شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

تاثیر لیزر بر موهای کرکی صورت و بدن

حذف موهای زاید بدن یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. توجه به بهداشت، تمیزی، سلامت و زیبایی از عواملی هستند که موجب می‌شود این مسئله اهمیت زیادی برای ما داشته باشد. از گذشته تا کنون روش‌های سنتی و معمول زیادی برای حذف موهای زائد وجود داشته و دارد. روش‌هایی مانند استفاده از وکس، موم ژیلت… ولی هیچ‌کدام از این روش‌ها دائمی نیستند و علاوه بر هزینه‌ای که بر فرد تحمیل می‌شود تأثیر آن‌ها موقتی است و ماندگاری زیادی ندارد. به همین دلیل با ورود تکنولوژی‌های نوین به عرصه پزشکی زیبایی بسیاری از روش‌های قدیمی حذف موهای زائد جای خود را به لیزر موهای زائد داده‌اند.

موهای کرکی از آن دسته موهایی است که وجود آن‌ها چندان آزاردهنده نیست؛ ولی بعضی افراد تمایل دارند از طریق لیزر، موهای کرکی خود را نیز از بین ببرند. در این مقاله قصد داریم تاثیر لیزر بر موهای کرکی را بررسی کنیم، ببینیم آیا حذف موهای کرکی صورت با لیزر درست است یا خیر و بهترین دستگاه لیزر موهای کرکی کدام است. به همین منظور همراه با کارشناسان گروه مهندسی پزشکی آفرودیت لیزر به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تاثیر لیزر بر موهای کرکی

تاثیر لیزر بر موهای کرکی

در لیزر موهای زائد اشعه لیزر بر موها تابانده می‌شود. اشعه لیزر با تأثیر روی فولیکول موها، ملانین یا همان رنگ‌دانه موها را مورد هدف قرار داده و موهای زائد را از بین می‌برد. هر چه میزان ملانین بیشتر و به‌عبارت‌دیگر موها تیره‌تر باشند، اثربخشی لیزر افزایش می‌یابد. در بدن ما دو نوع مو وجود دارد. موهای ضخیم و موهای کرکی. موهای ضخیم دارای رنگ‌دانه بیشتر بوده و به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند.

این دسته از موها روی بازوها، ساعد، پاها، زیر بغل و قسمت بیکینی وجود دارند و با لیزرکردن از بین می‌روند. موهای کرکی موهایی کوتاه و نازک هستند که تقریباً تمام سطح بدن به‌جز کف دست‌ها و پاها را می‌پوشاند. این موها قابل‌مشاهده نیستند و اغلب افراد متوجه آنها نمی‌شوند.

برای لیزر موهای کرکی بهترین روش استفاده از تکنولوژی الکساندرایت در دستگاه دکا است. تاثیر لیزر بر موهای کرکی را با دستگاه الکساندرایت می‌توانید تجربه کنید. این روش باید توسط متخصص باتجربه و با رعایت ملاحظات انجام شود.  تجربه نشان داده است که تکنیک لیزر موهای زائد برای موهای زائد ضخیم و تیره مؤثرتر از موهای از موهای روشن، نازک و کرکی است.

به‌طورکلی تاثیر لیزر بر موهای کرکی به طور کامل مؤثر نیست؛ ولی از این روش برای حذف موهای کرکی استفاده می‌شود. برای لیزر موهای کرکی لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله نکات مهم لیزر موهای نازک را مطالعه کنید.

بهترین دستگاه لیزر موهای کرکی

هر کدام از دستگاه‌های لیزر تکنولوژی خاص خود را دارند و نمی‌توان از تمام آن‌ها برای یک هدف استفاده کرد. برخی دستگاه‌های لیزر قادر به حذف موهای کرکی نیستند. به دلیل اینکه موهای نازک، روشن و کرکی نمی‌توانند انرژی لیزر را جذب کنند با تابش اشعه لیزر از بین نمی‌روند. پس تاثیر لیزر بر موهای کرکی با این دستگاه‌ها صفر است. انرژی دستگاه‌های لیزر موهای معمولی فقط می‌تواند موهای ضخیم و تیره را از بین ببرد. دستگاه لیزر دکا با طول‌موج الکساندرایت ۲۰۱۹ جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری در زمینه لیزر موهای زائد است که قادر به حذف موهای زائد کرکی است.

دستگاه لیزر الکس مجهز به سیستم Q-Switched است. تکنولوژی خاص این دستگاه به صورتی است که می‌تواند برای کاهش موهای کرکی و نازک مؤثر باشد. سیستم موجود در این دستگاه پالس‌های سریع و کوتاه انرژی تولید می‌کند. درنتیجه بافت‌های سالم کمتری در معرض حرارت دستگاه قرار می‌گیرند. در مورد تاثیر لیزر بر موهای کرکی باید گفت که این موها کاملاً از بین نمی‌روند؛ ولی دستگاه لیزر الکس تکنیکی عالی برای کاهش این نوع موهای کرکی است.

البته لیزر موهای کرکی با دستگاه الکس طولانی‌تر است و تعداد جلسات درمانی آن بیشتر است. بر اساس شرایط متقاضی تعداد جلسات می‌تواند ۱۲-۸ جلسه باشد. اگر دارای کلینیک و مطب زیبایی هستید می‌توانید برای قیمت دستگاه لیزر با بهترین کیفیت از کارشناسان و مشاوران ما در آفرودیت لیزر کمک بگیرید.

الکترولیز یا لیزر مو؟

الکترولیز یا لیزر مو؟

برای ازبین‌بردن موهای زائد و کرکی از دو روش الکترولیز و لیزر استفاده می‌شود و این دو روش با یکدیگر متفاوت هستند. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی در فناوری الکترولیز که ترکیبی از لیزر و فرکانس‌های رادیویی است، می‌توانید موهای کرکی صورت و بدن خود را از بین ببرید. در تکنیک الکترولیز بر خلاف لیزر به‌جای رنگ‌دانه مو، سلول‌های موجود در فولیکول مو مورد هدف قرار گرفته و تخریب می‌شوند.

یعنی در الکترولیز رنگ پوست و مو اهمیت ندارد و با هر مو و پوستی می‌توان از این روش استفاده کرد؛ ولی برتری لیزر در برابر الکترولیز راحتی و سرعت عمل آن است. برای حذف موهای کرکی صورت و بدن با لیزر مدت‌زمان کمتری نیاز است؛ مثلاً برای حذف موهای کرکی چانه ۱۵ دقیقه زمان لازم است؛ ولی با روش الکترولیز هر جلسه بیش از یک ساعت طول می‌کشد تا آن ناحیه را پوشش دهد. پس با دستگاه الکس تاثیر لیزر بر موهای کرکی مشخص می‌شود و این دستگاه برای حذف موهای کرکی و نازک گزینه بهتری است.

میزان درد لیزر موهای کرکی

دستگاه‌های جدید و پیشرفته لیزر مانند دستگاه لیزر الکساندرایت به سیستم خنک‌کننده ACC و DCD مجهز هستند. در هنگام لیزر موهای کرکی صورت هوای خنک تولید می‌شود و احساس درد و سوزش ناشی از لیزر کاهش می‌یابد. البته ممکن است در تابش‌های دارای پالس بیشتر کمی احساس سوزش کنید.

نکات مراقبتی قبل از لیزر موهای کرکی

به دلیل نازک و روشن‌تر بودن موهای کرکی برای حذف موهای کرکی صورت با لیزر باید مواردی را رعایت کنید تا نه‌تنها آسیب‌های پوستی کاهش یابد؛ بلکه شاهد تاثیر لیزر بر موهای کرکی باشید. مواردی که قبل از انجام لیزر موهای کرکی باید رعایت کنید عبارت‌اند از:

  • دوری از نور خورشید قبل از لیزر
  • خودداری از اپیلاسیون قبل از لیزر
  • عدم استفاده از کرم لایه‌بردار ۱ هفته قبل از لیزر
  • عدم مصرف کافئین قبل از لیزر
  • خودداری از برنزه کردن پوست قبل از لیزر
  • شیوکردن موهای کرکی ۲۴ ساعت قبل از لیزر
حذف موهای کرکی صورت با لیزر

حذف موهای کرکی صورت با لیزر

برخی افراد دارای موهای زائد غیرطبیعی در صورت هستند و تلاش می‌کنند با حذف موهای کرکی صورت با لیزر ظاهری بهتر و زیباتر پیدا کنند. موهای زائد غیرطبیعی در صورت می‌تواند در اثر عوامل زیر پدید آید:

  • کیست تخمدان
  • مشکلات تیروئیدی
  • مشکلات هورمونی
  • تنبلی تخمدان
  • عادت ماهیانه نامنظم

نکته مهم در مورد این دسته از موهای کرکی این است که قبل از لیزر این دسته از موها و افزایش تاثیر لیزر بر موهای کرکی بهتر است آزمایش‌های مربوط به مشکلات بالا انجام شود تا در صورت وجود مشکل فرد تحت درمان‌های دارویی قرار گیرد. در حین درمان یا بعد از پایان دوره درمان می‌توان برای لیزر اقدام کرد.

مزایای تاثیر لیزر موهای کرکی

به دلیل کمبود ملانین در موهای کرکی و نازک، تاثیر لیزر بر موهای کرکی توسط دستگاه‌های معمول مثبت نیست؛ ولی دستگاه الکساندرایت ۲۰۱۹  در حذف موهای زائد نتایج خوبی نشان داده است. البته این کار باید توسط متخصص باتجربه انجام شود تا شاهد اثرات مثبت آن باشید. برخی مزایای حذف موهای کرکی صورت عبارت‌اند از:

  • کاهش دائمی موهای کرکی
  • زیبایی و حفظ بافت پوست
  • سرعت بالا در ازبین‌بردن موهای کرکی
  • روشی ایمن و بی‌خطر

عوارض احتمالی

موهای تیره و ضخیم به دلیل داشتن ملانین بیشتر انرژی لیزر بیشتری جذب می‌کنند. به همین دلیل با کمترین عوارض جانبی و به طور مؤثر به لیزر پاسخ می‌دهند. به دلیل فقدان یا میزان ناچیز ملانین در موهای کرکی و نازک این دسته از موها کاندید مناسبی برای لیزر نیستند. از طرف دیگر به دلیل عدم جذب انرژی لیزر ممکن است عوارض جانبی مانند آسیب‌های پوستی به وجود آید. معمولاً لیزر برای ازبین‌بردن موهای روشن و سفید مؤثر نیست؛ ولی دستگاه لیزر الکساندرایت می‌تواند موهای کرکی صورت را از بین ببرد و با این دستگاه شاهد تاثیر لیزر بر موهای کرکی باشیم.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای کرکی

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای کرکی

همان‌طور که قبل از انجام لیزر موهای کرکی باید موارد احتیاطی را رعایت کنید بعد از انجام لیزر نیز باید نکاتی را موردتوجه قرار دهید. این کار میزان تاثیر لیزر بر موهای کرکی را افزایش می‌دهد. مراقبت‌های بعد از انجام لیزر موهای کرکی عبارت‌اند از:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و سوزش
  • خودداری از انجام ورزش
  • اجتناب از گرم‌شدن پوست
  • نوشیدن آب فراوان
  • خودداری از برنزه کردن و دوری از نور خورشید تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  • عدم استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی ۴۸-۲۴ ساعت بعد از لیزر

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد روشی مطمئن با ماندگاری بالا است که امروزه طرف‌داران زیادی دارد. برخی افراد تمایل دارند موهای کرکی صورت و بدن خود را نیز حذف کنند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده تاثیر لیزر بر موهای کرکی با استفاده از دستگاه‌های معمولی لیزر رضایت‌بخش نیست. دستگاه الکساندرایت مجهز به سیستم کیو سوئیچ نه‌تنها برای حذف موهای کرکی صورت با لیزر نتایج رضایت‌بخشی نشان داده است؛ بلکه سیستم خنک‌کننده آن عوارضی مانند درد و سوزش را کاهش می‌دهد.

با این توضیح در حال حاضر بهترین دستگاه لیزر موهای کرکی دستگاه الکساندرایت ۲۰۱۹ است. گروه مهندسی پزشکی آفرودیت با مجرب‌ترین مشاوران و کارشناسان راهنمایی‌های ارزشمندی در زمینه لیزر و خرید دستگاه لیزر در اختیار شما قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا