شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای زائد کمر + مزایای آن

امروزه درمان موهای زائد با لیزر به دلیل نتیجه دائمی آن بسیار پرطرف‌دار شده است. بسیاری از مردان و زنان در قسمت پشت یا کمر خود دارای موهای زائد و کرکی هستند که گاهی ممکن است باعث خارش هم شود. لیزر موهای زائد کمر یکی از روش‌های درمان این مشکل است. سؤالی که ذهن بسیاری را مشغول کرده است این است که آیا تأثیر لیزر بر موهای کمر هم مانند قسمت‌های دیگر بدن خوب است؟ در این مقاله از آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا جواب این سؤال را بدهیم و با مزایای لیزر کمر آشنا شویم.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

موهای زائد تأثیر زیادی در زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد دارد. در طول سال‌ها روش‌های مختلفی برای درمان موهای زائد پدید آمد که هیچ‌کدام تأثیر دائمی نداشتند تا اینکه دستگاه‌های لیزر پدید آمدند. لیزر موهای زائد یک روش غیرتهاجمی برای درمان موهای زائد است. اشعه لیزر باعث ازبین‌رفتن فولیکول‌های مو و در نتیجه باعث کاهش موهای زائد می‌شود. موهای زائد در سه‌فاز مختلف رشد می‌کنند و لیزر تنها در زمانی که مو در مرحله رشد قرار دارد تأثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل برای درمان دائم موهای زائد به چند جلسه لیزر نیاز دارید.

لیزر موهای زائد کمر

موهای زائد کمر علاوه بر تأثیری که در زیبایی دارد، ممکن است باعث خارش و تحریک در این ناحیه از بدن شود. همچنین در هوای گرم و هنگام ورزش که تعریق می‌کنید، احتمال عفونت فولیکول‌های مو بالا می‌رود.

روش‌های درمانی مختلفی برای درمان موهای زائد کمر وجود دارد؛ مانند اصلاح با تیغ و اپیلاسیون؛ ولی هیچ‌کدام تأثیر لیزر بر موهای کمر را ندارند. موهای زائد کمر ممکن است به‌صورت کم یا متراکم باشند که لیزر موهای زائد کمر در هر دو حالت مناسب است.

۱. تاثیر لیزر بر موهای کمر

در هنگام لیزر، اشعه لیزر فولیکول‌های درحال‌رشد را هدف قرار می‌دهد و از بین می‌برد. در هر دوره تنها حدود ۲۰ درصد از فولیکول‌های مو فعال هستند؛ به همین دلیل نمی توان توقع داشت تنها با انجام یک جلسه لیزر نتیجه دلخواه را کسب کنید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در درمان لیزر موهای زائد کمر نوع مو، تراکم مو و رنگ پوست است. باتوجه‌به موارد ذکر شده، فرد برای از بین بردن موهای زائد کمر خود باید ۶ الی ۸ جلسه را پشت سر بگذارد.

البته باید این موضوع فراموش نشود که هیچ درمان ۱۰۰ درصدی وجود ندارد و ممکن است رشد موهای زائد با توجه به تغییرات هورمونی یا محیطی ادامه پیدا کند. البته لیزر موهای زائد کمر باعث می‌شود ریشه موها بسیار نازک شود و در برخی موارد تا چند ماه هیچ تار مویی دیده نمی‌شود.

برخی معتقدند لیزر برای موهای کمر که به حالت کرکی هستند مناسب نیست. این اعتقاد کاملاً درست نیست. تأثیر لیزر برای موهای مشکی و ضخیم بهتر است؛ ولی این‌گونه نیست که برای دیگر انواع مو مناسب نباشد. باتوجه‌به نوع مو تعداد جلسات لیزر تغییر می‌کند. تاثیر لیزر بر موهای کرکی کمر یک تاثیر مثبت است که امکان دارد زمان بیشتری ببرد تا نتیجه دلخواه را مشاهده کنیم.

اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد کمر

۲. اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد کمر

برای اینکه بهترین تأثیر را از لیزر موهای کمر خود بگیرید باید نکاتی را رعایت کنید:

  • از ۶ هفته قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون و الکترولیز موهای کمر خود خودداری کنید. انجام اپیلاسیون قبل از لیزر باعث از بین رفتن موقتی رشد مو و باعث می‌شود لیزر نتواند تاثیر خوبی بر روی ریشه مو بگذارد.
  • از چند هفته قبل از انجام لیزر آفتاب نگیرید. این کار احتمال بروز عوارض را افزایش می‌دهد.
  • از کرم‌های برنز کننده یا سولار استفاده نکنید؛ زیرا لیزر بر روی پوست‌های روشن تأثیر بیشتری دارد. در پوست‌های تیره احتمال بروز عوارض و سوختگی بیشتر است.
  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.
  • قبل از انجام لیزر با پزشکان و افراد متخصص مشورت کنید تا باتوجه‌به نوع پوست و موی خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید تا مزایای لیزر کمر افزایش یابد.
  • قبل از جلسه لیزر موهای خود را بتراشید.

۳. مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای کمر

موهای کمر یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است و باتوجه‌به این موضوع باید مواردی را رعایت کرد تا تأثیر لیزر بر موهای کمر خود را به‌خوبی مشاهده کنید.

  • تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر موهای زائد کمر، از حمام آب داغ جلوگیری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر ورزش های سنگین انجام ندهید.
  • در طول دور لیزر به‌هیچ‌عنوان اپیلاسیون نکنید؛ زیرا باعث تحریک فولیکول‌های مو به‌خصوص در ناحیه کمر که بسیار حساس است، می‌شود و روند لیزر را مختل می‌کند.
  • احتمال بروز خارش بعد از لیزر وجود دارد. درصورتی‌که این اتفاق افتاد به‌هیچ‌عنوان ناحیه کمر را خراش ندهید. پوست کمر بعد از انجام لیزر بسیار حساس‌تر می‌شود و با خراش دادن آن به پوست آسیب می‌رسد.

مزایای لیزر کمر چیست؟

مزایای لیزر کمر چیست؟

لیزر موهای زائد کمر دارای مزایای فراوانی نسب به سایر روش‌های درمانی موهای زائد ناحیه کمر و پشت است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ماندگاری بالای درمان موهای زائد با لیزر: اگر دوره‌های لیزر را به طور منظم و زیر نظر تکنیسین‌های مجرب انجام دهید بعد از گذشتن ۶ الی ۸ جلسه درمان رشد موهای زائد شما به شدت کاهش می‌یابد.
  • درد بسیار کم: درد ناشی از لیزر موهای زائد به دلیل گرمای ناشی از دستگاه است؛ اگر دستگاه سیستم خنک‌کننده مناسبی داشته باشد این درد تا مقدار بسیار زیادی کاهش میابد.
  • عوارض جانبی کمی دارد.
  • کاهش تعریق
  • کاهش خارش
  • پوست شما را صاف و نرم می‌کند.

عوارض لیزر موهای زائد کمر

یکی از دلایلی که باعث محبوب‌شدن درمان موهای زائد با لیزر شده است، عوارض جانبی کم آن است. یکی از عوارض احتمالی این روش، بروز کمی درد و سوزش در ناحیه موردنظر است. این مشکلات پس از دوره کوتاهی برطرف می‌شود و نیازی به نگرانی ندارد؛ اگر تکنیسین لیزر شما در این کار تجربه نداشته باشد و آموزش کافی را ندیده باشد ممکن است عوارض جانبی را افزایش دهد و بدن شما دچار سوختگی شود. اگر درجه سوختگی کمر شما زیاد بود حتماً باید به پزشک مراجعه کنید و تا قبل از جلسه درمان بعدی آن را درمان کنید.

دستگاه‌های قدیمی یا نامناسب لیزر هم ممکن است عوارض لیزر موهای کمر را افزایش دهد و تأثیر لیزر بر موهای کمر را کاهش دهد. سعی کنید با توجه‌به  نوع پوست خود مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

لیزر موهای زائد کمر برای چه افرادی مناسب نیست؟

شعاع‌های لیزر قسمت‌های تیره فولیکول یا ریشه‌های مو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. اگر پوست شما خیلی تیره باشد احتمال اینکه شعاع‌های لیزر به‌اشتباه پوست شما را هدف قرار دهند و باعث بروز سوختگی شوند، زیاد است.

همچنین لیزر موهای زائد برای افرادی که دچار مشکلات هورمونی هستند مناسب نیست و باید اول به فکر درمان مشکلات هورمونی خود باشند تا بتوانند از مزایای لیزر کمر استفاده کنند. لیزر موهای زائد کمر برای زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هم هستند مناسب نیست.

برخی افراد در ناحیه کمر خود دارای جوش‌های فعال هم هستند که ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی یا چربی پوست باشد. در این افراد هم لیزر مناسب نیست و در ابتدا باید جوش‌های فعال خود را درمان کنند.

آیا لیزر موهای زائد کمر برای آقایان هم مناسب است؟

آیا لیزر موهای زائد کمر برای آقایان هم مناسب است؟

بسیاری از مردان به‌صورت طبیعی کمری پر مو دارند. هورمون تستوسترون در مردان باعث می‌شود به‌صورت کلی موهای زائد بیشتری از بانوان داشته باشند که کمر هم یکی از همین نواحی هست. امروزه بسیاری از مردان در سراسر جهان به دلیل تأثیر لیزر بر موهای کمر و جلوگیری از تعریق زیاد، بروز عفونت و همچنین زیبایی از این روش برای درمان موهای زائد کمر خود استفاده می‌کنند. پس اگر قصد انجام لیزر موهای زائد کمر خود را دارید خجالت نکشید؛ چون شما تنها نیستید. درلیزردرمانی، لیزر موهای زائد مردان به دلیل اینکه به نسبت بانوان، موها ضخیم‌تر و تیره‌تر هستند نتیجه بهتر و سریع‌تری از بانوان می‌گیرند.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد کمر یکی از تأثیرگذارترین روش‌های درمانی برای موهای این ناحیه از بدن است. تأثیر لیزر بر موهای کمر هم برای بانوان و هم برای آقایان بسیار خوب است. اگر به‌صورت اصولی لیزر موهای کمر را انجام دهید، در آخر نتیجه بسیار خوبی می‌گیرد و مزایای لیزر کمر را به‌خوبی مشاهده می‌کنید. به دلیل خاص بودن موهای زائد کمر انتخاب دستگاه مناسب بسیار مهم است؛ آفرودیت لیزر با سال‌ها تجربه در این زمینه مطمئن‌ترین و جدیدترین تجهیزات را توزیع می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و خرید دستگاه لیزر، لیفت و جوانسازی، لاغری و تناسب اندام و… می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با متخصصان ما مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا