شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای زائد روی تاتو | اول لیزر مو انجام دهیم یا تاتو؟

لیزر موهای زائد روی تاتو توسط پزشکان متخصص پوست و زیبایی کاملا رد شده است.  مضرات لیزر مو روی تاتو به‌قدری زیاد و شدید است که بهتر است از انجام آن صرف‌نظر شود. گفتنی است که تاثیر تاتو بر لیزر موهای زائد می‌تواند موجب بروز تاول‌های شدید، اسکار و سوختگی پوست شود و اثرات سوء ماندگاری داشته باشد. همچنین لیزر موهای زائد بر روی تاتو می‌تواند باعث کم‌رنگ‌شدن تاتو شود. در ادامه این مطلب از آفرودیت لیزر همراه ما باشید تا به بررسی لیزر مو روی تاتو و تاثیر تاتو بر لیزر موهای زائد بپردازیم.

لیزر موهای زائد روی تاتو

لیزر موهای زائد روی تاتو

لیزر موهای زائد روی تاتو می‌تواند مشکلات زیادی برای پوست به وجود بیاورد و بهتر است در نواحی بدن که تاتو وجود دارد، لیزر انجام نشود. تاتو در واقع با استفاده از جوهر دائمی روی پوست به وجود می‌آید. دستگاه لیزر موجب جذب این جوهر دائمی شده و به دلیل گرمای بسیار زیادی که دارد، می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند. پس به‌طورقطع می‌توان ادعا کرد که لیزر مو روی تاتو نباید انجام شود. این امر می‌تواند هم موجب کم‌رنگ‌شدن طرح تاتو شود و هم آسیب زیادی مانند تاول‌های شدید به پوست وارد خواهد کرد.

در واقع عملکرد دستگاه‌های لیزر موهای زائد به این صورت است که انرژی پرتو لیزر توسط رنگ‌دانه یا ملانین جذب خواهد شد. این امر موجب توقف یا کاهش سرعت رشد فولیکول‌های مو می‌شود و نتایج رضایت‌بخشی را ایجاد می‌کند. با جذب اشعه لیزر به جوهر پوست تاتو شده، پوست بسیار واکنش‌پذیر خواهد شد.

مضرات لیزر مو روی تاتو

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، لیزر موهای زائد روی تاتو اصلا کار مناسبی نیست و ممکن است با عوارض شدیدی همراه باشد. برخی از مضرات لیزر بدن بر روی تاتو عبارت‌اند از:

  • سوختگی شدید
  • تیرگی
  • لک
  • تاول
  • اسکار پوستی
آیا لیزر موهای زائد موجب از بین ‌رفتن تاتو خواهد شد؟

آیا لیزر موهای زائد موجب از بین ‌رفتن تاتو خواهد شد؟

باوجوداینکه دستگاه‌‌های لیزر مو با دستگاه‌های لیزر رفع تاتو متفاوت هستند، ممکن است اثرات مشابهی نیز داشته باشند. لیزر حذف تاتو رنگ‌دانه‌های جوهر تاتو را هدف قرار داده و آن را با یک پرتو نور با شدت بالا خواهد شکست. خارج‌کردن ذرات جوهر شکسته شده بر عهده سیستم ایمنی بدن خواهد بود. حال ممکن است که لیزر موهای زائد روی تاتو موجب شود که اشعه لیزر، رنگ‌دانه‌های زیر پوست تاتو شده را مو تشخیص داده و موجب سوختن پوست و آسیب به پوست و تاتوی بدن شما شود.

جذب رنگ‌دانه تاتو توسط دستگاه لیزر موجب کم‌رنگ‌شدن تاتو خواهد شد؛ اگر فردی تمایل به پاک‌کردن تاتو و انجام لیزر موهای زائد داشته باشد، پزشک متخصص به او توصیه خواهد کرد که ابتدا تاتو را پاک‌کرده و سپس برای لیزر موهای زائد اقدام نماید.

آیا لیزر موهای زائد روی تاتو امکان‌ پذیر است؟

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد روی تاتو موجب ایجاد اسکار پوستی و تغییر شکل همیشگی در پوست خواهد شد. همچنین موجب کم‌رنگ‌شدن تاتو نیز می‌شود. به همین دلیل است که انجام لیزر مو روی تاتو توصیه نمی‌شود. بهتر است برای حذف موهای زائد نواحی تاتو شده از روش‌های جایگزین استفاده کنید؛ اگر به دنبال یک روش مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستید، اصلاح و اپیلاسیون انتخابی منطقی به نظر می‌رسد.

البته روش‌های سنتی حذف موهای زائد زمان‌بر هستند و هر چند روز یک بار نیاز به تکرار و تمدید دارند؛ اما حتی با استفاده از پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر نیز، لیزر مو روی تاتو موجب ایجاد آسیب شدید خواهد شد. به‌علاوه در صورت انجام این کار فرد درد بسیار زیادی را متحمل خواهد شد. پس خیالتان را راحت کنیم که هیچ راهی برای لیزر موهای زائد روی تاتو وجود ندارد. اگر لیزر موهای زائد برای شما حیاتی است، ابتدا تاتوی بدن خود را پاک کنید و سپس برای لیزر اقدام کنید.

اول لیزر موهای زائد را انجام دهیم یا تاتو؟

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شد، لیزر موهای زائد روی تاتو اصلا توصیه نمی‌شود؛ اما ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر کسی قصد انجام این دو کار را داشته باشد، اولویت با لیزر موهای زائد است یا تاتو؟ باتوجه‌به نکاتی که در قسمت‌های قبل عنوان شد، قطعا ابتدا باید فرد لیزر موهای زائد بدن خود را کامل کند، سپس برای انجام تاتو اقدام نماید.

پاک‌کردن تاتو با لیزر یک روش عالی و بدون درد

پاک‌کردن تاتو با لیزر یک روش عالی و بدون درد

با پیشرفت فناوری لیزر، دستگاه‌های جدید می‌توانند به شکلی اثربخش، سریع و ایمن تتوها را حذف نمایند. البته میزان موفقیت لیزر به توانایی و مهارت اپراتور نیز بستگی دارد. از مزایای پاک‌کردن تاتو یا خال‌کوبی با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون بازگشت بودن و یا ایجاد تغییر در ظاهر پوست
  • پاک‌کردن تتو بدون خطر و آسیب پوستی
  • نیاز به جلسات کم البته باتوجه‌به شدت رنگ
  • درد کمتر نسبت به روش‌های سنتی
  • غیرتهاجمی بودن
  • عدم ایجاد زخم
  • توان ازبین‌بردن تمام رنگ‌ها

با پاک کردن تتو دیگر نگران لیزر موهای زائد روی تاتو نباشید و به راحتی از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد روی تاتو یکی از مواردی است که پزشکان آن را به طور کامل رد می‌کنند. در واقع معایب و مضرات لیزر مو روی تاتو به‌قدری است که باید از انجام آن چشم‌پوشی کرد. تاثیر تاتو بر لیزر موهای زائد موجب ایجاد عوارضی چون سوختگی، تیرگی، لک، اسکار و تاول خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود به‌جای لیزر موهای زائد از روش‌های جایگزین برای حذف آن‌ها استفاده شود.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی تشکیل شده است. این شرکت با کمک اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته، مدرن و مطمئن را در زمینه پوست، مو، لیزر موهای زائد، زیبایی و جراحی از شناخته‌شده‌ترین و برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا