شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

لیزر موی زائد؛ بهترین سن لیزر موی زائد

یکی از روش‌های کاربردی، ایمن و مطمئن برای رفع موهای زائد، لیزر است. امروزه روش‌های معمول به دلایلی همچون هزینه، زمان و تأثیرگذاری کوتاه‌مدت جای خود را به لیزردرمانی داده‌اند. بهترین سن لیزر موی زائد بعد از دوران نوجوانی است. به دلیل اینکه هورمون‌ها در دوره نوجوانی کاملاً متعادل نشده‌اند لیزر موهای زائد در این سن چندان مؤثر نیست؛ زیرا رابطه بین موی زائد و سن بسیار مهم است.

درباره سن مناسب لیزر برای افراد نظرات متعددی وجود دارد و به دلیل اینکه در نوجوانی فعالیت‌های هورمونی بدن هنوز به ثبات کامل نرسیده‌اند بهتر است اقدام برای لیزردرمانی بعد از این دوره انجام شود. در ادامه مطلب از آفرودیت لیزر ارائه دهنده تجهیزات پزشکی و انواع دستگاه لیزر موهای زائد به بررسی بهترین سن لیزر موی زائد می پردازیم.

رابطه بین موی زائد و سن

یکی از مهم‌ترین سؤالات دررابطه‌با لیزر موهای زائد این است که آیا برای لیزر موهای زائد محدودیت سنی وجود دارد یا خیر؟ و بهترین سن لیزر موی زائد چه سنی است؟ نمی‌توان به طور قطعی سن مناسبی را برای لیزر موهای زائد تعیین کرد؛ زیرا سن مناسب لیزر برای افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از نوع پوست، نوع مو، ناحیه موردنظر برای لیزر، سطح هورمون‌های بدن و رنگ‌دانه‌ها. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد در سن پایین و بالا می پردازیم.

رابطه بین موی زائد و سن

۱. سن پایین

با آغاز دوره نوجوانی فرد وارد دوران بلوغ می‌شود. یکی از نشانه‌های دوره بلوغ افزایش عملکرد هورمون‌ها و رشد موهای زائد است. رشد موهای زائد می‌توانند موجب کاهش اعتمادبه‌نفس نوجوانان شود. به همین دلیل بسیاری از نوجوانان از آغاز  این سن به دنبال روشی مؤثر برای حذف موهای زائد هستند. از نظر علمی سن مناسب لیزر برای افراد از سن ۱۴ سال به بعد است؛ اما این صرفاً یک عدد است و بر اساس عوامل مختلف همچون ژنتیک، فعالیت هورمونی و عوامل تأثیرگذار بر  هورمون‌ها مانند قوای بدنی می‌تواند متفاوت باشد.

بر اساس نظر متخصصان در آغاز نوجوانی هورمون‌ها هنوز به تعادل کامل نرسیده و تثبیت نشده‌اند؛ بنابراین انجام لیزر قبل از تثبیت و تعادل هورمون‌ها چندان مؤثر نیست و بهترین سن لیزر موی زائد بعد از این دوره است.

۲. سن بالا

موضوع دیگر مربوط به افزایش سن است. نور لیزر با تأثیر بر رنگ‌دانه‌ها موهای زاید را از بین می‌برد. هرچه موها تیره‌تر و ضخیم‌تر باشند قطعاً تأثیر لیزر بیشتر خواهد بود. چون بعد از سنین ۴۰-۳۰ سالگی موی اغلب مردم شروع به سفیدشدن می‌کند، به دلیل کاهش یا ازبین‌رفتن رنگ‌دانه‌ها تأثیر لیزر نیز کاهش می‌یابد و میزان اثربخشی این روش بر موهای سفید بسیار ناچیز خواهد بود. با این توضیحات می‌توان گفت از سن ۱۷ سال به بعد و تا سنی که موهای شما تیره باشند می‌توانید از نتایج مثبت لیزردرمانی بهره‌مند شوید. 

بهترین سن لیزر موی زائد

بهترین سن لیزر موی زائد

برای لیزر موهای زائد هیچ محدودیت سنی وجود ندارد؛ ولی این بدان معنا نیست که نوجوانان از سنین پایین نیز می‌توانند برای لیزر موهای زائد اقدام کنند. با وجود بی‌خطر و ایمن بودن به دلایل علمی و پزشکی محدودیت‌هایی وجود دارد؛ زیرا از جمله عواملی که تأثیر لیزردرمانی موهای زائد را بالاتر می‌برد به تعادل رسیدن هورمون‌ها است. بر اساس نظر متخصصان بهترین سن لیزر موی زائد بعد از ۱۸ سالگی است؛ زیرا لیزر موهای زائد قبل از به تعادل رسیدن هورمون‌ها احتمال بازگشت آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین تعداد جلسات و هزینه لیزر افزایش خواهد یافت.

در مورد خانم‌ها هم علاوه بر رسیدن به ثبات هورمونی، نباید هیچ‌گونه بیماری هورمونی مانند سندروم تخمدان پلی‌کیستیک داشته باشند؛ زیرا در این صورت لیزردرمانی نه‌تنها تأثیری ندارد؛ بلکه موجب افزایش تراکم و ضخامت موهای زائد می‌شود.

سن مناسب لیزر برای افراد

لیزر موهای زائد را در سنین مختلف حتی نوجوانی می‌توان انجام داد؛ ولی نتایج به‌دست‌آمده متفاوت است. بهترین سن لیزر موی زائد و کسب نتایج رضایت‌بخش بعد از دوران بلوغ است. بعدازاین دوران تغییرات هورمونی متوقف می‌شوند و افراد با خیال آسوده می‌توانند اقدام کنند. بر اساس نظر متخصصان سنین بالاتر از ۱۸ سال سن مناسب لیزر برای افراد است و می‌تواند موهای زاید را به‌صورت دائمی حذف کند.

سایر عوامل مؤثر در نتیجه لیزردرمانی

علاوه بر مسئله بهترین سن لیزر موی زائد عوامل دیگری نیز بر میزان نتایج مثبت لیزر اثر می‌گذارند. این عوامل عبارت‌اند از: چرخه رشد مو، ضخامت مو، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر، تخصص و مهارت پزشک و مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر. به دلیل تضاد رنگی بین رنگ‌دانه‌های مو و رنگ پوست اثربخشی برای موهای تیره بیشتر است. هر چقدر رنگ‌دانه‌ها تیره‌تر باشند میزان جذب پرتوهای لیزر توسط ملانین مو بیشتر خواهد بود. درنتیجه فولیکول‌های بیشتری از بین خواهند رفت؛ ولی افراد دارای رنگ موی روشن نسبت به افراد دارای رنگ موی تیره باید جلسات بیشتری تحت لیزردرمانی قرار گیرند. البته تعداد جلسات لیزر با دستیابی به مطلوب‌ترین نتیجه مرتبط است.

لیزر مو در دوران پیری

لیزر مو در دوران پیری

یکی از مهم‌ترین نکات در لیزر موهای زائد رنگ پوست و مو است. لیزر برای افرادی که موهای آن‌ها هنوز رنگ‌دانه‌های خود را کاملاً از دست نداده‌اند مناسب است؛ ولی افراد با موهای خاکستری یا سفید کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. یک نکته اینکه برای لیزر موهای زائد لازم نیست تمام موها تیره باشند. حتی برخی افراد بالای ۶۰ سال که در بین موهایشان موی تیره دارند می‌توانند تحت لیزر قرار گیرند. البته فرد باید کاملاً سالم باشد و از مصرف داروهایی که ممکن است در روند درمان اختلال ایجاد کنند خودداری کند.

اقدامات پیش از لیزر موی زائد نوجوانان

گفتیم که بهترین سن لیزر موی زائد برای نوجوانان بعد از تثبیت و متعادل شدن هورمون‌ها است. نمی‌توان سن معینی را به‌عنوان سن بلوغ نوجوانان تعیین کرد. عوامل مختلفی همچون عوامل ژنتیکی، ارثی و محیطی بر این روند تأثیر دارد؛ بنابراین برخی افراد در ۱۴ سالگی و برخی دیگر بعد از آن بلوغ را تجربه می‌کنند. مسئله مهم در مورد سن مناسب لیزر برای افراد نوجوان تعادل هورمونی است. چون در صورت عدم تثبیت هورمون‌ها نتایج لیزردرمانی مطلوب نخواهد بود. همچنین قبل از اقدام به لیزر موهای زائد نوجوانان این اقدامات ضروری هستند:

  • داشتن رضایت والدین
  • حداقل سن ۱۴ سال
  • مشورت با پزشک متخصص برای اطمینان از مناسب‌بودن لیزر در این سن
  • عدم قرارگیری در معرض نور خورشید و عدم برنزه کردن حداقل ۴ هفته قبل از لیزر
اقدامات پیش از لیزر موی زائد نوجوانان

جمع‌بندی

تمام گروه‌های سنی اعم از بزرگسالان و نوجوانان در مورد رشد موهای زائد دغدغه دارند. بهترین سن لیزر موی زائد از سن ۱۹ سالگی تا سنی است که افراد هنوز موهای تیره دارند. عوامل مختلفی وجود دارد که سن مناسب لیزر برای افراد را تعیین می‌کنند. یکی از عوامل تعیین‌کننده لیزر در سن پایین تعادل و تثبیت هورمون‌ها است که بعد از دوران بلوغ تثبیت می‌شوند. لیزر موهای زائد قبل از تعادل هورمونی نتایج درمانی رضایت‌بخشی نخواهد داشت. همچنین در سنین بالا که رنگ‌دانه‌های موها ضعیف شده یا از بین رفته‌اند لیزردرمانی تأثیر چندانی نخواهد داشت.

برای اقدام به لیزردرمانی توجه به رابطه بین موی زائد و سن بسیار مهم است. علاوه بر موارد گفته شده انتخاب بهترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد هم می‌تواند تاثیرات لیزر درمانی را بر روی موهای زاید افزایش دهد. اگر دارای کلینیک زیبایی هستید و خدمات لیزر را به مشتریان خود ارائه می‌دهید، می‌توانید برای قیمت و خرید دستگاه لیزر به وب‌سایت گروه مهندسی پزشکی آفرودیت ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی به‌روز مراجعه کنید و از مشاوران و کارشناسان آن کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا