شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موهای سفید؛ تاثیر لیزر بر موهای سفید

یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های رفع موهای ناخواسته بدن، لیزر موهای زائد است که در سال‌های اخیر تقاضا برای لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است. لیزر موهای زاید موجب خلاص‌شدن از سالن‌های اپیلاسیون، تیغ، موبر و دستگاه‌های اپیلیدی همچنین موهای زیر پوستی و جوش‌ها می‌شود. برخی افراد با افزایش سن، موهای بدنشان سفید می‌شود. حال سؤال این است که آیا لیزر موهای سفید امکان‌پذیر است؟ در صورت امکان تاثیر لیزر بر موی سفید چیست و بهترین دستگاه لیزر موی سفید کدام است؟ در ادامه این مقاله آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی و زیبایی به تمام  این سؤال‌ها پاسخ داده است.

آیا لیزر موهای سفید امکان‌پذیر است؟

آیا لیزر موهای سفید امکان‌پذیر است؟

یکی از چالش‌هایی که اغلب خانم‌ها و آقایان با آن مواجه هستند لیزر موهای سفید است. در حال حاضر برای ازبین‌بردن موهای سفید از طریق سایت‌های تبلیغاتی عناوین مختلف و جالبی برای خداحافظی همیشگی با موهای رنگی و سفید از طریق لیزر برای جلب مشتری دیده می‌شود؛ اما به‌طورکلی هیچ‌گونه روش رضایت‌بخش و کارآمدی برای حذف طولانی‌مدت و کامل موهای سفید وجود ندارد. حذف موهای روشن، سفید و خاکستری با استفاده از دستگاه‌های لیزر قدیمی ممکن نیست؛ زیرا ملانین موجود در آن‌ها وجود ندارد. لیزر موهای زائد سفید به دلیل نبودن ملانین یا همان رنگ‌دانه‌های مو توانایی ازبین‌بردن موهای سفید را ندارد و بهتر است اقدامات دیگر برای ازبین‌بردن این موها به کار گرفته شود.

اصولاً لیزر روی موهای قرمز، بلوند، خاکستری و سفید چندان مؤثر نیست؛ اما پیشرفت‌های زیادی در این فناوری جهت رفع نیازهای موهای سفید و روشن صورت‌گرفته است. در کل باید گفت که تاثیر لیزر بر موی سفید تنها می‌تواند تا حدودی مانع رشد این موها شود و متأسفانه روش طولانی‌مدت و ماندگاری برای ازبین‌بردن موهای سفید در نواحی مختلف بدن وجود ندارد.

تاثیر لیزر بر موی سفید؛ آیا موی سفید موجب اختلال در لیزر می شود؟

به‌طورکلی موهای سفید از لحاظ ظاهر و جنس تفاوتی با سایر موها ندارند؛ ولی به دلیل نبودن ملانین در ریشه مو، ممکن است استفاده از لیزر سبب ایجاد اختلال در لیزر شود. اگر در ریشه موهای سفید اختلال ایجاد شود به علت نداشتن ملانین لازم، عملکرد لیزر تأثیرگذار نخواهد بود. در فرایند لیزر موهای زائد انرژی اشعه لیزر از طریق ملانین به بخش رنگ‌دانه ساز فولیکول مو جذب شده و سبب ازبین‌رفتن ریشه مو می‌شود. وقتی که ملانین موردنیاز وجود نداشته باشد، در نتیجه تاثیر لیزر بر موی سفید امکان‌پذیر نیست. در این شرایط تنها گرما و حرارت به پوست منتقل می‌شود که نه‌تنها مویی را از بین نمی‌برد؛ بلکه امکان دارد پوست دچار سوختگی هم شود.

رابطه ملانین با لیزر موهای زائد

رابطه ملانین با لیزر موهای زائد

بدن برای تعیین رنگ پوست و مو رنگ‌دانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند که میزان آن در افراد متفاوت است. اصولاً ملانین موجود در موهای زائد بسیار زیاد است (به‌غیراز سفید و بور) و در اکثر اوقات برای حذف آن‌ها از طریق لیزر مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود. با افزایش سن ملانین تولید شده در بدن کاهش می‌یابد و موجب می‌شود رنگ موها در نقاط مختلف بدن خاکستری مایل به سفید شود. دستگاه‌های لیزر به کمک ملانینی که در فولیکول‌های مو موجود است سبب ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شوند. در لیزر موهای سفید به دلیل نبودن ملانین موردنیاز در این موها نمی‌توان گفت که با لیزر از بین می‌روند در نتیجه تاثیر لیزر بر موی سفید قطعی نیست.  

بهترین دستگاه لیزر موهای سفید

با وجود پیشرفت روزافزون دستگاه‌های لیزر تا به امروز دستگاهی که بتوان از طریق آن اقدام به رفع کامل موهای سفید کرد، ساخته نشده است. به همین علت باید از روش‌های کم تهاجمی دیگری به‌جای لیزر موهای سفید استفاده شود. فراموش نکنید هیچ‌کدام از این روش‌ها دائم و ماندگار نیست و به طور موقت موهای شما را از بین می‌برند. الکترولیز یک روش دائمی برای حذف موهای زائد است که می‌تواند گزینه مناسبی برای خانم‌هایی باشد که موهای پرپشت و سفیدی دارند.

 الکترولیز یکی از روش‌های درمانی است که می‌توانید توسط متخصص پوست یا متخصص زیبایی آموزش‌دیده انجام دهید. در روش الکترولیز یک سوزن ظریف از طریق این دستگاه به فولیکول مو متصل می‌شود و سپس به‌وسیله انرژی شیمیایی یا گرمایی جریان الکتریکی را به فولیکول می‌رساند و ریشه مو را از بین می‌برد. برای حاصل‌شدن بهترین تاثیر لیزر موی سفید چند جلسه الکترولیز لازم است که ممکن است کمی هزینه داشته باشد؛ ولی نتایج طولانی‌مدت لیزر موهای سفید ارزش این هزینه را دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد می‌توانید مقاله انواع دستگاه های لیزر مورد استفاده در حذف موهای زائد را مطالعه کنید.

نکات مهم قبل از الکترولیز موی سفید

نکات مهم قبل از الکترولیز موی سفید

قبل از استفاده از الکترولیز برای تاثیر لیزر بر موی سفید توجه به این نکات حائز اهمیت است. مهم‌ترین نکات قبل از لیزر موهای سفید با الکترولیز بدین شرح است:

  • مهم‌ترین نکته دررابطه‌با الکترولیز، دائمی بودن آن است. استفاده از این روش برای حذف همیشگی موهای سفید مناسب است.
  • استفاده از دستگاه الکترولیز در نقاط حساس پوست مثل بالای لب ممکن است با کمی درد همراه باشد که باید از قبل آمادگی داشته باشید.
  • استفاده از دستگاه الکترولیز کمی زمان بر است. قبل از استفاده از این روش داشتن اطلاعات کامل از نحوه کار آن لازم است. درصورتی‌که موهای زائد زیادی داشته باشید برای ازبین‌بردن کامل آن‌ها زمان زیادی لازم است.
  • استفاده از دستگاه الکترولیز نسبت به لیزر هزینه‌های قابل‌توجه‌تری دارد؛ زیرا الکترولیز تخصصی‌تر بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد.

جمع‌بندی

نتایج اشعه دستگاه‌های لیزر بر پایه تفاوت رنگ پوست و مو در نظر گرفته می‌شود. علت این که لیزر نمی‌تواند موهای سفید و خاکستری را از بین ببرد این است که در این روش‌ها تنها ملانین موجود در موها را مورد هدف قرار می‌دهند. موهای سفید به دلیل رنگ‌دانه‌های کمی که دارند و به‌اندازه کافی تیره نیستند، توانایی جذب اشعه‌های لیزر را ندارند. الکترولیز یک روش دائمی برای حذف موهای زاید است. این دستگاه بهترین دستگاه لیزر موی سفید است. دستگاه‌های مختلف لیزر طول‌موج متفاوتی دارند که به‌طورکلی باید گفت اشعه دستگاه‌های لیزر بر پایه تفاوت بین رنگ پوست و مو در نظر گرفته می‌شود. به همین علت هر دستگاه لیزری نمی‌تواند مناسب برای لیزر موهای سفید باشد. در حال حاضر تنها دستگاهی که توانایی متوسطی در حذف این نوع موها دارد دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا است که تقریباً می‌تواند موجب تاثیر لیزر بر موی سفید شود.

گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر بهره‌گیری از سال‌ها تجربه در زمینه تجهیزات پزشکی و با حضور در نمایشگاه‌ها توانسته تجهیزاتی پیشرفته، مطمئن و با کیفیت را به جامعه پزشکی کشور عرضه کند. برای بهره‌گیری از مشاوره های آنلاین، اطلاع از قیمت ها و خرید دستگاه لیزر می توانید به وب سایت این فروشگاه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا