شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

ترماژ؛ روش غیرتهاجمی سفت شدن پوست با ترماژ

آیا تاکنون روش سفت شدن پوست با ترماژ را شنیده‌اید؟ با افزایش سن توانایی بدن برای بازسازی پوست و ساخت کلاژن کاهش می‌یابد. درنتیجه پوست دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شود. با ورود به سن ۴۰ سالگی تغییرات پوستی بیش از قبل خودنمایی می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل نارضایتی از افتادگی پوست به دنبال راهکارهایی برای جوان‌سازی و رفع افتادگی پوست هستند. امروزه روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد که یکی از آنها روش غیرتهاجمی ترماژ است.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی از خدمات جوانسازی با ترماژ استفاده کنید. در ادامه مطلب از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر واردکننده جدیدترین دستگاه‌های زیبایی و پزشکی با داشتن مشاوران مجرب در زمینه خرید دستگاه‌های زیبایی به بررسی روش جوانسازی پوست با ترماژ می‌پردازیم.

افتادگی و شل‌شدن پوست

افتادگی و شل‌شدن پوست

پوست از سه‌لایه تشکیل شده است که شامل لایه سطحی یا اپیدرم، لایه دوم یا درم که غنی از کلاژن است و لایه سوم که عمیق‌ترین لایه پوست است و در این لایه فیبرهای کلاژن وجود دارند. عوامل مختلف مانند افزایش سن، قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و عوامل وراثتی موجب تجزیه کلاژن و درنتیجه افتادگی پوست و چین‌وچروک می‌شود. روش‌های مختلفی برای کلاژن‌سازی و رفع افتادگی وجود دارد که سفت شدن پوست با ترماژ یکی از روش‌های مؤثر و کاربردی است.  

انواع مختلف پیری پوست

با افزایش سن، پوست دچار افتادگی شده و روند پیری پوست سرعت می‌گیرد. به‌طورکلی سه نوع پیری پوست داریم که برای هر کدام از آن‌ها روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد؛ البته در برخی کلینیک‌های تخصصی از روش‌های ترکیبی برای جوان‌سازی استفاده می‌شود. یکی از روش‌ها سفت شدن پوست با ترماژ است. در ادامه انواع مختلف پیری پوست را معرفی می‌کنیم.

انواع مختلف پیری پوست

۱. سینکر

سینکر از نظر لغوی به معنای گودشدن است. ازدست‌رفتن و کاهش حجم پوست موجب بروز سینکر می‌شود. کاهش حجم پوست به‌صورت شل‌شدن پوست و ایجاد فرورفتگی‌هایی در اطراف گونه و قسمت میانی صورت مشخص می‌شود. روش غیرتهاجمی ترماژ گزینه مناسبی برای رفع سینکر  است.

۲. ساگر

آویزان شدن و افتادگی پوست ساگر نام دارد. در حالت ساگر به علت کاهش کلاژن و ازدست‌رفتن حالت کشسانی، پوست صورت شل می‌شود. یکی از روش‌هایی که برای رفع حالت ساگر استفاده می‌شود روش سفت شدن پوست با ترماژ است.

۳. رینکل

رینکل به‌صورت چین‌وچروک پوستی نمایان می‌شود. این نوع پیری زودرس پوست بیشتر در اطراف چشم‌ها، ابرو و لب‌ها ظاهر می‌شود. چین و چروک‌های پوستی می‌توانند در همه مناطق پوست نمایان شوند. مهم‌ترین انواع رینکل عبارت‌اند از:

  • چین‌وچروک‌های دور چشم
  • خطوط اخم
  • خطوط خنده

امروزه روش های زیادی برای درمان خط اخم، خط خنده و… وجود دارد. از رایج‌ترین تکنیک‌های جوان‌سازی پوست برای حالت رینکل استفاده از روش سفت شدن پوست با ترماژ است.  

معنا و مفهوم ترماژ

معنا و مفهوم ترماژ

ترماژ یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی (RF) لایه میانی پوست را گرم می‌کند و موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود. در روش سفت شدن پوست با ترماژ فرکانس رادیویی در لایه پوست میانی گرمای یک‌دستی ایجاد می‌کند. گرما موجب گشادشدن رگ‌ها و افزایش جریان خون می‌شود. درنتیجه آلبومین از رگ‌ها خارج شده و فرایند ساخت کلاژن آغاز می‌شود تا به این صورت پوست سفت شود.

سفت شدن پوست با ترماژ

روش غیرتهاجمی ترماژ برای جوان‌سازی پوست است که بدون عمل جراحی انجام می‌شود. در این روش پوست سفت شده و خطوط و چین‌وچروک‌ها از بین می‌روند. حرارت ایجادشده توسط دستگاه ترماژ کلاژن‌سازی را تحریک کرده و موجب بازسازی و ترمیم پوست می‌شود. ترماژ یکی از اولین تکنولوژی‌های حرارتی برای لیفت پوست است که از سال ۲۰۰۲ مورد تأیید انجمن غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. برای سفت شدن پوست با ترماژ فرکانس تک‌قطبی گرما را به لایه درم پوست منتقل می‌کند تا خطوط ریز را صاف‌کرده و تولید کلاژن شروع شود.

دستگاه جوان‌سازی ترماژ

ازطریق این دستگاه روش غیرتهاجمی ترماژ برای رفع افتادگی و جوان‌سازی پوست اجرا می‌شود. در سیستم ترماژ امواج رادیو فرکانس با توان ۵۰۰ وات و فرکانس ۷ مگاهرتز انرژی گرمایی را تا عمق ۴.۵ میلیمتر لایه درم پوست انتقال می‌دهند. درنتیجه کلاژن‌سازی و فیبروبلاستی در مقیاس وسیعی انجام می‌شود. در روش سفت شدن پوست با ترماژ هم‌زمانی توان ۵۰۰ واتی دستگاه با سیستم خنک‌کننده و ویبراسیون سطحی مانع سوختگی و احساس درد و سوزش در پوست می‌شود.

برخلاف سایر روش‌ها در روش سفت شدن پوست با ترماژ هیچ سوختگی و روزنه‌ای برای ورود امواج روی پوست ایجاد نمی‌شود. یکی از نکات مهم درباره استفاده از ترماژ این است که درمان توسط این دستگاه فقط در یک جلسه انجام می‌شود و اثرات آن فوراً بعد درمان کاملاً مشخص بوده و تا ۶ ماه بعد از آن ادامه دارد. این سیستم دارای سه نوع تیپ با اندازه‌های مختلف است که برای تخلیه امواج RF در قسمت‌های مختلف بدن مانند دور چشم، بازو و شکم استفاده می‌شود.

دستگاه جوان‌سازی ترماژ

روش کار ترماژ

در روش سفت شدن پوست با ترماژ از فناوری فرکانس رادیویی (RF) به نام ترماکول استفاده می‌شود. این روش که از نظر بالینی اثبات‌شده است بسیار سریع، آسان و بدون ایجاد برش انجام می‌شود. بر خلاف لیزر این روش روی پوست‌هایی با طیف رنگی و شرایط مختلف قابل‌انجام است. در سیستم ترماکول دستگاهی قلم‌مانند که ترماتیپ نام دارد روی ناحیه درمان قرار می‌گیرد و با هر تماس انرژی کنترل‌شده RF به لایه‌های پوستی منتقل می‌شود. ترماتیپ حجم زیادی از کلاژن‌های موجود در لایه‌های زیرین پوست را گرم می‌کند. حرارت تولیدشده موجب فعال‌سازی و سفت‌شدن کلاژن‌های نامنظم می‌شود. کم‌کم کلاژن‌های جدید تولید شده و روند جوان‌سازی پوست کامل می‌شود.

انواع سفت شدن پوست با ترماژ

استفاده از روش جوانسازی با ترماژ فقط برای رفع افتادگی و شل‌شدن پوست صورت نیست؛ بلکه نواحی دیگر بدن را هم شامل می‌شود. قسمت‌های مختلفی که ترماژ روی آن‌ها انجام می‌شود عبارت‌اند از ترماژ:

  • صورت
  • شکم
  • بازو
  • پلک
مزایا و معایب روش غیرتهاجمی ترماژ

مزایا و معایب روش غیرتهاجمی ترماژ

هر کدام از روش‌های زیبایی و جوان‌سازی در کنار مزایایی که دارند امکان وجود معایب نیز برای آن‌ها قابل‌پیش‌بینی است. در ادامه به ترتیب مزایا و معایب سفت شدن پوست با ترماژ را بیان می‌کنیم.

مزایای روش جوانسازی با ترماژ عبارت‌ است از:

  • کاهش چین‌وچروک
  • کاهش پف ابرو
  • امن و مفیدبودن
  • فاقد عوارضی مانند کبودی یا عفونت
  • سفت‌شدن پوست شل شده در بسیاری از قسمت‌های بدن
  • بدون هیچ دوره نقاهتی بعد از انجام ترماژ
  • بدون نیاز به برش، بخیه، تخلیه بافت و چربی
  • عدم نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی
  • ایمن برای تمام انواع پوست
  • بدون نیاز به استراحت یا ریکاوری
  • بهبود حالت پوست اطراف گردن، چشم و فک
  • ارزان‌تر و باصرفه‌تر از لیفت با جراحی
  • ظهور نتایج مطلوب بعد از اولین جلسه درمانی
  • تجدید کلاژن و تحریک رشد کلاژن جدید
  • کاهش برجستگی‌های پوستی
  • درشت‌تر نشان‌دادن چشم‌ها
  • علاوه بر سفت‌شدن پوست رفع عیوب پوستی مانند آکنه یا اسکار
  • دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز که با کرم‌های پوستی هم به دست نمی‌آید.

معایب روش سفت شدن پوست با ترماژ عبارت‌اند از:

  • گاهی نتایج حاصل از ترماژ بسیار ظریف است که بیماران اظهار می‌کنند هیچ تغییری ندیده‌اند.
  • گرمای ترماژ حتی با وجود دستگاه خنک‌کننده می‌تواند دردناک باشد و منجر به تاول و قرمزی شود.

نکات قبل از انجام روش غیرتهاجمی ترماژ

همان‌طور که قبل از انجام بسیاری از روش‌های جوان‌سازی باید نکاتی را رعایت کرد برای روش سفت شدن پوست با ترماژ نیز به همین صورت است. نکاتی که باید قبل از انجام ترماژ رعایت کنید عبارت‌اند از:

  • تمیز بودن پوست صورت و پاک‌کردن آن از تمام مواد آرایشی
  • در صورت بارداری از این روش استفاده نکنید.
  • یک ساعت قبل از انجام ترماژ غذای سبکی بخورید
  • قبل از درمان ترماژ از مصرف داروهای ضدالتهاب خودداری کنید.
نکات و مراقبت‌های بعد از جوانسازی با ترماژ

نکات و مراقبت‌های بعد از جوانسازی با ترماژ

برای ماندگاری نتایج حاصل از روش سفت شدن پوست با ترماژ باید بعد از درمان نکاتی را رعایت کنید. با رعایت این نکات تأثیر درمان بیشتر خواهد بود. نکاتی که بعد از انجام روش غیرتهاجمی ترماژ باید رعایت کنید عبارت‌اند از:

  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید تا یک هفته بعد از درمان
  • خودداری از قراردادن کمپرس یخ روی نواحی درمان؛ این کار اثرگذاری درمان را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از یک مرطوب‌کننده مانند ژل آلوئه‌ورا و آب‌رسان‌های دیگر تا ۴۸ ساعت بعد از درمان
  • ۴۸ ساعت قبل و بعد از ترماژ از کرم‌های لایه‌بردار استفاده نکنید.
  • استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه و نوشیدن آب کافی
  • تا ۴۸ ساعت بعد از ترماژ از سونا و محیط گرم استفاده نکنید.

جمع‌بندی

سفت شدن پوست با ترماژ یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است. در روش غیرتهاجمی ترماژ با استفاده از گرمای فرکانس رادیویی کلاژن‌سازی تحریک می‌شود و بافت‌های پوستی شروع به بازسازی می‌کنند. روش جوانسازی با ترماژ بدون ایجاد برش یا تخلیه بافت انجام می‌شود. به همین دلیل خطر بروز عفونت در این روش وجود ندارد. از طرف دیگر تأثیرات جوان‌سازی و سفت‌شدن پوست بلافاصله بعد از یک جلسه درمان ظاهر می‌شود؛ ولی اثرات کامل آن تا چند هفته و حداکثر چند ماه بعد نمایان خواهند شد. این روش دوره نقاهت ندارد و فرد بعد از انجام ترماژ می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد. با مراجعه به وب‌سایت آفرودیت لیزر از جدیدترین دستگاه‌های لیفت و جوانسازی دیدن کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا