شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

کاربرد لیزر برای دور چشم چیست؟

سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات رایج در بین افراد است که باعث بروز نگرانی‌هایی جدی شده است که با لیزر برای دور چشم درمان می‌شود. افراد از این موضوع شکایت دارند؛ چرا که در مواقعی که سرحال و روبه‌راه هستند؛ ولی خسته و فرسوده به نظر میآیند. کاربرد لیزر دور چشم در رفع سیاهی بسیار چشمگیر است. سیاهی دور چشم می‌تواند ناشی از تغییر رنگ سطحی پوست، رنگ‌دانه‌های ژنتیکی و داشتن پوست‌نازک پلک باشد که به دلیل آناتومی چشم، عروق خونی را نمایان می‌کند. همین‌طور با رسوب آهن و تجمع در مویرگ‌های زیر چشم واریس زیر چشم را سبب می‌شوند.

عامل دیگر سیاهی دور چشم مشکل پوستی هایپرپیگمانتاسیون است. تیرگی دور چشم به رنگ‌های مختلف دیده می‌شود که گاهی کبود و گاه خاکستری تیره یا قرمز مایل به قهوه‌ای است. لیزر برای دور چشم می‌تواند کمک بزرگی برای رفع سیاهی باشد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای لیزر دور چشم و نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

استعداد ژنتیکی و رنگ پوست رابطه مستقیمی با ایجاد حلقه‌های تیره زیر چشم دارد. نازک و شفاف‌شدن پوست زیر چشم با افزایش سن و کاهش کلاژن‌سازی در پوست که خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد، همراه است.  تیره‌شدن پوست اطراف ناحیه چشم ممکن است به دلایل مختلفی مانند تجمع مایع در زیر چشم، افزایش عروق در پوست زیر چشم یا حفره‌های زیر چشم باشد. تجمع آب میان‌بافتی یا نارسایی وریدی از عوامل سیاهی زیر چشم است. کاربرد لیزر برای دور چشم کاهش تمام این عوامل است. در اینجا چند مورد از عوامل مهم سیاهی دور چشم ذکر شده است.

  • خستگی و کم‌خوابی
  • استفاده از لوازم‌آرایشی حساسیت‌زا
  • افزایش سن و پیری پوست
  • درماتیت آتوپیک
  • ژنتیک
  • رنگ‌دانه‌های غیرطبیعی
  • تابش زیاد نور خورشید به پوست به مدت زیاد
  • تماس زیاد دست با چشم
  • کم‌آبی بدن
  • داروی خاصی
  • کم‌خونی، کمبود آهن و ویتامین B12
  • عروق خونی زیاد در اطراف چشم
  • فرورفتگی اشک (زیر حفره چشم)

باتوجه‌به پیشرفت روش‌های درمانی پزشکی و زیبایی، یکی از کاربردهای لیزر رفع تیرگی‌ها و کبودی‌های زیر چشم است.

انواع روش های لیزر درمانی برای انواع رفع تیرگی دور چشم

انواع روش های لیزر درمانی برای انواع رفع تیرگی دور چشم

با‌توجه‌به کاربرد لیزر برای دور چشم و رفع عیوب از جمله سیاهی و حتی چین و چروک‌های ریز، روش‌های درمانی متفاوتی هست که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • لیزردرمانی غیر سایشی با رنگ پالسی: یک روش درمانی لیزر برای دور چشم است لیزر غیرسایشی با رنگ پالسی است. این لیزردرمانی رگ‌های خونی را هدف قرار داده و کوچک می‌کند. یکی از مزایای لیزر دور چشم در لیزر درمانی غیرسایشی محو عروق نمایان بر روی پوست است.
  • لیزرهای غیرآبلاتیو سوئیچ کیو: این لیزر می‌تواند برای درمان سیاهی دور چشم ناشی از هیپرپیگمانتاسیون استفاده شود.
  • درمان لیزری ایده‌آل: لیزردرمانی ایده‌آل ترکیبی از لیزر فرکشنال به همراه میکرولیپو است. با این ترکیب به همراه تنگ کردن عروق خونی زیر چشم و ضخیم کردن عضله چشمی علاوه بر تیرگی، گودی زیر چشم را نیز بهبود می‌بخشد.
  • لیزر KTP: علاوه بر اینکه رفع تیرگی لب با لیزر KTP امکان پذیر است، یکی از روش‌های لیزر برای دور چشم است.  KTP بر روی رگ‌های خونی زیر پوست تأثیر می‌گذارد و با سوزاندن رگ‌های خونی، قرمزی ناشی از مویرگ‌های زیر چشمی را از بین می‌برد. رنگ قرمز زیر چشم ناشی از عوامل ارثی یا مربوط به روند پیری یا حتی شرایط اقلیمی خارجی است.
  • لایه‌برداری گلایکو زیر چشم: یک درمان بسیار کارآمد و طولانی‌مدت است که حلقه‌ هایپرپیگمانته را جوان می‌کند. این لایه‌بردار سطحی باعث جوان‌سازی پوست، کاهش لکه‌های قهوه‌ای (لکه‌های پیری) و درمان ضایعات پیگمانته زیر چشم می‌شود. هیپرپیگمانتاسیون یک مشکل خاص پوستی است که به علت تولید زیاد ملانین، شاهد تیرگی نواحی خاصی از بدن مثل زیر چشم هستیم.
  • لیزر دی‌اکسیدکربن (CO2) و لیزر اربیوم: از جمله لیزرهای فرسایشی است که می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و ضخامت و سلامت پوست را بهبود ببخشد. اگر لایه رویی پوست یا اپیدرم تغییر رنگ داده باشد لایه‌برداری می‌تواند یکی از بهترین مزایای لیزر دور چشم باشد.

لیزر برای دور چشم؛ آیا لیزردرمانی برای تیرگی‌ های دور چشم ایمن است؟

کاربرد لیزر برای دور چشم در رفع سیاهی زیر چشم عالی است. بسیار مهم است یک بررسی کامل برای دانستن دلیل سیاهی دور چشم برای انتخاب روش درمان، انجام دهید. انواع اختلالات زیر چشم مثل کیسه‌های توخالی، پف زیر چشم، عروق زیرچشمی، ملانین یا رنگ‌دانه‌های ارثی و عوامل اپیدرمی یا سطحی پوست هرکدام راه درمان منحصربه‌فرد خود را دارند. یک متخصص باتجربه، با توجه به کاربرد لیزر برای دور چشم، پرکننده‌های تزریقی، PRP و جراحی کیسه‌های زیر چشم، راه درمانی صحیح را برای بیمار انتخاب می‌کند.

در مورد تیرگی‌ها یا پیگمانته زیر چشم، لایه‌برداری از رنگ‌دانه که یک درمان بسیار کارآمد و سریع برای جوان‌سازی پوست است و به روشن‌شدن فوری پوست کمک می‌کند، به‌شدت توصیه می‌شود. از سوی دیگر، تزریق اسید هیالورونیک نباید برای تیرگی‌های رنگی زیر چشم انجام شود؛ زیرا این امر می‌تواند تیرگی را بدتر کند. هنگامی که پوست بسیار نازک است یا رنگ‌دانه وجود دارد، عمل تزریق چربی بهترین انتخاب است. پزشکان در بازار زیبایی‌شناسی مدرن تعصباتی برای فروش روش‌هایی دارند که می‌توانند انجام دهند و روش‌هایی را که نمی‌توانند انجام دهند نادیده می‌گیرند و اساساً به دنبال بهترین انتخاب برای بیمار نیستند.

این موضوع  مستند است؛ چراکه دائماً شاهد نارضایتی بیماران از نتیجه درمان و لیزر برای دور چشم خود، هستیم. اگر به دنبال راه‌حلی برای سیاهی زیر چشم و بهره‌بردن از مزایای لیزر دور چشم هستید، بسیار مهم است که قبل از مشاوره اطلاعات درستی داشته باشید و پزشک متخصصی که با او مشورت می‌کنید زمان کافی برای شما بگذارد و توضیح رضایت‌بخشی برای استراتژی درمانی که به شما توصیه می‌کند، ارائه دهد.

مزایای لیزر دور چشم؛ چگونه از سیاهی حلقه جلوگیری کنیم؟

مزایای لیزر دور چشم؛ چگونه از سیاهی حلقه جلوگیری کنیم؟

حلقه‌های سیاه اغلب ارثی هستند یا با افزایش سن ایجاد می‌شوند. نکات لیزر برای دور چشم که برای جلوگیری یا کاهش سیاهی دور چشم مفید هستند عبارت‌اند از:

  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آهن یک توصیه جدی است. مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار به حداقل برسد و نوشیدن آب برای هیدراته نگهداشتن بدن یک راهکار موثر است.
  • تماس زیاد دست با چشم آسیب‌زا است؛ بنابراین از مالیدن چشم‌ها خودداری کنید.
  • موقع خواب استفاده از تلفن همراه را محدود کنید و خوابی با کیفیت و به موقع داشته باشید.
  • استفاده از کرم ضدآفتاب در محیط باز توصیه می‌شود. همین‌طور استفاده مداوم از عینک‌آفتابی در مقابل نور خورشید برای حفاظت از چشم‌ها اهمیت زیادی دارد.

جمع‌بندی

درمان تیرگی‌های رنگی زیر چشم می‌تواند پیچیده باشد. برای بهره‌بردن بیشتر از روش درمانی لیزر برای دور چشم، تجزیه‌وتحلیل علل این تغییر رنگ برای یافتن روش درمانی صحیح، مهم است. مزایای لیزر دور چشم بخصوص لیزرهای KTP و FRAXEL تأیید شده و جایگزین خوبی برای جراحی پلاستیک هستند. لیزردرمانی نیازی به استراحت ندارد و برای درمان تیرگی‌های آبی و قرمز زیر چشم بسیار مؤثر است.

شرکت آفرودیت لیزر، متشکل از جمعی از متخصصان و فارغ‌التحصیلان با بهره‌گیری از اندوخته‌های دانشگاهی و علمی و سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لاغری و تناسب‌اندام بهترین خدمات را ارائه میکند. بامراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا