شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لک موهای زیر پوستی و روش های درمان آن

وجود لک موهای زیر پوستی می‌تواند سبب التهاب و ناراحتی در افراد شود. درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر یکی از روش‌های درمانی مؤثر است که در موارد شدیدتر یا در مواردی که درمان‌های معمولی به نتیجه نرسند، استفاده می‌شود. استفاده از کرم‌ها و محصولات ضدالتهابی می‌تواند به کاهش التهاب و خشک‌شدن لکه‌ها کمک نماید. پوشیدن لباس‌های نرم و اجتناب از فشار زیاد بر روی ناحیه مشکل نیز توصیه می‌شود.

 در این روش درمانی با استفاده از دستگاه‌های لیزر موهای زیرپوستی به‌صورت دقیق و به‌ طور غیرتماسی از پوست خارج می‌شوند که می‌تواند به تسهیل در خروج موها، جلوگیری از تکرار مشکل و کاهش عوارض موهای زیر پوستی کمک نماید.

درصورتی‌که بعد از دانستن دلیل آن هنوز موهای زیر پوستی دارید لیزر بهترین و تأییدشده‌ترین روش برای ازبین‌بردن آن است. قطعا لیزر یکی از بهترین متدهای درمانی جهت ازبین‌بردن موهای زائد زیر پوستی محسوب می‌شود. در این مقاله از آفرودیت لیزر به بررسی دقیق لک موهای زیر پوستی می‌پردازیم.

موهای زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی چیست؟

قطعاً موهای رشد کرده در زیر پوست بسیار آزاردهنده هستند؛ علاوه بر این موجب ناهموار نشان‌دادن سطح پوست می‌شوند. موهای زیر پوستی همچنین می‌توانند ظاهر پوست را تحت‌تأثیر قرار دهند و دائماً آن را پر از لکه‌ها، برآمدگی‌های قرمز و مشکی کنند و حتی در برخی مواقع می‌توانند پوشیدن لباس‌های موردعلاقه را برای شما سخت نمایند. اغلب مردم فکر می‌کنند که لک موهای زیر پوستی خیلی قابل‌درمان نیستند؛ ولی درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر یک روش عالی و مؤثر جهت ازبین‌بردن آن‌ها است.

علت ایجاد موهای زیر پوستی

بدون شک می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل ایجاد موهای زیر پوستی اصلاح نامناسب موهای زائد بدن است. علاوه بر این موارد در برخی مواقع ممکن است بعضی از افراد موهای نوک‌تیز و خشنی داشته باشند. در این صورت وجود این نوع موها پوست را سوراخ کرده و به‌این‌ترتیب موی زیر پوستی به وجود می‌آید. مشکلات موهای زیر پوستی برخی اوقات به حدی جدی می‌شوند که امکان دارد برای خارج‌کردن آن‌ها از روش‌های تهاجمی مثل لیزر موهای زاید و جراحی استفاده شود. به همین دلیل بهتر است تا قبل از درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر، علت آن به‌صورت کامل بررسی و آشکار شود. اصولاً افرادی بیشتر به این عارضه دچار می‌شوند که جنس موهای آن‌ها ضخیم‌تر و فر است.

درصورتی‌که فرد به‌موقع برای درمان موی زیر پوستی یا لک موهای زیر پوستی اقدام نکند قطعاً این عارضه پوستی با عفونت بیشتر و درد و التهاب آزاردهنده همراه خواهد بود. در ادامه دلایل ایجاد موهای زیر پوستی بیان شده است.

  • استفاده از روش‌های وکس، اپیلاسیون و اپیلیدی
  • وجود سلول‌های مرده و شاخی پوست
  • وجود موهای مجعد با انتهای تیز
  • اصلاح بر عکس موهای زائد
  • وجود مشکلات هورمونی
  • استفاده‌کردن از لباس‌های تنگ و چسبان
عوارض موهای زیر پوستی

عوارض موهای زیر پوستی

یکی از بارزترین و قابل‌مشاهده‌ترین عوارض لک موهای زیر پوستی ظهور برجستگی‌های قرمزرنگ، یک چیزی شبیه به جوش در سطح پوست است. در برخی مواقع این توده امکان دارد با چرک همراه باشد. همچنین شدت موهای زیر پوستی می‌تواند به حدی باشد که موجب آسیب به سطح پوست افراد نیز شود؛ بنابراین اختلال در ظاهر پوست که گاهی با درد خفیف نیز همراه است شایع‌ترین عارضه جانبی موهای زیر پوستی است. در برخی مواقع عوارض موی زیر پوستی به همین‌جا ختم نمی‌شود و منجر به آسیب پوست می‌شود.

 زمانی که موهای زیر پوستی دوباره رشد می‌کنند و سطح پوست برجسته می‌شود امکان دارد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست ظاهر شوند. این لکه‌ها برخی اوقات برای مدت‌زمان طولانی روی پوست باقی می‌مانند و بر زیبایی پوست تأثیر منفی می‌گذارند. حقیقت این است که یکی از مشکلات خشکی مو خارش، سوزش، قرمزی و در برخی مواقع خشکی پوست است. به‌صورت کلی می‌توان گفت عوارض موی زیر پوستی بسیار بوده و جهت جلوگیری از بروز آن بهتر است اقدامات احتیاطی انجام گیرد. یکی از مؤثرترین روش‌ها درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر است.

چند راه‌حل مفید جهت پیشگیری و از بین بردن لک موهای زیر پوستی

ساختار مو و جهت رشد آن نقش بسیار مؤثری در این عارضه دارد. فولیکول‌های پیچ‌خورده موها را در جهات متعدد رشد می‌دهند. زمانی که موها خشک می‌شوند موهای داخلی رشد می‌کنند. این مشکل به دلیل کشیدن پوست در زمان اصلاح و چرخاندن مو در جهت مخالف ایجاد می‌شود. در ادامه این مقاله با چند راهکار مفید جهت پیشگیری و ازبین‌بردن لک موهای زیر پوستی  آشنا می‌شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزشی جوانسازی با کربوکسی تراپی؛ درمان لک صورت با کربوکسی تراپی را مطالعه نمایید.

چند راه‌حل مفید جهت پیشگیری و از بین بردن لک موهای زیر پوستی

۱. رفع لک موهای زیر پوستی؛ اسکراب پوست حداقل هفته‌ای یک الی دو مرتبه

لایه‌برداری پوست می‌تواند به ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک نماید و از طرفی موجب می‌شود جذب مواد مغذی به پوست دائماً افزایش یابد. بهتر است یک یا دو بار در هفته زیر دوش و با استفاده از کیسه پوست خود را اسکراب نمایید. این کار موجب می‌شود منافذ تمیز شوند و از مسدودشدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۲. استفاده از یک ژیلت باکیفیت و تمیز

درصورتی‌که از ریش‌تراش‌های قدیمی کند و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید ضروری است به فکر یک مدل امروزی و بهتر باشید. استفاده از یک ژیلت بی‌کیفیت نه‌تنها می‌تواند به پوست شما آسیب رساند؛ بلکه آن را نیز بیشتر مستعد موهای زیر پوستی و لک موهای زیر پوستی می‌کند.

۳. استفاده از کمپرس آب گرم

جهت باز نگه‌داشتن منافذ پوست می‌توانید از کمپرس آب گرم استفاده نمایید. بهتر است در نواحی‌ای که دارای موهای زیر پوستی هستند از کمپرس آب گرم استفاده شود. در صوتی که به‌تازگی موهای زائد را اصلاح و تمیز کرده باشید این روش توصیه می‌شود و برای چند روز اول به باز نگه‌داشتن منافذ و جلوگیری از رشد موهای درونی کمک می‌نماید.

۴. جلوگیری از لک موهای زیر پوستی با حفظ رطوبت پوست

پوست شما جهت شادابی و سلامتی به رطوبت بسیاری نیاز دارد. پوست به علت کراتین و وجود سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شود. در نتیجه احتمال آکنه، ریزش مو و ایجاد لک موهای زیر پوستی افزایش پیدا می‌کند. بهتر است رطوبت پوست را بعد از دوش‌گرفتن به‌خصوص در هوای سرد حفظ نمایید.

۵. درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر

بهترین و مؤثرترین روش ازبین‌بردن موهای زائد زیر پوستی و همچنین لک موهای زیر پوستی استفاده از لیزر است. جهت مشاهده نمودن ریزش درصد قابل‌توجهی از موهای زیر پوستی کافی است یک جلسه لیزر را شروع نمایید. استفاده از لیزر علاوه بر ازبین‌بردن موهای مزاحم موجب نرم، صاف و یکدست شدن پوست شما می‌شود. بر خلاف دیگر روش‌های اپیلاسیون، لیزر دقیقاً روی فولیکول مو اثرگذار است و آن را از بین می‌برد.

انرژی لیزر با استفاده از رنگ‌دانه‌های موجود جذب موهای ناخواسته می‌شود. بعد از آن مستقیماً به ریشه مو می‌رود و آن را از بین می‌برد. زمانی هم که فولیکول مو از بین می‌رود موها نمی‌توانند زیر پوست به رشد خود ادامه دهند و با تکرار جلسات لیزر قطعاً بیشتر شاهد ازبین‌رفتن آن‌ها خواهید بود.

درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر

جمع‌بندی

ممکن است پوست مرده در برخی مواقع فولیکول‌های مو را مسدود نماید. این کار سبب رشد موها در زیر پوست و در نهایت لک موهای زیر پوستی می‌شود. درصورتی‌که  موهای مجعد طبیعی را خیلی کوتاه نمایید نوک‌تیز آن می‌تواند پوست شما را سوراخ نماید و موجب رشد موهای درونی شود. دلیل رشد موهای زائد در افراد مختلف نیز متفاوت است. در واقع می‌توان گفت این مشکل ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ اما درمان لکه موهای زیر پوستی با لیزر که همه از آن می‌توانند جواب بگیرند بهترین روش درمان با کمترین عوارض موهای زیر پوستی است.

برای جوابدهی بیشتر لیزر استفاده از دستگاه های پیشرفه و به روز توصیه می شود. کلینیک ها و مطب های زیبایی می توانند برای قیمت و خرید دستگاه لیزر از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در مجموعه آفرودیت لیزر در ارتباط باشید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از پزشکان باتجربه و متخصصان دانشگاهی مفتخر است با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی توانسته بهترین تجهیزات را تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا