شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

جوانسازی با کربوکسی تراپی؛ درمان لک صورت با کربوکسی تراپی

جوانسازی با کربوکسی تراپی یکی از روش‌های کارآمد برای جوان‌سازی پوست است. مبنای اصلی کربوکسی‌تراپی بر پایه تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر  پوست است تا از این طریق با افزایش خون‌رسانی به زیر پوست خاصیت ارتجاعی پوست افزایش‌یافته و کلاژن‌سازی تحریک شود. از طرف دیگر درمان لک صورت با کربوکسی تراپی هم یکی دیگر از مزایای این روش زیبایی درمانی است. در کربوکسی تراپی صورت تزریق گاز دی‌اکسیدکربن موجب شکستن رسوبات چربی زیر پوست شده و کلاژن‌سازی تحریک می‌شود.

با استفاده از این روش کم تهاجمی و بی‌خطر نه‌تنها می‌توان بسیاری از مشکلات زیبایی پوست را از بین برد؛ بلکه برای رفع سلولیت و چربی‌ها می‌تواند جایگزین لیپوساکشن شود. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر اطلاعات بیشتری درباره کربوکسی‌تراپی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جوانسازی با کربوکسی تراپی

تاریخچه کربوکسی‌تراپی

قبل از پرداختن به روش جوانسازی با کربوکسی تراپی ابتدا مختصری درباره چگونگی ظهور این روش درمانی را ارائه می‌دهیم. در دهه ۱۹۳۰ فرانسوی‌ها پی بردند که شناکردن یا حمام‌کردن در آب‌های دارای درصد بالاتر گاز دی‌اکسیدکربن بر سرعت بهبودی زخم‌ها و آسیب‌های پوستی تأثیر مثبت دارد. در دهه ۱۹۵۰ جراحان قلب برای درمان بیماری‌های عروقی ناشی از مشکلات خون‌رسانی به بافت‌ها یا تجمع چربی در عروق از روش کربوکسی‌تراپی استفاده می‌کردند.

با گذشت زمان و انجام تحقیقات بیشتر در سال ۱۹۹۵ کربوکسی‌تراپی به یکی از روش‌های درمانی در حوزه زیبایی جای خود را تثبیت کرد. در اوایل ورود کربوکسی‌تراپی به حوزه زیبایی این روش برای ازبین‌بردن چربی‌های موضعی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شد.

جوانسازی پوست؛ جوانسازی با کربوکسی تراپی

یکی از روش‌های درمانی زیبایی با تأثیر بالا و عوارض کم کربوکسی‌تراپی است. در روش جوانسازی با کربوکسی تراپی تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست موجب افزایش خون‌رسانی شده در نتیجه انعطاف‌پذیری پوست افزایش می‌یابد. از طرف دیگر افزایش خون‌رسانی موجب تحریک کلا‌ژن‌سازی شده و چین‌وچروک و خطوط پوستی کاهش می‌یابند یا حذف می‌شوند. این روش درمانی بسیار مؤثر و مقرون‌به‌صرفه است که با استفاده از آن می‌توانید جوانی و زیبایی پوست خود را تجربه کنید.

عملکرد کربوکسی‌تراپی روش جوانسازی مدرن

عملکرد کربوکسی‌تراپی روش جوانسازی مدرن

همان‌طور که اشاره کردیم مبنای کار جوانسازی با کربوکسی تراپی تزریق مقادیر مشخصی گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست است. با این تزریق میزان اکسیژن خون در آن منطقه افزایش‌یافته و درنتیجه خون‌رسانی در آن قسمت بیشتر می‌شود. همچنین میزان آبرسانی به پوست نیز بیشتر شده تا در نهایت پوستی شاداب، جوان‌تر با چین و چروک‌های کمتر داشته باشید. برای اطلاع از سایر روش‌های جوان‌سازی به صفحه لیفت و جوانسازی آفرودیت لیزر سر بزنید.

موارد استفاده از کربوکسی‌تراپی

جوانسازی با کربوکسی تراپی در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. کربوکسی‌تراپی در نواحی مختلف مانند صورت، گردن، بازوها، پلک‌ها، شکم، باسن و پاها انجام می‌شود و ازاین ‌بین کربوکسی تراپی صورت کاربرد زیادی دارد. حتی با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به نواحی حساسی مانند پوست زیر چشم می‌توان تیرگی‌های دور چشم را هم از بین برد. کربوکسی‌تراپی در مقایسه با بسیاری از روش‌های یک روش کم‌خطر و غیرتهاجمی است و می‌تواند برای کاهش چربی و سلولیت جایگزین لیپوساکشن شود. در ادامه سایر کاربردهای درمانی و مزایای کربوکسی‌تراپی را معرفی می‌کنیم.

  • درمان لک صورت با کربوکسی تراپی
  • بهبود خاصیت کشسانی پوست
  • درمان بیماری‌هایی همچون سندرم رینود، آرتروز حاد و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف
  • ازبین‌بردن چین و چروک‌های صورت و بدن
  • افزایش جریان خون در صورت و پلک و کاهش تیرگی‌های زیر چشم
  • درمان سلولیت
روش غیر تهاجمی جوانسازی پوست؛ شیوه عمل کربوکسی‌تراپی

روش غیر تهاجمی جوانسازی پوست؛ شیوه عمل کربوکسی‌تراپی

ممکن است جوانسازی با کربوکسی‌ تراپی بر اساس ناحیه تحت درمان متفاوت باشد؛ ولی روش کلی کار یکسان است. برای کربوکسی تراپی صورت و در مجموع هر نوع کربوکسی‌تراپی پزشک با داشتن یک مخزن گاز دی‌اکسیدکربن میزان جریان گاز را تنظیم می‌کند. گاز از طریق تنظیم‌کننده جریان که به مخزن متصل است به لوله‌های استریل ساطع می‌شود. در انتهای این لوله‌های استریل یک فیلتر قرار دارد. فیلترها تمام ناخالصی‌های گاز را قبل از ورود به بدن می‌گیرند و گاز از طریق سوزن بسیار ظریفی عبور می‌کند و پزشک آن را به زیر پوست تزریق می‌کند. کربوکسی‌تراپی یک روش درمانی سرپایی است و می‌تواند از ۶۰-۱۵ دقیقه طول بکشد.

کربوکسی تراپی؛ درمان لک صورت با کربوکسی تراپی

لکه‌های پوستی یکی از مشکلات شایع در بین افراد به‌ویژه خانم‌ها است که می‌تواند موجب ناراحتی آن‌ها شود. از طرف دیگر وجود لکه‌های پوستی ظاهری ناخوشایند دارند و میزان شفافیت و زیبایی پوست را کاهش می‌دهند. از روش جوانسازی با کربوکسی تراپی می‌توان برای درمان لک صورت نیز استفاده کرد. همان‌طور که قبلاً گفتیم مبنای کار این روش تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست است.

در مورد درمان لک صورت با کربوکسی تراپی تزریق گاز در زیر پوست موجب افزایش گردش خون شده و افزایش جنبش‌های گلبول‌های قرمز می‌شود. این کار موجب می‌شود تا مواد مغذی بیشتری به پوست رسیده و از طرف دیگر تولید کلاژن‌ در پوست نیز افزایش می‌یابد. تمام این عوامل به‌ویژه تغذیه پوست بر حذف لکه‌های پوستی تأثیر می‌گذارد.

شیوه عملیاتی کربوکسی تراپی صورت

وقتی فرد برای جوانسازی با کربوکسی تراپی به پزشک مراجعه می‌کند ابتدا پزشک دستگاه کربوکسی‌تراپی را به مخزن گاز دی‌اکسیدکربن وصل می‌کند. سپس با کمک سوزن‌های مخصوص متصل به دستگاه گاز را به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌کند. همچنین به قسمت‌هایی که دارای لکه هستند هم گاز تزریق می‌شود. در مورد کربن واردشده به بدن نگران نباشید؛ زیرا گاز کربن از طریق ریه‌ها از بدن خارج می‌شود.

مزایای روش جوانسازی غیرتهاجمی کربوکسی‌تراپی

مزایای روش جوانسازی غیرتهاجمی کربوکسی‌تراپی

کربوکسی‌تراپی و جوانسازی با کربوکسی تراپی یکی از روش‌های پیشرفته و کارآمد در دنیای درمان‌های زیبایی است که تاکنون تأثیرات بسیار خوبی از خود نشان داده است. علاوه بر ازبین‌بردن لکه‌های پوستی مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • روش غیرتهاجمی بدون نیاز به بیهوشی و جراحی
  • سرعت عمل بالا و اجرای روش درمانی در مدت‌زمان کم
  • بدون درد و خونریزی
  • فاقد عوارض جانبی
  • هزینه مناسب

بعد از اولین جلسه جوانسازی با کربوکسی تراپی پوست صورت به طور محسوسی روشن، شاداب‌تر، انعطاف‌پذیرتر و دارای خطوط کمتری می‌شود. فواید کربوکسی‌تراپی صورت عبارت‌اند از:

  • بهبود فرایند بازسازی پوست
  • کوچک‌شدن منافذ پوستی
  • توقف فرایند پیری زودرس
  • کاهش رنگ‌دانه‌ها و حلقه‌های سیاه زیر چشم
  • کانتور صورت برجسته‌تر
  • کاهش مویرگ‌های قابل‌مشاهده پوست
  • کاهش تورم پوست به‌ویژه در قسمت زیر چشم

برای آشنایی بیشتر با انواع روش‌های جوانسازی می‌توانید مقاله جدیدترین روش های جوانسازی پوست را مطالعه کنید.

موارد منع استفاده از کربوکسی‌تراپی

با وجود بی‌خطر و کم تهاجمی بودن روش جوانسازی با کربوکسی تراپی در مواردی نباید این روش درمان زیبایی انجام شود. افرادی که در شرایط زیر قرار دارند بهتر است از انجام کربوکسی‌تراپی پرهیز کنند. این گروه از افراد عبارت‌اند از:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی
  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون
  • مشکلات انعقاد خون
  • افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند عفونت و قارچ پوستی
  • دیابت؛ البته درمورد دیابت کنترل‌شده با تشخیص پزشک می‌توان کربوکسی‌تراپی انجام داد.
مراقبت‌های بعد از جوانسازی با کربوکسی تراپی

مراقبت‌های بعد از جوانسازی با کربوکسی تراپی

ازآنجایی‌که جوان‌سازی پوست با کربوکسی‌‌تراپی عوارض خاصی ندارد پس به مراقبت‌های خاصی هم نیاز ندارد. فقط بهتر است حداقل تا ۴ ساعت بعد از تزریق دی‌اکسیدکربن از حمام‌کردن، شنا و دوش‌گرفتن خودداری کنید. همچنین بهتر است تا چند روز بعد از کربوکسی‌تراپی ورزش‌های سنگین انجام ندهید و تا یک ماه از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

جمع‌بندی

جوانسازی با کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌های جوان‌سازی پوست است که روی نواحی مختلف پوست انجام می‌شود. در این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن میزان خون‌رسانی به قسمت تحت درمان افزایش‌یافته و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کلاژن‌سازی می‌شود. درمان لک صورت با کربوکسی تراپی هم یکی دیگر از مزایای این روش است که موجب حذف لکه‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم می‌شود. کربوکسی‌تراپی روشی کم تهاجمی و بی‌خطر است که نه‌تنها با عنوان کربوکسی ‌تراپی صورت انجام می‌شود؛ بلکه برای درمان سلولیت و حذف چربی‌های اضافی نیز روشی مناسب است. با مراجعه به وب‌سایت گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های زیبایی پزشکی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا