شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

درمان روزاسه با لیزر + مزایای آن

روزاسه یک شرایط مزمن اما قابل‌کنترل و درمان است که بخش مرکزی صورت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث قرمزشدن، برافروختگی و رگ‌های خونی قابل‌مشاهده در صورت می‌شود. به‌طورکلی روش درمانی مشخصی برای این بیماری وجود ندارد؛ اما درمان روزاسه با لیزر یا نور می‌تواند رگ‌های خونی قابل‌رؤیت را کاهش داده یا از بین ببرد. تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه به‌این‌ترتیب است که گرمای ناشی از لیزر به رگ‌هایی که گشاد شده و قابل‌رؤیت هستند آسیب می‌رساند و باعث کوچک‌شدن آن‌ها می‌شود تا دیگر قابل‌مشاهده نباشند.

در واقع این فرایند با حداقل آسیب به ناحیه اطراف رگ‌ها اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از مزایای لیزر روزاسه این است که این فناوری با القای یک فرایند طبیعی در سیستم ایمنی به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با روزاسه و روش درمان آن تا انتهای این مقاله از آفرودیت لیزر همراه ما باشید.

درمان روزاسه با لیزر؛ روزاسه چیست؟

درمان روزاسه با لیزر؛ روزاسه چیست؟

روزاسه یک بیماری التهابی شایع پوستی است که زندگی افراد را بسیار تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند تبدیل به یک بیماری دائمی شود. در واقع مبتلایان به روزاسه معمولاً از گرگرفتگی، سرخ‌شدن، حساس شدن پوست، جوش و حساسیت چشم شکایت دارند. این بیماری اصولاً در افرادی با پوست سفید و چشمان روشن ظاهر می‌شود؛ اما باید گفت که می‌تواند بر هر نوع پوستی نیز تأثیرگذار باشد. توجه داشته باشید که این مشکل در صورت عدم درمان بدتر شده و موجب می‌شود افراد مبتلا از ظاهر خود ناراضی باشند و احساس بدی هم داشته باشند.

روزاسه به‌صورت قرمزی و خشکی روی گونه‌ها، بینی، چانه یا پیشانی (کمتر در گردن، پوست سر، قفسه سینه یا گوش) شروع می‌شود. در ابتدا این علائم گذرا هستند و بعد از مدتی قرمزی عمیق‌تر و طولانی‌تر می‌شود. با شدت‌گرفتن این قرمزی رگ‌های خونی قابل‌مشاهده در پوست ظاهر می‌شوند. همچنین در صورت عدم درمان روزاسه، جوش در پوست ایجاد می‌شود و امکان دارد بینی به علت تجمع بافت، بزرگ و ناهموار شود که به آن رینوفیما می‌گویند.

روزاسه برخی اوقات روی ناحیه‌ چشم نیز تأثیر می‌گذارد و سبب تحریک، آبریزش، حساس شدن و خونریزی چشم می‌شود. رایج‌ترین اشتباه در خصوص این بیماری این است که فکر می‌کنیم هیچ کاری نمی‌توانیم برای درمان روزاسه انجام دهیم. با وجود این که روزاسه قابل‌درمان نیست؛ اما روش‌های مختلفی برای کنترل علائم آن وجود دارد که از جمله می‌توان به درمان روزاسه با لیزر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: انواع لک های پوستی؛ راه درمان لکه های پوست

عوامل ایجاد روزاسه

قبل از بررسی شیوه درمان روزاسه با لیزر  باید گفت که عوامل متعددی می‌توانند در بروز بیماری روزاسه دخالت داشته باشند. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره شده است.

  • ژنتیک یکی از عوامل مهم در ایجاد روزاسه است و بروز این عارضه می‌تواند ارثی باشد.
  • باکتری هلیکوباکتر که می‌تواند در سیسم گوارش وجود داشته باشد سبب گشادشدن رگ‌ها و بروز روزاسه می‌شود.
  • مشکلات رگ‌های خونی از عوامل قرمزی پوست است.
  • انگل‌های دمودکس موجودات میکروسکوپی هستند که بدون اینکه متوجه شویم در پوست ما زندگی کرده و از چربی و سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کنند. افزایش تعداد این انگل‌ها می‌تواند موجب بروز عارضه‌های پوستی متعدد ازجمله روزاسه شود.

درمان روزاسه با دارو

درمان روزاسه با دارو

به‌طورکلی درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد؛ اما می‌توان با برخی از روش‌ها مانند درمان روزاسه با لیزر علائم آن را به حداقل رساند. برنامه درمانی که اصولاً متخصصان برای روزاسه پیشنهاد می‌کنند شامل داروها، برنامه‌ مراقبت از پوست مبتلا به روزاسه و نکاتی است که به شما در جلوگیری از بروز مدام آن کمک می‌کند. برخی اوقات یک برنامه درمانی شامل روشی مانند لیزردرمانی نیز می‌شود. همچنین برای درمان روزاسه به طور معمول از محصولات موضعی همچون مترونیدازول، بنزوئیل پراکسید، آزلائیک اسید، سولفاستامید ۱۰% و سولفور ۵% استفاده می‌شود.

یکی دیگر از داروهایی که جهت درمان روزاسه استفاده می‌گردد آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی است. برای استفاده از هریک از این روش‌ها باید تحت‌نظر پزشک باشید. از دیگر موارد مؤثر در درمان روزاسه محصولات دمودکسیلین هستند که با کنترل تعداد انگل‌های پوستی دمودکس حتی موارد مقاوم روزاسه را نیز بهبود می‌بخشند. درصورتی‌که روزاسه سبب موارد زیر شده باشد، به‌احتمال زیاد برنامه‌ درمانی شما شامل درمان روزاسه با لیزر یا نوردرمانی است:

  • رگ‌های خونی قابل‌رؤیت
  • ضخیم‌شدن پوست

درمان روزاسه با لیزر

به‌طورکلی درمان مشخصی برای درمان روزاسه وجود ندارد؛ اما برای به‌حداقل‌رساندن میزان رگ‌های خونی که قابل‌مشاهده هستند متخصصان معمولاً لیزردرمانی را توصیه می‌کنند. تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه به‌این‌ترتیب است که از نور پالسی بسیار شدیدی برای کوچک‌کردن لکه‌ها استفاده می‌شود. در واقع در این روش درمان برخی بیماران درد کمی را احساس می‌کنند؛ اما به طور معمول اغلب افراد نیازی ندارند که در حین لیزر از بی‌حسی استفاده کنند. البته برخی اوقات هم استفاده از لیزر سبب تورم، کبودی، عفونت، پوسته‌پوسته شدن و حساسیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع لیزر در درمان جای جوش و لک‌ های پوستی کدامند؟

تأثیر لیزر بر آکنه روزاسه

تأثیر لیزر بر آکنه روزاسه

درمان روزاسه با لیزر یا نور می‌تواند رگ‌های خونی قابل‌رؤیت را کاهش داده یا از بین ببرد. برای ازبین‌بردن ضخامت پوست بینی، متخصصان پوست ممکن است از روش لیزر برای درمان روزاسه استفاده کنند. در واقع گرمای ناشی از لیزر به رگ‌هایی که گشاد شده‌اند و قابل‌رؤیت هستند، آسیب می‌رساند و سبب کوچک‌شدن آن‌ها می‌شود تا دیگر قابل‌مشاهده نباشند. این فرایند با حداقل آسیب به ناحیه اطراف رگ‌ها اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، فناوری لیزر با القای یک فرایند طبیعی در سیستم ایمنی، به کاهش التهاب کمک می‌کند.

در برخی موارد به دلیل ابتلا به روزاسه پوست بینی ضخیم می‌شود که به‌عنوان رینوفیما شناخته می‌شود. اغلب در موارد خفیف تا متوسط رینوفیما می‌توان از لیزر برای کاهش ضخامت پوست استفاده کرد. برای رینوفیمای شدید نیز درمان با روش جراحی برای برداشتن بافت اضافی و بازسازی بینی بهترین گزینه درمانی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از درمان روزاسه با لیزر از میزان تراکم انگل‌های دمودکس خود مطمئن شوید؛ زیرا درصورتی‌که تراکم انگل‌های دمودکس در صورت شما بالا باشد درمان با لیزر اثربخشی لازم را نخواهد داشت و تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه بسیار ناچیز خواهد بود.

نتیجه درمان روزاسه با لیزر

وقتی که از روش درمان روزاسه با لیزر استفاده می‌شود اکثر بیماران پس از ۱ تا ۳ جلسه درمان شاهد کاهش ۵۰ تا ۷۵ درصدی رگ‌های خونی قابل‌مشاهده خود هستند. در برخی افراد نیز قرمزی پوست و رگ‌های خونی به طور کامل از بین می‌رود. اصولاً بین جلسات فاصله ۳ تا ۴ هفته‌ای وجود دارد. در واقع درصورتی‌که پوست شما در اثر ابتلا به روزاسه ضخیم شده است یک متخصص پوست می‌تواند نتایج بسیار خوبی را با جراحی و درمان روزاسه با لیزر به شما بدهد. بیمارانی که زودتر جهت درمان پوست ضخیم خود اقدام می‌کنند قطعاً نتایج بسیار بهتری را مشاهده می‌کنند.

تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه به حدی است که نتایج درمان روزاسه با لیزر بین ۳ تا ۵ سال باقی می‌ماند و رگ‌های خونی درمان‌نشده دوباره ظاهر نمی‌شوند؛ اما عروق جدید می‌توانند شکل بگیرند. لازم به ذکر است که پوست ضخیم بعد از درمان با لیزر امکان بازگشت دارد. جهت جلوگیری از این امر و کمک به حفظ نتایج، متخصص پوست می‌تواند دارو تجویز نماید. همچنین امکان دارد در آینده به پیگیری درمان روزاسه با لیزر نیاز داشته باشید. بعد از درمان روزاسه با لیزر به طور معمول علائمی همچون قرمزی پوست، التهاب و جوش از بین می‌روند.

عوارض جانبی درمان روزاسه با لیزر

عوارض جانبی درمان روزاسه با لیزر

درصورتی‌که به دنبال تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه باشید بهتر است یک متخصص ماهر در این زمینه انتخاب کنید. در واقع یک متخصص باتجربه با شناخت نوع پوست شما و بررسی سوابق پزشکی و شرایط به شما می‌گوید که آیا درمان روزاسه با لیزر برای شما کارآمد است یا خیر. در حقیقت ممکن است در حین درمان روزاسه عوارض جانبی موقتی داشته باشید که طی یک الی دو هفته رفع خواهند شد. عوارضی همچون ورم، قرمزی و ایجاد نقاط بنفش یا قرمزرنگ روی پوست طی دو هفته کاملاً از بین می‌روند.

از دیگر عوارض این روش درمانی این است که در طول درمان روزاسه با لیزر برخی از بیماران ممکن است سفت‌شدن پوست، خارش و یا درد را تجربه کنند. شایان‌ذکر است که بروز اسکار عارضه‌ای نادر است که اگر فرد متخصصی را انتخاب کنید اتفاق نمی‌افتد. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید دستورالعمل‌هایی را از پزشک متخصص دریافت نمایید که نحوه‌ مراقبت از پوست درمان شده با لیزر را توضیح می‌دهد. در صورت رعایت این دستورالعمل‌ها می‌توانید شاهد بهترین نتیجه باشید و این عوارض را به حداقل برسانید.

جمع‌بندی

در این مقاله از آفرودیت لیزر سعی کردیم به بررسی این که بیماری روزاسه چیست، روش درمان روزاسه با لیزر و تاثیر لیزر بر آکنه روزاسه بپردازیم. شما نیز درصورتی‌که علائم این بیماری را در خود مشاهده کردید سعی کنید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا هرچه زودتر این بیماری تشخیص داده شود می‌توان خطرات ناشی از پیشرفت آن را به میزان زیادی کاهش داد.

همچنین در صورت استفاده از این روش درمانی برای به‌حداقل‌رساندن عوارض آن و مشاهده مزایای لیزر روزاسه سعی کنید به توصیه‌های پزشک متخصص توجه کنید و آن‌ها  را جدی بگیرید. برای خرید دستگاه لیزر برای درمان روزاسه می‌توانید از مشاوران ما در شرکت تجاری آفرودیت لیزر مشاوره بگیرید و از طریق تماس با ما اطلاعات بیشتری دراین‌خصوص کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا