شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست و نحوه انجام آن

آیا لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست گزینه مناسبی است؟ بیماری‌های پوستی خاصی مانند هایپرپیگمانتاسیون یا هیپوپگمانتاسیون وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را با آرایش پوشاند. متأسفانه قرمزی و برافروختگی پوست مواردی هستند که به‌راحتی قابل پوشاندن نیستند. قرمزی پوست در هنگام ورزش‌کردن و یا واکنش‌های هیجانی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند؛ اما افرادی که دچار قرمزی و برافروختگی پوست می‌شوند نه‌تنها در هنگام ورزش‌کردن، بلکه در هنگام تماس پوست صورت با باد، نوشیدن الکل یا زمانی که عصبی می‌شوند، دچار قرمزی پوست می‌شوند.

روزاسه یا قرمزی پوست یک بیماری مزمن پوستی است که باعث گرگرفتگی یا قرمزی روی پوست همراه با تورم خفیف و احساس سوزش می‌شود. امروزه یک رویکرد جامع برای درمان قرمزی پوست وجود دارد که عبارت از لیزردرمانی مدرن و محصولات مراقبت از پوست پیشرفته هستند. کاربرد لیزر IPL برای افرادی که دائماً دچار قرمزی پوست می‌شوند؛ مانند یک معجزه عمل می‌کند. سادگی درمان، سهولت استفاده و عدم نیاز به دوره نقاهت تنها برخی از دلایلی هستند که افراد، از لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست استفاده می‌کنند. در این مقاله از سری مقالات آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی لیزر آی پی ال در درمان قرمزی پوست بپردازیم.

لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست؛ چه چیزی باعث روزاسه و قرمزی پوست می‌شود؟

لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست؛ چه چیزی باعث روزاسه و قرمزی پوست می‌شود؟

قبل از اینکه به بررسی تأثیر لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست بپردازیم، بهتر است بیشتر با این بیماری آزاردهنده آشنا شوید. روزاسه یک بیماری التهابی پوستی طولانی‌مدت است که باعث قرمزی پوست و بثورات معمولاً روی بینی و گونه‌ها می‌شود. علائم روزاسه معمولاً دائمی نیستند و بسیاری از افراد گزارش می‌دهند که عوامل خاصی مانند گذراندن وقت در زیر نور آفتاب یا تجربه استرس باعث بروز این بیماری می‌شود.

اغلب افراد تنها برخی از علائم روزاسه را تجربه می‌کنند و الگوی این بیماری در بین افراد متفاوت است. علائم روزاسه معمولاً افراد با پوست‌های روشن و چشمان آبی در سنین ۳۰ الی ۶۰ سال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مردانی که به قرمزی صورت در برخی افراد به دلیل وجود مقدار زیادی رگ‌های سطحی ایجاد می‌شود. برخی از افراد مبتلا به روزاسه آکنه و قرمزی همراه با شکستگی عروق خونی پوست را نیز تجربه می‌کنند.

منشأ و علت بروز قرمزی پوست تابه‌حال شناخته نشده است؛ اما خوشبختانه امروزه با وجود کاربرد لیزر IPL برای رفع بیماری‌های پوستی، این بیماری به‌راحتی قابل‌کنترل است. برخی از علائم قرمزی پوست عبارت‌اند از:

  • قرمزی مداوم روی گونه‌ها
  • قرمزی پراکنده در گردن
  • قرمزی روی بینی
  • رگ‌های خونی قابل‌مشاهده (مویرگ‌های شکسته) روی صورت
  • نقاط قرمز و متورم روی صورت
  • پوسته‌پوسته شدن صورت
  • برآمدگی توده‌های قرمزرنگ و حتی جوش‌هایی که شبیه آکنه هستند
  • تشدید قرمزی پوست یا غذای تند، استرس، الکل و ورزش‌کردن و…

تأثیر لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست

یکی از پیشرفت‌های مهم اخیر در درمان قرمزی پوست صورت،IPL (پالس شدید نور) است. دستگاه  IPLاز منبع نور غیر لیزری استفاده می‌کند و یک درمان ایمن و مؤثر برای کاهش علائم قرمزی پوست مانند اتساع عروق خونی، اریتمی صورت یا قرمزی مداوم، برافروختگی و تحریک پوست است. امروزه در کلینیک‌های زیبایی از لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست استفاده می‌شود. معمولاً در طی چند جلسه درمان، بیماران شاهد بهبود قابل‌توجهی در قرمزی پوست خواهند بود.

فاصله بین جلسات درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست ۳ الی ۴ هفته است و افراد برای دستیابی به بهترین نتیجه به ۳ الی ۶ جلسه درمان نیاز دارند. اغلب بیماران مبتلا به روزاسه متوسط تا شدید برای حفظ نتیجه به چندین جلسه درمان نیاز دارند. خوشبختانه، تجربه نشان داده است که کاربرد لیزر آی پی ال در درمان قرمزی پوست مؤثر است و التهابات بیش از حد ناشی از روزاسه را در بسیاری از افراد از بین می‌برد.

 لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست چگونه عمل می‌کند؟

 لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست چگونه عمل می‌کند؟

درمان روزاسه با لیزر امروزه طرفداران زیادی دارد. در ادامه نحوه عملکرد لیزر بر روزاسه با دستگاه لیزر IPL را بررسی می‌کنیم. این روش با استفاده از دستگاهی انجام می‌شود که طول‌موج‌های مختلف نور را ساطع می‌کند. این فرایند باعث می‌شود که کاربر لیزر IPL از درمان‌های لیزری که در آن‌ها تنها از یک طول‌موج نور استفاده می‌شود، متفاوت باشد. ازآنجایی‌که در IPL از چندین طول‌موج نور هم‌زمان استفاده می‌شود، این روش قادر به درمان طیف وسیع‌تری از بیماری‌های پوستی است. IPL اپیدرم، کلاژن و رگ‌های خونی زیر سطح را گرم می‌کند.

هموگلوبین موجود در خون و عروق پالس‌های ساطع شده از IPL را دریافت می‌کنند و به‌سرعت گرم می‌شوند. در نتیجه عروق و مویرگ‌هایی که باعث قرمزی پوست می‌شوند، از بین می‌روند. در طی یک دوره چندهفته‌ای، بدن این رگ‌ها را بازجذب می‌کند و قرمزی پوست کاهش می‌یابد. IPL به کاهش قرمزی پوست کمک می‌کند و پوست را تقویت می‌کند تا واکنش کمتر و سطح تحمل بالاتری داشته باشد.

تأثیر این فرایند لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست بسیار مفید و مثمرثمر است؛ زیرا پوست‌های مستعد روزاسه بسیار حساس هستند. ویژگی لیزر آی پی ال علاوه بر درمان قرمزی پوست، باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود و در نتیجه بافت کلی پوست را بهبود می‌بخشد.

 فرایند درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست

رفع قرمزی پوست توسط لیزر IPL  شامل مراقبت‌های قبل و بعد از درمان است. در ادامه مراحل درمان قرمزی پوست با لیزر IPL را بررسی می‌کنیم:

۱. قبل از درمان

بیماران باید به مدت چهار هفته قبل از درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند؛ زیرا این کار می‌تواند باعث مشکلاتی در توانایی نور IPL برای هدف قراردادن رنگ‌دانه‌های تیره پوست شود. اگر بیماران داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها مصرف می‌کنند، می‌توانند بر حساسیت پوست تأثیر بگذارد.

باید قبل از موعد درمان به پزشک خود اطلاع دهند و مصرف دارو را متوقف کنند. بیماران همچنین باید پیش از استفاده از لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست از مصرف رتینوئیدها و ویتامین C که حساسیت پوست را افزایش می‌دهد، اجتناب کنند. پیش از قطع مصرف هر یک از این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

۲. مراحل لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست؛ در حین درمان

پوست بیمار باید قبل از درمان پاکسازی شده و سپس از عینک محافظ استفاده شود. پس از پاکسازی پوست یک لایه نازک ژل یا لوسیون روان‌کننده روی ناحیه اعمال می‌شود. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا پزشک از یک دستگاه برای ارائه نور IPL به نواحی تحت‌تأثیر قرمزی پوست استفاده می‌کند. در طول درمان ممکن است در پوست خود احساس سوزش خفیف یا گرما داشته باشید. هر جلسه درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از درمان

 ۳. پس از درمان

در درمان لک پوستی لنتیگو با لیزر، ترکی های پوستی با لیزر و حتی روزاسه امکان التهاب کمی وجود دارد. معمولاً افراد پس از استفاده از IPL لیزر برای رفع قرمزی پوست، در ناحیه تحت درمان تورم احساس می‌کنند. اغلب رگ‌های افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند ممکن است مانند تاول‌های کوچک روی پوست به نظر برسد. توصیه می‌شود بلافاصله پس از درمان، ناحیه موردنظر را با کمپرس یخ ماساژ دهید و این کار را چند بار، در روز درمان تکرار کنید.

خوابیدن با یک بالش اضافی برای بالا نگه‌داشتن سر نیز می‌تواند به کاهش تورم پس از درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست کمک کند. امکان بروز کبودی پس از درمان نیز امکان‌پذیر است. پوست شما ممکن است در روزهای پس از درمان خشک‌تر از حد معمول شود؛ بنابراین از یک مرطوب‌کننده خوب و البته ضدآفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنید. سرم ویتامین C نیز برای کمک به کاهش قرمزی پس از درمان مؤثر است و به‌سرعت تولید کلاژن کمک می‌کند.

توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت پس از درمان لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست از آرایش خودداری کنید. همچنین حداقل به مدت ۲ الی ۴ هفته پس از درمان از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. به مدت ۴۸ ساعت از هر چیزی که باعث ایجاد احساس گرما در پوست می‌شود؛ مانند سونا و ورزش خودداری کنید.

جمع‌بندی

قرمزی پوست یک بیماری مزمن پوستی است که باعث برافروختگی و التهاب در صورت، گردن و حتی قفسه سینه می‌شود. علت دقیق قرمزی پوست ناشناخته است و بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند. امروزه می‌توان از IPL لیزر برای رفع قرمزی پوست استفاده کرد. IPL با استفاده از پالس نوری شدید برای کاهش التهاب، قرمزی، جوش‌ها و مشکلات پوستی ناشی از این بیماری استفاده می‌کند. ویژگی لیزر آی پی ال به صورتی است که با بهبود تدریجی و طبیعی ظاهر پوست، درمانی غیرتهاجمی و ماندگار برای مبتلایان این بیماری ارائه می‌دهد.

کاربرد لیزر آی پی ال نه‌تنها برای رفع قرمزی پوست، بلکه در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های پوستی اثبات شده است. در این مقاله کوشیدیم اطلاعات لازم درمورد کاربرد لیزر IPL برای رفع قرمزی پوست را به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر قصد خرید تجهیزات پزشکی  و زیبایی اعم از خرید دستگاه لیزر، لاغری و تناسب اندام، لیفت و جوانسازی و و… را دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید تا با ارائه مشاوره تخصصی شما را یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا