شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

بررسی روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی

با بررسی روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی می‌توان به درک درستی از عوارض و مزایای هر یک دست‌یافت. در واقع لاغری غیرتهاجمی مزایای بسیاری نسبت به لاغری تهاجمی دارد؛ اما نمی‌توان برای همه افراد نسخه‌ای یکسان پیچید. بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری عبارت‌اند از: مزوتراپی چربی، لیپوماتیک، ترو اسکالپ، کرایولیپولیز، هایفو و… . درمان چاقی با روش های لاغری راهی مناسب برای رسیدن به تناسب‌اندام و بازیابی اعتمادبه‌نفس از دست رفته است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین روش‌ های غیرتهاجمی لاغری و درمان چاقی با روش‌های لاغری بپردازیم.

روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی

روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی

امروزه با تغییر سبک زندگی و تغذیه افراد، چاقی به یک معضل فراگیر در حوزه سلامت و بهداشت تبدیل شده است. بی‌تحرکی و چاقی سرمنشا و تشدیدکننده بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و اسکلتی است. علاوه بر این، چاقی و اضافه‌وزن می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر اعتمادبه‌نفس فرد داشته باشد. به همین علت بسیاری از افراد که با این چالش در زندگی خود مواجه شده‌اند، به دنبال درمان چاقی با روش‌ های لاغری و یافتن بهترین روش‌ های غیرتهاجمی لاغری هستند تا آسیب‌های وارده به بدن خود را تا حد ممکن پایین بیاورند.

مقایسه روش‌ های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی نشان می‌دهد که لاغری غیرتهاجمی مزایای خیلی زیادی نسبت به لاغری تهاجمی دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از روش‌های غیرتهاجمی، دوره نقاهت کوتاه، عدم نیاز به بیهوشی، نداشتن زخم و بخیه، عدم آسیب به بافت‌های داخلی بدن، عوارض جانبی بسیار کمتر و… است.

قبل از بررسی روش ‌های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی بهتر است، ابتدا به تعریف چاقی بپردازیم. چاقی به‌صورت علمی بر مبنای BMI یا شاخص توده بدنی فرد تعیین می‌شود. بی ام آی حاصل تقسیم‌کردن وزن بر مجذور قد فرد است. این شاخص برای افراد با سن بالاتر از ۱۹ سال قابل‌محاسبه است و جنسیت در آن موثر نخواهد بود.

  • افرادی که شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵ دارند، لاغر به شمار می‌آیند.
  • افراد با شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵  طبیعی و نرمال هستند.
  • افرادی نیز که شاخص توده بدنی آن‌ها بین ۲۴.۵ تا ۲۹.۹ دارند، اضافه‌وزن دارند.
  • در نهایت افرادی با شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰ چاق به شمار می‌آیند.

استفاده از دستگاه آنالیز بدن یک روش ارزیابی تغذیه‌ای است که به کمک آن متخصصان تغذیه می‌توانند وضعیت اندام فرد را به‌طور کامل بررسی نموده و شاخص توده بدنی را نیز محاسبه نمایند.

بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری

استفاده از یک رژیم اصولی و تحت نظارت پزشک متخصص تغذیه و به همراه آن انجام حرکات ورزشی مرتب می‌تواند، یک راهکار مناسب برای کاهش وزن به شمار می‌آید. افرادی که بیماری‌های متابولیسمی و غددی دارند؛ مانند مبتلایان به کم‌کاری تیروئید لازم است حتما تحت‌نظر پزشک متخصص اقدام به کاهش وزن نمایند. در واقع چاقی زمانی ایجاد می‌شود که میزان کالری دریافتی از کالری مصرفی بیشتر باشد. در نتیجه کالری اضافه به شکل چربی در نقاط مختلف بدن رسوب می‌کند.

نوع و تراکم چربی در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است و چربی برخی از نواحی نسبت به نواحی دیگر مقاوم‌تر بوده و به‌اصطلاح دیرتر آب می‌شود. با مقایسه روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی می‌توان دریافت که رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم قطعا می‌تواند جزء بهترین روش ‌های غیرتهاجمی لاغری باشد.

انواع روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی

انواع روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی

داشتن اندام متناسب یکی از معیارهای زیبایی است و افراد چاق معمولا در انتخاب لباس دچار مشکل هستند. از گذشته تاکنون انواع روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی رواج یافته‌اند که در ادامه به برخی از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

 1. مزوتراپی چربی

مزوتراپی چربی یکی از بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری است که برای آب‌کردن چربی‌های مقاوم شکم و پهلو مناسب است. در مزوتراپی انواع آنزیم‌ها، هورمون‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، عصاره‌های گیاهی و… از طریق سوزن‌های بسیار ظریفی به مزودرم یا لایه میانی پوست تزریق می‌شود. این عمل باعث افزایش جریان خون شده و موجب رفع مشکلاتی مانند شلی، تیرگی پوست و سلولیت می‌شود. مزوتراپی چربی موجب ازبین‌رفتن چین‌وچروک‌های پوستی نیز می‌شود. در ادامه با آشنایی بیشتر با روش‌ های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی خواهید توانست تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

۲. روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی؛ لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش تهاجمی از میان روش ‌های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی است. در این روش با تزریق مایعات مخصوص به محل موردنظر موجب بی‌حسی آن موضع می‌شوند و مخلوطی از چربی و مواد تزریقی توسط میله‌ای که داخل بافت چربی فرورفته، با کمک دستگاه مکنده یا ساکشن خارج می‌شود. لیپوساکشن نسبت به روش‌های جراحی یک متد کمتر تهاجمی به شمار می‌آید؛ اما باز هم انجام آن نیازمند دقت و مهارتی بالا است.

در صورت بی‌دقتی و نداشتن مهارت کافی ممکن است، موجب سوراخ‌شدن جدار پریتوئن و ورود به فضای شکمی شود و یا موجب آسیب به اجزای داخلی بدن گردد. این تکنیک برای برداشتن چربی‌های نواحی شکم، پهلو، ران، باسن، بازو و گردن مورداستفاده قرار می‌گیرد. در انجام این روش پزشک فرد را معاینه کرده و سپس نقاطی را برای برش انتخاب می‌کند. سپس در ادامه به برداشتن چربی اقدام خواهد کرد. پس از انجام لیپوساکشن لازم است که افراد سبک زندگی خود را تغییر دهند. این افراد باید از پرخوری و خوردن غذاهای چرب اجتناب کنند.

عدم رعایت این موارد موجب انباشته‌شدن دوباره چربی‌ها در نقاط مختلف بدن می‌شود. مراحل لیپوساکشن به ترتیب عبارت‌اند از: بی‌حسی، شل کردن اتصالات سلول‌های چربی از یکدیگر، بیرون‌کشیدن چربی و در نهایت یکنواخت‌سازی چربی‌ها. چهار روش برای لیپوساکشن وجود دارد. روش اول با استفاده از دستگاه ساکشن انجام می‌گیرد و در روش‌های دیگر به ترتیب از دستگاه اولتراسوند، دستگاه لیزر یا محلول‌هایی به نام تامی سنت استفاده می‌شود.

لیپوساکشن با امواج اولتراسونیک با ایجاد حرارت، بافت چربی را تخریب می‌کند. همچنین لیزرهای لیپولیز نیز موجب تخریب بافت چربی به کمک میله‌ای که از سر آن نور لیزر تابانده می‌شود، می‌شوند. روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی شما را به رویای داشتن یک اندام متناسب و ایده آل نزدیک می‌کنند.

لیپوماتیک

۳. لیپوماتیک

از میان روش ‌های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی، لیپوماتیک را می‌توان یک روش غیرتهاجمی برای برداشتن چربی‌های اضافه بدن دانست. درصورتی‌که چربی‌های موضعی در فرد کم باشد و شلی و افتادگی شکم و پهلو مشهود نباشد، طی یک جلسه لیپوماتیک فرد می‌تواند به اندام ایده‌آل خود دست یابد. در روش لیپوماتیک نیز چربی‌ها از بدن خارج می‌شوند. لیپوماتیک یک روش ایمن برای لاغری است که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است.

در این متد از کانولای کاملا هوشمندی استفاده می‌شود که به‌محض رسیدن به ماهیچه، رگ خونی و عصب متوقف خواهد شد و عوارضی مانند پارگی رگ‌های خونی و آسیب عصبی حادث نخواهد شد. متد لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن کم‌عارضه‌تر است و دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز دارد. گفتنی است که لیپوماتیک با نام بادی کانتورینگ نیز شناخته می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های فوق پیشرفته و تخصصی انجام خواهد شد.

در روش لیپوماتیک از سلول‌های چربی با کمک ابزاری که ماسوره نامیده می‌شود، با حرکت ارتعاشی دستگاه به طور فیزیکی تجزیه شده و استخراج می‌شوند. این چربی‌های زنده را می‌توان به قسمت‌های دیگر بدن برای حجم‌دهی تزریق کرد؛ اگر به دنبال یافتن بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری هستید، لیپوماتیک قطعا یکی از گزینه‌ها خواهد بود.

۴. ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم یک روش تهاجمی به شمار می‌آید که در آن علاوه بر چربی‌های شکمی، پوست بخشی از شکم هم برداشته می‌شود. این عمل موجب سفت‌شدن پوست شکم بعد از جراحی شده و موجب صاف و زیبا شدن آن می‌شود. افرادی که با انجام لیپوماتیک به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند و پوست شکم آن‌ها شل و آویزان شده است، بهترین کاندیدا برای این متد خواهند بود.

در این روش زیر شکم، کناره‌های پهلو و بالای ناحیه تناسلی برش داده می‌شود. این عمل مانعی برای بارداری نخواهد بود و افراد پس از گذراندن دوران نقاهت و بهبودی می‌توانند برای بارداری اقدام نمایند. در واقع تمام روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی خللی در بارداری ایجاد نمی‌کنند و اینکه انجام این متدها موجب ناباروری خواهد شد، شایعه‌ای بیش نیست.

بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری؛ ترو اسکالپ

۵. بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری؛ ترو اسکالپ

در میان روش ‌های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی ترو اسکالپ را نیز می‌توان یک تکنیک غیرتهاجمی و از روش‌ های لاغری بدون جراحی دانست. در این روش جدید پیکرتراشی، دستگاه متناسب با نیاز بدن فرد، کانتورینگ انجام داده و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را از بین خواهد برد. ‌این روش یکی از بهترین روش ‌های غیرتهاجمی لاغری به شمار می‌آید که بر خلاف اعمال جراحی لاغری دوران نقاهت طولانی نداشته و بدون عارضه خواهد بود.

با استفاده از این تکنیک، پزشک تنها با تنظیم دما به طور کاملا بی‌خطر لایه‌های چربی را از بین خواهد برد. پزشک باتوجه‌به میزان و نوع چربی انباشته می‌تواند تعداد جلسات لازم برای حصول به نتیجه مطلوب را مشخص نماید.

۶. کوتیشن آر اف

روش کوتیشن آر اف یک روش غیرتهاجمی برای لاغری است و بر پایه امواج اولتراسونیک انجام می‌شود. تکمیل درمان با این روش نیازمند طی ۸ تا ۱۰ جلسه است. تکنولوژی مورداستفاده در این دستگاه مشابه سونوگرافی است و موجب ازبین‌رفتن مولکول‌های چربی به کمک مولکول‌های آب خواهد شد. این فرایند موجب شکسته‌شدن پیوند میان سلول‌های چربی و تجزیه آن‌ها می‌شود. این چربی و آب درون‌سلولی در نهایت از طریق سیستم لنفاوی و ادراری دفع می‌شود.

در واقع دستگاه کوتیشن برای تجزیه چربی و کاهش سلول‌های چربی مورداستفاده قرار می‌گیرد، درحالی‌که آر اف موجب رفع سلولیت و جوان‌سازی پوست، تحریک کلاژن‌سازی و افزایش قوام الاستین خواهد شد. کوتیشن آر اف را می‌توان یکی از بی‌ضررترین روش‌های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی دانست.

۷. روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی؛ کرایولیپولیز

در میان بهترین روش‌های غیرتهاجمی لاغری متد کرایولیپولیز خودنمایی می‌کند. این روش که با نام کرانوس نیز شناخته می‌شود، بر پایه فریز کردن بافت چربی در دمای پایین انجام خواهد شد. این روش نسبت به روش کوتیشن آر اف به تعداد جلسات کمتری نیاز خواهد داشت؛ ولی دفع چربی زمان‌بر است.

هایفو لاغری

۸. هایفو لاغری

در بررسی روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی به روش هایفو بر می‌خوریم. این روش بر پایه امواج اولتراسونیک کانونی شده انجام می‌شود. عمق درمان در این روش نسبت به کوتیشن بیشتر بوده و تاثیر آن چشمگیرتر خواهد بود. در واقع هایفو لاغری یک روش غیرتهاجمی بوده که در آن با اعمال گرما از طریق امواج فراصوت متمرکز و کانونی شده به سلول‌های چربی، لایه‌های اضافی چربی زیرپوست از بین خواهد رفت.

متد هایفو برای حذف چربی‌های بازو، پهلو، شکم و… مناسب است. این تکنیک به طور ویژه برای لاغری شکم طرف‌داران زیادی دارد و یکی از بهترین روش های غیرتهاجمی لاغری محسوب می‌شود.

درمان چاقی با روش های لاغری

بررسی تفاوت روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی نشان می‌دهد که در روش‌های تهاجمی چون هیچ‌گونه چربی از بدن خارج نمی‌شود، میزان تاثیر آن کمتر از روش‌های تهاجمی خواهد بود؛ اما به دلیل عدم وجود دوره نقاهت و افتادگی پوست و همچنین عدم نیاز به لیفت پس از لاغری این روش‌ها برتری ویژه‌ای نسبت به روش‌های تهاجمی دارند. به‌عنوان‌مثال متدهای مختلف لیپوساکشن به‌طورکلی تهاجمی محسوب می‌شوند و نیاز به سوراخ‌کردن شکم، تخریب بافت چربی و بیرون‌کشیدن آن دارند؛ اما با استفاده از این روش‌ها حجم بیشتری از چربی را می‌توان خارج کرد.

درمان چاقی با روش های لاغری

جمع‌بندی

با بررسی دقیق روش های لاغری تهاجمی و غیرتهاجمی می‌توان به انتخابی درست برای حذف چربی‌های اضافی و لاغری دست یافت. البته لازم به ذکر است که مشورت با پزشک متخصص، راهنمای خوبی برای تشخیص بهترین روش ‌های غیرتهاجمی لاغری خواهد بود. درمان چاقی با روش های لاغری می‌تواند احساس بهتری در فرد ایجاد کرده و اعتمادبه‌نفس وی را در زندگی فردی و جهت حضور در اجتماع افزایش بدهد.

شرکت پرتو تجارت رویان مهر با نام تجاری آفرودیت، از متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی از جمله اپتیک و لیزر، مهندسی پزشکی و مهندسی الکترونیک و همکاری پزشکان باتجربه در زمینه پوست و مو و زیبایی تشکیل شده است. این شرکت با بررسی دقیق و کارشناسی و با حضور در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کنگره‌های معتبر داخلی و خارجی مفتخر است که توانسته تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لاغری و تناسب‌اندام و جراحی از برترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور با قیمتی مناسب و کیفیتی بی‌نظیر عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا