شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بهترین روش درمان منافذ باز پوست

همه به دنبال پوست صاف و یکدست هستند چرا که یکی از معیارهای زیبایی داشتن پوست خوب و بدون جای جوش است. منافذ باز پوست یکی از عواملی است که پوست را حالت یکدست خارج می‌کند. منافذ در اصل روزنه‌هایی بر سطح پوست هستند که عرق و سموم بدن را خارج و کمک به خنک‌شدن بدن می‌کنند؛ اما گاهی این روزنه‌ها بزرگ‌تر از حد معمول می‌شوند و یکنواختی پوست را از بین می‌برند.

پوست پرتقالی یا پوست با منافذ باز به مشکلی رایج تبدیل شده است که در برخی مواقع با آرایش نیز مشخص هستند. برای درمان منافذ باز پوست روش‌های مختلفی مانند درمان خانگی و درمان با مواد شیمیایی  وجود دارد. در هر کدام از روش‌ها پوست نیاز به مراقبت و انجام روتین دارد تا نتیجه حاصل شود. از بین‌ بردن منافذ باز پوست با لیزر یکی از روش‌های جدید درمان این عارضه پوستی است.

به طور کامل منافذ برطرف نمی‌شوند؛ اما برای کوچک نگه‌داشتن منافذ باید به طور منظم درمان و مراقبت انجام شود. شاید بتوان گفت بهترین درمان منافذ باز پوست انجام لیزر در کلینیک‌های معتبر و روتین پوستی مرتب است. مجموعه آفرودیت لیزر با برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی در سطح کشور و ارائه دستگاه‌های لیفت و جوانسازی سعی در سلامت و زیبایی همه مردم دارد.

علت ایجاد منافذ باز پوست

علت ایجاد منافذ باز پوست

قبل پرداختن به درمان منافذ بار پوست بهتر است با علل ایجاد آن آشنا شویم. کل بدن انسان به جز نقاط خاصی پوشیده از مو است. برای هر فولیکول مو منفذی بر سطح پوست برای خارج‌شدن مو قرار دارد؛ به همین دلیل منافذ در همه جای بدن وجود دارند. در کنار فولیکول مو غدد چربی یا غدد سبابه قرار دارند پس منافذ به راه ارتباطی غدد موجود در پوست با سطح پوست تبدیل می‌شوند. ماده ترشح شده از غدد سبابه به سطح پوست آمده و باعث تعادل حرارتی و ایجاد رطوبت در پوست می‌شود. زمانی درمان منافذ باز پوست مطرح می‌شود که این روزنه‌ها از حد طبیعی بزرگ‌تر شوند. علت‌های ایجاد منافذ باز  عبارت است:

  • ژنتیک: ارث نقش پر رنگی در به‌وجودآمدن منافذ باز دارد.
  • افزایش چربی پوست: در هر قسمتی که پوست بیشتر چربی ترشح کند منافذ برای خروج این چربی بزرگ‌تر می‌شوند.
  • تغییرات هورمونی: در دوران بلوغ و قبل از پریودی ترشح چربی در پوست زیاد می‌شود.
  • بالارفتن سن: با افزایش سن خاصیت کشسانی پوست کاهش می‌یابد.
  • جنسیت: در مردان پوست چرب‌تر و غدد سبابه بیشتری وجود دارد.
  • استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی
  • تجمع آلودگی‌ها و مواد آلاینده بر سطح پوست
  • ازبین‌رفتن رطوبت پوست
  • عدم شستشو یا شستشوی نامناسب پوست
  • نور خورشید
  • تغذیه نامناسب
  • سیگارکشیدن
  • آکنه
  • کمبود ویتامین آ

روش‌های درمان منافذ باز پوست

درست است که منافذ در تمام سطح پوست موجود هستند و وجود آن‌ها ضروری است؛ اما زمانی که این منافذ از حد طبیعی بزرگ‌تر می‌شوند زیبایی و صاف بودن پوست را از بین می‌برند و اعتمادبه‌نفس را کم می‌کنند. درمان منافذ باز پوست به‌موقع از این امر جلوگیری می‌کند و حالت پوست پرتقالی را از بین می‌برد. درمان به هر روشی که انجام شود نیاز به تکرار و پیوستگی دارد. معمولاً در درمان‌های پوستی باگذشت زمان نتیجه حاصل می‌شود. از بین‌ بردن منافذ باز پوست با لیزر قطعی‌ترین روش است؛ اما برای ماندگاری سایر نکات نیز باید رعایت شود. در زیر به همه روش‌های درمان پرداخته شده است.

روش‌های درمان منافذ باز پوست

۱. درمان منافذ باز پوست؛ داشتن روتین پوستی منظم

هر فردی باید باتوجه‌به نوع پوستی که دارد روتین پوستی خود را رعایت کند. روتین پوستی منظم در درازمدت پوستی صاف و شفاف به وجود می‌آورد. معمولاً در پوست‌های چرب منافذ باز وجود دارد؛ پس باید در روتین روزانه از مواد آرایشی و محصولات فاقد چربی استفاده شود. پوست صورت باید دو بار در روز به‌صورت کامل شسته و حداکثر دو یا سه بار در هفته از اسکراب برای تمیزشدن عمقی و برطرف‌کردن لایه مرده پوست استفاده شود.

هنگام شستن صورت، آب ولرم و سرد باشد و از آب داغ استفاده نشود. پس از هر بار شستن پوست باید از آبرسان و لوسیون‌های بدن فاقد چربی استفاده شود. برای محافظت در برابر اشعه خورشید و حفاظت از پوست، کرم‌های ضدآفتاب بدون چربی باید در برنامه روزانه قرار بگیرند. رعایت روتین پوستی برای درمان منافذ باز پوست نیاز به استمرار دارد.

۲. استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک‌ها در بلندمدت منافذ باز پوست را کوچک می‌کنند. این ماسک‌های طبیعی باید به‌صورت مرتب حداقل یک‌بار در هفته استفاده شوند. از بهترین ماسک‌های خانگی می‌توان به ماسک خاک رس با حذف چربی اضافی پوست، ماسک زردچوبه با ازبین‌بردن باکتری‌ها، ماسک انار باخاصیت آنتی‌اکسیدان و ماسک سفیده تخم‌مرغ با سفت کردن پوست می‌توان اشاره کرد.

۳. استفاده از لایه بردار

پاکسازی منافذ باز پوست باعث خروج چربی اضافی و کوچک‌شدن روزنه‌ها می‌شود. برای درمان منافذ باز پوست باید از لایه‌بردارهای شیمیایی جهت ازبین‌بردن سلول‌های مرده استفاده شود. لایه‌برداری منافذ را تمیز کرده و کلاژن پوست را افزایش می‌دهد. تونرها و سرم‌های حاوی اسید گلیکولیک به‌صورت ضعیف‌تر لایه‌برداری انجام می‌دهند.

۴. استفاده از رتینول برای از بین بردن منافذ باز

رتینول یکی از مشتقات ویتامین آ است که برای کاهش چین‌وچروک و جوش استفاده می‌شود. این ماده بانفوذ در لایه‌های میانی پوست بافت را تحریک کرده و کلاژن را افزایش می‌دهد. این استحکام پوست منجر به درمان منافذ باز پوست می‌شود. به دلیل آسیب‌پذیری پوست بهتر است از رتینول در شب استفاده شود.

از بین بردن منافذ باز پوست با لیزر

۵. درمان توسط پزشک

اگر درمان‌های خانگی برای کاهش منافذ باز نتیجه ندهد و یا اینکه پوست به‌شدت پرتقالی شده باشد مرحله بعدی مراجعه به پزشک متخصص است. در کلینیک و مراکز تخصصی از لایه‌بردارهای قوی‌تر، رتینول و میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز پوست استفاده می‌شود. این موارد حتماً باید تحت‌نظر پزشک باشد تا از آسیب‌های دیگر جلوگیری شود.

۶. از بین بردن منافذ باز پوست با لیزر

بهترین روش برای درمان قطعی منافذ باز پوست لیزر است. در این روش درمان منافذ باز پوست از یک لیزر با پالس بالا استفاده می‌شود که همراه با یک مکش قوی آلودگی‌های پوست را نیز خارج می‌کند. با خارج‌شدن آلودگی‌ها از اپیدرم، کلاژن افزایش می‌یابد و منافذ کوچک‌تر می‌شوند. لیزر باید در چند جلسه به فواصل چهار یا هشت هفته انجام شود. لیزر CO2  فرکشنال (fractional co2) منافذ ریز زیادی را در سطح پوست ایجاد کرده و کلاژن‌سازی پوست را افزایش می‌دهد؛ همین امر به کوچک‌شدن منافذ باز کمک می‌کند.

بهترین درمان منافذ باز پوست

برای داشتن پوست صاف و شفاف نیاز است که روتین روزانه رعایت شود، از کرم‌های ضدآفتاب و آبرسان فاقد چربی استفاده شود و به همه نکات درمانی قبل عمل شود؛ اما زمانی که عامل منافذ باز ژنتیک و مسائلی چون بالارفتن سن باشد پوست نیاز به درمان قطعی دارد. در این حالت از بین بردن منافذ باز با لیزر مطرح می‌شود. در درمان با لیزر نتیجه به‌صورت محسوس نسبت به سایر روش‌ها قابل مشاهده است. در لیزر پوست جوانسازی و سفت شده و کلاژن افزایش می‌یابد. پاک‌شدن عمیق و استحکام پوست منجر به درمان منافذ باز  پوست می‌شود.

از بین بردن منافذ باز پوست با لیزر به دلیل سریع بودن، نتیجه‌گیری محسوس و ایمنی بالا جایگزین سایر روش‌های درمان منافذ باز شده است. جلسات لیزر باید به‌صورت پشت‌سرهم و مرتب انجام شوند تا نتیجه بهتر حاصل شود و برای منافذ باز بین ۴ تا ۸ جلسه درمانی نیاز است.

ممکن است بعد از لیزر صورت متورم و کبود شود که این امری عادی است و پس از یک هفته کاملاً برطرف می‌شود. پس از انجام این روش درمانی تا ۴۸ ساعت نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت و تا یک هفته از ضدآفتاب با اس پی اف ۵۰ استفاده کرد. مراقبت‌های پس از لیزر بسیار مهم است و منجر به ماندگاری اثر لیزر می‌شود. لیزر اگرچه تأثیر به سزایی در درمان منافذ باز پوست دارد فواید دیگری نیز دارد که شامل:

  • عدم نیاز به جراحی
  • تقویت کلاژن‌سازی
  • عدم آسیب‌دیدن بافت بدن
  • عدم نیاز به بی‌هوشی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • دریافت نتیجه رضایت‌بخش
  • تعداد جلسات کم
  • درمان‌کردن سایر مشکلات پوستی
بهترین درمان منافذ باز پوست

جمع‌بندی

منافذ باز پوست از عوارضی است که پوست را از یکنواختی و صافی خارج می‌کند و باگذشت زمان عمق این منافذ بیشتر می‌شود. پیری، وراثت، چربی زیاد پوست و افزایش پوست همه از عواملی است که باعث منافذ باز پوست می‌شود. برای رسیدن به پوست صاف و کوچک‌شدن منافذ راه‌های درمان متنوعی وجود دارد. بهترین درمان منافذ باز پوست و مطمئن روش لیزر است.

این روش پوست را از آلودگی پاک‌سازی کرده و کلاژن پوست را افزایش داده و پوست سفت می‌شود. از بین بردن منافذ باز پوست با لیزر هم سریع است و هم نتیجه ماندگار است. در همه روش‌های درمان منافذ باز پوست باید روتین پوستی رعایت شود و ضدآفتاب فاقد چربی هر روز استفاده شود. با محصولات لیفت و جوانسازی آفرودیت لیزر دیگر داشتن پوست زیبا و جوان رؤیا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا