شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

برگشت موی زائد بعد از لیزر؛ دلایل رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر

لیزر موی زائد از جمله روش‌های مؤثر برای رفع موهای زائد و ناخواسته است که میزان موفقیت آن بستگی به عوامل متعددی دارد. یکی از سؤالات شایع که افراد هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد می‌پرسند در مورد برگشت موی زائد بعد از لیزر است که پاسخ به این سؤال آسان هم نیست. رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. عدم انتخاب درست مرکز و دستگاه لیزر می‌تواند یکی از علت های رشد موهای زائد بعد از لیزر باشد. لیزر جرمنی اس اچ آر (Germany SHR) یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌ها در زمینه رفع موهای زائد بدن است که می‌تواند تأثیر زیادی در عدم رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر داشته باشد.

نحوه تأثیر لیزر بر موهای زائد

نحوه تأثیر لیزر بر موهای زائد

لیزر جهت ازبین‌بردن موهای زائد، رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. به عبارتی دیگر این لیزرها با حرارت بالایی که دارند فولیکول مو را داغ‌کرده و از بین می‌برند. درحالی‌که گفته می‌شود لیزر موهای زائد نتایج دائم و ماندگاری به همراه دارد؛ اما عده‌ای از برگشت موی زائد بعد از لیزر شکایت می‌کنند. علت این مسئله چیست؟

مو طی سه مرحله رشد می‌کند. مرحله اول شامل، مرحله رشد است که فولیکول‌ها با دریافت خون و اکسیژن رشد می‌کنند. مرحله دوم که به نام مرحله انتقالی شناخته می‌شود و به مدت ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. در این مرحله فولیکول‌های مو شروع به مردن می‌کنند. مرحله سوم که به‌عنوان مرحله استراحت شناخته می‌شود فولیکول‌ها در این مرحله غیرفعال هستند و ریزش مو اتفاق می‌افتد. در حقیقت لیزر موهای زائد باید هنگامی انجام شود که فولیکول‌ها در مرحله رشد هستند و اگر فولیکول‌ها در مرحله استراحت باشند احتمال رشد مجدد و برگشت موهای زائد بعد از لیزر وجود خواهد داشت. به همین علت توصیه می‌شود لیزر موهای زائد طی یک دوره درمانی صورت گیرد؛ زیرا با این کار تعداد موهایی که در هر مرحله فعال هستند هدف قرار می‌گیرند و در نتیجه نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد. می توانید مقاله لیزر موهای زائد؛ اقدامات لازم برای لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

نتایج لیزر موهای زائد دائمی است یا موقت؟

نتایج لیزر موهای زائد دائمی است یا موقت؟

تخریب فولیکول‌ها در لیزر موهای زائد دائمی است، به همین علت است که رشد مو در ناحیه درمان متوقف می‌شود؛ اما بااین‌حال عده‌ای از افراد برگشت موی زائد بعد از لیزر  را تجربه می‌کنند. تکرار جلسات درمان می‌تواند در کاهش میزان موهایی که مجدد رشد کرده‌اند مؤثر باشد حتی امکان دارد رشد آن‌ها را به‌صورت کامل متوقف کند. نوع مو و مهارت افرادی که لیزر را انجام می‌دهند از جمله عوامل مؤثر در برگشت مجدد مو هستند. نکته حایز اهمیت این است که رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر به‌مراتب کمتر و نازک‌تر از قبل خواهد بود. علت آن هم این است که فولیکول حتی اگر در طول لیزر تخریب نشود حتماً آسیب می‌بیند.

 هنگامی که فولیکول‌ها آسیب می‌بینند به‌صورت کامل تخریب نمی‌شوند، و در نهایت رشد می‌کنند و ازآنجایی‌که تخریب هر واحد فولیکول کار دشواری است موجب می‌شود برخی افراد رشد مجدد مو بعد از لیزر را تجربه کنند. در این مواقع، مجدداً چند جلسه لیزر انجام می‌شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

علت برگشت موی زائد بعد از لیزر

عده‌ای از افراد پس از انجام لیزر موهای زاید متوجه رشد مجدد موهای زائد خود می‌شوند و باید تعداد جلسات خود را افزایش دهند و این روند را مجدد تکرار کنند. عوامل مختلفی بر رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر تأثیرگذار است که در ادامه به این عوامل اشاره شده است.

  • سطح هورمون‌های فرد متقاضی لیزر
  • انواع داروهای مصرفی
  • جنس مو و رنگ پوست
  • کیفیت دستگاه‌های لیزر مراکز درمانی
  • تعداد جلسات و فواصل زمانی بین جلسات
  • وجود بیماری‌های خاص در فرد متقاضی لیزر

باتوجه‌به عوامل ذکر شده در بالا نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد از توقف رشد موهای زائد بدن خود بعد از لیزر مطمئن شد. به‌این‌علت که باتوجه‌به نوع هورمون‌ها و رنگ پوست هر فرد امکان دارد که پروسه ازبین‌رفتن موها در هر فرد متفاوت با فرد دیگری باشد. حتی فولیکولی که با لیزر از بین می‌رود با گذر زمان دوباره ترمیم می‌شود. به‌این‌ترتیب اگر جلسات لیزر شما تمام شود ممکن است که برگشت موی زائد بعد از لیزر برای شما اتفاق بیفتد؛ البته قطعاً رشد و اندازه آنها متفاوت از اندازه و درصد رشد پیش از لیزر خواهد بود. با تکرار تعداد جلسات لیزر به طور مداوم می‌توان شاهد ازبین‌رفتن حجم وسیعی از موهای زائد خود بود. مقاله عامل مهم برگشت موهای زائد بعد از لیزر را مطالعه کنید.

علت برگشت موی زائد بعد از لیزر

با چند جلسه می‌توان به نتیجه دائمی لیزر موهای زائد دست‌ یافت؟

جهت رسیدن به نتیجه دائمی لیزر موهای زائد و عدم برگشت مو بعد از لیزر باید طی چندین جلسه متوالی و بدون فاصله این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید تعداد جلسات تأثیرگذار بر روی ازبین‌بردن کل موهای زائد و رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب به نوع مو، چرخه فولیکول و روند رشد موی شما بستگی دارد. به‌صورت معمول اغلب مراکز بین ۶ الی ۱۰ جلسه را برای رسیدن به نتیجه‌ای دائمی را پیشنهاد می‌کنند.

ضمناً برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر باید بین جلسات لیزر حداقل ۲ الی ۳ هفته فاصله باشد. در واقع می‌توان گفت با اتمام یک دوره کامل ۱۲ماهه شما می‌توانید شاهد ازبین‌رفتن کلیه موهای زائد خود باشید. با شروع این روند شما قطعاً بعد از هر جلسه متوجه کاهش رشد موهای خود می‌شوید و در نتیجه طی هر جلسه شما به خواسته خود نزدیک تر می‌شوید و حتی در صورت رشد مجدد موهای زائد، رشد آن‌ها بدون شک کم‌پشت‌تر و نازک‌تر از قبل خواهد بود.

راه های جلوگیری از برگشت موی زائد بعد از لیزر

درصورتی‌که با انجام لیزر موهای زائد همچنان شاهد برگشت موی زائد بعد از لیزر هستید، به طور حتم باید برخی از نکات را رعایت کنید تا مشکل شما رفع شود. به‌عنوان‌مثال منظم انجام‌شدن لیزر موهای زائد مسئله بسیار مهم و مؤثری است که نباید از آن چشم‌پوشی نمود. به‌این‌ترتیب باید برای جلسات لیزر خود برنامه‌ریزی مشخصی در نظر بگیرید و منظم باشید. درصورتی‌که از ابتدای آغاز دوره لیزر خود به طور منظم به مراکز مراجعه کنید و هیچ وقفه‌ای نداشته باشید در آینده هم با مشکل رشد مجدد موهای زاید بعد از لیزر مواجه نخواهید شد. در واقع در این صورت تنها کافی است ۱ الی ۲ جلسه در سال را برای تمدید لیزر خود به مرکز موردنظر مراجعه نمایید. نظم داشتن و رعایت برنامه جلسات لیزر در انجام لیزر اهمیت زیادی دارد.

راه های جلوگیری از برگشت موی زائد بعد از لیزر

جمع‌بندی

فولیکول‌های مو بعد از استفاده از لیزر آسیب‌دیده و دیگر قادر ‌به رشد نیستند؛ اما بااین‌حال امکان دارد برخی از فولیکول‌ها از درمان با لیزر جان سالم به در ببرند و در آینده قادر به رشد موهای جدید باشند. سلول‌های زیادی از فولیکول‌های مو بعد از چند جلسه لیزر از بین می‌روند؛ اما عده‌ای از افراد از رشد مجدد موهای زائد بعد از لیزر همچنان شاکی هستند. عوامل متعددی می‌تواند در برگشت موی زائد بعد از لیزر تأثیرگذار باشد. عدم رعایت برنامه جلسات لیزر می‌تواند یکی از علت‌ های رشد موهای زائد بعد از لیزر باشد؛ بنابراین سعی کنید برای جلسات لیزر خود برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید. رعایت برنامه جلسات لیزر و نظم داشتن در انجام جلسات لیزر اهمیت بسیاری دارد.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر متشکل از گروهی از دانش‌آموختگان دانشگاهی و پزشکان متخصص مفتخر است که توانسته با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بهترین تجهیزات پزشکی را در زمینه پوست مو جراحی از برندهای مطرح دنیا تهیه نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه نماید. شما می‌توانید برای اطلاع از تنوع و کیفیت محصولات به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه نموده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا