شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف چیست؟

بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف در انتخاب تکنیک مناسب جوانسازی پوست کمک می‌کند. هر دو روش جوانسازی با آر اف و لیزر مزایای خاص خود را دارند و علاوه بر شباهت زیاد در نحوه عملکرد، تفاوت‌های بنیادین نیز با یکدیگر دارند.

از جمله مزایای جوانسازی با لیزر می‌توان به تاثیرگذاری بهتر و عمقی‌تر آن اشاره کرد و در صورت انجام لایه‌برداری کامل، پوستی کاملا جدید جایگزین خواهد شد. در این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر به بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف خواهیم پرداخت و مزایای جوانسازی با آر اف و لیزر را بر می‌شماریم.

جوانسازی با آر اف چگونه است؟

جوانسازی با آر اف چگونه است؟

تکنولوژی آر اف یک درمان موثر برای لایه‌برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال است. جوانسازی با آر اف تنها یکی از کاربردهای این دستگاه بوده و می‌تواند در درمان چین‌وچروک، زخم، منافذ باز صورت و لک‌های صورت موثر باشد. این روش لایه‌برداری نواقص پوست صورت و بدن را به‌خوبی درمان کرده و یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی است. درمان با آر اف نیازی به گذراندن دوران نقاهت در منزل ندارد.

در این متد از ترکیب فرکانس رادیویی و سوزن‌های کوچک استفاده می‌شود که موجب تحریک پوست به بازسازی کلاژن و الاستین می‌شوند. گرمای ناشی از این فرکانس‌های رادیویی موجب متابولیزه کردن سلول‌ها و فیبرهای ناسالم پوست شده و از این طریق منجر به تولید سلول‌های جدید خواهد شد. تکنولوژی آر اف فرکشنال برای لاغری نیز تا حدودی موثر است. تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف ممکن است برای شما نیز جذاب باشد که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه‌های آر اف فرکشنال عبارت‌اند از:

  • دستگاه آر اف فرکشنال اسکارلت
  • دستگاه آر اف فرکشنال ویواسه
  • دستگاه آر اف فرکشنال ترمیا

پیش از بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف به بررسی مزایای جوانسازی با آر اف می‌پردازیم.

تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف؛ مزایای جوانسازی با آر اف

آر اف فرکشنال یکی از متدهایی است که جهت بهبود وضعیت پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. مزایای جوانسازی با آر اف شامل موارد زیر است:

 ۱. درمان شلی پوست

یکی از اصلی‌ترین مزایای آر اف فرکشنال سفت کردن پوست و درمان شلی آن است. در این روش با تحریک پوست به کلاژن‌سازی، جوان‌تر شده و در واقع یک لیفت بدون جراحی انجام می‌شود. از تکنیک جوانسازی با آر اف برای لیفت ابرو و پلک نیز استفاده می‌شود. همچنین این روش برای لیفت غبغب و گونه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۲. درمان چین‌ و چروک پوستی و جای جوش

از دیگر مزایای جوانسازی با آر اف فرکشنال می‌توان به کاهش چین‌وچروک‌ها اشاره کرد. همچنین برای برطرف کردن جوش‌های فعال یا جای جوش نیز موثر خواهد بود و یک روش کم تهاجمی برای جوانسازی پوست به‌شمارمی‌آید. با تحریک پوست به کلاژن‌سازی می‌توانید لذت داشتن پوستی باطراوت و زیبا را بچشید.

۳. درمان تعریق شدید پوست

افرادی که تعریق شدیدی دارند، برای کاهش آن به‌خصوص در ناحیه زیر بغل می‌توانند از تکنیک آر اف فرکشنال استفاده کنند. این روش می‌تواند موجب کاهش بوی بد زیر بغل نیز بشود و شما را برای همیشه از این معضل رها خواهد ساخت.

مواردی که گفته شد، تنها تعدادی از مزایای استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال است و این دستگاه کاربردهای بی‌نظیر دیگری نیز دارد. اگر تمایل دارید که تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف را بدانید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید، این مطلب را حتما تا انتها مطالعه کنید.

کاربردهای جوانسازی با آر اف فرکشنال

کاربردهای جوانسازی با آر اف فرکشنال

کاربردهای جوانسازی با آر اف فرکشنال عبارت‌اند از:

  • رفع غبغب
  • رفع خط خنده
  • کاهش چروک‌های دور لب
  • لیفت پوست گردن
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • کاهش منافذ باز و بزرگ پوست
  • روشن کردن پوست صورت
  • برطرف کردن جای زخم
  • بهبود ترک‌های پوستی
  • رفع لکه‌های روی پوست دست و جوانسازی آن
  • کمک به بهبود روزاسه
  • رفع آفتاب‌سوختگی و انواع لک های پوستی

جوانسازی با لیزر

لیزر جوانسازی پوست نیز موجب تحریک پوست به کلاژن‌سازی می‌شود. پرتوهای لیزر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و موجب از بین رفتن لایه‌های پیر و فرسوده پوست می‌شوند. در نتیجه یک لایه شاداب و جوان جایگزین لایه قبلی خواهد شد و آثار پیری، چین‌وچروک‌ها و دیگر ضایعات پوستی محو می‌شوند. جوانسازی با لیزر با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بسته به وسعت ناحیه هر جلسه درمان ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول خواهد انجامید.

انواع لیزرهای جوانسازی پوست عبارت‌اند از:

  • لیزر co2 فرکشنال
  • لیزر c & b
  • لیزر اربیوم
  • لیزر co2

بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف به شما کمک می‌کند که باتوجه‌به نوع عارضه پوستی خود، دست به انتخاب بزنید. البته بهترین راه برای انتخاب تکنیک مناسب، مشورت با پزشک متخصص است که می‌تواند با در نظر گرفتن نوع پوست، بیماری‌ها و ویژگی‌های ژنتیکی هر فرد بهترین راهکار را برای رفع هر عارضه پیشنهاد بدهد.

مزایای جوانسازی با لیزر

مزایای جوانسازی با لیزر

کاربرد انواع لیزر پوست  برای جوانسازی مزایای زیر را دارد:

  • درمان چین‌وچروک پوست
  • افزایش استحکام پوست
  • روشن شدن پوست
  • بهبود جای زخم و سوختگی
  • بهبود آکنه و جوش
  • بدون نیاز به برش، جراحی و بی‌هوشی
  • نداشتن نقاهت طولانی
  • رفع چین‌و‌چروک‌های ظریف اطراف چشم، پیشانی و دهان
  • کمک به صاف شدن و زیبایی پوست
  • از بین‌بردن ترک‌های ناشی از بارداری یا چاقی
  • بازگرداندن جوانی و طراوت به پوست
  • از بین بردن خال و دیگر ضایعات پوستی
  • رفع آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی

حال نوبت به بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف می‌رسد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف

باوجود اینکه این دو روش، جزء روش‌های غیرجراحی و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت هستند و شباهت‌هایی نیز دارند؛ اما بررسی تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. برخی از این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

۱. امواج مورد استفاده

آر اف فرکشنال از امواج رادیوفرکانسی و انرژی الکتریکی جهت گرم‌کردن و تحریک لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌کند؛ اما لیزر از انرژی پرتوها برای تبخیر لایه‌های بیرونی پوست و ایجاد آسیب‌های کوچک بهره می‌برد و بدین ترتیب باعث التیام و ترمیم پوست می‌گردد.

۲. نوع تیپ پوستی و تماس با سطح پوست

آر اف فرکشنال برای همه تیپ‌های پوستی مناسب است؛ اما لایه‌برداری با لیزر برای پوست‌های تیره‌تر یا حساس چندان مناسب نبوده و می‌تواند منجر به زخم و هایپرپیگمنتاسیون شود. دیگر تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف این است که آر اف فرکشنال به سطح پوست آسیب وارد نمی‌کند و در واقع غیرسایشی است؛ این در حالی است که لیزر سایشی بوده و لایه رویی پوست را جدا می‌کند.

۳. تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف فرکشنال؛ تعداد جلسات و نتایج تاثیر بر پوست

از مزایای جوانسازی با آر اف فرکشنال این است که می‌تواند کل صورت و بدن را در یک جلسه درمان نماید؛ این در حالی است که لایه‌برداری با لیزر ممکن است چند جلسه به طول بینجامد. برخلاف روش جوانسازی پوست با لیزر که نتایج لایه برداری فوری قابل مشاهده است، نتایج آر اف فرکشنال به‌تدریج نمایان می‌شوند.

دوره نقاهت

۴. دوره نقاهت

دیگر تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف این است که بهبودی پس از لیزر مدت‌زمان بیشتری می‌طلبد و خطرات بیشتری مانند عفونت، خونریزی و… را می‌تواند به‌همراه داشته باشد؛ در حالی که بعد از آر اف فرکشنال با کمترین میزان عوارض جانبی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهبودی حاصل می‌شود.

موارد دیگری هم در مبحث تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف هست که عبارت‌اند از:

  • از دیگر مزایای جوانسازی پوست با آر اف می‌توان به امکان ترکیب آن با درمان‌هایی نظیر میکرونیدلینگ و لایه‌برداری پوست با پلاسما اشاره کرد که موجب دریافت نتایج مطلوب‌تر خواهد شد؛ در حالی که لایه‌برداری با لیزر را به‌ندرت می‌توان با روش‌های دیگر ترکیب کرد.
  • شاید مهم‌ترین تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف این باشد که تکنیک آر اف فرکشنال را می‌توان تحت نظارت پزشک متخصص و توسط یک اپراتور ماهر و آموزش دیده انجام داد؛ اما لایه‌برداری با لیزر فقط باید توسط پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود.
  • آر اف فرکشنال نسبت به لایه‌برداری با لیزر مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا هم به جلسات کمتری نیاز دارد و هم نیازمند تجهیزات کمتری است؛ اما لایه‌برداری با لیزر گران‌تر بوده و نیازمند تکنولوژی و تخصص پیشرفته‌تری است.
  • آخرین تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف این است که آر اف برای مشکلات خفیف پوستی مانند خطوط و چین‌وچروک‌های ریز پوست صورت مناسب است. این در حالی است که لایه‌برداری لیزر برای علائم شدید پیری و چین‌وچروک‌های عمیق‌تر موثر خواهد بود.

جمع‌بندی

تفاوت جوانسازی پوست با لیزر و آر اف شامل چندین مورد است که از آن جمله می‌توان به سرعت تاثیرگذاری، هزینه درمان، میزان عوارض جانبی و… اشاره کرد. جوانسازی با آر اف از طریق امواج رادیوفرکانسی و سوزن انجام می‌شود و روشی کم تهاجمی به شمار می‌آید. مزایای جوانسازی با لیزر را نیز می‌توان درمان عمقی‌تر آن دانست که البته نیازمند صرف هزینه بیشتری نیز خواهد بود.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر یا آفرودیت یک مجموعه بی‌نظیر و استثنائی در زمینه واردات و فروش انواع تجهیزات پزشکی مدرن و پیشرفته در حوزه لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی، لاغری و تناسب‌اندام و… است. گروه مهندسان مجموعه آفرودیت تمامی دستگاه‌ها را از لحاظ مشخصات فنی و تمام ویژگی‌های موردنظر بررسی نموده و کیفیت محصولات را تضمین می‌نمایند. برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا