در فاز استراحت باشند. به همین دلیل جلسات لیزر به طور میانگین ۱۰-۸ جلسه برای خانم‌ها و ۱۲-۱۰ جلسه برای آقایان طول می‌کشد. از طرف دیگر به همان دلایل قرارگیری در فازهای مختلف رشد ممکن است هنوز برخی فولیکول‌ها از اشعه لیزر در امان مانده باشند. به همین دلیل شارژ لیزر موهای زائد ضروری است.

زمان شارژ لیزر موی زائد به رنگ پوست و مو، محل مورد درمان و نتیجه حاصل از درمان اصلی بستگی دارد. بهترین زمان شارژ لیزر به طور میانگین ۱۲-۳ ماه بعد از تکمیل جلسات لیزردرمانی است. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر واردکننده بهترین و جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد بهترین خدمات فروش دستگاه‌های زیبایی را ارائه می‌دهد. برای قیمت و خرید دستگاه لیزر می توانید از کارشناسان ما در آفرودیت لیزر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا