شماره تماس: 22879501-021 (10 خط)
شماره واتس اپ : 09192081519

روش های مختلف حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر

امروزه حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر بهجایگزین مناسبی برای دیگر روش‌های ازبین‌بردن این موها تبدیل شده است. محبوبیت از بین بردن موهای زائد با لیزر دلایل بسیاری دارد. روش های لیزر موهای زائد باتوجه‌به نوع دستگاه لیزر مورداستفاده متفاوت خواهد بود. این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های لیزر و شبه لیزر هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آفرودیت لیزر با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد با لیزر بپردازیم. حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر

حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر

هدف اصلی حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر، ملانین موجود در فولیکول‌های مو است. اشعه لیزر توسط ملانین مو جذب می‌شود و این امر باعث گرم‌شدن ریشه مو و ازبین‌رفتن آن می‌شود. مقدار ملانین موجود در ریشه مو، رنگ مو را تعیین می‌کند. هرچه مقدار ملانین بیشتر باشد، ریشه مو انرژی بیشتری را جذب کرده و راحت‌تر و سریع‌تر از بین خواهد رفت. حال اگر پوست فرد هم تیره باشد، انرژی بیشتری را در سطح پوست جذب کرده و احتمال بروز سوختگی و دیگر عوارض افزایش می‌یابد.

به همین علت مناسب‌ترین افراد برای از بین بردن موهای زائد با لیزر افرادی هستند که پوست روشن و موهای تیره دارند. در این حالت اگر کیفیت دستگاه لیزر مورداستفاده معمولی هم باشد، نتیجه حاصل خواهد شد؛ اما تفاوت دستگاه باکیفیت و معمولی زمانی آشکار می‌شود که افراد با پوست تیره و موهای روشن به انجام درمان با این دستگاه‌ها می‌پردازند.

نکته مهم دیگر درباره حذف موهای زاید به وسیله دستگاه ‌های لیزر برگشت‌پذیری موهای از بین رفته است. با نگاهی واقع‌بینانه متوجه خواهیم شد که دستگاه‌های لیزر یا شبه لیزر این موها را به طور دائم از بین نخواهند برد؛ بلکه قادرند تعداد این موها را کاهش بدهند یا آن‌ها را به حالت خواب طولانی‌مدت ببرند. یک دستگاه لیزر باکیفیت قادر است بعد از گذشت ۴ تا ۸ جلسه حدود ۸۰ درصد موها را از بین ببرد. درحالی‌که ۲۰ تا ۳۰ درصد این موها قابلیت برگشت داشته و بایستی تقریبا هر سال ۱ تا ۲ بار تکرار شوند.

روش های لیزر موهای زائد

حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر یکی از موثرترین، جدیدترین و رایج‌ترین راه‌ها است. دستگاه‌های لیزر موهای زائد به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

  • لیزرها
  • شبه لیزرها

لیزرها شامل دستگاه‌هایی مانند الکساندرایت و لیزر دایود هستند، در مقابل شبه لیزرها شامل انواع دستگاه‌های IPL، Elight و SHR هستند. البته تمام این دستگاه‌ها با عنوان لیزر شناخته می‌شوند. ناگفته نماند دستگاه‌های لیزر با IPL ها متفاوت هستند. لیزرها از یک طول‌موج استفاده می‌کنند و بر اساس طول‌موج مخصوصی که هر دستگاه دارد، عمق نفوذ خاصی داشته و کاربردهای آن متفاوت خواهد بود. بااین‌حال شبه لیزرها دارای طیف پیوسته‌ای از نورهای مختلف هستند. در شبه لیزرها منبع نور لامپ زنون است.

همان‌طور که اشاره شد دستگاه لیزر طول‌موج منحصربه‌فردی دارد و تمام نور خارج شده از آن دارای یک طول‌موج مشخص است؛ اما دستگاه‌های IPL که از لامپ زنون استفاده می‌کنند؛ معمولا طیف وسیعی از نور بین  ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر ساطع می‌کنند. در هر دستگاه IPL فیلترهای مختلفی وجود دارد که با قراردادن آن‌ها در مسیر خروجی لامپ زنون، برخی طول‌موج‌های مشخص را حذف کرده و طول‌موج دلخواه را در اختیار فرد استفاده‌کننده قرار می‌دهند. به همین دلیل این‌ دستگاه‌ها را شبه لیزر می‌نامند؛ اما یک مزیت ویژه این دستگاه‌ها استفاده برای کاربردهای مختلف است.

در مقابل لیزرها به دلیل تک موج بودن تک کاربردی هستند. پس برای هر کاربرد باید از دستگاه لیزر مخصوص کمک بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال حذف موهای زاید به وسیله دستگاه‌ های لیزر با کمک دستگاه‌ مخصوص این کار صورت می‌گیرد. درصورتی‌که دستگاه‌های IPL باکیفیت بالا قادرند تمام درمان‌ها از جمله جوانسازی، حذف موهای زائد و… را تنها با یک دستگاه انجام ‌دهند. حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر؛ نکات مهم از بین بردن موهای زائد با لیزر

حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر؛ نکات مهم از بین بردن موهای زائد با لیزر

یکی از نکاتی که باید در انتخاب دستگاه مناسب برای حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر به آن توجه کرد، رابطه بین طول‌موج و عمق نفوذ لیزر خواهد بود. هرچقدر طول‌موج بیشتر باشد، عمق نفوذ هم بیشتر خواهد شد. به‌عنوان‌مثال دستگاه لیزر الکساندرایت طول‌موجی برابر ۷۵۵ نانومتر دارد که مناسب ازبین‌بردن موهای معمولی است؛ اما موهای کرکی به دلیل داشتن عمق کمتر به این دستگاه از بین نخواهند رفت.

به همین دلیل آی پی ال دستگاه مناسب‌تری برای از بین ‌بردن موهای زائد با لیزر مخصوصا برای موهای نازک و کرکی است؛ زیرا آی پی ال این قابلیت را دارد که باتوجه‌به تغییر فیلتر و طول‌موج عمق نفوذ متفاوتی نیز داشته باشد. پس یکی از نکات مهم در حذف موهای زاید به وسیله دستگاه‌های لیزر توجه به عمق و ضخامت مو است.

عامل مهم دیگر در حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر، نقش اپراتور یا پزشک متخصص در تشخیص عمق مو، نوع پوست، نوع مو و دیگر پارامترهای مهم دستگاه است. البته استفاده از هر دستگاه لیزر ممکن است مزایا و معایب خاصی داشته باشد. اپراتور ماهر و باتجربه می‌تواند با درنظرگرفتن تمام شرایط و خصوصیات انتخابی اصولی و درست داشته باشد تا حداکثر نتیجه مطلوب حاصل شود.

پارامترهای مهم در از بین بردن موهای زائد با لیزر

وقتی که صحبت از حذف موهای زاید به وسیله دستگاه‌ های لیزر به میان می‌آید، گزینه‌های بسیاری وجود خواهد داشت. پنج نوع از رایج‌ترین سیستم‌های لیزر موهای زائد عبارت‌اند از: روبی، الکساندرایت، دایود، IPL و ان دی یاگ. در ادامه به هریک از این پنج مورد به طور جداگانه اشاره خواهیم کرد؛ اما به‌طورکلی ۴ پارامتر در اثربخشی درمان لیزری اهمیت دارند که عبارت‌اند از:

  • طول‌موج دستگاه
  • اندازه نقطه کانونی
  • عرض پالس
  • اثربخشی

رایج‌ترین سیستم‌های لیزر موهای زائد

رایج‌ترین سیستم‌های لیزر موهای زائد

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، رایج‌ترین سیستم‌های حذف موهای زائد با لیزر عبارت‌اند از:

 ۱. روبی

لیزر روبی یک پرتو قرمزرنگ از خود ساطع می‌کند و بدین‌طریق ملانین داخل ساقه و فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. این نوع لیزر بیشتر برای افراد با پوست روشن و موهای تیره مناسب است. طول‌موج این دستگاه ۶۹۴ نانومتر است. عرض پالس این دستگاه نیز بین ۰.۸۵ تا ۳ است.

یکی از راه‌های حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر، لیزر روبی است که لیزری با حالت جامد است که از کریستال یاقوت مصنوعی به‌عنوان ناحیه لیزری بهره می‌برد. ناحیه تقویت این نوع لیزر میله‌ای از جنس یاقوت مصنوعی یا روبی است که از طریق پمپاژ نوری توسط یک لامپ فلاش زنون انرژی می‌گیرد.

۲. حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت از طول‌موج ۷۶۴ نانومتر استفاده می‌کند. این دستگاه دارای قابلیت تنظیم انرژی و فرکانس پالس‌ها است که موجب افزایش کیفیت و دقت و کاهش درد و عوارض خواهد شد. اساس عملکرد این دستگاه استفاده از یک ماده فلزی به نام الکساندرایت است که شامل کربن، نیکل، کروم و مس است. در واقع این دستگاه بر اساس جذب نور عمل می‌کند و با استفاده از یک فلش لامپ به ماده الکساندرایت نور می‌دهد. سپس این ماده، انرژی حاصل از این نور را در قالب یک نور لیزر با طول‌موج حدودی ۷۵۰ نانومتر ساطع می‌کند.

۳. دایود

لیزر دایود معمولا نوری در محدوده ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر از خود ساطع می‌کند و بدین‌طریق ملانین موجود در فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد. این نوع لیزر برای افراد با پوست تیره مناسب است. مکانیسم عمل حذف موهای زاید به وسیله دستگاه‌ های لیزر  الکساندرایت و دایود هر دو بر اساس فتوترمولیز است. رفع موهای زائد با لیزر دایود یکی از موثرترین روش‌های حذف این موها است. روش های لیزر موهای زائد؛ ان دی یاگ

۴. روش های لیزر موهای زائد؛ ان دی یاگ

این نوع لیزر هم در دسته‌بندی لیزرهای جامد قرار می‌گیرد که طول‌موجی بسیار بالا دارد. طول‌موج این دستگاه نزدیک به طول‌موج فروسرخ است و با نفوذ عمقی به پوست، تاثیرات درمانی موثری بر جای خواهد گذاشت. طول‌موج این دستگاه ۱۰۶۴ نانومتر است و برای لیزر پوست‌ های تیره یا برنزه نیز مناسب خواهد بود.

۵. IPL

همان‌طور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد، IPL یک دستگاه شبه لیزر است که عملکرد آن در حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر کمی متفاوت است. IPL مخفف intense pulse light است که به معنای نور شدید پالسی است. اساس عملکرد دستگاه IPL  لامپ‌های زنون هستند که نور چند طول‌موجی ایجاد خواهد کرد.

جمع‌بندی

حذف موهای زاید به وسیله دستگاه های لیزر امروزه بسیار محبوب و رایج شده است. البته از بین بردن موهای زائد با لیزر باتوجه‌به ویژگی‌های پوست و موی هر فرد انجام می‌شود. انتخاب بهترین روش از میان روش های لیزر موهای زائد، نیازمند تخصص و تجربه کافی است که معمولا اپراتور یا پزشک متخصص با درنظرگرفتن مقدار عمق موردنیاز، نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، بهترین دستگاه را پیشنهاد خواهد داد.

شرکت آفرودیت لیزر، با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه تجهیزات پزشکی، با بررسی دقیق و کارشناسی و حضور در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کنگره‌های معتبر داخلی و خارجی مفتخر است که توانسته است، تجهیزاتی پیشرفته و مطمئن را در زمینه پوست، مو، زیبایی، لیزر موهای زائد و جراحی از برترین و به‌روزترین تولیدکنندگان جهان انتخاب نموده و به جامعه پزشکی کشور عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Captcha Plus loading...

بستن منو
بستن

محصولات ...

دستگاه لیزر موهای زائد دستگاه لاغری و تناسب اندام دستگاه لیفت و جوانسازی آنالیزورها لیزر کیوسوییچ
بستن

مرحله ی دوم

لیزر مو الکساندرایت لیزر الکس دایود اس اچ آر (SHR)
بستن

مرحله ی دوم

کرانوس ام اسکالپت مگشیپ ای ام اس آی بادی (EMS iBody) پد کرایولیپولیز آر اف کویتیشن
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه هایفو اولترا + کاربرد و مزایا لیزر CO ² فرکشنال میکرونیدلینگ و مزوتراپی
بستن

مرحله ی دوم

بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن کوانتوم آنالایزر
بستن

مرحله ی دوم

دستگاه لیزر کیوسوییچ ورتیکال پیکوثانیه دستگاه کیوسوئیچ لیزر پیکوتک
بستن

مرحله ی سوم.

کندلا
بستن

مرحله ی سوم.

دایموند پلاس رافائل (Raphael) لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲
Nested Offcanvas

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

جنسیس
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

هایفو لگزو
بستن

مرحله ی سوم.

کویتیشن آر اف بادی شیپ کویتیشن آر اف لونا