شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

عوامل موثر بر هزینه لیزر صورت که باید بدانید!

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های مؤثر برای پاکسازی است و می‌توان موهای زائد بخش‌های مختلف بدن را با لیزر از بین برد. عوامل مؤثر بر هزینه لیزر صورت و سایر بخش‌ها متفاوت هستند که از آن جمله می‌توان وسعت و حجم موهای زائد را نام برد. لیزر موی صورت برای نواحی چانه، لب بالا و کنار گونه‌ها استفاده می‌شود.

به دلیل حساس‌بودن پوست صورت برای حذف موهای صورت با لیزر باید دستگاه لیزر کیفیت بالایی داشته و همچنین متخصص لیزر نیز مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد. در این مقاله از گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر بحث پیرامون لیزر موهای زائد صورت و هزینه‌های آن را بررسی می‌کنیم.

لیزر موی صورت

لیزر موی صورت

قبل از پرداختن به هزینه لیزر صورت باید واقعیت‌هایی را درباره لیزر موی صورت بیان کنیم. همان‌طور که برای جوانسازی پوست صورت از لیزر فرکشنال CO2 استفاده می‌شود می‌توان با استفاده از لیزردرمانی موهای زائد بخش‌های مختلف صورت شامل چانه، خط ریش، لب بالا و کنار گونه‌ها را از بین برد.

این روش درمانی نه‌تنها برای خانم‌ها که برای آقایان نیز کاربرد دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب ناشی از حذف موهای صورت با لیزر باید دوره درمان و تعداد جلسات را تکمیل کرد. باید توجه داشت که تعداد جلسات درمانی در افراد مختلف متفاوت است و به نوع پوست، مو، رنگ و ضخامت مو بستگی دارد.

میزان اثربخشی لیزر موهای زائد

بسیاری از مراجعین برای لیزر موی صورت، علاوه بر اینکه می‌خواهند از هزینه لیزر صورت مطلع شوند میزان اثربخشی آن نیز برایشان اهمیت دارد. در این باره باید گفت که لیزر موهای زائد صورت و بخش‌های مختلف بدن، رشد موها را به تأخیر می‌اندازد؛ ولی همیشه نمی‌تواند موجب حذف دائمی آن‌ها شود.

البته این موضوع در مورد همه مراجعین صدق نمی‌کند و برای بسیاری از افراد نتیجه دائمی دارد و می‌توانند پوست نرم و درخشان بدون موهای زائد داشته باشند. لیزر موهای زائد برای انواع پوست‌های روشن و تیره مؤثر است و میزان اثربخشی آن به جنس مو و پوست و همچنین ضخامت و رنگ موها نیز بستگی دارد.

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ناشی از دستگاه لیزر با تأثیر بر فولیکول موها و رنگ‌دانه موجب تخریب فولیکول شده و در طول جلسات درمانی منظم آن‌ها را از بین برده یا به میزان زیادی کاهش می‌دهد. همان‌طور که رنگ، جنس و ضخامت مو و پوست روی نتیجه نهایی و تعداد جلسات درمان اثر می‌گذارد هزینه لیزر صورت نیز متأثر از این عوامل است.

عوامل مؤثر بر هزینه لیزر صورت

حذف موهای زائد در بخش‌های مختلف بدن روشی مناسب برای پاکسازی پوست از موهای ناخواسته است. با انجام لیزر موی صورت، خانم‌ها دیگر نیازی به استفاده از روش‌های سنتی مانند بندانداختن، اپیلاسیون، تیغ یا کرم‌های موبر ندارند. این روش حذف موهای ناخواست،ه مانع رشد موهای زیرپوستی و ایجاد بثورات پوستی می‌شود. دراین‌بین تعداد جلسات درمانی و هزینه لیزر صورت برای افراد مختلف متفاوت است و عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارند. مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر هزینه حذف موهای صورت با لیزر عبارت‌اند از:

عوامل مؤثر بر هزینه لیزر صورت

۱. ضخامت و رنگ موها

یکی از عوامل مؤثر بر هزینه لیزر صورت ضخامت و جنس موها است. اشعه لیزر با اثرگذاشتن روی رنگ‌دانه‌های مو آن‌ها را تخریب می‌کند. لیزر موهای تیره‌ و ضخیم با دلیل داشتن رنگ‌دانه بیشتر، نتایج بهتر و سریع‌تری نشان می‌دهد. از طرف دیگر افراد دارای موهای روشن‌تر به دلیل آنکه اشعه لیزر با قدرت کمتری توسط رنگ‌دانه‌ها جذب می‌شود به جلسات بیشتری نیاز دارند تا به نتیجه مطلوب برسند.

۲. هزینه لیزر صورت؛ رنگ پوست و مو

رنگ‌دانه‌های پوست کاملاً متفاوت از رنگ‌دانه‌های مو هستند. دستگاه لیزر باید بدون آسیب‌زدن به پوست تنها بر فولیکول و رنگ‌دانه‌های مو اثر گذاشته و آن‌ها را تخریب کند. به همین دلیل افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند به تعداد جلسات کمتری برای لیزر موهای صورت نیاز دارند. به دلیل آنکه موهای روشن جذب نور کمتری دارند و اثرگذاری اشعه لیزر روی آن‌ها کمتر است تعداد جلسات درمانی و درنتیجه هزینه لیزر صورت افزایش می‌یابد.

۳. نوع دستگاه لیزر

از دیگر عوامل اثرگذار بر هزینه و تعداد جلسات درمانی برای حذف موهای صورت با لیزر، نوع دستگاه است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های لیزر باکیفیتی وارد بازار شده‌اند که دارای اثربخشی بالا برای انواع پوست و موهای زائد صورت و بدن هستند. دستگاه‌هایی مانند لیزر الکس دایود، لیزر الکس دایود آیس پلاس، لیزر دایود جرمنی و بسیاری دیگر با سیستم خنک‌کننده پیشرفته اثرات قابل‌توجهی در افزایش کیفیت لیزردرمانی موهای زائد دارند.

علاوه بر عواملی که گفته شد میزان رشد موها، مشکلات پوستی احتمالی و همچنین تخصص و مهارت اپراتور لیزر نیز نقش مهمی در اثربخشی بالا، تعداد جلسات و هزینه لیزر صورت دارند.

تفاوت هزینه لیزر صورت بر اساس نوع خنک کننده

تفاوت هزینه لیزر صورت بر اساس نوع خنک کننده

یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه‌های لیزر کنونی داشتن سیستم‌های خنک‌کننده قوی است که مانع تولید بیش از اندازه گرما در نزدیکی پوست می‌شود. سیستم خنک‌کننده نقش زیادی در پیشگیری از عوارض ناشی از لیزر موهای زائد صورت مانند سوختگی، سوزش و تورم دارند.

در این سیستم‌های خنک‌کننده با استفاده از باد یا ترکیب آن با آب، پوست در معرض گرمای اشعه لیزر قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل بهترین راه برای لیزر موی صورت یا هر کدام از بخش‌های دیگر بدن توجه به کیفیت کار، میزان اعتبار کلینیک، بهداشت و دستگاه‌های مورداستفاده است.

مراکز لیزردرمانی زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند هزینه لیزر صورت را کمتر از سایر کلینیک‌ها محاسبه می‌کنند؛ ولی هیچ‌گاه سلامتی و زیبایی خود را فدای هزینه کمتر نکنید. به دلیل حساس‌بودن پوست و به‌ویژه پوست صورت باید برای حذف موهای صورت با لیزر تنها به کلینیک‌های معتبر با دستگاه‌ها و کادر درمان متخصص مراجعه کنید. این مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و تمام موارد بهداشتی مانند تعویض روتختی و سری دستگاه بعد از هر لیزر و همچنین نکات مهم در انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد در آن‌ها رعایت می‌شود.

معرفی چند دستگاه برتر برای لیزر موی صورت

پیشرفت تکنولوژی در حوزه مهندسی پزشکی بسیار چشمگیر است و دستگاه‌های امروزی برای لیزر موهای زائد بسیار مجهز بوده و قابلیت سازگاری با انواع پوست و مو را دارند. نوع دستگاه مورداستفاده یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین هزینه لیزر صورت است که هر چقدر دستگاه پیشرفته‌تر باشد میزان اثربخشی آن در حذف موهای صورت با لیزر افزایش می‌یابد. چند نمونه از بهترین دستگاه‌های لیزر موی صورت عبارت‌اند از:

  • دستگاه لیزر Nd:YAG: دستگاه لیزر مناسب برای پوست‌های تیره، دارای اشعه مادون‌قرمز، مجهز به سیستم خنک‌کننده با نفوذ و کارایی بالا
  • دستگاه لیزر دایود: دارای قدرت ۸۰۰ نانومتر، مناسب برای رفع موهای زائد صورت و سایر بخش‌های بدن با قدرت نفوذ بالا، مجهز به سیستم خنک‌کننده و کاهش عوارض ناشی از لیزر مانند تورم یا سوختگی، تمام این مزایا بر هزینه لیزر صورت و میزان اثربخشی مؤثر هستند.
  • دستگاه لیزر IPL: مورداستفاده برای پوست‌های تیره و روشن، دارای زنون‌هایی برای حذف یا کاهش لکه‌های پوستی، علاوه بر حذف موهای زائد صورت و بدن برای جوان‌سازی پوست نیز کاربرد دارد.
  • انواع دستگاه لیزر الکساندرایت: از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد با طول‌موج ۷۵۰، دارای سیستم خنک‌کننده پیشرفته و قابلیت سازگاری با انواع پوست و مو برای حذف موهای صورت با لیزر.
  • دستگاه لیزرICE Platinum و ICE Platina Plus: یکی دیگر از برترین دستگاه‌های لیزر موی صورت و بخش‌های مختلف بدن که تمام ویژگی‌های دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت را دارد، آیس پلاتینیوم و آیس پلاتینیوم پلاس است. دارای ۳ طول‌موج و توانایی نفوذ به بافت‌های عمقی پوست و اثربخشی بالا است.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موی صورت

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موی صورت

باتوجه‌به متغیر بودن هزینه لیزر صورت بر اساس عوامل گفته شده، برای دستیابی به نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد صورت باید قبل از اقدام برای حذف موهای صورت با لیزر موارد مهمی را رعایت کرد. این مواد مهم که عبارت‌اند از:

  • عدم قرارگیری در معرض نور آفتاب و عدم برنزه کردن ۶ هفته قبل از لیزر
  • عدم انجام اپیلاسیون و هرگونه اقدامات حذف موهای زائد
  • مطلع کردن پزشک در صورت داشتن مشکلات هورمونی و مصرف دارو
  • عدم مصرف داروهایی مانند راکوتان
  • عدم ابتلا به زخم، التهاب جوش و عفونت در محل درمان
  • عدم استفاده از داروها و محصولات محرک پوست

همچنین بعد از هر جلسه لیزردرمانی باید توصیه‌های پزشک یا متخصص لیزر را جدی گرفته و به آن‌ها عمل کنید. استفاده از ضدآفتاب مناسب، عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب، مصرف میزان کافی آب و استفاده از داروهای ضدالتهاب تجویزشده توسط پزشک (در صورت لزوم) از جمله مراقبت‌های بعد از لیزردرمانی هستند.

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد روشی مناسب برای حذف موهای ناخواسته و داشتن پوستی تمیز و شفاف است. برای لیزر موی صورت به دلیل حساس‌بودن پوست این بخش از بدن باید نهایت دقت را در انتخاب کلینیک به‌کار برد. همانند لیزر سایر بخش‌های بدن، هزینه لیزر صورت نیز به عوامل متعددی مانند جنس، رنگ و نوع پوست و مو، نوع دستگاه لیزر و میزان مهارت و تخصص اپراتور بستگی دارد.

دستگاه‌های مختلفی برای حذف موهای صورت با لیزر وجود دارد که بهترین دستگاه‌ها مجهز به خنک‌کننده بوده و دارای تکنولوژی پیشرفته هستند. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر از معتبرترین واردکنندگان انواع دستگاه‌های لیزر، زیبایی و جوانسازی، لیفت و لاغری و… است. کارشناسان و متخصصان آفرودیت لیزر با تخصص کامل مشاوره‌های لازم را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دستگاه‌های لیزر جوان‌سازی به صفحه لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا