شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

مهم ترین نکات شیو قبل از لیزر موهای زائد که باید بدانید

لیزر روشی نسبتاً جدید و به‌روز  برای حذف موهای زائد است که در سالیان اخیر بسیار پرطرف‌دار بوده است. این روش طرف‌داران زیادی دارد و نسبت به سایر روش‌ها تأثیر بیشتری داشته و آسان‌تر است. با همه این اوصاف نکاتی را قبل از لیزر باید رعایت کرد تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود. شیو قبل از لیزر حتماً باید انجام شود؛ اما سؤال این است چرا شیو؟ و بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر چه موقع است؟ سعی بر آن است با تاریخچه کلی حذف موهای زائد، دستگاه لیزر، عملکرد آن و سایر موارد قبل از لیزر از جمله نکات شیو کردن قبل از لیزر آشنا شوید.

 در این روش از دستگاه‌های پیشرفته برای ازبین‌بردن مو زائد استفاده می‌شود. اطلاعات عموم مردم درباره لیزر موهای زائد کم است و افراد سودجو با شایعه‌پراکنی باعث ترس و عدم‌اطمینان برای تجربه این روش می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی هر روزه دستگاه‌های قوی‌تری به بازار ارائه می‌شود که تأثیر آن‌ها بیشتر و معایب را به حداقل می‌رساند. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر به بررسی موارد مهم شیو قبل از لیزر می‌پردازیم.

حذف موهای زائد از قدیم تا امروز

حذف موهای زائد از قدیم تا امروز

بر اساس اسناد تاریخی حذف موهای زائد به گذشته‌های بسیار دور حدود ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. حذف موهای زائد و بدن بی مو درگذشته نشان‌دهنده جایگاه اجتماعی بالاتر و طبقه ثروتمندان بود. در مصر از قیچی‌هایی از جنس صدف، موم عسل و سنگ، در هند با تیغ‌هایی از جنس مس و در یونان نیز به‌وسیله مواد موبر، ترکیبات شکر و سنگ‌پا موهای زائد را از بین می‌بردند.

باگذشت زمان روش‌های زیادی برای ازبین‌بردن موی زائد از جمله شیوکردن، وکس کردن، بندانداختن، لیزرکردن و… استفاده شده است. لیزر یک روش دائمی برای حذف مو نیست و برای همیشه مو از بین نمی‌رود؛ بلکه رشد آن را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد. حذف موهای زائد به‌وسیله لیزر اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ به تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا رسید.

در این روش بدون آسیب‌دیدن پوست، مو برای زمان طولانی از بین می‌رود. اولین دستگاه لیزر رابی نام داشت و در طول زمان دستگاه‌های مجهزتر و پیشرفته‌تری ساخته شد که نسبت به دستگاه‌های قبلی ایمن‌تر و سوختگی پوست کمتر شد تا جایی که دیگر هیچ اثری از این عوارض نیست. لیزر بهترین روش برای حذف موی زائد است؛ اما باید از دستگاه باکیفیت و درست استفاده شود و نکات قبل  بعد لیزر رعایت شود مثل شیو قبل از لیزر رعایت شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد را مطالعه کنید.

شیو قبل از لیزر؛ نحوه عملکرد دستگاه لیزر

برای اینکه به شایعات در مورد عوارض دستگاه لیزر پایان داده شود باید با نحوه عمل آن آشنا شد. در فرایند لیزر پالس‌های نور بر روی سطح پوست تابانده می‌شود و با عبور از پوست فولیکول مو را از بین می‌برد. موی زائد یا فعال است و رشد کرده و یا در حالت استراحت است. پالس‌های نور حرارت ایجاد کرده و توسط قسمت‌های تیره‌تر همان فولیکول مو جذب می‌شود و فولیکول موی فعال را می‌سوزاند. در طی چند جلسه فولیکول مو به حالت استراحت می رسد، سوخته و از بین می‌رود.

دستگاه‌های لیزر متفاوتی موجود است که باتوجه‌به نوع پوست، رنگ پوست و مو، ضخامت مو و ناحیه موهای زائد، پزشک دستگاه مناسب برای لیزر را پیشنهاد می‌دهد. در دستگاه لیزر توان دستگاه، طول‌موج و قطر قسمت فرستنده پالس اهمیت دارد. دستگاه لیزر سه طول‌موج دارد، طول‌موج بلندتر نفوذ بیشتری در پوست دارد. در لیزر هرچه پوست روشن‌تر و مو ضخیم و تیره‌تر باشد نتیجه‌گیری بهتر و مو سریع‌تر حذف می‌شود؛ همچنین با شیو قبل از لیزر تأثیرگذاری چندین برابر می‌شود.

بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر؛ چرا شیو قبل از لیزر؟

بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر؛ چرا شیو قبل از لیزر؟

آیا قبل از لیزر حتماً موی زائد باید شیو شود؟ بر شیو قبل از لیزر تأکید شده است، دلیل این امر نحوه کار دستگاه لیزر است. در لیزر موهای زائد، فولیکول مو سوزانده می‌شود پس هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود مو پیازچه کمتر حرارت دیده و تأثیر کمتر خواهد شد. وقتی مو شیو شود فقط قسمت کمی از موی زائد نزدیک فولیکول مو باقی می‌ماند و پالس‌های بیشتری به فولیکول مو می‌رسد.

 درحالی‌که اگر مو شیو نشود موهای زائد قسمت بیرونی حرارت را جذب می‌کنند و طول‌موج به پیازچه مو نمی‌رسد؛ در این حالت چون گرما در سطح پوست جذب می‌شود پوست می‌سوزد.

برای نتیجه دهی لیزر باید در فولیکول، مو وجود داشته باشد که منظور وجود مو در زیر پوست است؛ اما روش‌هایی مانند اپیلاسیون یا وکس کلاً فولیکول یا مو موجود در زیر پوست را خارج می‌کند و لیزر را بی‌اثر می‌کند؛ بنابراین به دلیل لزوم وجود فولیکول حتماً باید شیو قبل از لیزر انجام شود. در صورت استفاده از روش دیگر باید ۲ یا ۳ هفته بگذرد، در غیر این صورت لیزر بی‌فایده است.

بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر چه موقع است؟ شیو موی زائد باید حداکثر ۲۴ ساعت قبل از لیزر باشد. بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر، شب قبل از آن است. باید بین شیو موهای زائد و لیزر فاصله زمانی وجود داشته باشد؛ یعنی اینکه بلافاصله بعد از شیو لیزر انجام نشود؛ چرا که سطح پوست حساس است و آسیب می‌بیند. همچنین ۲۴ ساعت بیشتر هم از شیو نگذشته باشد؛ زیرا مو رشد می‌کند.

 در ۲۴ ساعت اول فولیکول مو در بهترین و قوی‌ترین حالت و سطح پوست ترمیم شده است. در این بازه زمانی جواب‌دهی لیزر بیشتر است. در کنار زمان به نکات شیو کردن قبل از لیزر باید توجه شود.

نکات شیو کردن قبل از لیزر و سایر نکات قابل‌توجه

نکات شیو کردن قبل از لیزر و سایر نکات قابل‌توجه

برای لیزر موهای زائد نیاز است قبل از پروسه لیزر این موها از بین بروند. شیو قبل از لیزر تنهایی راهی است که به مراجعه‌کننده توصیه می‌شود. فرقی ندارد موی صورت است یا بدن، درهرصورت باید شیو شود. شیو روشی لازم و ضروری برای حفظ فولیکول مو و اثربخشی لیزر است. بهترین زمان لیزر پس از شیو زمانی است که سطح پوست ترمیم شده و مو رشد نکرده است. شب قبل از لیزر باید موی زائد شیو شود؛ اگر در روز لیزر شیو انجام شد باید تا زمان لیزر چند ساعتی فاصله قرار داده شود.

در هنگام شیو قبل از لیزر نباید پوست آسیب ببیند و خراش بردارد؛ چرا که لیزر در نواحی آسیب‌دیده باعث سوختن پوست می‌شود و با درد همراه است. در صورت آسیب اجازه دهید التهاب پوست برطرف شود. برای شیو از ژیلتی تمیز و نو استفاده شود، سطح پوست را شاپو بدن یا شامپو بچه پخش کرده و ژیلت به‌آرامی در جهت رویش مو کشیده شود. باید توجه داشت استفاده از ژیلت باعث تیرگی پوست نمی‌شود و باگذشت زمان و کاهش رشد پوست روشن می‌شود.

از دیگر مواردی که قبل از لیزر باید رعایت شود به این نکات می‌توان اشاره کرد:

  • عدم استفاده از لوسیون بدن و دئودورانت‌ها، سطح پوست باید تمیز باشد.
  • اجتناب از برنزه کردن و آفتاب‌گرفتن قبل از لیزر
  • همراه‌داشتن زیرانداز و سری شخصی برای حفظ نظافت و عدم انتقال بیماری
  • از روش‌های دیگر کندن موهای زائد استفاده نشود
نکات شیو کردن قبل از لیزر و سایر نکات قابل‌توجه

جمع‌بندی

اهمیت شیو قبل از لیزر در این است که فولیکول مو حفظ می‌شود. در لیزر موهای زائد باید به نحوه  شیوکردن دقت شود و تمامی نکات شیو کردن قبل از لیزر رعایت شود. از جمله این نکات زمان است. بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر، شب قبل از لیزر است و باید فاصله باشد تا نتیجه مطلوب حاصل و به پوست آسیب نرسد.

دستگاه‌های لیزر در انواع مختلف در بازار موجود هستند. بسته به نوع پوست، رنگ پوست و مو دستگاه متناسب انتخاب می‌شود. برای تأثیرگذاری باید دستگاه مناسب و همچنین طول‌موج صحیح انتخاب شود. برای خرید دستگاه لیزر اصل و پیشرفته می‌توانید به وب‌سایت آفرودیت لیزر مراجعه کنید. آفرودیت لیزر برای مراکز لیزر پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، خدمات و پشتیبانی را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا