شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

کاهش درد لیزر موهای زائد؛ کرم بی‌حسی موضعی

لیزر موهای زائد یک روش درمانی خاص است که برخلاف روش‌های قدیمی‌تر رفع موهای زائد مثل وکس کردن، استفاده از تیغ، اصلاح و انواع موبرها که ساقه مو را به طور موقت حذف می‌کنند، سلول‌های تولیدکننده ریشه مو را هدف قرار داده و سبب رفع موهای زائد به مدت طولانی می‌شود. این روش ممکن است برای برخی افراد درد زیادی را به همراه داشته باشد. عوامل مؤثری می‌تواند در کاهش درد لیزر موهای زائد تأثیرگذار باشد.

یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش درد لیزر موهای زائد مؤثر واقع شود استفاده از پماد کاهش درد لیزر است که در مطلب از آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی به بررسی بیشتر کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر و عوامل مؤثر دیگر می‌پردازیم.

لیزر موی زائد چیست؟

لیزر موی زائد، یک نوع سیستم نوری بر اساس فناوری جدید است که اشعه لیزر بر روی پوست تابیده و سلول‌های تولیدکننده مو در فولیکول را هدف قرار داده و از بین می‌برد. حجم موهای زائد در جلسات اول کاهش پیدا کرده و نازک می‌شود و در نهایت از بین می‌رود. لیزر دقیقاً فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و در نتیجه موجب برداشت موی زائد به‌صورت ریشه‌ای خواهد شد؛ اما در روش‌های سنتی اصلاح مو که با تیغ و انواع موبرها انجام می‌شود موها به‌صورت سطحی شیو می‌شوند.

لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های دیگر رفع موهای زائد کمترین آسیب را به پوست وارد می‌کند. در سال‌های اخیر، لیزر موهای زائد به یکی از پر طرف‌دارترین روش‌های حذف موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است. حذف موهای زاید با بهترین دستگاه‌های لیزر مانند دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲ از دیگر دلایل محبوبیت لیزردرمانی در حذف موهای زائد است.

کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر چیست؟

کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر چیست؟

کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر سبب ایجاد حالت کرخت شدن پوست می‌شود و با این قابلیت سبب می‌شود که درد ناشی از لیزر کم‌تر شود. استفاده از این کرم قبل از لیزر باعث می‌شود حساسیت پوست کم شده و فرد هیچ درد و سوزشی را احساس نکند.

در حقیقت با استفاده از کرم بی حسی موضعی سیگنال‌های درد از اعصاب سطح پوست به مغز منقل نمی‌شوند و در نتیجه لیزر قابل‌تحمل‌تر خواهد بود؛ اما انتخاب بهترین کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر موهای زائد از اهمیت بالایی برخوردار است که در انتخاب آن توجه به یک سری نکات حائز اهمیت است. مواردی که باید قبل از انتخاب کرم بی‌حسی موضعی به آن توجه داشت عبارت‌اند از:

۱. محتویات به‌کار رفته در کرم بی‌حسی موضعی

یکی از محتویات به‌کار رفته در کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر لیدوکائین است. لیدوکائین، ماده بی‌حس‌کننده موضعی است که در شکل‌های دارویی مختلف مانند اسپری، ژل و کرم وجود دارد. بهترین بی‌حسی برای لیزر، لیدوکائین ۵% است که نتایج سریع و مؤثری به همراه دارد. بنزوکائین، لیگنوکائین و تتراکائین از دیگر محتویات کرم‌های بی‌حسی موضعی هستند.

۲. بی‌حسی بدون چرب شدن پوست

فاکتور مهمی که در انتخاب بی‌حسی باید به آن توجه داشت این است که محتویات دارویی بی‌حسی از آب تشکیل شده باشد، تا باعث ایجاد چربی روی پوست نشود و به‌راحتی از سطح پوست پاک شود.

۳. مطالعه‌کردن راهنمای بی‌حسی

برای استفاده از کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر موهای زائد حتماً در هنگام خرید، برچسب راهنمای روی محصول را مطالعه کنید تا با نحوه مصرف آشنا شده و از بروز عوارض و ایجاد حساسیت احتمالی آن پیشگیری شود.

تأثیر کرم‌های بی‌حسی موضعی بر روی نتایج لیزر

تأثیر کرم‌های بی‌حسی موضعی بر روی نتایج لیزر

امروزه دستگاه‌های پیشرفته لیزر از سیستم‌های خنک‌کننده‌ای استفاده می‌کنند که سبب می‌شود هنگام لیزر درد کمتری احساس شود. با این که میزان درد لیزر خیلی کم است؛ اما از آن جایی که آستانه تحمل درد افراد متفاوت است، استفاده از کرم‌های بی‌حسی می‌تواند به تسکین درد افرادی که آستانه تحمل کمتری دارند کمک‌کننده باشد. در واقع این کرم‌ها تأثیری روی لیزر و نتایج آن ندارند؛ اما اگر برای مدت‌زمان زیادی روی پوست باقی بمانند می‌توانند سبب ایجاد حساسیت‌هایی شوند.

کرم یا اسپری کدام یک بهتر است؟

شاید یکی از سؤال‌هایی که هنگام خرید بی‌حسی ذهن شما را درگیر کند این باشد که کرم‌های بی‌حسی موضعی بهتر است یا اسپری‌های بی‌حسی؟

همان‌طور که در بالا گفته شد بهتر از بی‌حسی‌هایی استفاده شود که حاوی ۵% لیدوکائین باشند. در بیشتر کرم‌های موجود در بازار این مقدار لیدوکائین استفاده شده است. اسپری‌های موجود در بازار حاوی ۱۰% درصد لیدوکائین هستند که باعث بی‌حسی بیشتری می‌شوند؛ اگر شما با وجود استفاده از کرم بی‌حسی هنوز هم درد ناشی از لیزر را حس می‌کنید می‌توانید از اسپری استفاده کنید. استفاده از اسپری بسیار راحت‌تر است؛ ولی در صورت استفاده از کرم‌های بی‌حسی حتماً از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا منجر به بی‌حسی انگشتان دست شما نشود.

راهکارهای مؤثر برای کاهش درد لیزر موهای زائد

راهکارهای مؤثر برای کاهش درد لیزر موهای زائد

برای کاهش درد لیزر موهای زاید می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

۱. انتخاب دستگاه مناسب لیزر

دستگاه لیزر استاندارد با داشتن سیستم خنک‌کننده قوی می‌تواند در کاهش درد لیزر موهای زائد مؤثر باشد. بدین ترتیب بیمار در حین درمان، درد و سوزشی را احساس نمی‌کند. انتخاب دستگاه مناسب علاوه بر کاهش درد می‌تواند در رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب بعد از پایان جلسات هم کمک‌کننده باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد را مطالعه کنید.

۲. استفاده از کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر

یکی از روش‌های مؤثر اما کاربردی برای کاهش درد لیزر موهای زائد استفاده از کرم‌های بی‌حسی است. برای استفاده از بی حس کننده‌ها از پزشک معالج خود مشورت بگیرید؛ اما برای تهیه‌کردن بعضی از کرم‌های بی‌حسی موضعی نیاز به نسخه پزشک نیست و شما می‌توانید با مراجعه به داروخانه و بدون نسخه پزشک کرم‌های بی‌حسی را تهیه کنید.

۳. کاهش درد لیزر موهای زائد؛ شیو موهای زائد پیش از لیزر

تجربه ثابت کرده است شیو موهای زائد قبل از جلسات لیزر می‌تواند در کاهش درد لیزر موهای زائد مؤثر باشد. هر چه طول موها ضخیم‌تر و بیشتر باشد، درد ناشی از لیزر بیشتر خواهد بود. به‌هیچ‌عنوان قبل از جلسات لیزر اپیلاسیون نکنید، چون ازبین‌بردن موهای زائد با استفاده از اپیلاسیون باعث می‌شود تارهای مو به‌خوبی مشاهده نشود و همچنین سبب ایجاد حساسیت پوست بدن شده و نتیجه مطلوبی که با انجام لیزر به دنبال آن هستید به دست نخواهد آمد.

۴. مصرف آب قبل از لیزر

به‌طورکلی مصرف آب برای سلامت پوست مؤثر است. برای داشتن پوستی شاداب و سالم توصیه می‌شود در طول روز بین ۷ تا ۸ لیوان آب مصرف شود. کمبود آب در حین انجام لیزر سبب ایجاد درد بیشتری خواهد بود. مصرف ۴ تا ۵ لیوان آب‌خنک قبل از جلسات لیزر می‌تواند سبب کاهش استرس و در نتیجه کاهش درد لیزر موهای زائد شود.

۵. سرعت انجام لیزر

یکی دیگر از عوامل مؤثر در کاهش درد لیزر موهای زائد، سرعت انجام لیزر توسط اپراتور است. سرعت کم یا زیاد اپراتور سبب کاهش درد یا سوزش در هنگام انجام لیزر می‌شود. سرعت و روش هر تکنسین در استفاده از دستگاه لیزر متفاوت است. برخی با سرعت بسیار بالا و برخی دیگر با سرعت آهسته کار حذف موهای زاید با لیزر را انجام می‌دهند. اگر در هنگام لیزر سرعت بالا یا پایین اپراتور سبب افزایش درد شما می‌شود حتماً این موضوع را با تکنسین خود در میان بگذارید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بیان راه‌های مؤثر در کاهش درد لیزر موهای زائد پرداخته شد که می‌تواند به افراد با آستانه درد پایین کمک بسزایی کند. همان‌طور که در بالا بیان شد عواملی چون سرعت انجام لیزر، مصرف آب قبل از لیزر، شیو موهای زائد قبل از لیزر، انتخاب دستگاه لیزر و کرم بی حسی موضعی در کاهش درد لیزر مؤثر هستند. درصورتی‌که پوست حساسی دارید انتخاب پماد کاهش درد لیزر می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد.

در صورت داشتن مطب و کلینیک زیبایی، می‌توانید با انتخاب بهترین دستگاه های لیزر خدمات با کیفیت بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید. برای قیمت و خرید دستگاه لیزر می‌توانید به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه کنید. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های لیزر مدرن و قدرتمند است و می‌تواند در زمینه خرید به شما مشاوره دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا