شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

خط خنده؛ روش‌های مؤثر از بین بردن خط لبخند

خطوط لبخند که گاهی با نام خطوط خنده نیز شناخته می‌شوند، انواع چین و چروک‌هایی هستند که عمدتاً در اطراف دهان ایجاد می‌شوند. گاهی اوقات چروک‌های لبخند می‌توانند در اطراف چشم شما نیز ایجاد شوند. خطوط لبخند هنگام لبخندزدن بیشتر به چشم می‌آیند. با افزایش سن، از بین بردن خط لبخند ممکن است چالش‌برانگیز باشند. بااین‌حال، روش‌های مختلفی برای رفع خط خنده وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند از شر آن‌ها خلاص شوید. در ادامه از آفرودیت لیزر به بررسی راه‌های اصلاح خط لبخند خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دنبال راهی برای از بین بردن خطوط لبخند هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چه چیزی باعث ایجاد خط خنده می‌شود؟

علل اولیه ایجاد خط لبخند عبارت‌اند از:

  • ازدست‌دادن خاصیت ارتجاعی پوست (کلاژن)
  • خشک‌شدن پوست
  • ژنتیک
  • سیگارکشیدن
  • استرس و اضطراب
  • آسیب خورشید
روش‌های رفع خط خنده

روش‌های رفع خط خنده

وقتی صحبت از خط لبخند می‌شود، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارد. اگر به دنبال گزینه‌های جراحی یا سایر روش‌های زیبایی هستید، بهتر است با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک که در درمان چین و چروک‌های پوست آگاه و با تجربه است، مشورت کنید. برخی گزینه‌های بدون نسخهOTC) ) نیز برای از بین بردن خط لبخند وجود دارد؛ اما این روش‌ها دائمی نیستند. از جمله روش‌های اصلاح خط لبخند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال از بین بردن خط لبخند بدون انجام عمل زیبایی هستند. بسیاری از این فیلرها از اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند و در چین‌هایی که از دهان به سمت بینی کشیده شده‌اند، تزریق می‌شوند. اثرات تزریق فیلر فوراً قابل‌مشاهده است؛ اما درصورتی‌که از نتیجه کار راضی نباشید، می‌توانید آن‌ها را تخلیه کنید. برخی از نام‌های تجاری رایج فیلر عبارت از Restylane و Juvederm هستند. نتایج تزریق فیلر برای از بین بردن خط لبخند معمولاً چندین ماه باقی می‌ماند.

بااین‌حال، تصور می‌شود که پس از تزریق‌های مکرر فیلر برای رفع خط خنده، ممکن است مقداری از بافت اسکار باقی بماند که باعث ایجاد اثر پرکننده دائمی می‌شود. سایر فیلرها مانند برند Radiesse که از هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده یا برند Sculptra که از پلی ال – لاکتیک اسید ساخته شده است، ممکن است نتایج دائمی‌تری را ایجاد کنند. این فیلرها می‌توانند در بافت عمیق‌تر پوست صورت تزریق شوند.

این فیلرهای تزریقی حدود ۶ الی ۱۲ ماه در هر بار استفاده دوام دارند. عوارض جانبی تزریق فیلر برای از بین بردن خط لبخند می‌تواند بلافاصله پس از تزریق اولیه رخ دهد و شامل سردرد و واکنش‌های آلرژیک باشد. قیمت تزریق فیلر می‌تواند در هر کلینیک متفاوت باشد. اما به‌طورکلی هزینه تزریق فیلر برای اصلاح خط لبخند می‌تواند از ۲۵۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان برآورد شود.

از بین بردن خط لبخند؛ بوتاکس

۲. از بین بردن خط لبخند؛ بوتاکس

سموم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین) نیز از فیلرهای تزریقی هستند که اگرچه عملکرد متفاوتی دارند، برای از بین بردن خط لبخند مورداستفاده قرار می‌گیرند. متخصص پوست شما این ماده را با یک سوزن کوچک به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند. این مواد با تضعیف ماهیچه‌های محل موردنظر، باعث می‌شوند خطوط و چین‌وچروک‌ها راحت‌تر و کمتر به چشم بیایند و برای خطوط لبخند اطراف چشم به‌خوبی مؤثر باشند؛ اما لازم به ذکر است این روش برای رفع خط خنده به‌اندازه تزریق فیلر مؤثر نیست. شما می‌توانید نتایج را ظرف چند روز پس از تزریق اولیه مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس ممکن است توسط متخصص پوست، چشم یا جراح پلاستیک انجام شود. زمان بهبودی نسبتاً کوتاه است و باید بتوانید پس از ۲۴ ساعت فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید. برخی از عوارض جانبی رایج تزریق بوتاکس برای از بین بردن خط لبخند عبارت از سردرد، قرمزی یا تغییر رنگ پوست یا تحریک در محل تزریق هستند. تزریق بوتاکس تقریباً به مدت ۳ ماه ماندگاری دارد. برای حفظ نتایج موردنظر، باید برای درمان‌های بیشتر با پزشک خود مشورت کنید. هزینه انجام بوتاکس برای اصلاح خط لبخند، به عوامل مختلفی از جمله تعداد واحدهایی دارد که پزشک برای شما استفاده می‌کند و نوع مواد استفاده شده بستگی دارد. هزینه بوتاکس برای رفع خط خنده می‌تواند از ۸۵۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰۰ تومان متفاوت باشد.

۳. جراحی

اگر می‌خواهید نتایج قابل‌توجه‌تر و طولانی‌تری را برای از بین بردن خط لبخند تجربه کنید، جراحی می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. لیفت صورت (ریتیدکتومی) جامع‌ترین و دائمی‌ترین راه‌حل برای خطوط لبخند است. این روش می‌تواند خطوط لبخند اطراف دهان و چشم را در یک عمل جراحی برطرف کند. جراح پلاستیک ممکن است جراحی پل را نیز برای لیفت صورت پیشنهاد دهد. علاوه بر این که جراحی لیفت صورت یکی از گران‌ترین گزینه‌ها برای رفع خط خنده است، مدت‌زمان بهبودی بیشتری دارد و در مجموع سه ماه به طور متوسط بهبود می‌یابد. عمل جراحی برای از بین بردن خط لبخند معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بزرگ‌ترین خطر مرتبط با جراحی لیفت صورت، عفونت است. عوارض جانبی نادر شامل زخم، درد و آسیب عصبی است.

اصلاح خط لبخند با لیزر

۴. اصلاح خط لبخند با لیزر

لیزردرمانی به‌نوعی از روش‌های بازسازی پوست اشاره دارد که لایه بالایی سلول‌های پوست را از بین می‌برد و بانفوذ به لایه‌های زیرین پوست باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. از این روش به‌منظور کاهش لکه‌ها و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. لیزردرمانی در یک یا چند جلسه به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. تورم و درد از عوارض جانبی شایع ازبین‌بردن خط لبخند با لیزر هستند؛ اما پس از چند روز فروکش می‌کنند. امکان عفونت و ایجاد زخم نیز در این روش وجود دارد. زمان بهبود برای اصلاح خط لبخند با لیزر ۱ الی ۳ هفته به طول می‌انجامد. استفاده از لیزر برای رفع خط خنده احتمالاً ظرف چند ماه به تکرار درمان نیاز دارد.

۵. القای کلاژن

القای کلاژن که با نام میکرونیدلینگ نیز شناخته می‌شود، باهدف افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست انجام می‌شود. با افزایش سن، پوست شما کلاژن و در نتیجه خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین، انجام میکرونیدلینگ می‌تواند با تحریک ساخت کلاژن در پوست، در از بین بردن خط لبخند مؤثر باشد. در این روش، پزشک از یک غلتک با سوزن‌های ریز استفاده می‌کند. ممکن است هم‌زمان با ایجاد حفره‌های ریز سرم و مواد مغذی به پوست تزریق شود؛ اما معمولاً ابتدا سرم روی پوست مالیده شده و سپس جهت نفوذ مواد به لایه‌های زیرین پوست، حفره‌های ریز ایجاد می‌شوند. نتایج حاصل از میکرونیدلینگ تدریجی است و انتظار می‌رود نتایج کامل ظرف ۹ ماه به دست بیاید. با بهبودی پوست، ممکن است مقداری کبودی یا قرمزی یا تغییر رنگ مشاهده شود. اکثر افراد برای رفع خط خنده به روش میکرونیدلینگ در مجموع به سه الی شش جلسه درمان نیاز دارند. هزینه میکرونیدلینگ برای اصلاح خط لبخند معمولاً کمتر از روش‌های دیگر است. می‌توانید مقاله روش مدرن جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را مطالعه کنید.

از بین بردن خط لبخند؛ کرم‌ها

۶. از بین بردن خط لبخند؛ کرم‌ها

کرم‌ها گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای درمان چین‌وچروک‌ها و از بین بردن خط لبخند هستند. رتینول به دلیل توانایی ادعایی آن در شکستن رادیکال‌های آزاد که می‌تواند منجر به کاهش چین و چروک شود، یکی از موادی است که نیاز به مطالعه بیشتر دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۷ نتایج قابل‌توجهی را در بیمارانی با خطوط ظریف و چین و چروک که از درمان‌های رتینول ۴ درصد استفاده می‌کردند، گزارش کرد.

شرکت‌کنندگان از لوسیون رتینول سه بار در هفته و به مدت ۶ ماه استفاده کردند. ویتامین C، پپتیدها و اسیدهای هیدروکسی نیز برای درمان چین و چروک استفاده می‌شوند. نکته ضعف کرم‌های بدون نسخه این است که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتیجه دلخواه حاصل شود. نکته دیگر این است که نتایج حاصل دائمی نخواهند بود. ممکن است عوارض جانبی شامل قرمزی، تغییر رنگ، بثورات و سوزش در اثر استفاده از کرم‌های بدون نسخه ایجاد شود.

۷. درمان‌های خانگی

علاوه بر کرم‌ها، روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن خط لبخند در خانه از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از داروهای گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن‌زیتون، آلوئه‌ورا و… می‌توانند برای کاهش خطوط پیری و خنده مؤثر باشند. از دیگر روش‌های رفع خط خنده در خانه می‌توان به داشتن رژیم غذایی مناسب، خواب کامل، دوری از آفتاب، مرطوب نگه‌داشتن پوست، لایه‌برداری، استفاده از غلتک یشم، ورزش صورت و روغن تراپی اشاره کرد.

چطور می‌توانیم از خطوط لبخند جلوگیری کنیم؟

چطور می‌توانیم از خطوط لبخند جلوگیری کنیم؟

می‌توان از برخی از علل به‌وجودآمدن خط لبخند با اصلاح عادات و سبک زندگی سالم در بزرگسالی پیشگیری کرد؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید تا از چین و چروک‌های مرتبط با آسیب‌های نور خورشید جلوگیری کنید. مرطوب نگه‌داشتن پوست نیز می‌تواند به رفع خط خنده کمک زیادی کند. حتماً هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن بیش از حد کافئین یا الکل خودداری کنید. با رعایت همین نکات ساده می‌توانید از به‌وجودآمدن چروک‌ها جلوگیری کنید و دیگر نیازی به درمان‌های مختلف برای از بین بردن خط لبخند نداشته باشید.

صورت خود را دو بار در روز بشویید و سپس از یک مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می‌تواند به‌سلامت پوست شما کمک کند؛ اگر به دلیل دیگری برای ترک سیگار نیاز داشتید، بدانید که ترک این عادت هم‌اکنون می‌تواند به جلوگیری از چین و چروک‌های آینده از جمله خطوط لبخند کمک کند.

جمع‌بندی

خطوط لبخند بخشی طبیعی از روند پیری است. با بالارفتن سن، هر خط یا چین و چروکی که دارید می‌تواند عمیق‌تر یا تکثیر شود. بااین‌حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای به‌حداقل‌رساندن این فرایند انجام دهید. گزینه‌های درمانی برای از بین‌ بردن خط لبخند فراوان است. با پزشک خود درمورد گزینه‌هایی که بر اساس نیازهای خاص شما مناسب هستند، صحبت کنید. جراحی یک گزینه است؛ اما همیشه لازم نیست. ممکن است بتوانید با افزایش سن از بیشترشدن خطوط لبخند جلوگیری کنید. مرطوب نگه‌داشتن پوست و مراقبت از سلامت کلی بسیار مؤثر است. با مراجعه به وب‌سایت گروه پزشکی آفرودیت لیزر می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات لیفت و جوانسازی پوست مانند دستگاه میکرونیدلینگ، هایفوتراپی و…. از کارشناسان و مشاوران این وب‌سایت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا