شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد چه میزان است؟

تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های حذف این موها نسبت به روش‌های سنتی تبدیل کرده است. برای حداکثر اثر بخشی لیزر موهای زائد انجام جلسات به‌صورت منظم ضروری است. ماندگاری لیزر موهای زائد برای افراد مختلف متفاوت است؛ اما بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که این درمان پس از تکمیل، سالانه یک بار تمدید شود. جهت بررسی نحوه تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد و همچنین میزان اثر بخشی آن با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر همراه باشید.

میزان تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد چقدر است؟

میزان تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد چقدر است؟

بعد از شروع سن بلوغ، در اثر ترشح‌ هورمون‌های جنسی، رشد موهای زائد بدن آغاز می‌شود. اختلالات هورمونی نیز می‌تواند موجب رشد این موها در ناحیه سینه و صورت خانم‌ها ‌شود که به نوبه خود بسیار آزاردهنده است. راه‌های مختلفی برای رهایی از شر موهای زائد وجود دارد که هر کدام معایب و مزایا خاص خود را دارند. تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد معمولا نسبت به سایر روش‌های زدودن این موها، بیشتر بوده و نتایج طولانی‌تری را به دنبال دارد.

با انجام یک درمان باکیفیت تا ماه‌ها، موها رشد نخواهند کرد. لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیر بغل، خط ریش، دست‌ها، پاها و… قابل انجام است. تنها قسمتی از بدن که انجام لیزر در آن ناحیه ممنوع است، پلک‌ها هستند. عملکرد لیزر موهای زائد و موفقیت آن در رهایی از شر این موها موجب تمایل روزافزون افراد به این روش درمانی شده است.

نحوه اثر بخشی لیزر موهای زائد

نحوه تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد بدین گونه است که پرتو لیزر با طول‌موج مشخص به رنگدانه ملانین موجود در فولیکول‌های مو نفوذ کرده و تولید انرژی گرمایی می‌کند. این گرما موجب ازبین‌رفتن فولیکول‌های مو شده و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند. موهای بدن دارای یک چرخه رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص بیشتر موهای بدن در فاز استراحت بوده و تعداد کمی در فاز رشد قرار دارند. دستگاه لیزر با تولید و تابش یک پرتو نور متمرکز و تک‌رنگ و با انرژی زیاد، موجب سوزاندن فولیکول‌های مو شده و آن‌ها را از بین خواهد برد.

در صورتی که موها در فاز استراحت باشند، پرتو لیزر بر روی آن‌ها تاثیری نخواهد داشت. در هر جلسه لیزر تنها تعدادی از فولیکول‌های فعال سوزانده می‌شوند و بقیه باقی‌ می‌مانند. با تکرار لیزر در جلسات متوالی و منظم به‌تدریج تمام موها آسیب دیده و از بین می‌روند. طول‌موج دستگاه لیزر یکی از عوامل تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد است. محدوده طول‌موج دستگاه‌های لیزر معمولا حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر است. در ادامه به بررسی طول‌موج‌های رایج به اختصار خواهیم پرداخت.

  • طول‌موج ۶۹۴ نانومتر: معمولا در قدیمی‌ترین دستگاه‌های لیزر از طول‌موج ۶۹۴ نانومتر استفاده می‌شده است. این دستگاه‌ها به علت استفاده از نور یاقوت، بیشتر مناسب افرادی هستند که دارای موهای تیره هستند.
  • طول‌موج ۷۵۵ نانومتر: تکنولوژی الکساندرایت بر طول‌موج ۷۵۵ نانومتر تکیه می‌کند و رنگ این پرتو قرمز رنگ است. این نوع لیزر بیشتر مناسب موهای بلوند و اروپاییان است.
  • طول‌موج ۸۱۰ نانومتر: یک طول‌موج دیگر که در دستگاه‌های لیزر استفاده می‌شود، ۸۱۰ نانومتر است. این امواج به‌صورت پالسی تابانده می‌شوند و برای پوست‌های روشن مناسب هستند. لیزر دایود با ساطع کردن پرتویی با این طول‌موج عمل می‌کند.
  • طول‌موج ۱۰۶۴ نانومتر: از کاربردی‌ترین طول‌موج‌ها می‌توان به ۱۰۶۴ نانومتر اشاره کرد. این پرتو به دلیل داشتن طول‌موج بلند، به اعماق پوست نفوذ کرده و ملانین ریشه‌موها را با قدرت هدف قرار می‌دهد.

طول‌موج مورداستفاده برای حذف موهای زائد یکی از عوامل تاثیرگذار در اثر بخشی لیزر موهای زائد است.

بهترین دستگاه‌ های لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه‌ های لیزر موهای زائد

از جمله بهترین دستگاه‌های لیزر برای حداکثر تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکساندرایت کندلا
  • سوپرانو آیس پلاتینیوم
  • آی پی ال
  • ان دی یاگ
  • دستگاه لیزر سایناشور
  • تیتانیوم
  • پلاتینیوم پلاس
  • و…

ماندگاری لیزر موهای زائد؛ اثر بخشی لیزر موهای زائد

تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد موجب تخریب فولیکول‌های مو می‌شود. برای تکمیل  این درمان به انجام چند مرحله نیاز است و یک جلسه درمان نمی‌تواند اثرات ماندگاری در پی داشته باشد. نتایج حاصل از لیزر موهای زائد دائمی است؛ ولی عوامل مختلفی در دستیابی به این نتیجه موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به مهارت اپراتور، رنگ پوست، ژنتیک، سطح هورمون‌ها، نوع دستگاه لیزر مورد استفاده و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر اشاره کرد.

گفتنی است موهایی که بعد از انجام جلسات اولیه لیزر می‌رویند، بسیار نازک‌تر از قبل هستند و به‌تدریج موجب کاهش رشد موها و سپس حذف کامل آن‌ها خواهد شد. دوره نقاهت لیزر موهای زائد کوتاه است و عوارض احتمالی ایجاد شده پس از چند روز برطرف خواهند شد.

آیا حذف موهای زائد با لیزر برای همه افراد مناسب است؟

آیا حذف موهای زائد با لیزر برای همه افراد مناسب است؟

با وجود تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد ممکن است این درمان برای برخی از افراد مناسب نباشد یا اثرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. این افراد عبارت‌اند از:

  • زنان باردار
  • افراد زیر ۱۴ سال
  • افراد مبتلا به اسکار شدید
  • افراد با پوست برنزه
  • کسانی که داروی راکوتان مصرف می‌کنند.
  • مبتلایان به پسوریازیس و ویتیلیگو
  • کسانی که سابقه اگزما یا حساسیت پوستی دارند.
  • زنان مبتلا به اختلالات هورمونی مانند کیست و تنبلی تخمدان
  • مبتلایان به بیماری لوپوس و بیماری‌های خودایمن
  • کسانی که در موضع موردنظر تتو یا خالکوبی دارند.
  • افراد مستعد تب‌خال و زخم‌های کلوئیدی
  • کسانی که داروهای هورمونی مصرف می‌کنند.

تعداد جلسات موردنیاز برای بهترین اثر بخشی لیزر موهای زائد

جهت تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد تعداد جلسات و فاصله مناسب بین آن‌ها باید توسط پزشک متخصص، مشخص شود. پزشک با درنظر‌گرفتن مشخصات پوست و موی هر فرد می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری نماید؛ اما به طور معمول به ۶ تا ۸ جلسه با فواصل ۴ هفته‌ای نیاز است. در هر جلسه لیزر تقریبا ۲۰ درصد موها از بین می‌روند. بهترین شرایط برای لیزر ترکیبی از پوست روشن و موی تیره است؛ اما این موضوع نباید موجب نگرانی برای افراد با موی بلوند یا پوست تیره شود.

با پیشرفت تکنولوژی لیزر این افراد نیز می‌توانند به پوستی تمیز و عاری از موهای زائد دست‌ یابند؛ اما این فرایند نیازمند صبوری بیشتر خواهد بود و تعداد جلسات موردنیاز برای این افراد بیشتر است. بعد از اتمام جلسات لیزر باید تمدید سالانه انجام شود. البته تصمیم‌گیری برای زمان شارژ لیزر موهای زائد بر عهده پزشک متخصص است.

نکات مهم در تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد

نکات مهم در تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد

یکی از نکاتی که در کنار مبحث اثر بخشی لیزر موهای زائد می‌توان به آن اشاره کرد، تاثیر حذف این موها بر اعتمادبه‌نفس فرد و داشتن احساس مثبت نسبت به خود است. داشتن پوستی لطیف و زیبا، آزادی و اختیار عمل بیشتری به فرد در انتخاب لباس خواهد داد و حتی موجب می‌شود که فرد رضایت بیشتری از رابطه جنسی خود داشته باشد. همه مواردی که در بالا ذکر شد، نشان‌دهنده اهمیت انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر با تجهیزات پیشرفته و استاندارد و تحت نظر پزشک متخصص است.

با انتخابی درست، علاوه بر بیشتر شدن تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد، عوارض احتمالی و نادر به حداقل خواهد رسید. علاوه بر مواردی که گفته شد، بهترین کلینیک زیبایی برای لیزر باید دارای ویژگی‌های دیگری نیز باشد که از آن جمله می‌توان به هزینه منطقی، دسترسی مناسب، رفتار خوب پرسنل، رعایت اصول بهداشتی و… اشاره کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای تحقیق درباره کلینیک‌های زیبایی، پرس و جو از افرادی است که قبلا از خدمات آن مرکز استفاده کرده‌اند.

جمع‌بندی

به دلیل تاثیرگذاری لیزر حذف موهای زائد به‌طور موفق بر روی این موها، امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های لیزر از داشتن پوستی تمیز و جذاب لذت ببرند. عوامل مختلفی بر اثر بخشی لیزر موهای زائد موثرند که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس و ضخامت موها، رنگ مو و نوع پوست، چرخه رشد موی فرد، نوع دستگاه مورد استفاده و میزان تجربه و مهارت اپراتور اشاره نمود. ماندگاری لیزر موهای زائد از دیگر روش‌های سنتی حذف موها بیشتر است و اثرات پایدارتری دارد.

مجموعه پرتو تجارت رویان مهر که با نام تجاری آفرودیت فعالیت می‌کند، یکی از بزرگترین و موفق‌ترین واردکننده‌های انواع تجهیزات پزشکی در زمینه لاغری و تناسب اندام، لیزر موهای زائد، لیفت و جوانسازی و… از بهترین برندهای روز دنیا است. شما مشتریان گرامی و پزشکان ارجمند می‌توانید، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از تجهیزات با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا