شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر رولی یا شاتی؛ کدام برای حذف موهای زائد مناسب است؟

بهترین روش برای ازبین‌بردن موهای زائد لیزر است. در لیزر، موهای زائد به‌صورت دائم حذف نمی‌شوند؛ اما به‌قدری کم‌حجم و نازک می‌شوند که نیازی به روش‌های دیگر نیست. فرایند لیزر این گونه است که با ساطع کردن نور و تبدیل‌شدن آن به حرارت در سطح پوست، فولیکول مو از بین می‌رود. برای دستیابی به پوست صاف و بدون مو دستگاه‌های متنوعی تولید شده است. تفاوت این دستگاه‌ها در نحوه انتقال طول‌موج است. این دسته‌بندی شامل دستگاه لیزر رولی و شاتی می‌شود؛ اما این که کدام یک از لیزر رولی یا شاتی مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در لیزر مو با دستگاه رولی امواج به‌صورت مداوم از هند پیس منتقل می‌شود و اغلب دستگاه‌های موجود در بازار از این نوع هستند. دستگاه لیزر شاتی در تعداد معدودی است و هند پیس دستگاه در فواصل مشخص بر روی پوست قرار می‌گیرد. هر کدام از این دستگاه‌ها معایب و مزایایی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توان روش مناسب خود برای حذف موهای زائد را یافت. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر واردکننده دستگاه‌های متنوع لیزر برای مجموعه‌داران، کلینیک‌ها و مطب‌ها به بررسی عملکرد و انتخاب لیزر رولی یا شاتی بهتر است، می‌پردازیم.

دستگاه لیزر شاتی چگونه عمل می کند؟

برای دانستن این که از میان لیزر رولی یا شاتی کدام مناسب برای حذف موی زائد است ابتدا باید با عملکرد هر دو آشنا شد. لیزر شاتی به این صورت است که برگه‌های مستطیل‌شکل در ابعاد مختلف، شات نامیده می‌شود. در همه نواحی بدن این خطوط رسم شده و شات‌ها مشخص می‌شوند. هند پیس دستگاه لیزر در این نواحی بر روی پوست قرار می‌گیرد و با روشن‌شدن دستگاه تعداد شات مشخص شده زده می‌شود. حجم موهای زائد و ضخامت آن‌ها تعیین‌کننده تعداد شات و درجه طول‌موج است.

در لیزر شاتی تجربه و مهارت اپراتور بسیار مهم است و باید شات‌ها دقیق در کنار هم انجام شود. علاوه بر این با انتخاب طول‌موج مناسب از سوختن پوست جلوگیری می‌شود. دستگاه لیزر شاتی مستقیم با پوست برخورد ندارد و در صورت درد، درجه آن قابل‌کنترل و کاهش است. در این روش بازدهی بالاست و ۸۰ درصد موهای زائد بدن را کاهش می‌دهد. دستگاه‌های لیزر شاتی در بازار معدود است و از شناخته‌ترین آن‌ها دستگاه لیزر الکساندرایت است.

دستگاه لیزر شاتی چگونه عمل می کند؟

مزایای لیزر شاتی

برای حذف موهای زائد اینکه انتخاب لیزر رولی یا شاتی باشد، آشنایی با مزایای هر کدام کمک‌کننده است. استفاده از دستگاه لیزر شاتی فواید زیادی دارد و باعث ازبین‌رفتن موهای زائد به بهترین صورت می‌شود. تعداد شات لیزر مشخص شده در ناحیه تعیین شده پراکنده می‌شود. اگر تعداد شات در ثانیه بیش از اندازه مشخص باشد احتمال سوختگی پوست زیاد است. از مزایای این روش به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ایمنی بالا: در لیزر شاتی دستگاه مستقیم به بدن برخورد نمی‌کند و از سری شخصی استفاده می‌شود؛ همین امر از انتقال بیماری‌های خطرناک مثل زگیل و تب‌خال جلوگیری می‌کند.
  • عوارض جانبی کم: دستگاه‌های لیزر شاتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول‌موج قابل‌کنترل دارند و استفاده راحت از هند پیس آن، سوختگی پوست را کاهش می‌دهد.
  • سرعت بالا: در این نوع لیزر تعداد شات‌ها را می‌توان تنظیم کرد. اپراتور بر اساس حجم مو و وسعت ناحیه تحت لیزر می‌تواند تعداد شات در ثانیه را بالا ببرد و عملیات حذف مو سریع‌تر انجام شود.
  • بازدهی بیشتر: لیزر شاتی بازدهی بیش از ۸۵ درصد دارد. در این روش تقریباً همه موهای زائد حذف شده و بسیار کم‌پشت می‌شود. در صورت تردید میان لیزر رولی یا شاتی باید هرکسی به شرایط و خواسته خود دقت کند.
  • درد کمتر: در لیزر با دستگاه شاتی نسبت به دستگاه رولی درد کمتر است و میزان طول‌موج در صورت نارضایتی مراجعه‌کننده کاهش می‌یابد.
  • جواب‌دهی سریع‌تر: در لیزر شاتی تعداد جلسات برای حذف موهای زائد و گذراندن دوره حداکثر ۸ جلسه است که نسبت به سایر روش‌ها کمتر و رسیدن به نتیجه سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

لیزر رولی یا شاتی؛ لیزر مو با دستگاه رولی

در لیزر موهای زائد به‌صورت رولی امواج به‌صورت مداوم و پیوسته از هند پیس دستگاه بر روی سطح پوست تابانده می‌شوند. دستگاه چند طول‌موج مختلف به پوست منتقل می‌کند؛ به همین دلیل تمرکز و شدت امواج نسبت به لیزر شاتی کاهش پیدا می‌کند. در لیزر با دستگاه رولی تماس دستگاه با پوست بیشتر است و باعث می‌شود اشعه بیشتری به پوست نفوذ پیدا کند و درمان کامل‌تری را به همراه دارد. در این روش هند پیس به‌صورت مستقیم بر سطح پوست قرار می‌گیرد و به‌صورت چرخشی حرکت داده می‌شود.

با این که پوشش‌دهی پوست در این روش کامل‌تر است و همه نقاط را در برمی‌گیرد بازدهی لیزر شاتی همچنان بالاتر است. دستگاه لیزر رولی یا شاتی هر دو باعث حذف موهای زائد بدن می‌شوند؛ اما هر کدام اشعه را از راهی متفاوت به فولیکول مو می‌رسانند. در هنگام انتخاب دستگاه لیزر رولی به مواردی چون قدرت دستگاه، شدت و نفوذپذیری اشعه ساطع شده باید دقت شود. به دلیل تماس زیاد با پوست در لیزر رولی از انواع شبه لیزر مانند IPL، SHR  استفاده می‌شود. از معروف‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار دستگاه لیزر جرمنی اس اچ آر (GERMANY SHR) است.

لیزر رولی یا شاتی؛ لیزر مو با دستگاه رولی

مزایای دستگاه لیزر رولی

لیزر رولی نسبت به دستگاه لیزر شاتی سطح پوست بیشتری را پوشش می‌دهد در نتیجه لیزر کامل‌تری را به همراه خواهد داشت. از مزایای این روش نسبت به روش دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همپوشانی تمام سطح پوست: هند پیس دستگاه لیزر رولی به صورتی طراحی شده که به‌راحتی بر روی سطح پوست قابل‌حرکت است و هیچ محدودیتی ندارد. همین امر باعث شده نسبت به شات، سطح بیشتری پوشش داده شود.
  • حفظ محدودیت در رنگ پوست: از نکات مهم در لیزر رنگ پوست است که فرقی ندارد لیزر رولی یا شاتی باشد. لیزر رولی این محدودیت را کاهش داده و برای پوست تیره نیز قابل‌استفاده است. عوارض این روش برای پوست تیره کمتر است.

لیزر رولی یا شاتی کدام مناسب است؟

برای دانستن این‌که بین لیزر رولی یا شاتی کدام باید انتخاب شود؛ پس از آشنایی با مزایا، به تفاوت‌های دو روش پرداخته می‌شود. این دو دستگاه باعث ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شوند؛ اما تفاوت‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

  • عملکرد لیزر: دستگاه لیزر شاتی با فلش لامپ کار می‌کند و لامپ پس از شات‌های مشخص برای حفظ بازدهی عوض می‌شود. در لیزر رولی بدون توقف و مداوم هندپیس به‌صورت چرخشی بر سطح پوست حرکت می‌کند و نتیجه بهتری دارد.
  • سرعت لیزر: برای کسانی که زمان کمی دارند و نمی‌دانند بین لیزر رولی یا شاتی کدام را انتخاب کنند، لیزر شاتی مناسب‌تر است؛ چرا که دستگاه لیزر شاتی سریع‌تر عمل می‌کند و سرعت قابل‌تنظیم دارد.
  • ایمنی در حذف موهای زائد: هندپیس در لیزر رولی مستقیم با پوست برخورد دارد؛ ولی در لیزر شاتی وجود یک گاید فلزی مانع برخورد مستقیم آن با پوست شده و از ایمنی بالاتری برخوردار است.
  • هزینه لیزر موهای زائد: هزینه برای لیزر شاتی درگذشته بر اساس شات‌ها محاسبه می‌شد؛ اما در حال حاضر هزینه در هر دو لیزر بر اساس تعداد جلسات مشخص می‌شود. چون لیزر شاتی به جلسات کمتری نیاز دارد؛ پس هزینه نیز کمتر است.
  • فرسودگی قطعات دستگاه‌ها: در لیزر شاتی پس تعداد مشخص شات لامپ باید تعویض گردد تا از عوارض آن جلوگیری شود. این عوض‌کردن لامپ از فرسودگی دستگاه جلوگیری می‌کند و دیرتر فرسوده می‌شود.

برای فهمیدن اینکه لیزر شاتی مناسب است یا لیزر رولی معایب و مزایای هر کدام توضیح داده شد. با درنظرگرفتن زمان، رنگ پوست، حجم موها و هزینه می‌توان بین لیزر رولی یا شاتی انتخاب مناسبی داشت. مشورت با پزشک و استفاده از تجارب دیگران نیز به انتخاب درست کمک می‌کند. عوارض جانبی مثل سوختگی و التهاب ناشی از لیزر شاتی در ۵ درصد افراد و لیزر رولی به دلیل پیچیدگی دستگاه در ۱۰ درصد افراد مشاهده شده است.

لیزر رولی یا شاتی کدام مناسب است؟

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر لیزر جایگزین همه روش‌های حذف موهای زائد شده است. نازک و کم‌پشت شدن چشمگیر موهای زائد از دلایل محبوبیت این روش است. برای مراجعه‌کنندگان همیشه این سؤال پیش می‌آید که لیزر رولی یا شاتی، کدام مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت تفاوت دستگاه لیزر شاتی با رولی در عملکرد آن‌ها و نحوه انتقال طول‌موج به سطح است. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد و هر شخصی باید با آگاهی از این اطلاعات روش مناسب خود را انتخاب کنند. حجم موهای زائد، رنگ پوست بدن، زمان، هزینه، ایمنی و بهداشت همه از عوامل دخیل در انتخاب دستگاه مناسب هستند.

 در مجموع هر دو نوع لیزر باعث ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شوند و هر شخصی باید بر اساس شرایط و خصوصیات خود بین لیزر رولی و شاتی انتخاب کند. از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین لیزر شاتی و لیزر رولی عدم محدودیت رنگ پوست در لیزر مو با دستگاه رولی است. این روش برای پوست تیره مناسب است. وب‌سایت آفرودیت لیزر ارائه‌دهنده دستگاه‌های لیزر موهای زاید با پشتیبانی ۲۴ ساعته سؤالات شما را پاسخگو است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا